Hoofdmenu

Spanje

Gestart door Sebastiaan_W, apr 05, 2008, 08:32:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ðe waan

Nee, dat kan niet. Wie moet de bobo's anders vertellen dat we "against modern football" zijn?

TeeZee

Against Modern Football is hypocriete shit.

Sebastiaan_W

Citaat van: TeeZee op apr 22, 2011, 23:36:44
Against Modern Football is hypocriete shit.

Mwahhh..... het ligt eraan op welke punten je het bedoelt.
Aanvangstijden: De vrijdagavond, waarop de wedstrijden van de eredvisie worden gespeeld, vind ik echt vreselijk. Nu bezoek ik weinig wedstrijden meer, omdat ik in het oosten van het land woon, maar dat ik in de buurt woonde was het al een verschrikking. Voor thuiswedstrijden moest je je al haasten, maar voor uitwedstrijden heb ik aardig wat vrije uren opgenomen. En dan nog het aantal wedstrijden dat ik het aanvangstijdstip niet haalde i.v.m. files. Ga je tusssen half vier en vier weg naar Sittard en kom je nog om tien voor half negen bij het stadion aan. Nee dat was geen uitzondering. En dan de aanvangstijden heden ten dagen(eredivisie vrijdag 20:45, zaterdag 18:45, 19:45 of 20:45 en zondag 12:30, 14:30 of 16:30 - eerste divisie: vrijdagavond 18:45, 20:00 of 20:45 of op maandag 20:45 - we zullen het maar niet over de KNVB beker hebben) zijn ook niet normaal! Ik zag een aantal weken terug Almere City - FC Den Bosch(op een vrijdagavond om 18:45) voorbij komen op tv. Er stond hooguit 15 man in het uitvak, waar normaal toch wel 100 tot 150 man mee gaat. En onlangs Veendam - Sparta op maandagavond om 20:45. Hooguit 20 Sparta supporters mee, terwijl die normaal ook een aardige groep mee hebben. Maar ja alles voor de tv. Dan hebben we het nog niet eens over het buitenland.

Prijzen: De prijzen voor het bezoeken van wedstrijden reizen de pan uit. Ik snap dat clubs commerciële organisaties zijn, maar de prijzen zijn niet normaal. Het is gewoon misbruik maken van je supporters.

Verplichte buscombi's: Voor de winterstop wilde ik Almere City - Telstar bezoeken en eind vorig seizoen FC Oss - Telstar, maar de er werd even een buscombi ingelast. Almere City - Telstar was een buscombi, omdat enkele puistekoppies van beide clubs het op elkaar gemunt hebben. Een wedstrijd waar hooguit 1000 man op afkomt, waar hebben we het over. FC Oss - Telstar was een cruciaal duel tegen degradatie, dus de burgervader knalt er maar een buscombi in. Nu is Almere City - Fortuna ook een buscombi, omdat het een cruciaal duel is. Het is gewoon een misselijkmakend machtsmiddel die te pas en te onpas wordt gebruikt.

Commercie: De Champions League en Euro League vind ik persoonlijk echt een gedrocht. Je ziet wel leuke wedstrijden, maar die zou je ook zien bij een knock-out systeem alleen zouden daar wat meer verrassingen in voor kunnen komen. Het verschil tussen de grote en kleine voetballanden wordt nu alleen maar groter.

Al die andere dingen waar ze zogenaamd voor staan vind ik voor het grootste gedeelte ook onzin.


TeeZee

Modern Football bestaat alleen maar omdat de mensen het Modern Football nog steeds massaal bekijken en bezoeken. Óók de mensen die zich uitspreken Against Modern Football. Zolang het geld en aandacht oplevert zal het blijven bestaan, dus de enige oplossing is niet meer kijken en zeker geen geld meer uitgeven aan merchandise. Alle andere protestvormen hebben 0,0 resultaat.

ðe waan


AthleticHolanda

Citaat van: TeeZee op apr 22, 2011, 23:36:44
Against Modern Football is hypocriete shit.

Citaat van: TeeZee op apr 23, 2011, 10:26:49
Modern Football bestaat alleen maar omdat de mensen het Modern Football nog steeds massaal bekijken en bezoeken. Óók de mensen die zich uitspreken Against Modern Football. Zolang het geld en aandacht oplevert zal het blijven bestaan, dus de enige oplossing is niet meer kijken en zeker geen geld meer uitgeven aan merchandise. Alle andere protestvormen hebben 0,0 resultaat.

Dus moet je maar niks doen?

Deze mensen zijn fan van een club en daar wordt misbruik van gemaakt. Het minste dat je dan kan doen is je afkeer daarvan te laten blijken, ongeacht het resultaat.

TeeZee

Citaat van: AthleticHolanda op apr 25, 2011, 22:36:07
Dus moet je maar niks doen?

Deze mensen zijn fan van een club en daar wordt misbruik van gemaakt. Het minste dat je dan kan doen is je afkeer daarvan te laten blijken, ongeacht het resultaat.
Zolang deze mensen slaafs blijven betalen zal het niet veranderen. 100% zeker.

AthleticHolanda

Citaat van: TeeZee op apr 25, 2011, 23:00:04
Zolang deze mensen slaafs blijven betalen zal het niet veranderen. 100% zeker.

Dat snap ik maar dat maakt het Against Modern Football gedoe in mijn ogen niet hypocriet.

