Vragen over België

Gestart door 8hugs8, jun 22, 2008, 19:05:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HRM1880

Met al die verbonden is het inderdaad soms moeilijk bij te houden. En dan moet je weten dat het arbeidersvoetbal in de Kempen nog altijd bestaat. In het verleden werd er soms door spelers van geprofiteerd om voor verschillende verbonden uit te komen, want dit was vaak mogelijk. Het bekendste voorbeeld hiervan zal Eric Viscaal zijn, maar ook spelers die een (levenslange) schorsing kregen in hun verbond wilden al eens overstappen.

GH-Experiences

Ik heb een vraagje, ik ben aan het hoppen in Belgie en via allerlei plaatjes van stadions kwamen wij bij het kleine, knusse stadion naast het koning boudewijn stadion. Het is een vervallen complex en op de boorden staat stad Brussel en het logo van Anderlecht. Wie kan mij vertellen welk stadion dit is? ik zou zeggen een oud stadion van Anderlecht maar weet het niet zeker.

GH-Experiences

Citaat van: Breda op aug 06, 2014, 22:26:30
Dit betreft de 'Annexe Heysel' oftewel de 'Kleine Heizel'. Het stadion heeft in de loop der jaren vele voetbalclubs gehuisvest, o.a. Racing Jet Brussel, de vrouwenploeg van Anderlecht, CWAS Etoile Bruxelles Capitale en het intussen overgekochte FC Bleid-Molenbeek. Ook de nationale rugbyploeg van België heeft er gespeeld. Etoile Bruxelles Capitale is in 2013 gefuseerd en vertrokken naar Neder-Over-Heembeek. Daar wist men mij een paar maanden terug te vertellen dat de Kleine Heizel zal worden afgebroken om plaats te maken voor een parkeerplaats bij het vernieuwde Heizelstadion.

Ben er zelf tweemaal geweest voor wedstrijdbezoek:
http://extremefootballtourism.blogspot.nl/2013/06/belgium-annexe-heysel.html

Ontzettend bedankt voor je snelle reactie! ik ga hem vol trots op mn lijstje erbij zetten! dank nogmaals

Joost

Citaat van: GH-Experiences op aug 06, 2014, 22:42:28
Ontzettend bedankt voor je snelle reactie! ik ga hem vol trots op mn lijstje erbij zetten! dank nogmaals
Mocht je er nog een wedstrijd willen zien. Volgens mij speelt het tweede damesteam van Anderlecht er nog.

rogo_breda

Ja dat wil ik wel :) Enig idee waar ik kan vinden wanneer die spelen?

wekke

Citaat van: Breda op aug 07, 2014, 08:05:47
Dat soort informatie vind je op de website van de Belgische bond (footbel.be). Klik eerst naar 'competities'. Vervolgens kun je bij 'adressen clubs' precies vinden welk elftal van een club op welke accommodatie speelt, terwijl je bij 'kampioenschappen' het precieze programma kunt vinden per club, per elftal. Let wel, ik heb de indruk dat de site nog niet helemaal is bijgewerkt voor het nieuwe seizoen.

Ik werk tegenwoordig meer en meer met het tabblad 'aanduidingen'. Je geeft een team in en dan krijg je alle elftallen van die club met daarbij het tijdstip en eronder op welk terrein men speelt. Dit is wel enkel voor toepassing voor wedstrijden in een tijdspanne van circa 2 weken.

@rogo-breda: de voetbalbond heeft ook een erg handige app voor smartphones namelijk 'Everyday Football'.

syntric

Citaat van: Joost op aug 06, 2014, 22:51:36
Mocht je er nog een wedstrijd willen zien. Volgens mij speelt het tweede damesteam van Anderlecht er nog.

De nationale rugbyploeg speelt er ook nog altijd, de laatse keer dat ik ging zien (tegen Nederland) was het ook goed gevuld. Hoe concreet het daar allemaal is om het effectief af te breken en wanneer, lijkt nog niet helemaal duidelijk, er staat in het hele Heizel gebied vanalles op til (shopping, woningen, nieuw stadion,..) maar België kennende is het best mogelijk dat het stadion er nog minstens 5 jaar staat :-)
Groundhopper for life :-)

geraldando

Vanaf september ga ik als Nederlander studeren in Gent. Uiteraard een mooie kans om veel wedstrijden in België te bezoeken. Maar ik wil ook graag weer tegen een balletje aan trappen. Nu heb ik al het een en ander opgezocht over recreatief voetbal in Gent en omgeving, maar ik kan nergens echt iets duidelijk vinden of er clubs zijn waar je je aan kan melden voor een senioren elftal. Kan iemand hierbij enige uitleg geven? 
Favoriete ground: Bosuilstadion

syntric

Citaat van: geraldando op aug 18, 2014, 13:57:25
Vanaf september ga ik als Nederlander studeren in Gent. Uiteraard een mooie kans om veel wedstrijden in België te bezoeken. Maar ik wil ook graag weer tegen een balletje aan trappen. Nu heb ik al het een en ander opgezocht over recreatief voetbal in Gent en omgeving, maar ik kan nergens echt iets duidelijk vinden of er clubs zijn waar je je aan kan melden voor een senioren elftal. Kan iemand hierbij enige uitleg geven?

Is dat echt op niveau dat je zoekt (KBVB) of meer een zgn. 'liefhebbersverbond'/caféteam?
Groundhopper for life :-)

Joost

Citaat van: geraldando op aug 18, 2014, 13:57:25
Vanaf september ga ik als Nederlander studeren in Gent. Uiteraard een mooie kans om veel wedstrijden in België te bezoeken. Maar ik wil ook graag weer tegen een balletje aan trappen. Nu heb ik al het een en ander opgezocht over recreatief voetbal in Gent en omgeving, maar ik kan nergens echt iets duidelijk vinden of er clubs zijn waar je je aan kan melden voor een senioren elftal. Kan iemand hierbij enige uitleg geven?

Belgen zijn niet zo georganiseerd als het Nederlandse voetbal.

Wil je op recreatief niveau een potje meespelen dan kun je het beste op zoek gaan naar teams binnen een Liefhebbersverbond zoals deze:
http://users.skynet.be/lvvbm/

geraldando

Dank voor de reacties. Het zou natuurlijk leuk zijn om uiteindelijk op niveau uit te komen maar laat ik maar eerst eens ergens gaan beginnen. Ik kan met deze tip in ieder geval wel weer vooruit. Bij vragen meld ik me weer. Dank alvast!
Favoriete ground: Bosuilstadion

syntric

Citaat van: geraldando op aug 18, 2014, 16:21:11
Dank voor de reacties. Het zou natuurlijk leuk zijn om uiteindelijk op niveau uit te komen maar laat ik maar eerst eens ergens gaan beginnen. Ik kan met deze tip in ieder geval wel weer vooruit. Bij vragen meld ik me weer. Dank alvast!
Dit is nog zo'n verbond: http://www.kvv.be/
Groundhopper for life :-)

Saltacampos

Citaat van: geraldando op aug 18, 2014, 13:57:25
Vanaf september ga ik als Nederlander studeren in Gent. Uiteraard een mooie kans om veel wedstrijden in België te bezoeken. Maar ik wil ook graag weer tegen een balletje aan trappen. Nu heb ik al het een en ander opgezocht over recreatief voetbal in Gent en omgeving, maar ik kan nergens echt iets duidelijk vinden of er clubs zijn waar je je aan kan melden voor een senioren elftal. Kan iemand hierbij enige uitleg geven?
Normaal kan je wel vragen om mee te trainen bij een club in provinciale en als je goeg genoeg bent, zullen ze je wel vragen voor het A-elftal en anders bij de reserven. In Gent heb je bijvoorbeeld VSV (bus 9) en Olympia (tram 1) die vanuit het centrum van de stad vlot bereikbaar zijn. Bel ze s op om te vragen of je mee mag trainen. Deze clubs spelen op niveau 7 en 6.
Over land and sea

syntric

Er is ook een nieuwe club, die ik trouwens ook wel eens ga trachten te bezoeken komend seizoen, Jago Sint-Amandsberg, spelen nabij de watersportbaan.
Groundhopper for life :-)

Saltacampos

Citaat van: syntric op aug 19, 2014, 01:40:28
Er is ook een nieuwe club, die ik trouwens ook wel eens ga trachten te bezoeken komend seizoen, Jago Sint-Amandsberg, spelen nabij de watersportbaan.
Ja, dat is waar, ze spelen wel maar daar (stadion van de Universiteit aan de Noorderlaan met een mooie zittribune) tot november.
Over land and sea