Topklasse '10/'11

Gestart door AthleticHolanda, aug 11, 2010, 00:03:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Citaat van: Stadionfreund op nov 21, 2010, 23:47:28
Ik zoek het officiële Aantal toeschouwers! Kan iemand mij helpen?

De Gelderlander geeft niks, de clubs ook niet.

Zondaghoofdklasse.nl, goed betrouwbaar, geeft 2200.

ðe waan

De algemene opinie van de Groesbeekse fans was ook dat het erg mat was, zowel binnen als buiten de lijnen.

AthleticHolanda

Citaat van: dijkseboys.nl03 dec. 2010 Leden kiezen nieuw bestuur en alsnog voor nieuw Sportpark

Gisterenavond ( 2 december ) stond er wederom een ledenvergadering op het programma. Belangrijkste onderwerpen waarover gestemd moest worden was een nieuw sportpark en een nieuw bestuur.

Drie weken geleden, een dag na de dramatisch verlopen bekerwedstrijd tegen sc Genemuiden, stond er al een ledenvergadering op het programma. Door de emoties die avond was niet goed duidelijk wat de consequenties waren voor een langer verblijf op het huidige sportpark Berkendonck. Het bestuur besloot daarom een nieuwe vergadering uit te schrijven op 2 december. De leden van Dijkse Boys hadden vooraf middels een brief vernomen wat de voor- en nadelen zouden zijn voor een verblijf op sportpark Berkendonck en een verhuizing naar een nieuw sportpark op De Braak.

Dit maal koos een overweldige meerderheid van de leden ( ruim 89% ) voor een verhuizing naar sportpark De Braak. Tevens konden de leden kiezen voor het spelen van de toegewezen Hoofdklasse of alsnog helmaal onderaan de ladder te beginnen in de vijfde klasse. Eveneens koos 89% van de leden voor voor het spelen van Hoofdklasse. Al realiseerden ze dat het dan een moeilijk seizoen zal gaan worden.

Khalid Majdoubi is door de Gemeente Helmond aangewezen als projectleider van het nieuw te realiseren sportpark en kan dus per direct aan de slag. Hij informeerde na afloop van de vergadering de leden hoe het nieuwe sportpark er uit zal komen te zien. Mochten de leden vragen hebben of nieuwe ideeën betreffende het nieuwe sportpark, dan kunnen ze uiteraard terecht bij Khalid Majdoubi.

Een ander agendapunt was het kiezen van een nieuw bestuur. In de vorige ledenvergadering was het gehele bestuur afgetreden. Vooraf van de ledenvergadering van gisteravond konden nieuwe kandidaten zich opgeven. Bestuursleden Henrie Kollee en Khalid Majdoubi stelden zich herkiesbaar. Wim van Moorsel, Jan van Lierop, Jeroen Mommers en Mario Podda stelden zich beschikbaar. Met 100% van de stemmen werd het zestal gekozen tot het nieuwe bestuur van Dijkse Boys. Er is nog geen bestuurlijke verdeling qua posities gemaakt. Later die avond hield het nieuwe bestuur al de eerste bestuursvergadering.

Wij wensen het nieuwe bestuur veel succes de komende jaren!!


ðe waan

Ik gok dat er negen leden waren op deze vergadering.

hgrm

dan kom je op 'bijna 89 %'; 1 lid is dan 11,1 %


De mogelijkheden met max 50 aanwezigen zijn:

17 van 20
25 van 29
33 van 38
34 van 39
41 van 47
42 van 48




Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Verrassend van Rijnsburg en Spakenburg, daar gaat FC Oss nog een hele kluif aan krijgen...

Citaat van: VIVan de 31 overgebleven Topklassers willen alleen Spakenburg, FC Oss en Rijnsburgse Boys dit jaar eventueel promoveren naar de Jupiler League.

De clubs in de Topklasse Zaterdag en Zondag dienden op 1 februari kenbaar te maken of ze in aanmerking wilden komen voor promotie naar de Jupiler League. De KNVB stelde deze deadline om eventuele competitievervalsing te voorkomen. Slechts drie deelnemers aan de topcompetitie zagen heil in een stap naar het betaald voetbal.

Daarmee is de kans dat de nummer laatst van de Eerste Divisie terugtreedt tot de amateurs, niet heel groot. Alleen als FC Oss, Spakenburg of Rijnsburgse Boys de eindstrijd om de algehele amateurtitel haalt, volgt degradatie.

Hielke

Rijnsburgse Boys maakt op 11 februari tijdens een ledenbijeenkomst het officiële standpunt inzake promotie bekend. De voorzitter heeft al laten doorschemeren dat het een 'ja, tenzij' wordt. Op zaterdagmiddag voetballen is bijvoorbeeld een keiharde eis.

ðe waan

CiteerDaarmee is de kans dat de nummer laatst van de Eerste Divisie terugtreedt tot de amateurs, niet heel groot. Alleen als FC Oss, Spakenburg of Rijnsburgse Boys de eindstrijd om de algehele amateurtitel haalt, volgt degradatie.

Wat een raar zinnetje. De kans lijkt me minimaal dat geen van deze drie ploegen afdelingskampioen wordt.

Deze bron is er kennelijk ook niet van op de hoogte dat de verliezend finalist eventueel ook mag promoveren.

AthleticHolanda

Citaat van: ðe waan op feb 03, 2011, 23:51:01
Wat een raar zinnetje. De kans lijkt me minimaal dat geen van deze drie ploegen afdelingskampioen wordt.

