Hoofdmenu

Eerste divisie

Gestart door Sebastiaan_W, jan 08, 2013, 10:28:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Er gloort een nieuwe versie van de gehypte IJsselderby die een 'verleden' kent op eerste divisie-niveau. Mocht Go Ahead Eagles inderdaad promoveren dan zal de provincie Overijssel rijkelijk vertegenwoordigd zijn met een 100% score op eredivisie-niveau.

Sparta lijkt zich nog niet te kunnen ontrukken aan haar Jupiler-status. Een indirecte degradatie van Roda JC zou echter een bijzonder 'zuidelijk tintje' aan de eerste divisie geven.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

AthleticHolanda

Terwijl het zowat zeker lijkt dat beloftenteams toetreden tot de Eerste Divisie post Achilles gisteravond dit op haar website...

Citaat van: Achilles29.nlAchilles gaat vol voor promotie naar de Jupiler League

Vanmiddag is er in Zeist vergaderd over de samenstelling van de Jupiler League in het seizoen 2013-2014. In tegenstelling tot allerlei berichten in de media, gaat Achilles vol voor promotie. Met de KNVB zijn in de afgelopen periode vergaande afspraken gemaakt en Achilles zal gebruik maken van het recht te promoveren als dit aan de orde is. Volg de berichtgeving op deze site!

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op mei 24, 2013, 11:00:42
Terwijl het zowat zeker lijkt dat beloftenteams toetreden tot de Eerste Divisie post Achilles gisteravond dit op haar website...

De Eerste Divisie teams hebben besloten zonder dat ze daar werkelijk toe gemachtigd waren heb ik begrepen. Ze hebben nogal voor hun beurt gesproken.

Skipperdinho

ik ga liever naar achilles of katwijk dan naar jong twente bij wijze van spreken, ik vind dat maar niks die belofteteams erbij

Joost

Citaat van: Skipperdinho op mei 24, 2013, 11:42:54
ik ga liever naar achilles of katwijk dan naar jong twente bij wijze van spreken, ik vind dat maar niks die belofteteams erbij

Volgens mij is dat de algemene mening van vrijwel iedereen. Alleen Fox zend graag de tweede teams uit omdat de topclubs veel 'teletekst-supporters' hebben die dan inschakelen. En dat zijn ook de mensen die voorstander zijn van dit verschrikkelijke plan.

Ik denk dat je onder de bezoekers en supporters van de Jupiler League clubs en zelfs niet-topclubs uit de Eredivisie geen 5% vind die het wel een goed idee vind.

Skipperdinho

enige voordeel is dat we van de vrijdag verlost zijn

ðe waan

Citaat van: Joost op mei 24, 2013, 11:16:08
De Eerste Divisie teams hebben besloten zonder dat ze daar werkelijk toe gemachtigd waren heb ik begrepen. Ze hebben nogal voor hun beurt gesproken.

Het zou ook nogal raar zijn als de clubs zelf kunnen gaan uitmaken hoe hun competitie wordt samengesteld.

Wel mooi dat juist na dit bericht Achilles'29 voor het eerst echt uitgesproken heeft dat ze wil promoveren. Dat hebben ze dan toch al voor elkaar gekregen.

Cyclebob

Als ik het nieuws hier en daar volg lijkt het volgend seizoen het pilot-poldermodel te worden met 20 teams: Achilles'29, Katwijk en jong Ajax en jong Twente
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

spons

Door de promotie van Katwijk en Achilles 29 zullen de finalewedstrijden voor promotie / handhaving naar / van de hoofdklasse niet meer nodig zijn en blijven / gaan de winnaars van de halve finales naar de topklasse.

De hoofdklassers komen dan 1 ploeg tekort per afdeling, de KNVB weet nog niet hoe ze dit op gaan lossen.

Je hebt het overigens over Jong Twente en Jong Ajax dat de eerste divisie aan gaan vullen maar ik heb begrepen dat ook Jong PSV en Jong Vitesse belangstelling hebben.

Hoe wordt er bepaald wie er mee mag doen ? En wat als een van deze ploegen degradeert dan blijven ze neem ik aan wel de verplichting houden om het jaar erop in de hoofdklasse uit te komen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Sebastiaan_W

Telstar bestaat 17 juli 50 jaar en heeft de prijzen voor de seizoenkaarten beken gemaakt:
Oost +  Zuidtribune volwassenen 50 euro
Kinderen tot 14 jaar en 65+ € 19,63
Westrribune vak A en F 63 euro.

Tevens heb je met je seizoenkaart gratis toegang tot het Haventoernooi.

Dat is minder dan € 2,50 per wedstrijd!

Sebastiaan_W

Citaat van: spons op mei 28, 2013, 15:55:28
Door de promotie van Katwijk en Achilles 29 zullen de finalewedstrijden voor promotie / handhaving naar / van de hoofdklasse niet meer nodig zijn en blijven / gaan de winnaars van de halve finales naar de topklasse.

De hoofdklassers komen dan 1 ploeg tekort per afdeling, de KNVB weet nog niet hoe ze dit op gaan lossen.

Je hebt het overigens over Jong Twente en Jong Ajax dat de eerste divisie aan gaan vullen maar ik heb begrepen dat ook Jong PSV en Jong Vitesse belangstelling hebben.

Hoe wordt er bepaald wie er mee mag doen ? En wat als een van deze ploegen degradeert dan blijven ze neem ik aan wel de verplichting houden om het jaar erop in de hoofdklasse uit te komen

Volgens mij is dat bepaald op basis van de ranglijst. Jong Ajax en Jong Twente eindigde hoger dan PSV en Vitesse.

Naar dat laatste ben ik ook erg benieuwd, want daar hoor je niemand over.

Cyclebob

Benieuwd welke toezeggingen ze doen:
Mogen de Jupiler clubs niet meer op vrijdag thuisspelen tegen de vier nieuwe?
Vrijdagavond Telstar-Achilles 29 en zondagmiddag Sparta-Katwijk? Ben benieuwd, maar zeker goed dat er eindelijk iets gebeurt in de piramide
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

ALenstra

Ik begrijp dat een speeldag van de jupiler leagie over 4 dagen gespreid gaat worden? Van vrijdag t/m maandag?

Cyclebob

Is ook een interessante. En dat voor 38 wedstrijden. Er waren er een tijdje terug al voldoende speelrondes op vrijdag en maandag.
In ieder geval twee clubs zonder combiregelingen :-)
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Koning Kriel

Heel Tilburg hoopt dat de eerste wedstrijd Katwijk uit gaat worden! Lekker het strand op en daarna naar het voetbal.

Ik denk dat er een aantal weekenden op vrijdag en maandag gespeeld gaat worden en dat de winterstop ingekort zal worden.