Hoofdmenu

Groundhoppersjargon

Gestart door Jef400, dec 02, 2015, 20:06:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jef400

Beste mede forumleden.

Ik kon geen vergelijkbaar topic vinden. Correct me if i'm wrong.

Maar het zou mij ontzettend tof lijken als we een standaardlijst van typisch groundhoppersjargon bij zouden kunnen houden. Dit om drie redenen. 1 om een gestandaardiseerde lijst van typisch jargon te hebben en 2 om nieuwe groundhoppers inzichtelijk te maken wat het typische taalgebruik van groundhoppers inhoud. 3 om deze taal voor onze nakomende medemensen te bewaren.

FCT1980

Sorry maar dit gaat buiten mijn boekje.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Langemannetje

Ik zie het nut ervan nog niet echt maar misschien kun je me overtuigen
73 grounds in 14 verschillende landen

Jef400

Nou, ik merk als beginnend groundhopper over de verschillende sites van oa Hugo, Cafébac en zelfs Bier und Bratwurst. Dat er redelijk veel dezelfde termen gebruikt worden. Dus ik dacht misschien kunnen we die informatie bundelen. Aan de andere kant vrees ik dat het argument dat het standaardiseren van het groundhoppen veel mensen in het verkeerde keelgat schiet.

Jehoentelaar

Standaardiseren gaat wat ver maar het verzamelen van een aantal van die termen is wel een leuk idee.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar


Jef400

De 0-0 nachtmerrie zoals gebezigd in een topic hier op het forum vind ik een mooie.

Joost

Ik ben al tijden bezig om een lange lijst jargon te posten. Dat is vaste kost als ik met AthleticHolanda op pad ga.


Jef400

Kunnen wij elkaar daar op een of andere manier van dienst zijn?