Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Saltacampos

#5625
Citaat van: Defender op dec 15, 2019, 16:06:38
Hoe het was..
Roeselare - OH Leuven

Gelukkig speelde Leuven nog wat voetbal met hoge pressing tijdens hun balbezit want voor een profclub te zijn is dat daar in Roeselare maar een dooie boel.
Amper volk, ook geen enthousiasme bij die thuissupporters..

Iemand weet van slechte periode bij deze ploeg ?

Buiten een afgevinkt stadion/club is er niet meer over te vertellen.
Roeselare is nooit een voetbalstad geweest en tot de laatste 20 jaar werd nooit hoger dan niveau 3 gespeeld sinds 1932.
Het gerommel met al dan niet faillissement zal ook wel niet geholpen hebben.
Wie wat met voetbal heeft ging/gaat wel naar Club Brugge, Kortrijk of Waregem.
Het is erg moeilijk om nu nog een nieuw publiek aan te boren, en al helemaal in West-Vlaanderen waar er sowieso te veel profclubs zijn.
Over land and sea

Joost

Citaat van: Defender op dec 15, 2019, 16:06:38
Hoe het was..
Roeselare - OH Leuven

Gelukkig speelde Leuven nog wat voetbal met hoge pressing tijdens hun balbezit want voor een profclub te zijn is dat daar in Roeselare maar een dooie boel.
Amper volk, ook geen enthousiasme bij die thuissupporters..

Iemand weet van slechte periode bij deze ploeg ?

Buiten een afgevinkt stadion/club is er niet meer over te vertellen.

Roeselare lijkt me de enige ploeg in 1B waarvoor die klasse ook het sportieve maximum is.


Nort

Afgelopen weekend naar Italië geweest voor de Genua derby en Fiorentina – Inter. Anders dan gewoonlijk stonden de wedstrijden in de Serie A al een maand of drie vast en met de vriendin als reisgezelschap, waren twee wedstrijden het maximum en hoefden we niet te wachten op mogelijke 'dubbels' met de lagere reeksen.

Om aan een kaart te geraken voor beide wedstrijden maakte ik me niet echt zorgen, maar werd ons geduld wel op de proef gesteld. Bij Fiorentina begon de verkoop voor niet Tercera kaarthouders z'n twee weken van te voren en bij Genua slechts de maandag voor de wedstrijd. Kaartjes op de lange zijde kostten respectievelijk €40 en €50.

Het regenachtige Nederland werd ingewisseld voor een zonnig, maar koud Italië. Althans in Milaan lag de temperatuur rond het vriespunt en op weg naar Genua werd de sneeuw ingewisseld voor een zonnetje en 14 Graden. Overdag hingen we de toerist uit en 's avonds trokken we naar het stadion. De Italiaanse scooterbrigade kwam van alle kanten en vond creatieve parkeerplekken rond het stadion. Van buiten was het Luigi Ferraris best een tegenvaller, met veel beton én nul clubuitingen of iets dergelijks.

Een half uur voor de wedstrijd zaten beide curva's al vol en ook de overige tribunes waren zo goed als uitverkocht. Uiteraard pakten beide tifosi uit, Sampdoria met een sfeeractie in eigen kleuren en Genua met veel siervuurwerk. Het leverde leuke plaatjes op, waarna de wedstrijd van start kon gaan.

Met beide clubs in degradatiegevaar leek het 'niet verliezen' belangrijker dan de wil om te winnen en kregen we een saaie wedstrijd voorgeschoteld. Er gebeurde nauwelijks iets voor beide doelen en als dat wel het geval was, werd de kans vakkundig om zeep geholpen. Gelukkig viel er toch nog wel één doelpunt die werd ingeluid, hoe kan het ook anders, door een mega blunder van een Genua speler. Zo konden de fans van Sampdoria in hun eigen stadion als uitfans de derby overwinning vieren. 

Met een ruime beschikbaarheid aan kaarten, waren er ook honderden Sampdoria supporters op de thuisvakken te vinden en dat ging allemaal zonder problemen. Ook buiten het stadion viel er geen onvertogen woord, ondanks de plaagstootjes die de aanhang van Sampdoria uitdeelde. Dat maakte het tot een fijne vinck, al had die zoveel beter kunnen zijn met een leuke wedstrijd.

Op zondag ochtend bracht de Flixbus ons naar Florence en struikelden we over de Aziatische toeristen en de Italianen die hun kerstinkopen deden. Hoewel ik niet z'n 'binnenstad' mens ben, was die van Florence verassend mooi. Al hadden we geen zin om geld én tijd te besteden om de kathedralen van binnen te zien, maar was het wel een mooie gelegenheid om nog wat kerstcadeaus te kopen.

In de avond trokken we naar de echte plaatselijke trots, La Viola. Door AthleticHolanda werd ik meermaals op m'n hart gedrukt om de lokale specialiteit te proeven. Een broodje Lampredotto. Op culinair gebied ben ik een typische 'wat een boer niet kent, dat vreet die niet' persoon en toen ik de bereiding van het broodje zag, hadden mijn ogen al bepaald dat ik het niet lekker ging vinden. En zo geschiedde, de inhoud belandde na een hap op de grond. Navraag op internet bleek het te gaan om vlees van de vierde koeienmaag.

Gelukkig was het stadion een stuk beter dan de Lampredotto. Met een hoofdtribune die doorloopt tot ver over de achterlijn, een aansluitende ronde curva en een mooi-van lelijkheid hoge toren in het midden is het stadion best uniek te noemen. De rijen op de lange zijde waren bovendien zo krap dat je hortend en stotend over de mensen naar je stoeltje moest klimmen en een plasje tijdens de wedstrijd was echt uitgesloten.

Internazionale kwam als koploper op bezoek en dicteerde de wedstrijd van begin tot eind. De bezoekers kwamen al snel op voorsprong. Enkele Inter fans op de thuisvakken werden ontmaskerd en het stadion uitgewezen. Mijn buurman zat negentig minuten lang z'n beklag te doen over het spel van z'n favoriete ploeg, totdat de 92ste minuut aanbrak. Een counter werd gepromoveerd tot doelpunt nadat de bal in de kruising binnenvloog en was de stemming bij m'n buurman 180 graden omgeslagen. De onterechte gelijkmaker voelde na afloop toch wel als een overwinning en La Viola keerde blij huiswaarts. 

Defender

#5628
Hoe het was..

26/12 Aston Villa - Norwich

Ground ken ik bijna vanbuiten maar nu eens op bovenste ring van Trinity Road, fijn, gezellig en match met spanning die match beide kanten kon doen opgaan, sfeer was niet zo goed op zich.

27/12 Wolves - Man City
Voorafgaande deze match stopten we bij Monmore Green Stadium, Greyhoundracing, ooit eerder gedaan en was weer zeer fijne namiddag activiteit
Wolves heeft me qua stadion verrast zeer proper te liggen, mooie voetpaden, stadion proper ingewerkt in het relief van het terrein.
Ook hun opkomst met vlammenspuwers en muziek lichtshow is knap. Match met 3-2 en aangenaam scoreverloop
Sfeer van Wolves was top.

28/12 Watford - Aston Villa
Ligt ook op een relief en minder mooi dan Wolves op dat gebied, Sfeer was ok, voor ons Villa supporters iets minder fijn met 3-0 verlies tegen 10man.
Geen groots maar wel fijn nachtleven.

29/12 Fulham - Stoke
DE Ground waar we naar uitkijken met een ticketje op de tribune met houten stoeltjes!
Was zeer fijne omgeving, straat, drankenstanden, alles wat het moest hebben met zeker de tribune zelf.
Sfeer was er enkel met de klappers en 1-0, en in mijn ogen, ik ben ook toerist, maar zijn er teveel toeristen, die club leeft hier toch van ?


Kersttrip 2019 was meer dan geslaagd met 5 grounds waarvan 4 nieuwe
Met sfeer en geen sfeer,
Met toch 2x 1-0 en 3-2 & 3-0 wat goals.
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

Nort

Citaat van: Defender op jan 02, 2020, 11:25:11
Sfeer was er enkel met de klappers en 1-0, en in mijn ogen, ik ben ook toerist, maar zijn er teveel toeristen, die club leeft hier toch van ?
Als je naar Wealdstone was gegaan, had je waarschijnlijk geen toerist gespot.

Joost

Citaat van: Nort op jan 02, 2020, 11:42:20
Als je naar Wealdstone was gegaan, had je waarschijnlijk geen toerist gespot.
Daar was minstens 1 Duitser.

Cyclebob

Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Mokum1900


26/12 Southend United - MK Dons

Voor mensen die beetje van risico houden heb vorige week dagtrip naar Southend gemaakt ,
Ochtend vlucht vanuit Amsterdam genomen op Londen Southend , 25 minuutjes gelopen naar het stadion , daar geluncht en biertje genuttigd , kaartje opgehaald , beetje rond het stadion gelopen en de wedstrijd bezocht ondanks dat het een echte degradatiekraker was en de thuisploeg uit 23 duels 7 punten had geschaard kwamen er toch 6233 toeschouwers op af , was een slechte wedstrijd maar wel spannend , eindigde uit eindelijk in 2-2 . Het laatste fluitsignaal was om 17:00 , weer 25 min wandelen naar de luchthaven en 1 uur en 8 minuten na het laatste fluitsignaal plofte ik in m'n stoel.



