Hoofdmenu

Spanje

Gestart door Sebastiaan_W, apr 05, 2008, 08:32:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


AthleticHolanda

Rechts een stukje van het huidige stadion, links een stukje van het nieuwe stadion in Bilbao.



Koning Kriel

Zaterdag een bezoek gebracht aan Barcelona - Real Zaragoza, na Valencia - Betis van vorig seizoen mijn tweede wedstrijd in Spanje. Het Barcelona van de laatste jaren is in mijn ogen het team dat het mooiste voetbal speelt dat ik op tv heb mogen aanschouwen. Samen met een vriend had ik dan ook afgesproken dat wij dit team nog een keer aan het werk moesten zien, omdat mijn vrije dagen zo goed als op zijn en het programma in Spanje pas laat vastgesteld wordt was dit in ieder geval naar 2013 geschoven. Toen ik in een onbewaakt ogenblik het programma van Barcelona doornam en zag dat ze komende dinsdag voor de Champions League moesten voetballen waardoor de competitie wedstrijd wel op zaterdag moest plaatsvinden en er redelijk goedkope vliegtickets voor dit weekend te vinden waren hebben we de gok genomen en alles geboekt.

Afgelopen vrijdag toch maar iets eerder gestopt met werken zodat we zeker op tijd op het vliegveld (Weeze) zouden zijn. Mooi op tijd waren we op het vliegveld en keurig volgens schema landen we in Girona. Nadeel van goedkoop vliegen is dat je vaak ver buiten de stad land en dus moesten we nog een uurtje met de bus maar om tien uur waren we dan toch echt ingecheckt in ons Hostel. Snel nog even de Rambla over gewandeld en een kroeg opgezocht voor een paar biertjes. Zaterdag overdag wat toeristische trekpleisters bezocht waaronder het olympisch stadion en daarna op tijd naar het stadion gegaan om onze kaarten op te halen. Dat is overigens keurig geregeld, creditcard en paspoort bij een willekeurig loket laten zien en ze draaien je kaartjes uit. Omdat we nog wat tijd te doden haden probeerden we mini camp nou binnen te komen maar dat was helaas niet mogelijk. Wel bleek om 18:00 een wedstijrd rolschaatshockey te starten in het palau blaugrana en dus betaalden wij 9 euro om mannen op rolschaatsen te zien hockeyen, geen weggegooid geld overigens want het was best een leuke sport om eens te zien.

Omdat we toch op tijd in het stadion wilden zijn de hockey wedstrijd vroegtijdig verladen om 45 minuten voor de aftrap in het stadion te zijn. We hadden super plaatsen laag op de tweede ring recht achter de goal met een mooi zicht op de wedstrijd en het stadion. Wat opviel, volledig volgens verwachting, was het grote aantal toeristen in het stadion. Gedurende de hele warming up en wedstrijd zag je ook flitsen vanaf de tribunes van mensen die foto's aan het nemen waren. Naarmate de wedstrijd naderde liep het stadion vol. Relatief laat begonnen de mannen aan hun warming up om na een kwartierje alweer naar binnen te gaan, ik heb bier elftallen betere warming ups zien doen. Gelukkig speelden alle grote namen inclusief Puyol die terug was na een blessure dus konden we uitkijken naar 90 minuten galavoetbal (alleen Fabregas begon op de bank maar die zou noch invallen). Bij opkomst van de spelers werd het clublied gespeeld en een beetje verplicht door de fans meegezongen waarna de wedstrijd kon beginnen.

De wedstrijd was redelijk volgens verwachting. Barcelona domineerde compleet zonder dat ze echt moeite leken te doen na 15 minuten besloot Messi dat het tijd was om te scoren en schoot de 1-0 binnen. Niet veel later kreeg Zaragoza een corner en scoorde zowaar de 1-1. Nog voor Rust kwam Barça nog op 2-1 door Song en met die stand gingen we rusten. De tweede helft zou Barça onze kant op voetballen en we hoopten dus op een ware aanvalsgolf. Die bleef helaas uit. Het werd leuk toen Telo in het veld kwam omdat er weer een speler op het veld stond die echt zin in de wedstrijd leek te hebben, Messi kreeg het nog even op zijn heupen en schoot de 3-1 binnen en daarmee was het wel gedaan. Er volgde nog een paar mooie kansen vooral door de inzet van Telo maar het bleef bij 3-1. Na de wedstrijd zijn we nog wat andere vakken opgelopen om te kijken hoe het zicht vanuit daar was en kwamen we tot de conclusie dat we het goede vak gekozen hadden.

Tevreden liepen we terug naar de metro om terug te keren naar het hostel. Op zondag hebben we nog een Gaudi dag gehouden door nog wat toeristische trekpleisters te bezoeken en 's avonds zijn we weer terug naar huis gevlogen. Vannacht om half een lag ik weer in mijn eigen bed en kon ik terugkijken op een geslaagd weekend. Het was precies geweest wat ik er van verwacht had. Een fantastisch stadion met fantastische voetballers  die bij vlagen laten zien hoe goed ze zijn. Een simpele plichtmatige overwinning voor de thuisploeg en een gebrek aan sfeer ook omdat er zoveel toeristen zijn. En toch was het de moeite waard om te gaan. Sowieso om de stad Barcelona te bezoeken maar ook omdat ik nu kan zeggen dat ik dit sterrenteam heb zien spelen in wat voor mij een van de mooiste stadions van Europa is.

