Hoofdmenu

Rusland

Gestart door Rinus A., jan 18, 2009, 12:16:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Rinus A.

Iemand al eens naar Moedertje Rusland geweest?

Heb persoonlijk wel interesse in Sint Petersburg en het Kola-schiereiland ten noorden ervan, met Moermansk aan de top. Ook de Oeral-streek van boven naar beneden boeit me, ook omdat het de grens is met Aziatisch Rusland. De Kaukasus laat ik maar voor wat het is, een stammenstrijd.

Qua voetbal valt de russische kaart erg tegen in mijn geval, de hoogste divisie clubs zitten in Moskou en in de Kaukasus, met een paar uitzonderingen. In Moermansk heeft men de lokale club Sever gelukkig wel weer opgestart en werkt men hard aan enkele promoties. In de Oeral vind ik weinig, wel FC Ural in het uiterste zuiden. Ik had eigenlijk gehoopt op een mooie club in Jekatarinaburg en in het noorden, bij Vorkuta.

Dennis-V

met de intentie om een keer een dagje Rusland te pakken ?

Rinus A.

Citaat van: Dennis-V op jan 18, 2009, 14:34:18
met de intentie om een keer een dagje Rusland te pakken ?

Ik ben inmiddels zo diep gezonken dat ik in de categorie val die zonder al te veel moeite 24 uur naar zee kan turen of een 4-persoons coupé kan uitzitten. Aangezien Kiev vanaf nu voor een knaak en een bos konthaar te bereiken is, wil ik weleens kijken hoe onmenselijk het is om het laatste stukje spoor naar noord-oost euro-Rusland te pakken. Ik zit hedenavond echter eerst eens te bekijken hoe onleefbaar het daar eigenlijk is. Niks is niks en dat vind ik altijd wel leuk, maar ik hoef niet persé een broodje yakkenstront als lunch. Misschien is Perm-Jekaterineburg wel een betere optie.

TeeZee

Citaat van: Rinus A. op jan 18, 2009, 20:56:47Aangezien Kiev vanaf nu voor een knaak en een bos konthaar te bereiken is
Ik ben erg benieuwd naar het hoe en hoeveel precies.

Rinus A.

www.wizzair.com

Wizzair neemt een voorschot op de toekomst en het EK 2012 en vliegt vanaf deze maand voor 20 tientjes vanaf Dortmund en Köln (en Heathrow?) op Lviv en Kiev.

Stadionhopper

Kunt ook meer dan 30 uur in de trein zitten om naar Kiev te gaan. Ook wel een belevenis op zich.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

spons

Citaat van: Rinus A. op jan 18, 2009, 12:16:10
Iemand al eens naar Moedertje Rusland geweest?


ja al 3 keer
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

AthleticHolanda

Waar ben je geweest spons, en alle drie keer met Feyenoord?

Ben zelf benieuwd naar de (extra) voorbereidingen die je moet treffen i.p.v. reizen naar een West-Europees land. Ik neem niet aan dat je gewoon een ticket boekt bij wizzair en op de dag van vertrek gewoon het vliegtuig instapt?

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op jan 21, 2009, 14:04:06
Waar ben je geweest spons, en alle drie keer met Feyenoord?

Ben zelf benieuwd naar de (extra) voorbereidingen die je moet treffen i.p.v. reizen naar een West-Europees land. Ik neem niet aan dat je gewoon een ticket boekt bij wizzair en op de dag van vertrek gewoon het vliegtuig instapt?
Naar Rusland heb je een visum nodig, althans dat hadden de Manchester United en Chelsea supporters nodig afgelopen mei.

spons

Citaat van: AthleticHolanda op jan 21, 2009, 14:04:06
Waar ben je geweest spons, en alle drie keer met Feyenoord?

Ben zelf benieuwd naar de (extra) voorbereidingen die je moet treffen i.p.v. reizen naar een West-Europees land. Ik neem niet aan dat je gewoon een ticket boekt bij wizzair en op de dag van vertrek gewoon het vliegtuig instapt?

De eerste keer ben ik in 1991 geweest ( niet voor het voetbal ) ben met het vliegtuig ( een vliegende dooskist van aeroflot ) naar moskou gereisd daar een paar dagen gebleven en vervolgens met de transsiberie expres naar mongolie en china geweest.

In 1993 ben ik er een week geweest voor Spartak Moskou - Feyenoord, CSKA Moskou - Feyenoord in 1996 heb ik overgeslagen en in 2001 ben ik voor Spartak Moskou - Feyenoord eerst een paar dagen in St. Petersburg geweest en toen met de trein naar Moskou gereist.

St. Petersburg vond ik een leukere stad dan Moskou maar vond het wel apart om Moskou in die jaren te zien veranderen

Door de visumplicht heb je wel wat voorbereidingen nodig omdat je een uitnodiging enzo moet hebben en een verblijfadres dus dat was inderdaad niet zomaar even op het vliegtuig stappen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Citaat van: Joost op jan 21, 2009, 14:11:51
Naar Rusland heb je een visum nodig, althans dat hadden de Manchester United en Chelsea supporters nodig afgelopen mei.

Niet helemaal waar, ze hadden het goed geregeld bij de CL finale, een kaartje voor de wedstrijd werd geaccepteerd als visum mits je rusland zowel via Moskou binnenkwam en verliet en niet langer dan een paar dagen bleef. had de uefa volgens mij als voorwaarde gesteld om de finale daar te laten spelen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Stadionhopper

Citaat van: spons op jan 21, 2009, 16:13:16
Door de visumplicht heb je wel wat voorbereidingen nodig omdat je een uitnodiging enzo moet hebben en een verblijfadres dus dat was inderdaad niet zomaar even op het vliegtuig stappen

Een uitnodiging van een hotel volstaat tegenwoordig al. Dus als je een hotel boekt in Rusland kunnen zij jou de uitnodiging sturen. Anders is het in Wit-Rusland daar dien je uitgenodigd te worden door iemand uit Wit-Rusland of door een Wit-Russisch reisbureau.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Maroboduus

Even voor de goede orde: Voor Oekraïne en de Baltische Staten geldt dus geen visumplicht, voor alle overige voormalige Sovjet-Republiek wél. We hadden dit topic trouwens ook wel "voormalige Sovjet-Unie" kunnen noemen:-)

Stadionhopper

Citaat van: Maroboduus op jan 21, 2009, 16:56:46
Even voor de goede orde: Voor Oekraïne en de Baltische Staten geldt dus geen visumplicht, voor alle overige voormalige Sovjet-Republiek wél. We hadden dit topic trouwens ook wel "voormalige Sovjet-Unie" kunnen noemen:-)

Maar elk land hanteert zijn eigen regels wat betreft het verstrekken van een visum.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Maroboduus

Citaat van: Dennis1981 op jan 21, 2009, 16:58:14
Maar elk land hanteert zijn eigen regels wat betreft het verstrekken van een visum.

Dat is waar. En de visumaanvraag duurt bij sommige ambassades ook veel langer dan bij andere. Voor zover ik weet kan het vooral bij de Centraal Aziatische republieken vrij lang duren.