Easter 2005

Gestart door Sebastiaan_W, nov 06, 2008, 20:48:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

Pasen 2005 is mijn eerste en tot nog toe enige paastrip naar het britse eiland geweest om aldaar wat voetbalwedstrijden te pakken. Uiteindelijk heb ik daar de wedstrijden Aldershot - Woking en Brentford - Peterborough United bezocht.

Op paaszaterdag vertrokken we met het vliegtuig naar Londen. Het was de bedoeling dat we zaterdag naar Southend zouden gaan of naar een andere pot in Londen(ik meen Millwall), maar beide wedstrijden werden een paar weken van tevoren naar de vrijdag verschoven. Dus op zaterdag maar de toerist uitgehangen in Londen.

27/03/05 Aldershot - Woking 4-0
1e paasdag stond de derby tussen Aldershot en Woking op het programma. De enige wedstrijd die op deze dag in de hoogste divisies zou worden afgewerkt en deze pot werd 'live' op tv uitgezonden. Na een klein uurtje treinen kwamen we aan in Aldershot en het stadion was zeer snel gevonden, want daar rij je praktisch langs met de trein en het station is op nog geen 5 minuten lopen van het stadion.

Het stadion was met 4,458 toeschouwers goed gevuld voor deze derby. Aldershot won deze wedstrijd dik verdiend met 4-0.

Ik ben nog op zoek naar het programmaboekje van deze wedstrijd! iemand tips hoe ik hieraan kan komen???






rechts van ons stond en achter het doel stond de Woking aanhang.








foto op de terugweg genomen vanuit de trein.

28/03/05 Brentford - Peterborough United 0-0
Paasmandag hadden we de keuze uit Brentford en Barnet. Onderwijl we naar het station liepen besloten we naar de wedstrijd tussen Brentford - Peterborough United te gaan. Het weer was prima en er scheen een heerlijk voorjaarszonnetje. In alle 4 de pubs rondom het stadion van Brentford hebben we uiteraard minimaal één pint genuttigd en door het heerlijke weer konden we dit doen op de terrassen/tuinen bij de pubs. Mijn favoriete pub van de 4 was toch wel de New Inn, aan de kant van het uitvak.

We hebben deze wedstrijd bekeken vanaf Braemer Road Stand. De 4 pubs maakte het middagje helemaal goed, want het was een draak van een wedstrijd. Een verschrikkelijk saaie 0-0 pot werd de 6,341 toeschouwers voorgeschoteld.

Ondanks de barslechte en saaie wedstrijd is Griffin Park zeker een aanrader om met een bezoek te vereren. Al is het alleen maar om de 4 pubs voor de wedstrijd te bezoeken!






Het gastenvak








HJanneman

Ik wil mn geld terug van afgelopen zomer: die mascotte was er toen niet bij in Aldershot!!
Erg leuk om weer foto's te zien van Aldershot, helemaal daar mijn reisgenoot zijn fotocamera was vergeten(terwijl ik er helemaal geenéén heb..wat is erger?) en ik van Aldershot - Bournemouth dus geen foto's heb kunnen schieten.

Sebastiaan_W

Citaat van: HJanneman op nov 06, 2008, 23:06:39
Ik wil mn geld terug van afgelopen zomer: die mascotte was er toen niet bij in Aldershot!!
Erg leuk om weer foto's te zien van Aldershot, helemaal daar mijn reisgenoot zijn fotocamera was vergeten(terwijl ik er helemaal geenéén heb..wat is erger?) en ik van Aldershot - Bournemouth dus geen foto's heb kunnen schieten.

Van mijn eerst bezochte wedstrijd Wimbledon - Liverpool in '97 heb ik ook geen foto's, omdat we toen geen camera bij ons hadden. Hetzelfde geldt voor Liverpool - Middlesborough in '05. Toen had mijn reisgenoot wel zijn camera mij genomen, maar de batterij zat nog in de lader in onze hotelkamer....

TeeZee

Aldershot is een van de leukste clubs van Engeland, ik ga daar absoluut nog een keer naartoe voor een revisit. Toen het vorige Aldershot failliet ging, was Arthur English de president van de club. Arthur English was bekend van zijn rol als Mr Harman in de populaire comedyserie "Are you being served?" English was tevens een van de investeerders van het huidige Aldershot Town, al heeft hij door zijn dood in 1995 niet meer meegemaakt dat de club terugkeerde in de League. Het logo, de feniks, werd door de geboren "Aldershotter" ontworpen.

Teddy Sheringham speelde overigens een blauwe maandag voor het vorige Aldershot.