Hoofdmenu

Coronavirus

Gestart door ALenstra, mrt 08, 2020, 12:51:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

Citaat van: Joost op mrt 16, 2020, 14:16:31
Apart. Ik heb ook kasten vol boeken over voetbal maar die zijn (vrijwel) allemaal ook echt gelezen.

Alles wat ik niet lees of niet meer interessant is verkoop ik of ik doe de boeken bij het oud papier.

mike_t

Citaat van: Joost op mrt 16, 2020, 14:16:31
Apart. Ik heb ook kasten vol boeken over voetbal maar die zijn (vrijwel) allemaal ook echt gelezen.

Knap! Ik red dat niet met lezen (en dan heb ik niet eens een televisie). Normaal ging ik 4 keer per week ergens voetbal kijken en daarmee hield ik niet voldoende tijd over om te lezen.
Nu heb ik wel meer tijd om te lezen, maar vandaag toch weer meer dan 10 nieuwe boekjes besteld (arghhh)... Nieuw is niet het juiste woord, tweedehands boekjes gekocht op Ebay.
Verzamelen is echt verslavend, ik weet best dat ik veel nooit zal lezen of doorbladeren.
Meeste van mijn boekjes zijn Duits, dus dat gaat ook nog wat langzamer dan Nederlands.

ALenstra

Zojuist nieuwe maatregelen aangekondigd door de regering. Geen bijeenkomsten tot 1 juni. Lijkt me einde seizoen voor het voetbal in Nederland.

hgrm

Twee mogelijkheden: of nu kappen en volgend jaar opnieuw beginnen of in september doorgaan met het huidige seizoen en er een "superseizoen" 2019/20/21 van maken. Met een anderhalve competitie ofzo
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jef400

Mooiste zou dan zijn alle betaald voetbalclubs bij elkaar te voegen en met 34 ploegen te gaan spelen. Heb je 66 speelrondes, kun je bekervoetbal in het weekend doen en komt iedereen eens tegen elkaar te spelen.

Cyclebob

Citaat van: Jef400 op mrt 23, 2020, 22:17:22
Mooiste zou dan zijn alle betaald voetbalclubs bij elkaar te voegen en met 34 ploegen te gaan spelen. Heb je 66 speelrondes, kun je bekervoetbal in het weekend doen en komt iedereen eens tegen elkaar te spelen.
Bijna goed... zonder de jong elftallen dan en net als vroeger in Argentinië een primera en een clausura
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Jehoentelaar

Smaken zijn volgens Sjoerd Mossou op Twitter als volgt:
- Schrappen van het hele seizoen en met dezelfde samenstelling volgend seizoen aanvangen.
- Huidige seizoen nu stoppen en op basis van de huidige ranglijst de plekken verdelen; directe promotie/degradatie.
- Huidige seizoen nu stoppen en de twee koplopers van de Eerste Divisie promoveren; volgend seizoen met 20 clubs verder.

Verder is er een theoretisch scenario dat we in juni door kunnen en de zaak in recordtijd wegwerken, maar dat is logistiek bijna niet te doen en er zal waarschijnlijk zonder publiek worden gespeeld. Tevens kan de UEFA er ook van alles van vinden; als zij de het hele huidige seizoen annuleren zijn individuele bonden vrij snel klaar met besluiten nemen.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Langemannetje

#82
Zolang Nederland er lekker op uit trekt in het weekend, denk ik dat we in augustus nog geen wedstrijd gespeeld hebben.

Als nachtkoerier zie ik al een week of 2 iedere nacht meer ambulances met gillende sirenes door de straten van Utrecht racen. Ik heb net de eerste patiënt afgevoerd zien worden vanaf zijn of haar huis, ambulancebroeders in vol ornaat met pakken en maskers. Dat beeld krijg ik maar moeilijk van mijn netvlies af.
73 grounds in 14 verschillende landen

mike_t

Citaat van: Langemannetje op mrt 24, 2020, 03:56:47
Zolang Nederland er lekker op uit trekt in het weekend, denk ik dat we in augustus nog geen wedstrijd gespeeld hebben.

