Hoofdmenu

Coronavirus

Gestart door ALenstra, mrt 08, 2020, 12:51:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Tribuneklanten op mei 12, 2020, 11:54:42
Het gaat me niet om de Duitsers, maar om het vele volk wat als vliegen op verse stront af komt.
Kleine clubs krijgen dat qua kaartverkoop nauwelijks geregeld lijkt me.

Ik neem aan dat je het over wedstrijd in 1e amateur of lager hebt?
Zelfs al komt heel groundhoppend Duitsland naar België dan nog betekend het enkel een iets langere rij voor de kassa.
Er gaan echt niet meer dan 100 Duitsers op 1 willekeurige wedstrijd afkomen als er tegelijkertijd nog tientallen wedstrijden zijn.

Ik was begin dit jaar bij Diest, toen was in Duitsland ook nog alles in diepe winterslaap. Er waren wel Duitsers maar meer dan 20 zullen het er niet zijn geweest.

ALenstra

Doet me denken aan een intertoto-wedstrijd die ik in 2002 bezocht. SK Lokeren tegen WIT Georgia Tbilisi. Op het uitvak zaten een paar bejaarde fans van de bezoekende club plus iets van 20-30 groundhoppers uit Keulen en Bochum.

fcbisart

Zouden we vanaf september Luxemburgse wedstrijden mogen bezoeken ? Misschien wel een leuk alternatief

Nort

Citaat van: Tribuneklanten op mei 12, 2020, 11:54:42
Het gaat me niet om de Duitsers, maar om het vele volk wat als vliegen op verse stront af komt.
Kleine clubs krijgen dat qua kaartverkoop nauwelijks geregeld lijkt me.
Dat zal wel meevallen. Op een paar uitzonderingen na, trekken de clubs 200-300 toeschouwers. Dan is er dus nog ruimte voor 1.700 vinckers per wedstrijd en die gaan bovendien niet allemaal naar dezelfde wedstrijd...

ALenstra

Ik denk ook niet dat die stadionnetjes bestormd gaan worden door hordes groundhoppers.

Saltacampos

Citaat van: fcbisart op mei 12, 2020, 12:26:13
Zouden we vanaf september Luxemburgse wedstrijden mogen bezoeken ? Misschien wel een leuk alternatief
Hahaha, inderdaad, fantastisch voorstel wat mij betreft ;p
Over land and sea

Saltacampos

Citaat van: Nort op mei 12, 2020, 12:47:31
Dat zal wel meevallen. Op een paar uitzonderingen na, trekken de clubs 200-300 toeschouwers. Dan is er dus nog ruimte voor 1.700 vinckers per wedstrijd en die gaan bovendien niet allemaal naar dezelfde wedstrijd...
Zal inderdaad zo geen vaart lopen, er is nog altijd profvoetbal op tv en veel mensen gaan nooit naar een wedstrijd onder niveau 1, laat staan onder niveau 3.
Er zal misschien wel een beetje meer volk zijn dan normaal, maar een verdubbeling zou ik al spectaculair vinden.
Mijn dorp heeft 13.000 inwoners, maar de lokale club trekt zelden meer dan 150 toeschouwers en ze spelen in de hogere reeksen van provinciale (volgend jaar zelfs opnieuw de hoogste).
Alvast een tip voor vinckers volgend seizoen; de derby van het westen van Gent in Eerste Provinciale met als inzet de eer om de derde beste club van de stad te zijn: Drongen-Mariakerke.
Over land and sea

jdebruin96

Citaat van: Tribuneklanten op mei 12, 2020, 11:54:42
Het gaat me niet om de Duitsers, maar om het vele volk wat als vliegen op verse stront af komt.
Kleine clubs krijgen dat qua kaartverkoop nauwelijks geregeld lijkt me.

Ik denk dat het voor kleine clubs juist heel fijn is als er meer volk op een potje afkomt.

FCT1980

Dat denk ik ook.
Allemaal extra inkomsten die ze normaal missen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

San Paolo

Citaat van: Joost op mei 12, 2020, 12:13:26
Ik neem aan dat je het over wedstrijd in 1e amateur of lager hebt?
Zelfs al komt heel groundhoppend Duitsland naar België dan nog betekend het enkel een iets langere rij voor de kassa.
Er gaan echt niet meer dan 100 Duitsers op 1 willekeurige wedstrijd afkomen als er tegelijkertijd nog tientallen wedstrijden zijn.

Ik was begin dit jaar bij Diest, toen was in Duitsland ook nog alles in diepe winterslaap. Er waren wel Duitsers maar meer dan 20 zullen het er niet zijn geweest.

Diest, leuk stadion.

hgrm

Vergeet ook niet dat er voor elke wedstrijd op het hoogste niveau 100 wedstrijden zijn in de lagere reeksen. Dus al zou iedereen die normaal naar een wedstrijd op het eerste niveau gaat, nu voor een lokale amateurclub kiezen dan nog zou dat hooguit 100 extra bezoekers betekenen, gemiddeld.

Bij populaire clubs op lager niveau zoals Aalst of Lierse zal het waarschijnlijk wel dringen worden en wellicht uitverkocht raken omdat die normaal ook wel richting de 2000 gaan. En clubs als Kelmis, Malmundaria of Weywertz zullen misschien wat meer locale Duitsers uit de grensstreek trekken. Maar over het algemeen denk ik niet dat het overal storm zal lopen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Gezien de grens van 2000 toeschouwers denk ik dat 1e amateur misschien ook nog uitgesteld wordt.

Maar het is ook pas over een paar maanden dus dat blijft koffiedik kijken.

Saltacampos

Citaat van: Joost op mei 13, 2020, 10:44:20
Gezien de grens van 2000 toeschouwers denk ik dat 1e amateur misschien ook nog uitgesteld wordt.

Maar het is ook pas over een paar maanden dus dat blijft koffiedik kijken.
Waarom denk je dat ? Daar is het toch net makkelijker om onder de 2.000 te blijven ?
Hoeveel clubs in 1 Amateur halen ooit 2.000 toeschouwers ? Bijna geen volgens mij.
Aalst en Luik in een goed seizoen, maar verder zullen we snel klaar zijn.
RWDM gaat naar 1B, ik weet niet hoeveel volk Lierse Kempenzonen heeft, maar de andere clubs hebben een beperkte aanhang.
Over land and sea

wekke

Citaat van: Saltacampos op mei 13, 2020, 18:11:41
ik weet niet hoeveel volk Lierse Kempenzonen heeft

Net geen 3.000 abonnementen

Joost

Citaat van: Saltacampos op mei 13, 2020, 18:11:41
Waarom denk je dat ? Daar is het toch net makkelijker om onder de 2.000 te blijven ?
Hoeveel clubs in 1 Amateur halen ooit 2.000 toeschouwers ? Bijna geen volgens mij.
Aalst en Luik in een goed seizoen, maar verder zullen we snel klaar zijn.
RWDM gaat naar 1B, ik weet niet hoeveel volk Lierse Kempenzonen heeft, maar de andere clubs hebben een beperkte aanhang.

Dan zou Lierse-Kempenzonen en Luik zonder publiek spelen en de andere clubs wel. Sterker nog; ik denk dat als Luik op bezoek gaat bij Vise of meer nog Lierse-Kempenzonen naar Heist of Boom dat je ook wel richting de 2000 gaat. Mag zo'n duel dan wel doorgaan?