Vragen over België

Gestart door 8hugs8, jun 22, 2008, 19:05:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saltacampos

Citaat van: Robt op aug 08, 2015, 21:50:25
Bedankt heren voor de tips! In Luik heb ik de pareltjes al gezien dus daarom wat andere opties. Ik heb gehoord dat het in de wijken waar de stadions van Charleroi en olympic Charleroi niet " veilig " is maar dit kunnen natuurlijk ook wild west verhalen zijn. Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Sporting Charleroi ligt in een deftige wijk van Charleroi, dus niet echt een probleembuurt. Olympic is in Montignies-sur-Sambre, niet echt een aantrekkelijke buurt, ben er vroeger nog op zaterdagavond geweest met RCG in 3de Klasse, maar volgens mij geen probleem hoor. Charleroi heeft geen beste reputatie, maar is wel zeker een bezoek waard, prachtige stadions, rauwe industriële omgeving en traditionele clubs, wat wil je nog meer ? Criminaliteit heb je overal, maar een no go zone is het zeker niet, sommige buurten van Brussel zijn volgens mij slechter.
Over land and sea

cafebac

Rond Mambourg valt het inderdaad wel mee, maar toen ik er was werd op een steenworp net iemand in een Ambulance gehesen waar volgens een buurtbewoner net een echtelijke ruzie met een honkbalknuppel beslecht.

Rond Neuville is het inderdaad een stuk minder maar gevaarlijk zou ik het niet noemen. Charleroi Fleurus is ook wel een leuke al is het meer een ground dan een stadion.

Remonvdh

Aanstaande woensdag ga ik naar geel - Lommel united heeft iemand een idee hoever ze zijn met de verbouwing van het stadion van geel?

HRM1880

Citaat van: Remonvdh op aug 10, 2015, 22:22:32
Aanstaande woensdag ga ik naar geel - Lommel united heeft iemand een idee hoever ze zijn met de verbouwing van het stadion van geel?
Waren ze niet enkel stoeltjes aan het plaatsen in het bezoekersvak of werden er nog wijzigingen uitgevoerd?

Remonvdh

Nik las ergens iets over een verbouwing meer weet ik niet daarom de vraag!

swatt1

Citaat van: Remonvdh op aug 11, 2015, 17:41:34
Nik las ergens iets over een verbouwing meer weet ik niet daarom de vraag!

Momenteel is enkel het bezoekersvak van stoeltjes voorzien (811 zitjes en nog 400 staanplaatsen die enkel verkocht worden als de zitplaatsen uitverkocht zijn). De rest van de werken (onder andere uitbreiding van de hoofdtribune) staat op de planning voor de loop van het seizoen.

HRM1880

Citaat van: swatt1 op aug 11, 2015, 18:29:09
Momenteel is enkel het bezoekersvak van stoeltjes voorzien (811 zitjes en nog 400 staanplaatsen die enkel verkocht worden als de zitplaatsen uitverkocht zijn). De rest van de werken (onder andere uitbreiding van de hoofdtribune) staat op de planning voor de loop van het seizoen.
Jammer want vond het wel een geweldig uitvak. Meestal geraakte ik toch niet op de tribune en bekeek de wedstrijd van naast de containers.
In die zone naast het uitvak had je altijd zo'n geweldig festivalgevoel vond ik.

swatt1

Citaat van: HRM1880 op aug 11, 2015, 19:05:31
Jammer want vond het wel een geweldig uitvak. Meestal geraakte ik toch niet op de tribune en bekeek de wedstrijd van naast de containers.
In die zone naast het uitvak had je altijd zo'n geweldig festivalgevoel vond ik.

De charme van de tribune is inderdaad een beetje verloren gegaan. Zelfs de containers zijn momenteel weg. Het dak van de tribune zal wel verlengd worden zodat in de toekomst iedereen droog zit/staat en niet enkel de bovenste 5 rijen. Al hoop ik voor jullie wel dat het op 6 september niet regent of je toch het geluk hebt op de bovenste rijen te kunnen gaan staan.

syntric

Weet er iemand hoe het met R. Géants Athois staat, ploeg uit 4de nationale B? Stamnummer zou gekocht zijn door Anelka en zouden gewoon het seizoen beginnen, maar wel in Fleurus gaan spelen, zo'n 70 km van Ath, klopt dit? Dat zou dan het Cosse stadion betreffen wat ik vermoedelijk nog niet bezocht heb, al is het verwarrend in die regio, zijn al zoveel fusies en verhuizingen geweest daar, maar is niet het oude stadion van Heppignies-Lambusart-Fleurus of een andere club denk ik.
In het oude Géants stadion zou dan 2de provincialer CS Pays Vert Ostiches-Ath gaan spelen.
Groundhopper for life :-)

Joost

Het Cosse stadion ligt in Fleurus. Hepignies-Fleurus-Lambusart speelde in Heppignies. Daar staat inderdaad het duel van Geant Athois gepland.

En in Ath zelf inderdaad het duel van CS Pays Vert Ostiches-Ath.


syntric

Citaat van: Joost op aug 16, 2015, 16:10:44
Het Cosse stadion ligt in Fleurus. Hepignies-Fleurus-Lambusart speelde in Heppignies. Daar staat inderdaad het duel van Geant Athois gepland.

En in Ath zelf inderdaad het duel van CS Pays Vert Ostiches-Ath.

Bedankt, dat word dan een nieuwe om af te vincken
Groundhopper for life :-)

Robt

Hoi, las dat het boek Offside uitkomt met foto's en teksten over de lagere Belgische divisies. Iemand die dit boek al heeft/ongezien? Ben namelijk van plan om het te kopen maar vroeg me af of iemand al een recensie kon geven...

Langemannetje

Ik heb al veel goeie verhalen over het Bosuilstadion gehoord, wil er graag op korte termijn naar toe. Antwerp speelt zaterdag de topper tegen Tubize en die wedstrijd leek mij wel interessant. Loont het om op de bonnefooi naar Antwerpen te rijden?
73 grounds in 14 verschillende landen

Voetbalman

Citaat van: Langemannetje op sep 24, 2015, 13:14:47
Ik heb al veel goeie verhalen over het Bosuilstadion gehoord, wil er graag op korte termijn naar toe. Antwerp speelt zaterdag de topper tegen Tubize en die wedstrijd leek mij wel interessant. Loont het om op de bonnefooi naar Antwerpen te rijden?

Gaat uitverkopen waarschijnlijk, maar als je goed op tijd komt moet je wel gewoon een ticket kunnen kopen. Altijd gaan voor Tribune 2 trouwens, pareltje.

Langemannetje

Citaat van: Freebird op sep 24, 2015, 13:26:19
Gaat uitverkopen waarschijnlijk, maar als je goed op tijd komt moet je wel gewoon een ticket kunnen kopen. Altijd gaan voor Tribune 2 trouwens, pareltje.
Was ook mijn voorkeur inderdaad, ik ga eens bellen naar Antwerp!
73 grounds in 14 verschillende landen