Als nachtkoerier zie ik al een week of 2 iedere nacht meer ambulances met gillende sirenes door de straten van Utrecht racen. Ik heb net de eerste patiënt afgevoerd zien worden vanaf zijn of haar huis, ambulancebroeders in vol ornaat met pakken en maskers. Dat beeld krijg ik maar moeilijk van mijn netvlies af.

Heftig zeg! Lijkt me wel echt een ding worden als het dichtbij begint te komen.

Joost

Tot nu toe valt het allemaal best mee met de verveling. Ik werk nog gewoon van maandag t/m vrijdag waarvan 3 op kantoor, en voetbal op TV zag ik ook vrijwel nooit. In het weekend tot nu vooral veel tijd aan het gezin besteed en de gewone dingen blijven doen.

Ik mis eigenlijk vooral het zelfs sporten in de avonden.

FCT1980

Zo ervaar ik het ook.
Ga zelf twee dagen naar kantoor en de rest werk ik thuis. Vrijdags nog ouderschapsverlof en die tijd besteed ik sowieso al aan mijn gezin.
Zelf sporten en de sociale contacten die daarbij horen mis ik wel steeds meer. Maar het is even niet anders.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Bier und Bratwurst

Vanaf morgen ook de grens dicht met Duitsland
Het ene stadion is het andere niet!

red28

Ben erg benieuwd wanneer de eerste ballen mét publiek weer beginnen te rollen....augustus, september?
De reguliere vakantie in het hoogseizoen aan de Costa kan ik al op mijn buik schrijven. Maar ach, iedereen in mijn omgeving is nog gezond, dat telt!

Door het vervallen van de reguliere vakantie speel ik al een paar weken met de gedachten om een tweeweekse ground-hop-trip met auto door mijn geliefde Engeland te maken. Vorig jaar zomer een klein weekje zoiets gedaan. Tranmere Rovers, Sheffield United en Rochdale AFC gevinkt, erg goed bevallen!

Hopelijk komt er op korte termijn meer duidelijkheid want de voorpret zit 'm ook in het plannen van dergelijke tripjes!

Nort

Hier is de verveling anders behoorlijk toegeslagen. Waar ik de eerste weken het voetbal nauwelijks mistte, doe ik dat nu steeds meer. Zeker nu het goede weer is aangebroken en dat gaat het nog niet eens om het 'vincken' zelf. Ik mis het gesprek over voetbal, het afmelden om 9 uur op zondag morgen, het klagen over een thuisfluiter, het kantineleven en nog veel meer. Inmiddels ben ik zelfs vergeten tegen wie we afgelopen weekend oorspronkelijk zouden voetballen en dat terwijl ik eigenlijk a.s. vrijdag de auto of het vliegtuig zou instappen voor een fijn Paasweekend in Engeland.

Ik heb bijna m'n programma boekjes verzameling geordend, dus moet snel maar eens iets nieuws verzinnen.


Jehoentelaar

Verveling heb ik nog maar 1x last van gehad en dat was door een vrije woensdag, ben ik niet gewend. Voor de rest mis ik het voetbal nu niet per se, maar het is nog maar een maand sinds m'n laatste wedstrijd en ik heb in zomer- en winterstops langere hiaten gehad, dus daar valt mee te leven. De gedachte dat het nog maanden en maanden kan duren is minder prettig.

Grootste zorg qua voetbal zit 'm in de toekomst van m'n club en favoriete competitie (3.Liga). Dat ziet er, zacht gezegd, belabberd uit. Ik zou prima een halfjaar zonder voetbal kunnen als er een garantie zou zijn dat de situatie daarna weer is zoals daarvoor, maar zo werkt de wereld natuurlijk niet.

Zolang het virus rondwaart zou ik naar een wedstrijd gaan sowieso niet echt een prettig idee vinden, zelfs al zouden autoriteiten het toestaan. Maar dat is m'n eigen gevoel.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar