Honderd dagen voetbal

Gestart door Voetbalman, jul 21, 2015, 23:16:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shepherd

#30
Er zijn meer dan zat mogelijkheden om 3 wedstrijden op 1 dag te doen.
In Nederland met wedstrijden op zaterdag om 14:30, 16:30, 18:30 en 20:45 is het in theorie mogelijk om er 4 te doen.

Moet je wel als een bezetene rijden en waarschijnlijk mis je ergens de eerste minuten.

14:30 RVVH of Capelle
16:30 Sparta of Dordrecht
18:30 Feyenoord
20:45 Den Haag

Bij Feyenoord slim parkeren. Dat is de bottleneck. De rest is qua tijd te doen.

O ja, en niet met het OV.

spons

Citaat van: Shepherd op jul 25, 2015, 11:24:29
Er zijn meer dan zat mogelijkheden om 3 wedstrijden op 1 dag te doen.
In Nederland met wedstrijden op zaterdag om 14:30, 16:30, 18:30 en 20:45 is het in theorie mogelijk om er 4 te doen.

Moet je wel als een bezetene rijden en waarschijnlijk mis je ergens de eerste minuten.

14:30 RVVH of Capelle
16:30 Sparta of Dordrecht
18:30 Feyenoord
20:45 Den Haag

Bij Feyenoord slim parkeren. Dat is de bottleneck. De rest is qua tijd te doen.

O ja, en niet met het OV.

Je hebt me op een idee gebracht ik had op 15 augustus al 3 amateurwedstrijden staan maar ik heb 's-avonds Excelsior er nog even aan toe gevoegd

12;30. Capelle - ASWH ( bij smitshoek in Barendrecht )
14;30. RVVH - JVC Cuijk
17:15. Excelsior Maassluis - USV Hercules
20:45. Excelsior - AZ

Alleen van de 2e wedstrijd zal ik misschien de eerste vijf minuten missen. De rest haal ik moeiteloos.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Shepherd

#32
Van Smitshoek naar RVVH ben je max 10 minuten onderweg denk ik.

Mooi rondje trouwens.

spons

Citaat van: Shepherd op jul 25, 2015, 13:54:43
Van Smitshoek naar RVVH ben je max 10 minuten onderweg denk ik.

Mooi rondje trouwens.

Volgens de routeplanner nog 17 minuten dacht ook dat het dichterbij was
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Shepherd

Citaat van: spons op jul 25, 2015, 14:02:27
Volgens de routeplanner nog 17 minuten dacht ook dat het dichterbij was
O, dat valt nog tegen inderdaad. Nu, de eerste 5 minuten missen is vervelend, maar geen ramp.

Voetbalman

Zo weinig tijd om updates te voorzien, plannen te delen of gewoon 'hoe het was'-verhalen neer te pennen. Twitteraccount is het laatste van m'n zorgen, ook al krijg ik van velen de goedbedoelde raad om dit medium goed te gebruiken om zo een 'maximalisatie aan exposure' voor mijn 'Honderd dagen voetbal' te verkrijgen. De woorden alleen al .. Nou, dat is dan buiten de waard gerekend.

Natuurlijk is het enorm leuk om te zien dat je project door een relatief mooi aantal mensen gevolgd wordt, dat het positieve commentaren krijgt en dat het mensen inspireert. Zeker in België is het groundhoppen een relatief nieuw fenomeen. In Nederland staan ze op dat vlak beduidend verder, wat dan weer resulteert in hele leuke nieuwe kennismakingen. Maar het is en blijft een project dat ik wars zie van het commerciële. Neen, ik zoek geen sponsors. Neen, ik kick niet op aandacht. Neen, ik mik niet stiekem op een plaatsje naast Jeroen Meus op de Antwerpse Boekenbeurs. Honderd dagen voetbal is mijn project. Kleinschalig voor 95% van de wedstrijden. Gewoon auto in en rijden maar. Dat het me een (hopelijk) leuk artikel bij Panenka Magazine heeft opgeleverd vind ik vooral voor mezelf mooi. Een jaar geleden zat ik nog met de handen in het haar bij de (bevallige) dame van 'Loopbaanbegeleiding'. Ja natuurlijk, toen ik klein was schreef ik wel graag, en zag ik me al op de perstribune zitten van Anderlecht, Real Madrid en Fiorentina, maar dat was nu toch écht onhaalbaar geworden. En 'Dromen zijn bedrog' was niet voor niets één van de grootste Nederlandstalige hits in België. Een 35-jarige cipier met een burn-out, ik lachte net mezelf niet uit. Daarom is het artikel in Panenka voor mezelf een mooie verwezenlijking. Of het nu mooi, slecht, saai of grappig geschreven is, een verwezenlijking waar ik toch trots op ben. Maar het dan gaan cultiveren is weer wat anders, dat hoeft voor mij niet. Of het moest zijn om alsnog een ticket voor de East Lancashire derby te scoren, dan weer wel natuurlijk.

In december komt er een baby aan ten huize Freebird. De kinderkamer staat er nog net bij als 5 jaar geleden, toen we de verbouwing 'even' lieten voor wat het was. Nog heel wat werk voor de boeg. De vriendin heeft last van de typische zwangerschapskwaaltjes. Weinig energie, heel veel last van rug en bekken, slapeloosheid en deze week zijn we beiden nog eens ziek geworden. Ik een sloot aan medicatie, zij .. niets. Wat een beer!

