Hoofdmenu

Work in progress

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 10:02:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

FCT1980

Dat ben ik helemaal met je eens hoor.
Wat ik bedoel met ''kan niet meer'' had meer betrekking op de veiligheid. Als er stukken beton afbrokkelen (Diekman) dan kun je dat herstellen of nadenken of dat stadion de komende 50 jaar nog wel voldoet.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

FCT1980

Citaat van: Langemannetje op okt 31, 2018, 06:37:20
Ik ben benieuwd of je dit ook zou zeggen over Feyenoord en de Kuip

Waarom niet dan? Wat mij betreft verdwijnen zowel club als stadion helemaal ;)
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Citaat van: hgrm op okt 31, 2018, 10:47:05
Ik vraag me af "of het zo niet langer kan".
Ga maar eens na in hoeveel gevallen een nieuw stadion juist de (bijna-)ondergang van de club is geworden. Juist Aken, dat je noemt, is daarvan een droevig voorbeeld maar er zijn vele meer.

De belangrijkste reden daarvoor is dat bij veel clubs de besturen gouden bergen beloven bij een nieuw stadion maar dat het zelden waargemaakt wordt, puur omdat er gewoon niet meer potentie is.

Aken is een club die qua grote in de 2. Bundesliga thuis kan horen, maar zo zijn er nog wel 20.
Tivoli kon ook gewoon echt niet meer voor de gewone supporter en de commerciele mogelijkheden.


KRCM1904

Mandel United speelt vanaf seizoen 2019-2020 in de nieuwe "Skyline Arena" in Izegem.

https://www.focus-wtv.be/nieuws/nieuw-stadion-izegem-wordt-skyline-arena
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Joost

Mooi, dan kan er weer een nieuwe OMS Ingelmunster opgericht worden.

Hugo

Jammer van het oude stadion in Izegem. Al is mij niet duidelijk of de nieuwe tribune op de locatie van het "oude Izegem" staat.

Freekos79

Via de club heb ik vernomen dat Kfc Nijlen volgend jaar ook nog op Ophoven zal spelen.
Volgende wedstrijd: ?

Footballromantic

Citaat van: Freekos79 op feb 23, 2019, 13:07:45
Via de club heb ik vernomen dat Kfc Nijlen volgend jaar ook nog op Ophoven zal spelen.
Die zouden 2 jaar terug al hun laatste seizoen hebben...
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Saltacampos

FC Sint-Kruis-Winkel verlaat zijn terrein aan de Bokstraat in het "Gentse" havengebied, voor wie van bevreemdende omstandigheden houdt een aanrader, en krijgt een nieuw:
https://www.hln.be/in-de-buurt/gent/graafwerken-voor-nieuwe-terreinen-fc-sint-kruis-winkel-zijn-begonnen-eindelijk~a87271e2/

Ik moet er zelf ook nog heen, dus dat moet dan dit jaar nog gebeuren.
Over land and sea

ksclgiov282

Citaat van: Saltacampos op aug 27, 2019, 11:27:50
FC Sint-Kruis-Winkel verlaat zijn terrein aan de Bokstraat in het "Gentse" havengebied, voor wie van bevreemdende omstandigheden houdt een aanrader, en krijgt een nieuw:
https://www.hln.be/in-de-buurt/gent/graafwerken-voor-nieuwe-terreinen-fc-sint-kruis-winkel-zijn-begonnen-eindelijk~a87271e2/

Ik moet er zelf ook nog heen, dus dat moet dan dit jaar nog gebeuren.

Wel mooie backdrop daar ;-) Jammer dat het moet verdwijnen.

Saltacampos

Verrassende wending in het Brugse stadiondossier, niet Club, maar Cercle zou naar de Blankenbergsesteenweg mogen/moeten. Gisterennacht blijkbaar beslist tussen stadsbestuur en Club Brugge in omstandigheden die zoals wel vaker in dit soort dossiers waarin grote openbare werken en politiek samenkomen behoorlijk wat vragen oproepen.

https://sporza.be/nl/2020/01/10/kijk-om-14u-naar-de-persconferentie-over-de-stadionplannen-van-c/
Over land and sea

fcbisart

Cercle krijgt een zo goed als gratis stadion en toch zijn ze niet tevreden. Beetje vreemde , maar typische reactie van de groenzwarten die jaren geprofiteerd hebben van hun blauwzwarte buren.

Jef400

Ik weet niet hoe de vork exact in de steel zit. Een paar berichtjes in de media zeggen mij niets over het besluitvormend proces.

Saltacampos

Als het effectief gebeurt zoals vandaag voorgesteld, kan het voor beide clubs/verenigingen een goede zaak zijn.

*Club kan een nieuw en modern stadion bouwen voor 40.000 mensen
*Cercle kan een kleiner eigen stadion op maat betrekken dat niet langer voor 75% leeg is bij thuiswedstrijden

Probleem is alleen; Club kreeg het dossier om aan de Blankenbergsesteenweg te bouwen niet rond door o.a. bezwaren van de buurtbewoners, ik zie niet in waarom dat voor Cercle geen probleem zou zijn, ook al zou het stadion kleiner zijn en de overlast beperkter.
Over land and sea

Joost

Het is nogal verschil of er een stadion komt met 40.000 plekken en bijbehorende verkeersintensiteit waar iedere week gespeeld wordt, of dat er een stadion komt met 10.000 plekken en slechts eens om de week een duel.