AthleticHolanda

Afgelopen weekend was ik in Baskenland, hieronder enkele foto's van de huidige staat van San Mamés Barria. De supporters die ik sprak verwachten dat Athletic in januari of februari 2014 definitief in het nieuwe stadion zal spelen.









wolfman078

Al sinds jaar en dag ga ik elke zomervakantie naar Torremolinos, Spanje. In de zomer van 2012 heb ik uitgezocht welke stadions in de omgeving van Malaga liggen, zodat ik deze kon bezoeken. Naar wat zoeken ben ik er achter gekomen dat er een stuk of 6 stadions in de omgeving van Malaga gelegen zijn. Op mijn Facebook pagina vindt u foto's van mijn reis:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.294400370661553.51361.294384987329758&type=1


AthleticHolanda

De LFP is in overleg met alle clubs van Primera en Segunda om m.i.v. van het seizoen 2013/2014 de ticketprijzen 50% goedkoper aan te bieden. Wordt hopelijk vervolgt...

http://ecodiario.eleconomista.es/interstitial/volver/acierto/futbol/noticias/4525837/01/13/La-LFP-trabaja-con-los-clubes-para-bajar-un-50-los-precios-de-las-entradas-de-futbol.html

AthleticHolanda

#157
http://www.canalathletic.com/noticias/2013-01-30/viejo-mames-sera-demolido-201301301339.html

Als mijn Spaans voldoet, staat er in bovenstaand artikel dat meteen na het huidige seizoen San Mamés wordt platgegooid. Daar zijn maximaal vijf dagen voor nodig. Op 15 september wil Athletic haar eerste wedstrijd in het nieuwe stadion spelen, het nieuwe seizoen is dan al begonnen waardoor Athletic waarschijnlijk een of twee thuiswedstrijden in Anoeta moet spelen.

EDIT: even nagecheckt, mijn Spaans voldoet, dus bovenstaande info klopt. :-)

HRM1880

Citaat van: AthleticHolanda op jan 30, 2013, 15:04:24
http://www.canalathletic.com/noticias/2013-01-30/viejo-mames-sera-demolido-201301301339.html

Als mijn Spaans voldoet, staat er in bovenstaand artikel dat meteen na het huidige seizoen San Mamés wordt platgegooid. Daar zijn maximaal vijf dagen voor nodig. Op 15 september wil Athletic haar eerste wedstrijd in het nieuwe stadion spelen, het nieuwe seizoen is dan al begonnen waardoor Athletic waarschijnlijk een of twee thuiswedstrijden in Anoeta moet spelen.

EDIT: even nagecheckt, mijn Spaans voldoet, dus bovenstaande info klopt. :-)
Gelukkig dan dat ik over anderhalve maand ga. Nu enkel hopen dat hun wedstrijd niet op maandag wordt gezet.


Joost

Hmm, we hebben een hotel dit weekend naast San Mames. Dat wordt weinig slaap als ze vroeg aan het werk gaan.

Koning Kriel

Weet iemand hoe je goedkoop in Madrid komt vanuit Brabant. Tot nu toe is het goedkoopste 152 euro voor vliegen vanaf Düsseldorf Weeze.

Ben aan het onderzoeken of Atletico Madrid - Real Madrid tot de mogelijkheden behoort voor onze groepsreis dit jaar. Overigens voor andere geïnteresseerde, de kaartverkoop voor die wedstrijd is begonnen.

headout

Via cheaptickets.nl heb je snel inzicht in de goedkoopste oplossing via de diverse maatschappijen. Zo zoek ik meestal naar de gunstigste oplossing.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

spons

Citaat van: Koning Kriel op feb 12, 2013, 12:25:01
Weet iemand hoe je goedkoop in Madrid komt vanuit Brabant. Tot nu toe is het goedkoopste 152 euro voor vliegen vanaf Düsseldorf Weeze.

Ben aan het onderzoeken of Atletico Madrid - Real Madrid tot de mogelijkheden behoort voor onze groepsreis dit jaar. Overigens voor andere geïnteresseerde, de kaartverkoop voor die wedstrijd is begonnen.

www.lowcostairlines.nl of www.skyscanner.com geeft vaak een stuk voordeliger mogelijkheden dan cheaptickets
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

headout

Citaat van: spons op feb 12, 2013, 14:10:53
www.lowcostairlines.nl of www.skyscanner.com geeft vaak een stuk voordeliger mogelijkheden dan cheaptickets
Alleen uitgaan van de prijs zou ik persoonlijk nooit doen. Ik gebruik een website als cheaptickets alleen om te bepalen wat de meest optimale vlucht is (kosten/reistijd/overstap etc.).
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog