Hoofdmenu

Coronavirus

Gestart door ALenstra, mrt 08, 2020, 12:51:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saltacampos

Citaat van: Semper Fidelis op mei 16, 2020, 11:08:02
Bij mijn club, FC Twente, is vandaag de verlenging van de seizoenskaarten begonnen. Medewerkers en spelers van de club gaan vandaag bij de verlengers langs met een gratis broodje beenham. Degene waar ze niet langs kunnen gaan, krijgen de mogelijkheid om bij de eerstvolgende wedstrijd een gratis broodje beenham te krijgen. Toch een leuk gebaar en resulteert na 1 uur al in bijna 3,000 verlengers.
Die beenham van FC Twente is dan ook onweerstaanbaar ;p
Over land and sea

Nort

Citaat van: Semper Fidelis op mei 16, 2020, 11:08:02
Bij mijn club, FC Twente, is vandaag de verlenging van de seizoenskaarten begonnen. Medewerkers en spelers van de club gaan vandaag bij de verlengers langs met een gratis broodje beenham. Degene waar ze niet langs kunnen gaan, krijgen de mogelijkheid om bij de eerstvolgende wedstrijd een gratis broodje beenham te krijgen. Toch een leuk gebaar en resulteert na 1 uur al in bijna 3,000 verlengers.
Heel origineel :)

spons

Citaat van: Semper Fidelis op mei 16, 2020, 11:08:02
Bij mijn club, FC Twente, is vandaag de verlenging van de seizoenskaarten begonnen. Medewerkers en spelers van de club gaan vandaag bij de verlengers langs met een gratis broodje beenham. Degene waar ze niet langs kunnen gaan, krijgen de mogelijkheid om bij de eerstvolgende wedstrijd een gratis broodje beenham te krijgen. Toch een leuk gebaar en resulteert na 1 uur al in bijna 3,000 verlengers.

Ik heb nog een ongebruikt kaartje voor FC Twente - Feyenoord, kan ik die bij de eerstvolgende gelegenheid ook inruilen voor zo'n heerlijk broodje beenham
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: Saltacampos op mei 16, 2020, 11:16:52
Die beenham van FC Twente is dan ook onweerstaanbaar ;p

Voor een stadion is het prima eten maar we moeten nu niet gaan doen alsof het Michelinster waardig is.

hgrm

Voor het eerst sinds Woudenberg-BOL op 7 maart weer live voetbal gezien. Weliswaar voor de TV maar dat is nu eenmaal hoe het de komende tijd zal gaan, in ieder geval op de hoogste paar niveaus.

Dat bracht me erbij om eens te gaan nadenken over welke invloed Corona zal hebben op de ontwikkeling van het profvoetbal. En die invloed is denk ik niet alleen maar negatief.

Wat ik verwacht/hoop:


* Minder geld te besteden en minder bereidheid om risico's te nemen dus ook een teruggang in salarissen en transfersommen. Misschien wel naar iets wat lijkt op 'normaal'. Behalve misschien in de absolute top. Onder de absolute top misschien zelfs een nivellering.

* Minder mogelijkheid en bereidheid om te reizen dus ook minder spelers van ver weg in de selecties en meer lokale spelers.

* Het besef in de maatschappij dat (prof-)voetbal een belangrijke factor is in de maatschappij en meer positieve beeldvorming.

* Samenhangend daarmee: het corona-vandalisme dat de kop op steekt brengt misschien het besef dat vandalisme/geweld/baldadigheid een maatschappelijk probleem is in plaats van een voetbal-probleem.

* Doordat profvoetbal voorlopig zonder publiek moet: clubs en bonden die op zoek gaan naar nieuwe vormen om het bij de mensen thuis te brengen en mogelijk zelf de distributie van de beelden gaan regelen buiten de TV-kanalen om zodat er meer geld 'binnen het voetbal blijft'. Hierbij valt te denken aan structuren zoals MLB-TV in de VS.

* TV-kanalen die inzien dat er te scoren is met live-voetbal op TV en daarbij ook meer aandacht krijgen voor voetbal op lager niveau.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Koning Kriel

Citaat van: Joost op mei 16, 2020, 15:26:06
Voor een stadion is het prima eten maar we moeten nu niet gaan doen alsof het Michelinster waardig is.

Klopt, minimaal twee sterren ;)

Vinnn

Ik heb het dit weekend geprobeerd bij Dortmund v Schalke, maar wat is het een karige bedoening dat voetbal kijken zonder publiek.

Hugo

Citaat van: Vinnn op mei 18, 2020, 08:58:48
Ik heb het dit weekend geprobeerd bij Dortmund v Schalke, maar wat is het een karige bedoening dat voetbal kijken zonder publiek.

Ik zou zeggen dat het technisch mogelijk moet zijn om met software het publiek op de lege tribunes te projecteren. Gelijk aan wat ze al jaren met reclame-uitingen achter het doel doen.

hgrm

#248
Voorop gesteld: voetbal zonder publiek is beter, veel beter, dan niks. Na vier keer Feyenoord-Celtic binnen drie weken, wordt het tijd dat we weer tot de essentie komen van sport kijken, namelijk dat je van te voren niet weet hoe het gaat aflopen.

Dat gezegd hebbende, vond ik de setting ook wel wat vreemd. De lege tribunes vond ik nog wel meevallen; die kreeg je niet zo heel vaak in beeld en ook bij normale wedstrijden komt het geregeld voor dat de onderste rijen of hele vakken of tribunes leeg zijn. Bovendien kun je door goed camerawerk voorkomen dat er al te veel lege plaatsen in beeld komen.
Ik moest meer wennen aan het geluid. Nog niet eens dat ik de geluiden van de supporters zo verschrikkelijk miste, maar juist het geluid van spelers en trainers dat nu wel heel prominent (en hol, galmend) klonk vond ik raar.

Nu is het in Duitsland wel vrij makkelijk om een bandje met supportersgeluid er in te monteren. Ze zingen toch in elk stadion en de hele wedstrijd hetzelfde deuntje....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Saltacampos

Ik vind voetbal op tv al niet altijd even boeiend, itt in het stadion, maar zonder de sfeer van het publiek is het vreselijk...
Over land and sea

Koning Kriel

Ik geef gelijk toe dat voetbal met fans 100x beter is dan in een leeg stadion maar ik werd toch wel een beetje moe van iedereen die dit weekend om het hardst moest roepen dat dit niet om aan te gluren was. Ik moest met name lachen om tweets van mensen waarvan ik weet dat ze 1,5 uur of meer in de auto stappen voor een wedstrijd met 31 toeschouwers of van iemand waarvan ik weet dat hij regelmatig naar jeugdwedstrijden van Willem II gaat kijken. Als je zegt dat voetbal zonder fans niet om aan te gluren is moet je je daar ook nooit meer vertonen. Dat is precies hetzelfde maar dan op een veel lager niveau. Het spel van Dortmund afgelopen zaterdag was fantastisch en de wedstrijd Köln - Mainz was erg leuk, ik heb me prima vermaakt al kijk ik wel echt uit naar het moment dat we weer mogen gaan kijken.

Joost

Maar dan vergelijk je de TV ervaring met die van de live ervaring. Voor mij zijn dat twee totaal verschillende ervaringen.

Ik ben niet degene die je bedoelt met de tweets maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik kijk dan ook echt zelden voetbal op televisie, eigenlijk alleen als ik hoop dat een van de twee clubs zal winnen. Interlands van het Nederlands Elftal of Europacupduels van Nederlandse clubs dus. Bij een willekeurige wedstrijd in de Premier League of Champions League zakt mijn aandacht voor de televisie al heel snel. Maar als ik bij diezelfde wedstrijd in het stadion of langs de lijn zou zijn dan vermaak ik me wel.

FC_Emmen

Ik heb hetzelfde als Joost. Bovendien kan je bij een amateurswedstrijd of andere wedstrijd met weinig toeschouwers ook wat rondom het veld lopen, de kantine in of met mensen een praatje maken.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

FCT1980

Nu horen we eindelijk die Duitse ultras een keer niet en dan is weer niet goed  ;)
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Saltacampos

#254
Citaat van: FC_Emmen op mei 18, 2020, 12:46:23
Ik heb hetzelfde als Joost. Bovendien kan je bij een amateurswedstrijd of andere wedstrijd met weinig toeschouwers ook wat rondom het veld lopen, de kantine in of met mensen een praatje maken.
+1 Niets gaat boven de echte ervaring en het ergens heen kunnen. Niveau maakt niet uit, er valt altijd wel wat te beleven.
Het leuke aan amateurvoetbal op laag niveau is dat je bijna in de wedstrijd zit omdat je zo dicht bij de spelers staat, ik vind het heerlijk om tussen de reservebanken te staan, die coaches zijn soms hilarisch. Ook de lokale fauna is altijd wel interessant. Hilarische figuren die ongevraagd wijsheden orakelen. Een veld dat niet helemaal recht is, bijna instortende faciliteiten, een hopeloze parking en ruimtelijke ordening, een modderpoel als speelveld, fantastisch.
Eén van mijn leukste ervaringen vorig seizoen was Neigem, het voetbal leek nergens op, maar ik heb me geen seconde verveeld. Alle vernoemde factoren aanwezig.
Over land and sea