Topklasse '10/'11

Gestart door AthleticHolanda, aug 11, 2010, 00:03:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels_Zitterd

Citaat van: AthleticHolanda op nov 11, 2010, 20:28:01
Buiten dat blijft het wel zuur dat een gezond Oss eruit vliegt terwijl er talloze clubs met punten in mindering beginnen vanwege wanbeleid...

Het beste zou ik het overigens vinden als er gewoon twee of drie clubs (verplicht) promoveren, de KNVB moet dan maar wat coulant zijn wat betreft accommodatie eisen. Het enige waarmee ze niet zonder kunnen is fatsoenlijk kunstlicht, maar verder kan een JVC bijvoorbeeld elke club uit de JL ontvangen.


Bij het in mindering brengen van punten heb ik een dubbel gevoel.
Aan de ene kant is het niet echt netjes zoals de competitie begon met punten aftrek over het afgelopen seizoen. Dat zou nu ook niet meer moeten kunnen gebeuren voor zover ik heb begrepen. Punten zouden nu alleen nog maar in het lopende seizoen kunnen worden afgetrokken.

Aan de andere kant als clubsupporter ben ik blij dat mijn club het gered heeft afgelopen seizoen omdat de punten pas dit seizoen in mindering zijn gebracht... (lekker hypocriet)

Zoals ik reeds eerder heb gememoreerd op dit forum vind ik het een zeer slechte zaak dat een club ervoor mag kiezen om te promoveren. Zo krijg je de bv. situatie dat in dit seizoen een Jupiler League ploeg degradeert en het volgend seizoen niet. Zo blijf je met het probleem zitten dat er geen structurele doorstroming plaatsvind tussen de amateurs en de profdivisies en dat was nu net waarvoor de Topklasse er moest komen.

Joost

Citaat van: Niels_Zitterd op nov 12, 2010, 09:34:27
Zoals ik reeds eerder heb gememoreerd op dit forum vind ik het een zeer slechte zaak dat een club ervoor mag kiezen om te promoveren. Zo krijg je de bv. situatie dat in dit seizoen een Jupiler League ploeg degradeert en het volgend seizoen niet. Zo blijf je met het probleem zitten dat er geen structurele doorstroming plaatsvind tussen de amateurs en de profdivisies en dat was nu net waarvoor de Topklasse er moest komen.

Dat is de erfenis van tientallen jaren gesloten systeem. Clubs hebben zich nooit hoeven voor te bereiden voor Eerste Divisie niveau. In Belgie bijvoorbeeld is die doorstroming er altijd geweest en zie je bij de kleinere club ook een redelijk infrastructuur.

Verplichte promotie is op termijn wel het streven lijkt me, maar wanneer je dat nu gaat doen kunnen er clubs kapot gaan. Er zijn genoeg clubs die bij promotie veel te veel moeten investeren in hun accomodatie

Niels_Zitterd

Citaat van: Joost op nov 12, 2010, 09:41:47
Dat is de erfenis van tientallen jaren gesloten systeem. Clubs hebben zich nooit hoeven voor te bereiden voor Eerste Divisie niveau. In Belgie bijvoorbeeld is die doorstroming er altijd geweest en zie je bij de kleinere club ook een redelijk infrastructuur.

Verplichte promotie is op termijn wel het streven lijkt me, maar wanneer je dat nu gaat doen kunnen er clubs kapot gaan. Er zijn genoeg clubs die bij promotie veel te veel moeten investeren in hun accomodatie


Mijns inziens is hier een taak weggelegd voor de KNVB. Ik meen ergens te lezen hebben dat ze een vermogen van rond de 80 miljoen hebben. Help de clubs die promoveren dan een handje. Sponsor een nieuwe licht installatie, verstrek voor mijn part een renteloze rekening. Help met het aanpassen van de accomodatie zodat er een uitvak(je) is. Die hokken waar je in de Jupiler League nu inkomt die zijn ook totaal waardeloos dus zo lastig hoeft het allemaal niet te zijn.

Joost

Citaat van: Niels_Zitterd op nov 12, 2010, 09:52:21
Mijns inziens is hier een taak weggelegd voor de KNVB. Ik meen ergens te lezen hebben dat ze een vermogen van rond de 80 miljoen hebben. Help de clubs die promoveren dan een handje. Sponsor een nieuwe licht installatie, verstrek voor mijn part een renteloze rekening. Help met het aanpassen van de accomodatie zodat er een uitvak(je) is. Die hokken waar je in de Jupiler League nu inkomt die zijn ook totaal waardeloos dus zo lastig hoeft het allemaal niet te zijn.

Er is een gigantisch verschil qua reglementen tussen prof en amateurniveau. De hokken in de Jupiler League moeten voldoen aan allerlei eisen helaas. Zo'n amateurveldje in 't land mag zonder probleem een bekerwedstrijd krijgen maar moet bij promotie ook aan die eisen voldoen.

De KNVB Bibliotheek is vorig jaar flink verbeterd maar ik kan 1 document niet vinden.
CiteerVoor aspecten die betrekking hebben op de veiligheid, inrichting van het stadion, tribuneinrichting,verlichting en kleedgelegenheid wordt verwezen naar regelgeving in het kader vanhet veiligheids- en licentie beleid betaald voetbal.