Daar de drukte enorm toeneemt, ik gewoon een full time job heb waar ik bijkomend 1 weekend op 2 moet werken en ik het voetbal kijken nog serieus moet intensifiëren om m'n 100 wedstrijden te halen, probeer ik met een 'subdoel' de Honderd dagen toch nog spannend te maken. Naarmate de bevalling dichterbij komt kan ik natuurlijk de trips naar Italië, Hongarije, Polen en Spanje schrappen. Relatief dichtbij in de tribune zitten wordt het doel. Ik ga binnen mijn project een poging doen om alle Nederlandse profclubs af te vincken in 2015. Momenteel sta ik op 19 stadions van de 35. Jong Ajax en Jong PSV gaan niet mee in de pot, de Amsterdam Arena bezocht ik begin dit jaar in de dramatische wedstrijd tegen de Turken. Een gevecht tegen clubkaarten en het iDeal banksysteem voor de boeg, maar daar komen we wel uit met de hulpvaardigheid van mijn noorderburen die ik reeds vele malen mocht ondervinden.

Verder ga ik deze maand nog genieten van Charlton Athletic en vooral van een weekend vol derbyplezier:

- Rotherham United v Sheffield Wednesday
- Blackburn Rovers v Burnley
- Accrington Stanley v Dagenham & Redbridge
- Sunderland v Newcastle United

Misschien plan ik nog een mooie afsluiter voor het project, een 'match 100' die nog eens mag opvallen of misschien wordt het een wedstrijd op mezelf zoals velen onder ons geregeld op weg zijn. Daar maken we nog werk van. Time will tell.

Momenteel staat de teller op 69 wedstrijden. Eind oktober zou dat getal de 82 moeten benaderen. Een beetje druk op de ketel, maar eigenlijk .. eigenlijk heb ik niet liever.

Ik probeer vandaag nog een update van wedstrijden te plaatsen die eraan komen, tips zijn ook altijd van harte welkom!

Peace out!

Jeje

Ik heb de panenka nog niet in huis, maar ik ga je artikel zeker aandacht lezen!

Heel veel plezier nog toegewenst deze maanden met het voetbal, en daarna uiteraard met je baby :)

Langemannetje

Charlton nog op de planning zei die, hier zit een jaloers man
73 grounds in 14 verschillende landen

TonyS

Top program voor de boeg. Genoten van je artikel in Panenka. Kan niet wachten op je verdere avonturen. Al was het maar omdat ik zelf op dit moment andere zaken aan mijn hoofd heb dan stadions vincken. ;-).

Sterkte met de strijd tegen de ziektekiemen. Als ik mogelijk nog ergens kan helpen, laat me maar weten, je hebt mijn nummer.

KRCM1904

Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

jvdreumel2

Mooi verslag Jan over jouw passie

Nickky

Ben zeer benieuwd naar het boek!

Saltacampos

Over land and sea

Voetbalman

Bedankt allemaal. Het was in ieder geval een enorm druk jaar, aangezien ik gewoon mijn fulltime job uitoefende met 2 werkweekends per maand, een kinderkamer te verbouwen had en op het einde van het jaar een prachtige dochter mocht verwelkomen.

Het zinnetje 'trok heel Europa door' zou lezers kunnen doen denken dat ik werkelijk overal ben geweest, maar dat is natuurlijk niet zo. Toch mocht ik voetbal kijken in 11 verschillende landen, soms slechts 1 wedstrijd (Zwitserland, Polen, Ierland) en soms meerdere. Het was in ieder geval niet evident om constant 'op de hort' te zijn, maar wel super leuk.

Door die drukte ook veel en veel te weinig tijd om hier updates te plaatsen, ik hoop dat in de toekomst weer meer te kunnen doen. 't Blijft toch een schitterende hobby, dat voetbal beleven.

Voetbalman

De bal is door het voetbalnet, het project 'Honderd dagen voetbal' zal niet afgewerkt worden met een zelfgeschreven boek. Eerder in de maand augustus heb ik definitief beslist dat de verhalen niet gebundeld worden. Hoofdargument is de tijd die 'verloren' gaat achter de pc. Het neerpennen van de verhalen, de ervaringen, het opzoekwerk betreffende de historiek, eyecatchers en rariteiten van de bezochte steden, stadions en voetbalteams, ... Too much voor een halve zool als mezelf. Het remt me in het opdoen van andere ervaringen, het beperkt m'n sociale leven en de wedstrijden die ik zou kunnen bezoeken. Natuurlijk speelt ons negen maanden oude fantastische kleine spookje hier ook een rol in, en die klotejob waar ik ook al zoveel van m'n tijd spendeer.

Waar ik wel m'n relatief kostbare tijd ingooi, dat is het op punt brengen van de website die ik anderhalf jaar geleden uit de grond stampte. Zeer beperkt in kennis en ervaring qua werken met zo'n website probeer ik toch iets leuks aan te bieden. En voor mezelf zal het altijd een mooie plaats zijn om herinneringen te herbeleven.

Concreet heb ik de homepagina waar regelmatig updates zullen verschijnen (nieuwe wedstrijden maar ook flashbacks van de honderd wedstrijden), een menuutje 'Over mezelf' met een inleiding maar ook een opsomming van alle bezochte wedstrijden tot op dit moment en diegene in de toekomst worden aangevuld, en dan nog een menu over Honderd dagen voetbal, met de lijst van bezochte wedstrijden én de bijhorende statistieken.

De website zal 'Fan for a day' heten, gezien ik eventuele nieuwe projecten ook onder deze noemer kan plaatsen.

't Is allemaal in een vroeg stadium, updates zal ik ook hier posten.

Greetz!

https://honderddagenvoetbal.com/