Je bent fan van een club en je wil die club aanmoedigen in het stadion. Nu zullen er altijd clubs zijn die het grootste zijn, ongeacht welke club. Deze zijn altijd commercieel gezien het meest interessant. Van de bezoekers van wedstrijden van deze clubs voelt het overgrote deel zich daar prima bij. Een veel kleiner gedeelte niet. Moet de minderheid dan lijden onder de meerderheid?
Het blijft om wat voor reden dan ook toch 'jouw club'. Toch hoef je het dan niet eens te zijn met de gang van zaken dus is een vorm van protest zeker gerechtvaardigd en zeker niet hypocriet. En soms bereik je er ook nog eens wat mee, zie de 410 protestactie tegen de CL prijzen eerder dit seizoen.

In Manchester werd een hele nieuwe club opgericht dus een deel van de supporters besloot inderdaad niet meer naar het grote Man Utd te gaan. Toch zit Old Trafford elke week vol, de bestuurders kunnen de weglopers missen als kiespijn.
Is dat dan de oplossing?

En de grootste grap van allemaal, als United FC ooit Premier League gaat spelen dan zitten ze wederom met hetzelfde probleem, want er zal toch geld binnen moeten komen.

Wat dat betreft doet Sankt Pauli het nog acceptabel al gaat daar de norm ook niet op dat de meerderheid zich prima voelt bij een club die bestaat voor de commercie.


hgrm

Hoe veel mensen zijn er echt fan? In de donkere jaren 80 kwamen er gemiddeld rond 20.000 naar wedstrijden in de hoogste Engelse divisie (er zijn zelfs jaren geweest met minder dan 20.000). En dat terwijl de stadions toen veel grotere capaciteiten hadden dankzij staanplaatsen.

Met andere woorden: zoveel mensen die echt fan zijn en 'al hun hele leven een seizoenkaart hebben' zijn er niet. Het voetbal wordt overstroomd door glory-hunters, nepfans, businessclubfiguren en dagjesmensen. En deze mensen willen het moderne voetbal zoals het nu is....Dus doet de markt z'n werk en levert. Dat is zoals de VVD het wil. En "wij" willen de VVD steeds meer, zag ik in de laatste peilingen.

Met andere woorden: het moderne voetbal is een gevolg van de moderne maatschappij. Ophouden met zeuren dus en de topcompetities links laten liggen als je je er aan stoort.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Moet je al je hele leven een seizoenkaart hebben om 'echt fan' te zijn?

Dat het een gevolg is van de moderne maatschappij en dat er niets aan gaat veranderen snap ik allemaal wel. Maar deze glory-hunters, nepfans, businessclubfiguren en dagjesmensen zijn dus de meerderheid waar ik het over heb. Moet je dan, wanneer je tot de minderheid behoort, alles maar goed vinden en gewoon je club maar niet meer 'supporteren' vanwege dit alles?
M.a.w. je hobby af laten pakken door bovengenoemde groep?

Je kan dus ja en amen zeggen, of er in ieder geval íéts tegen doen. Ik zou dan voor het laatste kiezen.

Dat ik zelf snap dat het toch geen zin heeft is één van de redenen dat ik ooit ben gaan groundhoppen, omdat ik het in de Eredivisie vaak gewoon niet meer leuk vind en vond. Denk aan de combi's, uitkaartverplichtingen etc. etc. Alles opsommen lijkt me overbodig.
Betekent niet dat ik ineens geen fan meer ben van die Eredivisie club.

Maargoed het is natuurlijk een vicieuze cirkel allemaal.

TeeZee

Citaat van: hgrm op apr 25, 2011, 23:16:35
Hoe veel mensen zijn er echt fan? In de donkere jaren 80 kwamen er gemiddeld rond 20.000 naar wedstrijden in de hoogste Engelse divisie (er zijn zelfs jaren geweest met minder dan 20.000). En dat terwijl de stadions toen veel grotere capaciteiten hadden dankzij staanplaatsen.
Alhoewel toen ook meespeelde dat er een hooliganprobleem was.

Ik snap wel wat je bedoelt AthleticHolanda, maar het blijft staan dat prestaties geld op leveren en dat diezelfde prestaties geld kosten. De supporters, kijkers, volgers: die houden het allemaal in stand. Wat dat betreft vond ik de Nonleague Day van een tijdje terug een beter initiatief dan dat gecultiveerde Against Modern Football.

AthleticHolanda

Op dit plaatje van het nieuwe San Mamés is duidelijk te zien dat eerst drie tribunes gebouwd worden, daarna het oude stadion afgebroken wordt en vervolgens de laatste tribune volgt.
Het moet helemaal af zijn voor het seizoen 2014/2015, als dat lukt is het oude stadion dus al voor het begin van het seizoen 2014/2015 afgebroken.
Athletic zal volgens mij een seizoen spelen in een stadion met één open kant.


wekke

Waarom zijn de verbouwingen noodzakelijk? Is het huidige San Mamés te klein? Het huidige stadion lijkt me echt wel knap.

AthleticHolanda

#73
Citaat van: wekke op jun 24, 2011, 19:57:44
Waarom zijn de verbouwingen noodzakelijk? Is het huidige San Mamés te klein? Het huidige stadion lijkt me echt wel knap.

San Mamés is bijna elke wedstrijd nagenoeg uitverkocht, al zitten er bijvoorbeeld tegen teams als Zaragoza, Malaga, Espanyol etc. meestal 'slechts' 35000, tegen meer aansprekende tegenstanders is het altijd vol.
Daarnaast is het het oudste stadion in Spanje (sinds 1913) en sinds 1982 (WK) voor het laatst verbouwd.

EDIT: ik heb er overigens een hard hoofd in dat alles volgens planning zal verlopen, want volgens de oorspronkelijke planning moest het een seizoen eerder af zijn, maar we zullen zien, men is wel eindelijk begonnen met 'bouwen'.
http://www.youtube.com/watch?v=5f3oFcw3z4A

wekke

Aha, toch eens een bezoekje aan Bilbao overwegen dan. Zo blijft mijn verlanglijst maar stijgen :D