Nostalgische plaatjes en verhalen (van je eigen club)

Gestart door 3434, feb 15, 2014, 12:55:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

3434

Tilleur - Patro Eisden  1959-1960

Het jaar dat Patro Eisden uiteindelijk zou promoveren. Zalig plaatje vind ik dit :)

Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Ici c est Paris


HRM1880

Citaat van: Ici c est Paris op apr 22, 2014, 21:52:32
Is dit Buraufosse?
Daar lijkt het wel op. Foto genomen van aan de grote terrace volgens mij.

Saltacampos

Citaat van: Ici c est Paris op apr 22, 2014, 21:52:32
Is dit Buraufosse?
Op het reclamebord op het dak van de tribune staat een bedrijf uit Tilleur als reclame, dus kan bijna niet anders.
Over land and sea

3434

Een risicomatch uit de jaren stillekes, geen idee tegen wie.

Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

3434

Zeldzame foto van toen er nog enkel een zittribune stond. Rondom enkel omheining (nog geen 'tredes') of staantribune. Foto dateert van 1951.

Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Saltacampos

Over land and sea

3434

Wedstrijd achter gesloten deuren in 1963. Na problemen met de beruchte scheidsrechter Blavier (Eendracht Aalst had zelfs een boek "de vloek van Blavier") volgden 1 of 2 wedstrijden zonder publiek. Dit is in het 72-jarig bestaan slechts eenmaal gebeurd.

Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

jona93

Citaat van: 3434 op aug 31, 2014, 21:15:42
Wedstrijd achter gesloten deuren in 1963. Na problemen met de beruchte scheidsrechter Blavier (Eendracht Aalst had zelfs een boek "de vloek van Blavier") volgden 1 of 2 wedstrijden zonder publiek. Dit is in het 72-jarig bestaan slechts eenmaal gebeurd.


Welke wedstrijd was dit?
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

voetbalfan

Aangezien 99% van 3434 zijn reacties over Patro Eisden gaan, vermoed ik een thuiswedstrijd van Patro.

3434

Klopt en in dit topic 100% (zoals ik in de titel heb gezet). Wedstrijd kan ik niet onmiddellijk opnoemen. De wedstrijd met het incident Blavier was Patro Eisden - Union SG.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Han

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

3434



Promotie en een beginnende (mini) pitch invasion in 1974-.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Tom

Leuk topic!

Mijn eerste bericht hier, ik post meteen enkele foto's uit het verleden van THOR Waterschei en FC Winterslag.

THOR Waterschei is ontstaan in 1919 uit een groep mijnwerkers. De naam THOR verwees oorspronkelijk naar 'Tot Herstel Onzer Rechten', waarmee de mijnwerkers zich wilden afzetten tegen het overheersende Franstalige mijnbestuur. De clubkleuren geel en zwart zijn dan ook niet zomaar gekozen. Later werd deze slogan, onder druk van de voetbalbond, veranderd naar 'Tot Heil Onzer Ribbenkast'.

Tot in 1954 speelde THOR Waterschei op een veldje achter café De Kring, vlak aan de rotonde waar de huidige Cristal Arena staat.



Daarna verhuisde de club naar de definitieve locatie aan de voet van de mijnterrils, de plek waar nu de CA dus nog steeds staat. Een paar foto's van de bouw en inhuldiging van het André Dumontstadion, genoemd naar de persoon die als eerste de steenkool ontdekte in de buurt.







In de achtergrond zie je een van de mijnterrils.


Hier zie je de kerk van Waterschei in de achtergrond.


THOR Waterschei - STVV, prachtig plaatje vind ik.


De Thorianen.


Van het stadion van Winterslag heb ik weinig foto's, ik zou zelfs zeggen, geen foto's. Na de fusie tussen Waterschei en Winterslag in 1988 ging het nieuwe KRC Genk aan de Noordlaan spelen, het stadion van Winterslag, zodat het stadion van Waterschei verbouwd kon worden. KRC Genk ging namelijk in het oude stadion van Waterschei zijn definitieve intrek nemen.







Dit is een speciale foto voor mij. Mijn vader nam me als zesjarige mee naar de nieuwe club KRC Genk, en in dit vak heb ik mijn eerste voetbalmomenten mogen beleven.


De mijnterril van Winterslag op de achtergrond.


Na twee seizoenen keerde KRC Genk terug naar Waterschei, waar intussen de hoofdtribune werd verbouwd. Het stadion werd, tot ongenoegen van het mijnwerkersvolk in de tribunes, omgedoopt tot het Thyl Gyselinckstadion.



Hier kan je achter het bezoekersvak nog de oude wijk Texas zien liggen. Deze wijk is kort hierna volledig van de kaart geveegd en even verderop heropgebouwd.




Een vol Vak E, de sfeerkatalysator.

Saltacampos

Over land and sea