Week 8: maandag 18 februari t/m zondag 24 februari

Gestart door headout, feb 02, 2013, 15:04:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Toch gek dat in Nederlands Limburg er voor de amateurs een algehel afgelasting is. Aan de andere kant van de grens viel net zoveel sneeuw maar daar geen afgelasting te bekennen. Dat wordt dan maar richting België morgen.

Joost

Citaat van: Breda op feb 24, 2013, 10:15:48
In Belgisch Limburg is er ook een algehele afgelasting voor vanmiddag.

Ik had ook gewoon mijn mond moeten houden :)

voetbalfan

Citaat van: voetbalfan op feb 20, 2013, 20:57:02
21/02 Racing Genk - Stuttgart
22/02 Westerlo B - Brussels B
24/02 Wijgmaal - Londerzeel

Jammer, keek er naar uit. Hopelijk wordt het nu op een gunstige datum gezet.

Cyclebob

Citaat van: Cyclebob op feb 05, 2013, 12:39:44
24/2  Deinze - RC Mechelen
Mijn eerste p-p in België, was al bij Sint Niklaas. Er maar een dagje Gent van gemaakt
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Joostkl92

Citaat van: nort op feb 21, 2013, 08:53:50
Nee er zijn geen uitsupporters aanwezig, van Ajax mochten ze komen maar het bestuur van Den Haag heeft besloten om geen kaarten te verkopen.

dat wist ik idd niet, ging r van uit dat r uitsupporters waren. balen. bijzonder matige pot ook. hopen op n betere pot volgend weekend (chelsea).

hgrm

Citaat van: hgrm op feb 17, 2013, 21:29:21
Vrijdag 22/02:
Sedan-Tours   

In betere tijden was Sedan een vrij populaire streekclub die geregeld in Ligue 1 meespeelde. Momenteel staan ze allerlaatste in Ligue 2. Er was dan ook niet veel publiek komen opdagen; slechts 3734 terwijl er ruimte is voor 20000 meer. Het stadion dat slechts 13 jaar oud is, toont inmiddels al tekenen van verval en verwaarlozing.
Ondanks de matige ambiance, stelde het voetbal me niet teleur. Zoals ik vaker heb gezien in Frankrijk, werd er een technisch hoogstaand spelletje gespeeld. Tours profiteerde in de eerste helft van een bokje in de verdediging van Sedan. Halverwege de tweede helft kwam Sedan door een zondagsschot op gelijke hoogte en daarna ging het op zoek naar de overwinning. Die kwam er niet: iets te veel zaalvoetbal en iets te weinig effectiviteit.

Citeer
Zaterdag 23/02 middag
Waldhof Mannheim-Bayern Alzenau
Backup-fixtures: Worms, Saarbrücken, Homburg of desnoods Köln

Als de spreekwoordelijke 10 kleine negertjes vielen er steeds meer wedstrijden af. Mannheim en Worms waren donderdag al afgelast, Homburg volgde op vrijdag en Koblenz ging er op zaterdagochtend -ondanks veldverwarming- aan. Alleen Saarbrücken ging door. Hoewel ik al eens in het Ludwigspark geweest was (en ook toen was het erg koud), is een revisit aan zo'n stadion geen straf. De wedstrijd tegen Karlsruhe werd dat wel; de eerste 0-0 sinds bijna een jaar.

Citeer
Zaterdag 23/02 avond
Union Luxemburg-Jeunesse Esch
Backup-fixtures: Nancy, Eupen

Op de weg terug vanuit Saarbrücken naar Luxemburg ging het steeds harder sneeuwen. Ik voelde de bui al hangen. Het gebrek aan bedrijvigheid bij het stadion van Union sterkte het vermoeden zodat de mededeling 'abgesagt' niet als verrassing kwam.
100 km zuidelijker, in het Franse Nancy, werd wel gespeeld. Evenals Sedan staat Nancy laatste in zijn reeks (Ligue 1) en ook Nancy heeft een betrekkelijk nieuw stadion, dit maal echter wel goed onderhouden. De buitenkant doet vermoeden dat we met een identikit (tm) stadion van doen hebben. De binnenkant valt echter meer: de lange zijden zijn hoger dan de korte en hebben een afwijkend dak, waardoor de optische eenheidsworst effectief gebroken wordt. Wel ligt er een pelouse artificielle.
Tegenstander van dienst was St. Etienne. De club van Michel Platini (als voetballer, niet als bobo) vierde in de jaren 70 en 80 grote successen maar zakte daarna weg. De laatste jaren zit l'ASSE weer in de lift en momenteel staat het in de subtop. St Etienne hoefde zich niet bovenmatig in te spannen om Nancy op een 0-3 te trakteren.

Citeer
Zondag 24/03
Wezet-St Truiden
Backup-fixtures: Tilleur, Blegny

Op de terugweg vanuit Nancy bleek dat de sneeuw die tijdens de wedstrijd was gevallen, ook nog eens te zijn blijven liggen. Dat beloofde weinig goeds voor de zondag. Via VRT-teletekst kwam ik dan ook al snel achter dat alle het nationale voetbal was afgelast en een telefoontje met het thuisfront leerde me dat er in Limburg 20 cm sneeuw gevallen zou zijn. Terugrijden via Limburg leek me geen optie en als ik via Brussel zou gaan, kwam ik vlak langs Lebbeke. Koppig als ik ben, checkte ik nog even de website van KSK Lebbeke. Daar was niets te vinden over een afgelasting van de dorpsderby aldaar, alternatief nummer 638b (met dank aan Dieter voor de tip). Voor de zekerheid nog maar even gebeld: niks afgelast en men hoopte dat het door zou gaan.

Tijdens de tweeënhalf uur durende rit van Luxemburg naar Lebbeke zag ik de temperatuur langzaam omhoog kruipen en de velden steeds iets minder wit worden. Desondanks was ik er van overtuigd dat de wedstrijd alsnog afgelast zou zijn, maar hoop doet leven. In Lebbeke aangekomen, bleek er gespeeld te worden.
Voor een coulise van enkele honderden dorpsbewoners (waarvan een aanzienlijk gedeelte in de buvette bleef), bestreden KSK Lebbeke en RC Lebbeke elkaar op een besneeuwd knollenveld. Wie er onder normale omstandigheden beter is, is niet te zeggen. Rapide wist zich echter beter aan de omstandigheden aan te passen en wist de oranje bal driemaal achter de KSK-keeper te krijgen. Dat, samen met een owngoal van KSK, zorgde voor een 0-4 eindstand.

Het stadionnetje van KSK is het aanzien overigens waard. Door de hoge reclameborden rondom voelt het heel klein en ingesloten. Aan één lange zijde staat een merkwaardige tribune bestaand uit overdekt staan, overdekt zitten en een 'viskoem'. Aan de andere kant zijn enkele treden terracing en een kleine zittribune. Deze is zo mogelijk nog merkwaardiger dan de overkant: het is misschien wel de kleinste dubbeldekstribune ter wereld. Onder drie rijen, boven twee rijen en nog niet half zo lang als het veld.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Toch nog een leuke trip geworden dan, post je nog foto's?

hgrm

In de loop van de week moet dat wel nog even lukken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen