Hoofdmenu

Coronavirus

Gestart door ALenstra, mrt 08, 2020, 12:51:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nort

Citaat van: Jehoentelaar op apr 07, 2020, 13:58:04
Ik zou er rekening mee houden dat er tot een vaccin is, we niet naar de volledig 'normale' situatie terug kunnen gaan. Dan spreek je niet over maanden maar over meer dan een jaar. Niet dat we tot die tijd geen familie kunnen zien en zoveel mogelijk moeten thuiswerken, maar beperkingen en gezondheidsvoorschriften blijven bestaan en vrijelijk reizen door Europa kun je denk ik sowieso vergeten voorlopig.
Leuke gedachte, maar dat kan de wereldeconomie niet aan en ga je veel meer problemen krijgen dan de doden die het corona virus met zich mee brengt. Ergens is het natuurlijk hartstikke hypocriet dat we nu massaal maatregelen nemen om het aantal corona doden tot een minimum te beperken, terwijl we jaarlijks tienduizend tot honderdduizend doden hebben door alcohol/tabak en een ongezonde levensstijl die we met z'n allen maar al te graag consumeren.

Jehoentelaar

Voor de wereldeconomie zijn recreatieve vakanties en dat soort dingen niet van levensbelang dus mijn verhaal blijft op dat gebied staan. Goederenvervoer en andere economisch relevante zaken gaan nu beperkt verder en zijn uiteraard de eerste dingen die ook weer volledig vrij kunnen worden gesteld.

Vergelijking met alcohol/tabak is leuk geprobeerd maar door die situaties raakt de IC niet vol en dat is waar het nu om gaat. Prima dat jij het er voor over hebt dat tienduizenden mensen sterven omdat ze intensieve zorg nodig hebben die niet voldoende beschikbaar is, maar godzijdank denken de Van Dissels en Gommers van deze wereld er op een iets andere manier over. De Verenigde Staten moeten als een heilstaat voor je voelen want daar gaat economie altijd voor mensenlevens.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Nort

Citaat van: Jehoentelaar op apr 07, 2020, 14:46:58
Voor de wereldeconomie zijn recreatieve vakanties en dat soort dingen niet van levensbelang dus mijn verhaal blijft op dat gebied staan. Goederenvervoer en andere economisch relevante zaken gaan nu beperkt verder en zijn uiteraard de eerste dingen die ook weer volledig vrij kunnen worden gesteld.

Vergelijking met alcohol/tabak is leuk geprobeerd maar door die situaties raakt de IC niet vol en dat is waar het nu om gaat. Prima dat jij het er voor over hebt dat tienduizenden mensen sterven omdat ze intensieve zorg nodig hebben die niet voldoende beschikbaar is, maar godzijdank denken de Van Dissels en Gommers van deze wereld er op een iets andere manier over. De Verenigde Staten moeten als een heilstaat voor je voelen want daar gaat economie altijd voor mensenlevens.
Dan vergeet je even dat in de hedendaagse economie er ontzettend veel banen op toerisme draaien en dat de treinen/vliegtuigen, etc. niet kunnen leven van alleen zakenreizen? In Nederland hebben we gelukkig een fantastisch vangnet als je geen inkomen hebt. In veel andere landen is dat er niet en als de toerist niet komt, kunnen ze geen eten kopen.

Bovendien is er weinig verschil of je nu als Nederlander naar Frankrijk gaat om daar in een restaurant te gaan eten of dat je dit in Nederland doet (uiteraard met de slag om de arm dat een gebied wel veilig is). Zo kun je op dit moment beter in Hong Kong zitten dan in Boekel, maar legt Nederland wel beperkingen op aan Hong Kong en niet aan een inwoner van Boekel. Deze 'domme' reis restricties kun je een paar maanden volhouden, maar daarna moeten de grenzen toch echt weer open. Tenzij je natuurlijk heel de economie kapot wil maken en zelfs gezonde bedrijven bij de overheid aankloppen voor steun.

Ik zeg nergens dat ik tegen de maatregelen ben, integendeel. Echter stel ik enkel vast (dus geen mening, zoals jij beweert) dat we het massaal 'oké' vinden dat er duizenden mensen doodgaan aan een levensstijl waarvan we weten dat die veel doden oplevert, terwijl we voor een ziekte die mogelijk dezelfde gevolgen met zich meebrengt miljarden en miljarden uit de kast trekken om de gevolgen daarvan te beperken.

Overigens vind ik de VS na Israël de grootste schurkenstaat die er is, dus je leuke oneliner gaat niet op. 

En ter afsluiting, een recessie kost vele tienduizenden onzichtbare doden op de lange termijn. Dus het is maar de vraag wat meer mensenlevens bespaard. Nog een jaar de grenzen dicht of rustig het leven weer opstarten incl. reisverkeer (zowel zakelijk als toerisme).

Hugo

Volgens mij zijn drugshandel, toerisme en wapens de grootste takken van industrie op aarde.

FCT1980

Waarom denk je dat Hugo?
Olie, auto's en medicatie (andere drugs dan jij bedoeld ga ik gemakshalve even vanuit) zijn volgens mij de toppers.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

San Paolo

Citaat van: Jehoentelaar op apr 07, 2020, 14:46:58
Voor de wereldeconomie zijn recreatieve vakanties en dat soort dingen niet van levensbelang dus mijn verhaal blijft op dat gebied staan. Goederenvervoer en andere economisch relevante zaken gaan nu beperkt verder en zijn uiteraard de eerste dingen die ook weer volledig vrij kunnen worden gesteld.

