Hoofdmenu

Seizoen 2013-2014

Gestart door Joost, dec 24, 2013, 11:44:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

3434

+ met Sengier een topkeeper, zeker voor 3de klasse..
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

We zijn weer een aantal weken verder en komend weekend kunnen de eerste beslissingen vallen.

2e klasse.
De titelstrijd lijkt zich toe te spitsen op een duel tussen Westerlo en Eupen waarbij Kempenaars 2 punten meer hebben. De programma's van beide teams zijn redelijk vergelijkbaar, beide moeten nog 1 hele zwaar verplaatsing; Westerlo naar Moeskroen en Eupen naar STVV en beide teams hebben nog een pittig duel komend weekend; Westerlo op de Bosuil, Eupen bij Lommel.
Op de slotdag is het Westerlo v Eupen.

Drie teams gaan er naar de eindronde en dat kan nog wel heel spannend worden. Lommel United doet het net als in periode twee erg goed en zou zomaar met de periode aan de haal kunnen gaan. Dan moeten Moeskroen en STVV strijden om het 3e ticket waarbij STVV 1 punt minder en 1 duel minder heeft. Dat betreft het gestaakte duel bij Antwerp waar hoogstwaarschijnlijk een 0-5 uit komt rollen.

Onderin lijkt het doek voor Hoogstraten (7 punten achter) en Vise (14 punten achter) allang gevallen. Wie er moet herkansen is wel nog spannend want het staat daar dicht op elkaar; Dessel (26), Heist (28), WS Brussels (28) en Roeselare (30) komen er voor in aanmerking.

3A.
RC Mechelen stond in de spotlight bij de Zevende Dag gisteren, mooie beelden hier; http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/sporten/voetbal/MV_140309_7D_Racing_Mechelen
Als het met de licentie goedkomt, en daar gaan ze uiteraard vanuit, dan is promotie vrijwel zeker want Deinze staat 10 punten achter.

Er zullen er twee uitvliegen. Torhout staat laatste maar heeft weer hoop sinds de ploeg vorig weekend won van Dender. Die ploeg won al niet meer sinds begin november en pakte in 13 duels maar 4 puntjes. Enkel doelsaldo houdt de ploeg nog op een herkansingsplaats ipv een degradatieplaats waar Wetteren nu staat

3B.
Ook Zaventem heeft waarschijnlijk een bonus van 10 punten op de eerste ploeg die ook wil promoveren. Verviers stuurde namelijk haar dossier wel op maar naar het verkeerde adres.

Onderin is het hier enorm spannend want eigenlijk kan het hele rechterrijtje zich nog zorgen maken. Feit blijft wel dat vooral Diegem, Grimbergen en Oosterzonen al vrijwel het volledige seizoen de onderste plaatsen bezet houden.

4A.
Gullegem lijkt hier de titel te gaan pakken, Winkel zal een periode overnemen en Westhoek heeft er al 1. Wie de 3e deelnemer aan de eindronde wordt valt nog niet te zeggen, daarvoor staat het te dicht op elkaar in de 3e periode.

Genly-Quevy, Templeuve en FC Charleroi zijn zich al aan het opmaken voor degradatie naar de provinciale klassen.

4B.
Duffel, Uccle en Zele maken het spannend aan kop. Onderin moet BX Brussels komend weekend wel  winnen anders is degradatie haast onontkoombaar. De ploeg won voor het laatst eind oktober. Ook Halle lijkt al gezien.

4C.
Tienen wint zelden met een grote marge maar startte met -9 en staat nu 3 punten voor. Die zijn tevens aan een enorme reeks bezig en zie ik wel kampioen worden. Neerpelt heeft al een periodetitel op zak.

Onderin lijken Lulommel en Spouwen-Mopertingen al gedegradeerd. St. Job heeft 5 punten achter op Vosselaar dat er ook nog 5 achter heeft op een veilige plaats. Dat kan misschien nog spannend worden.

4D.
Het slechte begin aan periode 3 heeft FC Liege ondertussen de kop gekost, Walhain heeft ze bijgehaald al valt er nog een inhaalduel te spelen.

Faymonville zal degraderen en de kans is groot dat Longlier dat ook doet.

Provinciale;
Antwerpen. Beerschot-Wilrijk is kampioen wanneer de ploeg komende zondag wint in Arendonk en Branddonk niet wint bij Heikant.
Brabant. Eppegem en Waterloo en misschien Strombeek verdelen hier de titel. Er degraderen zeker 4 teams waardoor Rillaar, RC Schaerbeek en Opwijk al gedegradeerd zijn.
Limburg. Wellen heeft 9 punten meer dan nummer 2 Herk-de-Stad met nog 4 duels te gaan. Die kunnen dus komende zaterdag kampioen worden. Omdat er minstens 4 teams degraderen is Groen Star Beek vrijwel kansloos voor behoud.
Oost-Vlaanderen. Sparta Petegem heeft de titel voor het grijpen. Er degraderen minstens 3 teams dus Lochristi en Merelbeke zullen zakken.
West-Vlaanderen. De Ruiter en Knokke verdelen de titel, Club Roeselare vliegt eruit.
Henegouwen. Solre-sur-Sambre gaat hier de titel pakken
Luik. De enige Waalse provincie waar het nog spannend is;
Waremme 27-61
Richelle 27-58
Seresien 27-58
Patro Lensois 26-56
Namen. Tamines is bijna kampioen
Luxemburg. Mormont staat een straatlengte voor en gaat dus gelijk weer terugkeren.