Foto's op Bob de hopper op Facebook
Waar je ook gaat ik volg je overal

Olav

Mooie foto's en leuke trip! Je hebt me geïnspireerd om volgend seizoen ook zo'n dagtrip te maken.

Zijn er Engelandkenners die nog meer clubs kennen die binnen een dag te halen zijn met het vliegtuig / zelf ook zo'n trip hebben gedaan? Ik zou denken bijv. Luton Town via Luton Airport, maar heb het zelf niet gedaan, dus ik spreek niet uit ervaring.

Ik zag dat een dagretour naar Southend al vanaf 55€ haalbaar is. En mooi dat je lopend naar het stadion kan en niet bijv. nog een dure treinreis moet afleggen.

FC_Emmen

Citaat van: Olav op jan 03, 2020, 01:59:08
Mooie foto's en leuke trip! Je hebt me geïnspireerd om volgend seizoen ook zo'n dagtrip te maken.

Zijn er Engelandkenners die nog meer clubs kennen die binnen een dag te halen zijn met het vliegtuig / zelf ook zo'n trip hebben gedaan? Ik zou denken bijv. Luton Town via Luton Airport, maar heb het zelf niet gedaan, dus ik spreek niet uit ervaring.

Ik zag dat een dagretour naar Southend al vanaf 55€ haalbaar is. En mooi dat je lopend naar het stadion kan en niet bijv. nog een dure treinreis moet afleggen.
Afhankelijk van de speeltijden maar ik denk dat de volgende clubs ook mogelijk kunnen zijn met een dagtrip:
Bristol City FC (vliegen op Bristol)
Crawley Town (vliegen op Gatwick)
en Luton zoal jij eerder al noemde
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Nort

KLM vliegt op Birmingham met prima tijden. Heen land je om 11:30 en vlieg je om 21:05 's avonds terug. Als je bij KLM op tijd boekt heb je vaak wel een ticket voor €100 - €120. Daarmee kun je een dagtrip doen naar tientallen clubs (o.a. Wolves, Villa, Birmingham City, Walsall, Crewe Alexandra, Kidderminster, Leicester, Shrewsbury, Northampton, MK, Cheltenham, Derby County en nog een aantal). De kosten voor het OV vallen ook wel mee. Voor een retourtje met de trein naar b.v. Crewe betaal je 14 Pond.

bagger010

Afgelopen oktober heb ik Brentford met een dagtrip bezocht via Heathrow, dit was ook prima te doen.

rogo_breda

Citaat van: Olav op jan 03, 2020, 01:59:08
Mooie foto's en leuke trip! Je hebt me geïnspireerd om volgend seizoen ook zo'n dagtrip te maken.

Zijn er Engelandkenners die nog meer clubs kennen die binnen een dag te halen zijn met het vliegtuig / zelf ook zo'n trip hebben gedaan? Ik zou denken bijv. Luton Town via Luton Airport, maar heb het zelf niet gedaan, dus ik spreek niet uit ervaring.

Ik zag dat een dagretour naar Southend al vanaf 55€ haalbaar is. En mooi dat je lopend naar het stadion kan en niet bijv. nog een dure treinreis moet afleggen.
Londen en alles eromheen zou ik zelf altijd per trein of auto doen. Kan makkelijk in 1 dag. Als je even goed boekt kun je met de Eurotunnel voor 80 euro op en neer (per auto, dus ideaal als je met 2 tot 4 man bent) en met de trein bijvoorbeeld vanaf Brussel (Eurostar.be) voor 100 euro p.p. Sta je in 2 uur vanaf Brussel in hartje Londen.

FC_Emmen

Citaat van: rogo_breda op jan 03, 2020, 09:53:08
Londen en alles eromheen zou ik zelf altijd per trein of auto doen. Kan makkelijk in 1 dag. Als je even goed boekt kun je met de Eurotunnel voor 80 euro op en neer (per auto, dus ideaal als je met 2 tot 4 man bent) en met de trein bijvoorbeeld vanaf Brussel (Eurostar.be) voor 100 euro p.p. Sta je in 2 uur vanaf Brussel in hartje Londen.
Vanuit Breda is dat inderdaad prima te doen, vanaf mijn huis is het toch 8.5 uur rijden met de auto. Iets te gortig voor mij om een dagtrip van te maken
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

rogo_breda

Even niet bij nagedacht, dat scheelt wel ja :)