Hoofdmenu

Eerste divisie

Gestart door Sebastiaan_W, jan 08, 2013, 10:28:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

Ik snap sowieso niet die eisen qua contractspelers. Als jij als club met 20 amateurs in de Ere Divisie gaat spelen dan is dat toch je eigen verantwoordelijkheid.

Met- of zonder 2e elftallen is de Eerste Divisie niet interessant en op een doodlopende weg.

Joost

Ooit afgedwongen door de VVCS ter bescherming van het beroep profvoetballer in de licentie eisen.

Hugo

Citaat van: Joost op apr 02, 2013, 21:08:56
Ooit afgedwongen door de VVCS ter bescherming van het beroep profvoetballer in de licentie eisen.

Resultaat; 4 clubs weg en 80 "profs" werkloos.  En ja natuurlijk is dit wat kort door de bocht.


FCT1980

Citaat van: hgrm op apr 02, 2013, 13:01:50
Zolang een topklasser niet in de eerste divisie op de huidige voet door mag gaan (dus: semiprof, thuiswedstrijden op za/zo middag, geen aanpassingen aan het complex), dan zullen ze er wel voor bedanken.

Dit is ook het hele probleem waardoor mooie clubs als Haarlem zijn verdwenen.
Als ze nu gewoon het spelen met full-profs of semi-profs aan de clubs zelf (en dus ook de spelers) over laten kan er best een gezonde eerste divisie ontstaan. Dit geldt eveneens voor het tijdstip van de wedstrijden. Waarom niet lekker op zaterdagmiddag naar de voetbal zoals in veel andere landen ook al jaren (zelfs sinds de oprichting) gebeurd.

Als je Eén wedstrijd op de vrijdag houdt en de rest op de zaterdagmiddag trek je gewoon veel meer publiek en kun je toch nog een live uitzending doen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Hugo

Voor de TV-rechten hoef je ook niet op de vrijdag te spelen, dat is ook niet meer dan een fooi.

spons

Citaat van: Hugo op apr 03, 2013, 22:11:03
Voor de TV-rechten hoef je ook niet op de vrijdag te spelen, dat is ook niet meer dan een fooi.

De beelden worden volgens mij niet eens meer op vrijdagavond uitgezonden maar op zaterdagmiddag of niet ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Nort

Er is (vaak) een live uitzending op vrijdag avond (Eredivisie Live). De samenvattingen zijn idd op zaterdag middag (18:00?) te zien. Voorheen was dit op vrijdag avond, maar vanwege commerciële belangen is dit veranderd.

Rtl7 heeft dit gedaan, omdat de huidige sponsor van voetbal international (tv), Amstel bier niet wilde dat direct na de uitzending van VI de Jupiler league werd uitgezonden. Volgens Amstel zou hun bier merk dan minder sterk overkomen, omdat er even later reclame wordt gemaakt voor een ander bier merk (Jupiler).

Vandaar heeft Rtl7 besloten om de samenvattingen op zaterdag middag uit te zenden. Voorheen zag ik zeker eens in de twee weken de samenvattingen, dit jaar heeft het beperkt tot max. 2 keer.

spons

Citaat van: nort op apr 04, 2013, 10:16:43
Er is (vaak) een live uitzending op vrijdag avond (Eredivisie Live). De samenvattingen zijn idd op zaterdag middag (18:00?) te zien. Voorheen was dit op vrijdag avond, maar vanwege commerciële belangen is dit veranderd.

Rtl7 heeft dit gedaan, omdat de huidige sponsor van voetbal international (tv), Amstel bier niet wilde dat direct na de uitzending van VI de Jupiler league werd uitgezonden. Volgens Amstel zou hun bier merk dan minder sterk overkomen, omdat er even later reclame wordt gemaakt voor een ander bier merk (Jupiler).

Vandaar heeft Rtl7 besloten om de samenvattingen op zaterdag middag uit te zenden. Voorheen zag ik zeker eens in de twee weken de samenvattingen, dit jaar heeft het beperkt tot max. 2 keer.

Als de samenvattingen op zaterdagmiddag om 6 uur zijn dan vraag ik me af waarom clubs die willen promoveren niet gewoon op zaterdag middag kunnen voetballen als ze dat willen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Nort

Dat is inderdaad een goed punt, stom dat ik hier nooit aan gedacht heb. Clubs zouden nu (met uitzondering van 1/2) op zaterdag middag kunnen voetballen, zonder dat het tv publiek het merkt. Ik ben trouwens benieuwd of de wedstrijden dan beter bezocht worden als deze in het weekend (zaterdag/zondag) gespeeld worden.
Weet iemand of daar nu al cijfers van zijn, af en toe speelt een club toch op zondag middag??

Ik heb de tv tijden even gecheckt en de samenvattingen worden op zaterdag van 18:00 tot 19:00 uitgezonden op Rtl7.
Bron: www.tvgids.nl

Joost

Sparta, Volendam en Den Bosch hebben dit seizoen wel eens op zondag gespeeld. Gemiddeld zit er dan 200-300 mensen meer. Niet significant meer in ieder geval.

Op vrijdag voetballen staat in een reglement, ik kan dat zo niet boven water krijgen maar de clubs hebben afgesproken om voor de helderheid altijd op vrijdagavond te spelen.

cafebac

Over het algemeen zijn het risicowedstrijden die naar de zondagmiddag gezet worden, kan me voorstellen dat die sowieso wat meer volk trekken.

spons

Citaat van: cafebac op apr 04, 2013, 12:38:29
Over het algemeen zijn het risicowedstrijden die naar de zondagmiddag gezet worden, kan me voorstellen dat die sowieso wat meer volk trekken.

Risicowedstrijden in de eerste divisie ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Sebastiaan_W

Citaat van: FCT1980 op apr 03, 2013, 09:01:49
Dit is ook het hele probleem waardoor mooie clubs als Haarlem zijn verdwenen.
Als ze nu gewoon het spelen met full-profs of semi-profs aan de clubs zelf (en dus ook de spelers) over laten kan er best een gezonde eerste divisie ontstaan. Dit geldt eveneens voor het tijdstip van de wedstrijden. Waarom niet lekker op zaterdagmiddag naar de voetbal zoals in veel andere landen ook al jaren (zelfs sinds de oprichting) gebeurd.

Als je Eén wedstrijd op de vrijdag houdt en de rest op de zaterdagmiddag trek je gewoon veel meer publiek en kun je toch nog een live uitzending doen.

Bij Haarlem was ook een hoop mismanagement en niemand die ingreep.

Sebastiaan_W

Citaat van: Joost op apr 04, 2013, 12:21:05
Sparta, Volendam en Den Bosch hebben dit seizoen wel eens op zondag gespeeld. Gemiddeld zit er dan 200-300 mensen meer. Niet significant meer in ieder geval.

Op vrijdag voetballen staat in een reglement, ik kan dat zo niet boven water krijgen maar de clubs hebben afgesproken om voor de helderheid altijd op vrijdagavond te spelen.

Niet voor de helderheid. SBS6 had destijds de rechten en wilde persé dat de clubs op vrijdag gingen voetballen. Dit om de concurrentie van de uitzendingen van de eredivisie te ontlopen. Zodoende kon SBS de samenvattingen op vrijdagavond uitzenden. Volendam wilde hier eerst niet aan mee werken kan ik me nog herinneren.

cafebac

Citaat van: spons op apr 04, 2013, 12:57:14
Risicowedstrijden in de eerste divisie ?

Volgens mij worden potjes als Den Bosch - Oss en (tot dit seizoen) Eagles - Zwolle standaard op zondag gespeeld.