Terranova

Citaat van: Joost op mrt 10, 2014, 11:57:08
3B.
Verviers stuurde namelijk haar dossier wel op maar naar het verkeerde adres.

Ik moest lachen....

Terranova

Kan iemand me trouwens vertellen of er in het weekend van 22 maart in de Belgische 1e klasse gespeeld gaat worden? Officiele competitie loopt namelijk volgend weekend af.
Weet iemand trouwens ook de reden waarom er in de Tweede klasse dat weekend niet gespeeld wordt?

voetbalfan

Citaat van: Terranova op mrt 10, 2014, 12:02:58
Kan iemand me trouwens vertellen of er in het weekend van 22 maart in de Belgische 1e klasse gespeeld gaat worden? Officiele competitie loopt namelijk volgend weekend af.
Weet iemand trouwens ook de reden waarom er in de Tweede klasse dat weekend niet gespeeld wordt?

22 maart is de bekerfinale tussen Lokeren en Zulte Waregem, voor de andere ploegen een rustmoment om fris aan de start te komen van de play-offs.
Voor tweede klasse werd dat weekend voorzien als inhaalmoment voor uitgestelde wedstrijden, aangezien er zo goed als geen wedstrijden uitgesteld zijn is dat dus ook een vrij weekend.


Terranova


3434

Hasselt krijgt alvast geen licentie (vanwege het stadion). Hopelijk trekken ze die lijn door en keuren ze Zaventem ook af. Want als dat stadion in orde is moet Hasselt er altijd eentje krijgen, als dat de enige reden is.

In Berchem vond ik de muren ook bouwvallig, stenen vielen er bijna uit, lagen ook pak losse stenen op die manier gaan er veel stadions afgekeurd worden vrees ik.

Vanaf 2015-2016 is 1 van de licentievoorwaarden voor 2de klasse 1500 zitplaatsen, dat hebben hooguit 3 à 4 huidige 3de klassers (ik denk dat wij er zelfs maar een 1000tal hebben)
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

jona93

Citaat van: 3434 op mrt 12, 2014, 19:38:01
Hasselt krijgt alvast geen licentie (vanwege het stadion). Hopelijk trekken ze die lijn door en keuren ze Zaventem ook af. Want als dat stadion in orde is moet Hasselt er altijd eentje krijgen, als dat de enige reden is.

In Berchem vond ik de muren ook bouwvallig, stenen vielen er bijna uit, lagen ook pak losse stenen op die manier gaan er veel stadions afgekeurd worden vrees ik.

Vanaf 2015-2016 is 1 van de licentievoorwaarden voor 2de klasse 1500 zitplaatsen, dat hebben hooguit 3 à 4 huidige 3de klassers (ik denk dat wij er zelfs maar een 1000tal hebben)

Als ik mij niet vergis heeft Heist nog minder zitplaatsen dan Zaventem en dat heeft dan wel al een aantal jaar een licentie voor 2e klasse?
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

hgrm

Een vraag voor de Belgen alhier:

Zaterdag speelt Temse tegen Bornem. Beide plaatsen liggen nog geen 5 km van elkaar. Een streekderby dus.
De vraag is: leeft de wedstrijd een beetje en is er wat sfeer te verwachten of kan in beter doorrijden naar Denderleeuw voor de degradatiewedstrijd die aldaar wordt gespeeld?
Of heeft iemand een betere suggestie in de omgeving Antwerpen (niet zijnde RAFC-Westerlo, geen zin in het gedoe eromheen...) ?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

voetbalfan

Citaat van: jona93 op mrt 12, 2014, 22:21:31
Als ik mij niet vergis heeft Heist nog minder zitplaatsen dan Zaventem en dat heeft dan wel al een aantal jaar een licentie voor 2e klasse?

Heist is gedurende dit seizoen een nieuwe tribune aan het bouwen, binnen twee weken eens gaan bekijken.

jona93

Citaat van: hgrm op mrt 12, 2014, 22:47:49
Een vraag voor de Belgen alhier:

Zaterdag speelt Temse tegen Bornem. Beide plaatsen liggen nog geen 5 km van elkaar. Een streekderby dus.
De vraag is: leeft de wedstrijd een beetje en is er wat sfeer te verwachten of kan in beter doorrijden naar Denderleeuw voor de degradatiewedstrijd die aldaar wordt gespeeld?
Of heeft iemand een betere suggestie in de omgeving Antwerpen (niet zijnde RAFC-Westerlo, geen zin in het gedoe eromheen...) ?

Kdenk dat je beter kunt doorrijden naar Denderleeuw daar is het bij beide ploegen van moeten zeker bij Dender mogelijk pik ik deze match ook mee.
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Joost


voetbalfan

Citaat van: Joost op mrt 13, 2014, 12:21:20
http://www.gva.be/regio-mechelen/heist-op-den-berg/ksk-heist-werkt-aan-de-toekomst-met-nieuw-complex.aspx

Ben dit seizoen naar Heist - RWDM geweest en toen stond de ruwbouw van de nieuwe tribune er, die wedstrijd was eind oktober.
Binnen twee weken is het Heist - Westerlo dus ik veronderstel dat de nieuwe tribune toch zo goed als klaar is dan. Ik zal enkele foto's nemen en ze hier plaatsen.

Cyclebob

Is er inmiddels nieuws omtrent toegewezen licenties voor 2e?
Weet iemand van de ontwikkeling rond het oude Francs Borains, Boussu Dour Borinage, er was sprake van dat deze mannen hun licentie gingen verhandelen naar Seraing 3.0 of Beerschot 4.0?
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga