Vragen over België

Gestart door 8hugs8, jun 22, 2008, 19:05:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GH-Experiences

Na mn nu al legendarische post in het topic Frankrijk over Standaard Luik gaan we het eens proberen in het land waar ze wel spelen...
Wie heeft er tips voor Standaard Luik? Kroegen, Parkeren enz.

Freekos79

Citaat van: GH-Experiences op aug 23, 2014, 09:17:43
Na mn nu al legendarische post in het topic Frankrijk over Standaard Luik gaan we het eens proberen in het land waar ze wel spelen...
Wie heeft er tips voor Standaard Luik? Kroegen, Parkeren enz.

Rondom het stadion zijn veel gezellige barretjes
Volgende wedstrijd: ?

GH-Experiences

Citaat van: Freekos79 op aug 23, 2014, 09:42:02
Rondom het stadion zijn veel gezellige barretjes

Dankje! is het ook makkelijk daar in de buurt te parkeren?

Freekos79

Citaat van: GH-Experiences op aug 23, 2014, 09:44:08
Dankje! is het ook makkelijk daar in de buurt te parkeren?
Wij hebben aan de straat langs de maas geparkeerd. Veel parkeren ook aan de overkant van de maas.
Volgende wedstrijd: ?

GH-Experiences

Oke dank voor de info!

maikelll043

Citaat van: GH-Experiences op aug 23, 2014, 09:44:08
Dankje! is het ook makkelijk daar in de buurt te parkeren?

Als je 1 uur voorafgaand aan de wedstrijd bij het stadion bent is het makkelijk om de auto te parkeren op de stoep langs de weg !
500 meter van het stadion af !

GH-Experiences

Mannen bedankt voor de tips. Het was een fantastische ervaring! we zaten in het Westerlo vak en genoten van de 2-2. Standard 2x op achterstand en missen 2x een penalty voor ons vak. Persoonlijk een van de mooiste ervaringen in die 20 jaar dat ik het spelletje nu volg.

Hugo

En wat zijn de tips van de kenners voor parkeren bij AA Gent? Het mag natuurlijk niks kosten, bolide moet veilig staan, dichtbij het stadion en na afloop snel weer op de autostrada...

syntric

#203
Citaat van: Hugo op aug 25, 2014, 21:55:29
En wat zijn de tips van de kenners voor parkeren bij AA Gent? Het mag natuurlijk niks kosten, bolide moet veilig staan, dichtbij het stadion en na afloop snel weer op de autostrada...

Ik heb hem in de Nieuwescheldestraat gezet, de zuidelijke kant van die straat waar er nog woonhuizen staan (links staan huizen, rechts niet, daar is een grasberm waar ik mijn wagen zette), dat is ten zuiden van het stadion, over de Ringvaart (kanaal). Vandaar is het 1.5 km gaan tot aan het stadion, gewoon rechtdoor een pad volgen langs een ander kanaal aan je rechterkant, het Scheldekanaal (links is een groot bedrijf). Je komt dan vanzelf uit aan een splinternieuwe hangbrug over de Ringvaart, het stadion ligt net aan de overkant van deze brug, erg mooi ook om het langs die kant te benaderen. De boodschap is natuurlijk weer ruim op tijd komen om te parkeren,  parkeren is daar een groot probleem, al lijken wel heel veel mensen met de fiets te komen. Zeker aan de huizen gaan staan, want dichterbij de brug zijn er ook genoeg plaatsen om te staan, maar dat mag niet, er stonden er een aantal en daar stak overal een briefje achter de ruitenwisser :-)

Ik heb ook een keer in de Verlorenbroodstraat gestaan, in een wijk ten oosten van het stadion, dat is ongeveer even ver, maar de 1ste optie vond ik toch beter. Een plooifiets kan handig zijn als je 1.5 km ver vind te voet. Parkeren langs de noord- en westkant lijkt me af te raden, langs daar komt meeste verkeer denk ik.
Groundhopper for life :-)

Hugo

Syntric, bedankt voor je uitgebreide toelichting.

KRCM1904

Citaat van: Hugo op aug 25, 2014, 21:55:29
En wat zijn de tips van de kenners voor parkeren bij AA Gent? Het mag natuurlijk niks kosten, bolide moet veilig staan, dichtbij het stadion en na afloop snel weer op de autostrada...

Misschien ook even dit artikel lezen. http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-gent/massa-wildparkeerders-aan-ghelamco-a1996166/
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Joost

CiteerLangs de R4 onder de nieuwe fietsersbrug bijvoorbeeld werd een volledige parkeerstrook 'uitgevonden'. "Wij hebben 22 pv's uitgeschreven voor foutparkeren, allemaal in de Proeftuinstraat"
:)

Saltacampos

Tja, de Ghelamco Arena en bereikbaarheid, men heeft wel (betalende) pendelbussen ingelegd, vanaf Zuid en Gentbrugge Carpool, maar niet vanuit de logische en veel dichtere optie van het Sint-Pietersstation. Tramlijn 4 zou doorgetrokken worden door het UZ, vanaf waar je dan te voet het stadion kan bereiken, maar daar is men zelfs nog niet aan begonnen, ook zal men die lijn dan niet tot aan het stadion laten rijden, wat nochtans had gekund en ook zou kunnen dienen voor de mensen die in de bedrijven rond het stadion werken. Er is een bus 65 die naar daar rijdt vanaf Gent-Sint-Pieters, maar niet (begrijpe wie kan) als er voetbal is. Bovendien moet je een heel stuk te voet langs plaatsen waar zelfs geen voetpad is en fietsen en voetgangers door elkaar moeten lopen. De weinige keren dat ik al geweest ben, ga ik te voet (3 kilometer van bij mij thuis), maar het comfort van met bus 9 op 10 minuten van GSP naar het Ottenstadion te rijden, mis ik toch.

De stad maakt hier toch verre van een goede beurt vind ik, maar het aantal toeschouwers is met 50% gestegen tov het Ottenstadion, dus zullen ze wel gelijk hebben zeker ?
Over land and sea

georgesv

Citaat van: rrcg1899 op aug 27, 2014, 11:15:12
Tja, de Ghelamco Arena en bereikbaarheid, men heeft wel (betalende) pendelbussen ingelegd, vanaf Zuid en Gentbrugge Carpool, maar niet vanuit de logische en veel dichtere optie van het Sint-Pietersstation. Tramlijn 4 zou doorgetrokken worden door het UZ, vanaf waar je dan te voet het stadion kan bereiken, maar daar is men zelfs nog niet aan begonnen, ook zal men die lijn dan niet tot aan het stadion laten rijden, wat nochtans had gekund en ook zou kunnen dienen voor de mensen die in de bedrijven rond het stadion werken. Er is een bus 65 die naar daar rijdt vanaf Gent-Sint-Pieters, maar niet (begrijpe wie kan) als er voetbal is. Bovendien moet je een heel stuk te voet langs plaatsen waar zelfs geen voetpad is en fietsen en voetgangers door elkaar moeten lopen. De weinige keren dat ik al geweest ben, ga ik te voet (3 kilometer van bij mij thuis), maar het comfort van met bus 9 op 10 minuten van GSP naar het Ottenstadion te rijden, mis ik toch.

De stad maakt hier toch verre van een goede beurt vind ik, maar het aantal toeschouwers is met 50% gestegen tov het Ottenstadion, dus zullen ze wel gelijk hebben zeker ?

het is zelfs met 70% gestegen! ;) en de stad kan er weinig aan doen, het is trammaatschappij 'De Lijn' die niet wou meewerken.

georgesv

Citaat van: Hugo op aug 25, 2014, 21:55:29
En wat zijn de tips van de kenners voor parkeren bij AA Gent? Het mag natuurlijk niks kosten, bolide moet veilig staan, dichtbij het stadion en na afloop snel weer op de autostrada...

Beste is fiets in de koffer leggen en  ergens in Merelbeke parkeren .
anders heb je zowiezo een wandeling van paar km te doen.