Hoofdmenu

Work in progress

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 10:02:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

San Paolo


FCT1980

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Bij Union SG zijn ze begonnen. Volgens het nieuwsbericht moet het in augustus al klaar zijn.

https://www.bruzz.be/videoreeks/maandag-19-februari-2018/video-gezien-start-van-werkzaamheden-aan-marienstadion


hgrm

Het zou best wel eens goed kunnen uitpakken als het weer een stadion is met vier tribunes.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jef400

Ik wil net zeggen. Het mooie deel laten ze onaangeroerd. Vergelijk het met Schoonenberg. Daar is de sfeer ook niet verloren gegaan met de nieuwe tribune.

Nort

Citaat van: Jef400 op mrt 03, 2018, 12:21:13
Ik wil net zeggen. Het mooie deel laten ze onaangeroerd. Vergelijk het met Schoonenberg. Daar is de sfeer ook niet verloren gegaan met de nieuwe tribune.
De hoofdtribune is monumentaal, dus daar kunnen ze indd weinig aan veranderen.

watergatehopper

🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Joost


watergatehopper


Ja ik las het ook. Mijn Belgische collega's snappen ook helemaal niets van wat wij in België komen doen. En al helemaal niet als je dergelijke stadions als reden opgeeft. Ze zeggen dan zoiets als: Jullie hebben pas mooie nieuwe stadions! Ajax, Vitesse, Groningen, Utrecht. Dat is toch veel mooier? Ik heb 1x uitgelegd dat golfplaten daken, betonrot, stinkende pisbakken en vegetatie dat langzaam tribunes overneemt toch echt mooier is maar de romantiek is ver te zoeken bij dit soort. Ik heb de laaghangende (onder)kinnen weer omhoog gebracht en ben terug aan het werk gegaan.

@onze zuiderburen: Nederlanders snappen hier net zo weinig van voel u vooral niet aangesproken. Het zal ons stadionautisme wel zijn ofzo.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

San Paolo

Citaat van: watergatehopper op mrt 08, 2018, 18:32:20
Ja ik las het ook. Mijn Belgische collega's snappen ook helemaal niets van wat wij in België komen doen. En al helemaal niet als je dergelijke stadions als reden opgeeft. Ze zeggen dan zoiets als: Jullie hebben pas mooie nieuwe stadions! Ajax, Vitesse, Groningen, Utrecht. Dat is toch veel mooier? Ik heb 1x uitgelegd dat golfplaten daken, betonrot, stinkende pisbakken en vegetatie dat langzaam tribunes overneemt toch echt mooier is maar de romantiek is ver te zoeken bij dit soort. Ik heb de laaghangende (onder)kinnen weer omhoog gebracht en ben terug aan het werk gegaan.

@onze zuiderburen: Nederlanders snappen hier net zo weinig van voel u vooral niet aangesproken. Het zal ons stadionautisme wel zijn ofzo.

Eigenlijk is dit overal wel zo. Zelfs bij Charlton Athletic en Sheffield Wednesday heb ik eigen supporters over 'shithole' horen spreken. Vaak denken supporters met nieuw stadion met weemoed aan vroeger en verlangen de supporters in oude vervallen stadions naar betere tijden.

Joost

Citaat van: San Paolo op mrt 09, 2018, 16:29:07
Eigenlijk is dit overal wel zo. Zelfs bij Charlton Athletic en Sheffield Wednesday heb ik eigen supporters over 'shithole' horen spreken. Vaak denken supporters met nieuw stadion met weemoed aan vroeger en verlangen de supporters in oude vervallen stadions naar betere tijden.

Die oude stadions worden veel te veel geromantiseerd. Ik heb jarenlang een seizoenkaart op Tivoli gehad. Het nieuwe stadion is natuurlijk op dit moment een wat troosteloze bedoening maar voor de seizoenskaarthouders wel een enorme verbetering. De sfeer op het oude Tivoli was heerlijk maar als je daar stond bij 1-4 achter tegen Eintracht Frankfurt op maandagavond in de stromende regen verlangde je echt wel naar een dak.

watergatehopper

Ik begrijp dat je dan een dak boven je hoofd wilt hebben maar het nieuwe Tivoli is een kopie van nog 10stadions in Duitsland. Daardoor saai en zonder karakter. Het oude Tivoli had dit wel. Vaak zijn de locaties van nieuwbouw ook de factor die het erger maken.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

hgrm

Het maakt nogal wat uit of je een groundhopper bent of een supporter-met-seizoenskaart.

In het eerste geval ben je weinig geïnteresseerd in de uitslag, maar kom je voor de belevenis en en wat die plek op dat moment uniek maakt. Dan is een oud stadion met "originele stijlkenmerken" (makelaarsterm voor "oude meuk") een pré. Want je wil juist niet elke week hetzelfde ovaaltje in een ander kleurtje zien. Comfortzaken (dak boven je hoofd, niet tot je enkels in de pis staan bij de toiletten, zicht op het veld, beschikbaarheid en smaak versnaperlingen, parkeerruimte) zijn dan van een stuk minder belang.

Als je echter jaar-in, jaar-uit, elke twee weken in hetzelfde stadion komt, heb je die originele houten stoeltjes waar elke keer een halve hernia oploopt, die fotogenieke paal voor je neus, de pislucht in de wc's en de halfkoude kroketten waar je 20 minuten voor in de rij moet staan wel gezien en wil je gewoon op een zo prettig mogelijke manier de wedstrijd van je favoriete club beleven. Ik kan me dus goed voorstellen dat supporters niet klagen als een club naar een modern stadion verhuizen.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar die hebben denk ik met andere dingen te maken. Bijvoorbeeld dat het nieuwe stadion vaak (veel) groter is dan het oude en daarom maar half vol raakt en dus niet gezellig is. Dat is de reden dat je bij Vitesse veel meer geklaag hoorde over de verhuizing dan bij Groningen of AZ.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nort

Citaat van: Joost op mrt 09, 2018, 20:20:48
De sfeer op het oude Tivoli was heerlijk maar als je daar stond bij 1-4 achter tegen Eintracht Frankfurt op maandagavond in de stromende regen verlangde je echt wel naar een dak.
Dat deden we afgelopen zondag in Bologna ook. Waarom we dat stadion perse wilde bezoeken vóór de verbouwing is me opeens een raadsel :)