Wat die eisen dus precies zijn kan ik niet achterhalen. Jammer want ik ben gisteren ook op zoek geweest naar de eisen aan netten voor uitvakken.

Er moet dus een tijdelijke regeling komen om Eerste Divisie Voetbal te laten plaatsvinden op amateurcomplexen.

AthleticHolanda

Kan iemand mij uitleggen waarom Dijkse Boys niet terug moet naar de 6e klasse?
Ze zijn toch in principe failliet gegaan?

hgrm

Citaat van: AthleticHolanda op nov 16, 2010, 21:08:42
Kan iemand mij uitleggen waarom Dijkse Boys niet terug moet naar de 6e klasse?
Ze zijn toch in principe failliet gegaan?

Nee, ze hebben zich zelf teruggetrokken. In geval van het terugtrekken van een team staat dit gelijk aan degradatie.
Zie bijvoorbeeld KNVB bewaarnummer algemene informatie veldvoetbal artikel 23, lid 1
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Citaat van: hgrm op nov 16, 2010, 21:22:03
Nee, ze hebben zich zelf teruggetrokken. In geval van het terugtrekken van een team staat dit gelijk aan degradatie.
Zie bijvoorbeeld KNVB bewaarnummer algemene informatie veldvoetbal artikel 23, lid 1

Waarom heeft Haarlem dat niet gedaan dan?

Die zagen onvoldoende (financieel) perspectief om een nieuw seizoen in de Topklasse te starten?

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op nov 16, 2010, 21:31:00
Waarom heeft Haarlem dat niet gedaan dan?

Die zagen onvoldoende (financieel) perspectief om een nieuw seizoen in de Topklasse te starten?

Haarlem kon haar schulden niet meer betalen en heeft daarom faillissement aangevraagd. Dijkse Boys heeft in principe geen schulden. Ik weet niet precies hoe de contracten in elkaar zaten maar ik heb het sterke vermoeden dat de spelers in kwestie een contract hadden met Gerrits en niet met Dijkse Boys.

hgrm

Citaat van: Joost op nov 17, 2010, 11:05:23
Haarlem kon haar schulden niet meer betalen en heeft daarom faillissement aangevraagd. Dijkse Boys heeft in principe geen schulden. Ik weet niet precies hoe de contracten in elkaar zaten maar ik heb het sterke vermoeden dat de spelers in kwestie een contract hadden met Gerrits en niet met Dijkse Boys.

Contracten? Contracten!
Dat soort verenigingen werken niet met contracten. Let maar eens op hoe hoog de tafelpoten zijn in de kantines bij het amateurvoetbal....maakt het onder de tafel betalen een stuk makkelijker.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ðe waan

Dat is iets van vroeger.

De fiscus is erg alert op hoge tafelpoten tegenwoordig en heeft in recente jaren ook al de nodige boetes uitgedeeld (en daarmee clubs op de rand van de afgrond gebracht): Quick Boys, Babberich, Be Quick'28.

Al zal het nooit helemaal verdwijnen.

hgrm

Dat soort dingen zullen zeker nooit verdwijnen, al zijn de meeste clubs nu wel zo wijs om er niet direct mee te maken te hebben. Maar ik weet zeker dat veel spelers nog behoorlijke bedragen contant krijgen die nergens in de boeken terug te vinden zijn.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: hgrm op nov 17, 2010, 12:49:27
Contracten? Contracten!
Dat soort verenigingen werken niet met contracten. Let maar eens op hoe hoog de tafelpoten zijn in de kantines bij het amateurvoetbal....maakt het onder de tafel betalen een stuk makkelijker.

Dit soort verenigingen werken wel degelijk met contracten en die zijn allen keurig conform de regels van de knvb, daarnaast vinden er inderdaad aanvullingen plaats onder de kantinetafels door
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Citaat van: spons op nov 18, 2010, 12:55:21
Dit soort verenigingen werken wel degelijk met contracten en die zijn allen keurig conform de regels van de knvb, daarnaast vinden er inderdaad aanvullingen plaats onder de kantinetafels door

Dat bedoel ik: alles wat de *verenigingen* doen is prima legaal, die hebben hun lesje wel geleerd. De spelers hebben mooie waterdichte contracten waarin staat dat ze voor een paar schoenen, 18 cent per kilometer en een krentenbol na elke gewonnen wedstrijd komen voetballen. De rest wordt betaald uit de pot met zwart geld van de hoofdsponsor. Het woord "aanvulling" vind ik in dit verband in aanmerking komen voor het understatement van de week.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ðe waan

Nog iemand in Groesbeek gewest vandaag, toevallig?

Stadionfreund

Citaat van: ðe waan op nov 21, 2010, 23:25:47
Nog iemand in Groesbeek gewest vandaag, toevallig?
Ik was in Groesbeek. De Treffers had in de eerste helft voorkant MOETEN! Sfeer: Slecht!

Ik zoek het officiële Aantal toeschouwers! Kan iemand mij helpen?
Dem Ball hinterher - Die Reisen eines Stadionfreundes