Deze bron is er kennelijk ook niet van op de hoogte dat de verliezend finalist eventueel ook mag promoveren.

Daar dacht ik precies hetzelfde over. Mochten Spakenburg en Rijnsburg het alsnog van IJsselmeervogels verliezen dan wordt FC Oss nog altijd vrijwel zeker kampioen...

Had overigens wel verwacht dat als Spakenburg het aan durft IJsselmeervogels niet achter zou blijven... daarnaast had ik sowieso niet verwacht dat één van de ex-hoofdklasse clubs het nu al aan zou durven.

Cyclebob

Ben in geval van Spakenburg of Rijnsburgse Boys al benieuwd naar het eerste knelpunt: een (uit)wedstrijd op zondag. 
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

AthleticHolanda

Citaat van: Cyclebob op feb 04, 2011, 13:43:57
Ben in geval van Spakenburg of Rijnsburgse Boys al benieuwd naar het eerste knelpunt: een (uit)wedstrijd op zondag.

Ik dacht gelezen te hebben dat m.i.v. komend seizoen de vaste speeldag weer vrijdag zou worden?
Met uitzondering van risicowedstrijden dus geen zondag- of maandagwedstrijden meer.

Als ze het voor elkaar krijgen thuis op zaterdagmiddag te mogen spelen en uit op vrijdag lijkt me er weinig aan de hand.
Nu weet je het nooit in het doorgeslagen Nederland maar het lijkt me toch dat Rijnsburg en Spakenburg geen risicowedstrijden hoeven te spelen...

Cyclebob

Ik weet niet hoe de burgemeesters van Katwijk en Bunschoten erover denken, eventuele thuisrisicowedstrijden kunnen natuurlijk op zaterdag.
Neemt niet weg dat ik er naar uit kijk dat juist één van deze twee promoveert en dat we eindelijk doorstroming hebben tussen 1e divisie en amateurs.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

AthleticHolanda

Citaat van: Cyclebob op feb 04, 2011, 14:07:54
Neemt niet weg dat ik er naar uit kijk dat juist één van deze twee promoveert en dat we eindelijk doorstroming hebben tussen 1e divisie en amateurs.

Same here, zolang ze maar weten waar ze mee bezig zijn en niet meteen weer degraderen en meteen verder terugzakken naar de eerste, tweede, derde klasse en verder... naar Belgisch voorbeeld zeg maar.

Joost

http://www.spakenburg.com/nieuws/?spakenburgneemtnoggeendefinitiefbesluitoverpromotierechtjupilerleague

Enkele stukjes:

Ongeveer honderdvijftig personen (waaronder enkele bestuursleden van medetitelkandidaat Rijnsburgse Boys) namen de gelegenheid te baat om het verhaal van voorzitter Marc Schoonebeek aan te horen. Hoewel de reacties van de aanwezigen werden gepeild, werd er door het bestuur nog geen definitief besluit genomen.

Zo maakte Schoonebeek duidelijk dat bij een eventuele promotie de BVO-reglementen van toepassing zijn: ,,De licentievoorwaarden voor een JL-club worden voor het eerste elftal van toepassing en het amateurreglement voor de rest van de vereniging. Wellicht is er een knip in de vereniging nodig.'' Ook kwam naar voren dat de organisatiestructuur van de club zwaarder wordt en er een grotere wissel zal worden getrokken op de bestuursleden. Bovendien is een erkende jeugdopleiding verplicht. De KNVB verlangt een capaciteit van 2000 zitplaatsen (nu 760). Daarnaast is het zeer aannemelijk dat er in de toekomst vier keer door de A-selectie zal moeten worden getraind, al zal dit niet voor alle spelers zijn weggelegd.

Schoonebeek wees erop dat de gemiddelde reisafstanden zullen toenemen, dat een trainer over een BVO-licentie zal moeten beschikken en er minimaal zestien contractspelers zullen moeten zijn: ,,Ook het jeugdopleidingsinstituut gaat aanmerkelijk meer kosten dan nu het geval is. We hebben nog geen goed beeld van wat de verschillende zaken moeten gaan kosten en tevens nog geen goed beeld van de vormen van inkomsten. Ook zijn er nog geen concrete getallen van mediagelden vanuit de TV-rechten.''

Zo kwam duidelijk naar voren dat Spakenburg een amateurclub wil blijven en geen BVO wil worden: ,,We hebben van de KNVB begrepen dat we onze thuiswedstrijden op zaterdag kunnen spelen en niet zoals de rest van de JL-clubs op vrijdagavond. We willen financieel kunnen overzien wat de stijgende kosten worden. Daarnaast moeten we natuurlijk ook weten wat de structurele inkomsten kunnen worden. Momenteel is er alleen een verwachting de kosten zullen stijgen en hebben we onvoldoende zicht op de inkomsten.

Bier und Bratwurst

Vind het verschil nog veel te groot!
Te veel eisen voor de topklasse clubs.
Bovendien vind ik dat de KNVB eerst het semi-profesionalisme moet toestaan in de Jupilerleague zodat de clubs zelf mogen beslissen hoeveel spelers ze op de loonlijst willen zetten en er ook spelers op amateurbasis in de selectie mee mogen spelen.
Pas dan zal het lucratief en interessant worden voor de Topklasse-clubs te promoveren.
Het ene stadion is het andere niet!