Verlaten stadions in België

Gestart door rwdm, apr 08, 2013, 15:24:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

rwdm

Hallo,
Weet iemand van jullie nog verlaten voetbalstadions zijn in Belgie ?
Of hebben jullie nog foto's van de legendarische stadions van KRC Genk ( Noordlaan) en het pas gepromoveerde KV Oostende (Armenonvile) ?


alvast bedankt

Nort

Uit eigen beheer of van internet gevonden?


rwdm

Citaat van: nort op apr 08, 2013, 15:33:39
Uit eigen beheer of van internet gevonden?
Eigen beheer, internet heb ik al lang.

Flandria

Citaat van: rwdm op apr 08, 2013, 15:24:28
Hallo,
Weet iemand van jullie nog verlaten voetbalstadions zijn in Belgie ?
Of hebben jullie nog foto's van de legendarische stadions van KRC Genk ( Noordlaan) en het pas gepromoveerde KV Oostende (Armenonvile) ?


alvast bedankt

Armenonville was toch wel het stadion van VG Oostende ? Of heb ik het mis ?

rwdm

Citaat van: Flandria op apr 08, 2013, 19:43:45
Armenonville was toch wel het stadion van VG Oostende ? Of heb ik het mis ?
Ja! Dat klopt  tot voor 2003.

hgrm

Vlak voordat Armenonville werd gesloopt, ben ik er nog langs geweest. Dat was in het voorjaar van 2007. Een kleine greep uit de foto's die dat opleverde:





Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

Ik heb nog ergens een reportage van het oude stadion van Tongeren, zal t.z.t. eens scannen.

rwdm

Dankje voor foto's . Wat me opvalt is dat de staat van het stadion nog veel te goed is om zomaar tegen de grond te leggen . Dit stadion heeft zelf eigen Wikipedia-pagina !
@ Wacht op foto's van Tongeren ;)

jona93

Stadion van amateurploeg fc rode duivels is ook een pareltje was er 1 jaar gelden eens gepasserd op een zonnige dag wat me opvalde waren de doelen niet zoals de gewonnen palen maar nog echte houten balken gelijk vroeger zal in de loop van deze dagen eens foto's van maken
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Saltacampos

Citaat van: rwdm op apr 09, 2013, 23:53:22
Dankje voor foto's . Wat me opvalt is dat de staat van het stadion nog veel te goed is om zomaar tegen de grond te leggen . Dit stadion heeft zelf eigen Wikipedia-pagina !
@ Wacht op foto's van Tongeren ;)
Zullen huizen op gezet zijn zeker ? Geld in het bakkie voor de gemeente.
Over land and sea

hgrm

Erger nog: het is ten prooi gevallen aan de uitbreiding van de parking van het aanpalende ziekenhuis.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Cyclebob

Citaat van: hgrm op mei 13, 2013, 22:53:20
Erger nog: het is ten prooi gevallen aan de uitbreiding van de parking van het aanpalende ziekenhuis.
In Namen gingen ze daar respectvoller mee om... De tribune lieten ze gewoon staan terwijl het hoofd veld nu de parking van het ziekenhuis is/was
In Grenada jaartje of 10 jaar terug was het oude stadion in het centrum een zanderige parkeerplaats geworden. Weliswaar zonder ziekenhuis
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

3434

Bij ons kon het ook niet snel genoeg gaan. Er werd een nieuw stadion gebouwd met een capaciteit van +- 5500 plaatsen. Belachelijk voor 2de/3de klasse. Op de oude terreinen kwamen appartementen waardoor de gemeente zelfs 'winst' had na het bouwen van het nieuwe stadion.

Het stadion werd gesloopt maar er staan nog geen huizen, politieke ruzies. Met als gevolg dat er een grasveld is met een hoop puin rond. Heel de club heeft heimwee naar onze Kastanjelaan 42. Het nieuwe stadion toont dankzij de grootte ook altijd vrij leeg.

Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

De publiekswissel

Het idee is opgevat op tijdens het jaarlijkse uitje van ons zaalteam een balletje te trappen in een verlaten stadion/ lost ground. Weet iemand of nog verlaten stadions in het oosten van België zijn en in de buurt van de Ardennen? Een leeg stadion of een waar nu nog een amateur team speelt waardoor het misschien geen enkel probleem is om daar te spelen. De Noordlaan van Genk is bijvoorbeeld niet meer bespeelbaar zie ik.

Helemaal mooi zou zijn om dan een potje tegen een Belgisch team te spelen, maar dat is nog even stap 2. Zijn hier mensen die mee kunnen denken? Alvast enorm bedankt.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/