Vergelijking met alcohol/tabak is leuk geprobeerd maar door die situaties raakt de IC niet vol en dat is waar het nu om gaat. Prima dat jij het er voor over hebt dat tienduizenden mensen sterven omdat ze intensieve zorg nodig hebben die niet voldoende beschikbaar is, maar godzijdank denken de Van Dissels en Gommers van deze wereld er op een iets andere manier over. De Verenigde Staten moeten als een heilstaat voor je voelen want daar gaat economie altijd voor mensenlevens.

Toerisme is wel degelijk van belang Jehoentelaar. Sterker nog, er zijn veel economieën die het hier van moeten hebben. In Spanje zijn er in maart ca. 1 miljoen banen verloren gegaan. Normaliter is maart de maand dat de werkloosheid er sterk daalt omdat de seizoensgebonden arbeidsplaatsen dan weer aan de orde komen (toerisme). Ik kan mij dan ook voorstellen dat juist landen in Zuid-Europa er heel erg naar zullen neigen de grenzen snel weer open te willen gooien voor toerisme. In Griekenland hebben ze veel hulp gekregen uit bijvoorbeeld China tijdens de laatste zware crisis. Dit willen ze in Spanje absoluut voorkomen, omdat je dan eigenlijk al snel geen baas in eigen land meer bent. Dat heeft de regering daar duidelijk aangegeven.

red28

De eerste virologen komen al met langzame voorspellingen dat er in het kalenderjaar 2020 geen wedstrijden mét publiek gespeeld zullen worden. Ik begin echt te zweten als ik hier aan denk....

TeeZee

Citaat van: red28 op apr 08, 2020, 08:39:43
De eerste virologen komen al met langzame voorspellingen dat er in het kalenderjaar 2020 geen wedstrijden mét publiek gespeeld zullen worden. Ik begin echt te zweten als ik hier aan denk....
Misschien geldt dat ook wel voor heel 2021. En misschien daalt de interesse in het voetbal hierdoor ook dusdanig dat men er maar helemaal mee ophoudt in diezelfde periode.
Against Modern Football zou nog weleens de grote winnaar kunnen worden.

Tribuneklanten

Ik hou geen dagen meer over aangezien ik nu steeds verlof op moet nemen omdat mijn kind niet naar de opvang kan als we beide moeten werken.
Dus (lange) weekenden hoppen/vakanties gaan er in 2020 helaas niet in zitten.

Nort

Citaat van: TeeZee op apr 08, 2020, 12:12:15
Misschien geldt dat ook wel voor heel 2021. En misschien daalt de interesse in het voetbal hierdoor ook dusdanig dat men er maar helemaal mee ophoudt in diezelfde periode.
Against Modern Football zou nog weleens de grote winnaar kunnen worden.
Het is een ontwikkeling die twee kanten op kan gaan (en dat geldt ook voor het amateurvoetbal).

- Of men vind het wel fijn om geen voetbal 'verplichting' te hebben en de interesse in het voetbal neemt af.
- Of men gaat het nu missen en het voetbal met al z'n sociale aspecten krijgt juist een boost zodra we weer naar buiten mogen.

Joost

Citaat van: Tribuneklanten op apr 08, 2020, 12:19:59
Ik hou geen dagen meer over aangezien ik nu steeds verlof op moet nemen omdat mijn kind niet naar de opvang kan als we beide moeten werken.
Dus (lange) weekenden hoppen/vakanties gaan er in 2020 helaas niet in zitten.

In dit geval kan je werkgever toch beroep doen op wtv of zorgverlof?

Ik heb het zelf ook, heb twee maandagen vrij moeten nemen daardoor maar gelukkig heb ik een meelevende werkgever.

Robbie

Ik mis de wedstrijdspanning die gedurende de week wordt opgebouwd en uiteraard de uitstapjes. De anderhalve meter regel blijft nog lang bestaan denk ik, ook met het oog op de tweede golf. Volle zalen met concerten en volle stadions gaan we denk ik pas weer ergens in 2021 zien.

Ik heb wel met maten in Manchester afgesproken zodra alles weer normaal is om een voetbaltrip in Noord-Engeland te houden als goedmakertje en dat is een mooi vooruitzicht.

FCT1980

Citaat van: Robbie op apr 09, 2020, 07:39:08
Ik mis de wedstrijdspanning die gedurende de week wordt opgebouwd en uiteraard de uitstapjes. De anderhalve meter regel blijft nog lang bestaan denk ik, ook met het oog op de tweede golf. Volle zalen met concerten en volle stadions gaan we denk ik pas weer ergens in 2021 zien.

Ik heb wel met maten in Manchester afgesproken zodra alles weer normaal is om een voetbaltrip in Noord-Engeland te houden als goedmakertje en dat is een mooi vooruitzicht.

Datzelfde hebben wij met vrienden uit Birmingham afgesproken.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

TeeZee

Worstcasescenario: er wordt geen werkend en veilig vaccin gevonden, er wordt geen effectieve behandeling gevonden, het virus muteert naar een steeds schadelijker variant. Dat zou betekenen dat we o.a. nooit meer naar het voetbal kunnen in ons leven.

ALenstra

In dat geval zullen er geen clubs meer overblijven.