Hoofdmenu

Spanje

Gestart door Sebastiaan_W, apr 05, 2008, 08:32:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jvdreumel2

Deze week vakantie in oost Spanje. Eerst drie dagen Valencia bezocht maar vanwege hitte weinig tot geen wedstrijden. Aangezien mijn vrouw en ik eind augustus samen in Sevilla een wedstrijd bezoeken wn zij absoluut geen voetbalsupporter is hebben wij deze vakantie weinig tijd aan voetbal besteed. Ware het niet dat ik graag (als we dan toch in de buurt waren) even de stadions gingen bekijken die op onze route lagen. De afgelopen week heb ik dus van buiten de stadions van Valencia, Levante en Hercules Alicante bezocht. Bij El Eche en Murcia stond een poort open en heb ik de stadions van binnen bekeken. Al met al een geslaagde vakantie.... Met een grote diversiteit aan bouwwerken qua ligging, luxe en formaat

AthleticHolanda

De nieuwe of oude van Murcia?

jvdreumel2

De nieuwe ......

AthleticHolanda

Daar kwam ik een keer met de bus langs en ik had de indruk dat het best ver van de stad af ligt. Het oude Condomina ligt er ook nog en was jaren buiten gebruik, volgens mij speelde Real Murcia er in 2006 voor het laatst. Omdat het stadion er toch nog stond is het opgeknapt en heeft het jonge UCAM Murcia het stadion vorig seizoen gebruikt toen ze voor het eerst op het derde niveau speelden. Wat nu de precieze situatie is weet ik niet, maar het oude heeft toch een stuk meer karakter dan het nieuwe.

Joost

Wat moet ik me voorstellen bij weinig tot geen wedstrijden?

Ralf

Citaat van: jvdreumel2 op aug 03, 2015, 18:58:20
Deze week vakantie in oost Spanje. Eerst drie dagen Valencia bezocht maar vanwege hitte weinig tot geen wedstrijden. Aangezien mijn vrouw en ik eind augustus samen in Sevilla een wedstrijd bezoeken wn zij absoluut geen voetbalsupporter is hebben wij deze vakantie weinig tijd aan voetbal besteed. Ware het niet dat ik graag (als we dan toch in de buurt waren) even de stadions gingen bekijken die op onze route lagen. De afgelopen week heb ik dus van buiten de stadions van Valencia, Levante en Hercules Alicante bezocht. Bij El Eche en Murcia stond een poort open en heb ik de stadions van binnen bekeken. Al met al een geslaagde vakantie.... Met een grote diversiteit aan bouwwerken qua ligging, luxe en formaat

Hoe vordert de bouw van het nieuwe stadion van Valencia eigenlijk?
Mijn vrouw houdt ook niet van voetbal,  maar toch tijdens onze huwelijksreis twee jaar geleden stadiontour in Mestalla, wedstrijd van Levante en in aanbouw zijnde stadion van Valencia van buiten bekeken :-)

jvdreumel2

Citaat van: Joost op aug 03, 2015, 21:09:10
Wat moet ik me voorstellen bij weinig tot geen wedstrijden?
ik dacht zelf geen wedstrijden, Levante was in Nijmegen en Valencia in Keulen, Hercules speelde elders in Spanje. De kleinere clubs heb ik niet bekeken.

AthleticHolanda

#292
Primera en Segunda zijn zojuist t/m september bekend gemaakt.

AthleticHolanda

Kies je favoriet ;-).






















Langemannetje

Riazor en Mestalla, heb overigens alleen Bernabeu gevinckt
73 grounds in 14 verschillende landen

AthleticHolanda

Citaat van: Langemannetje op okt 19, 2015, 19:58:24
Riazor en Mestalla, heb overigens alleen Bernabeu gevinckt

Ik had ze allemaal bezocht, maar door de promoties en degradaties mis ik nu Sporting en Las Palmas. Dat wordt wachten tot eind mei voordat ik die twee bezocht heb :-).

Qua favorieten sluit ik me bij je aan, Riazor en Mestalla vind ik echt fantastisch.

Langemannetje

Het nieuwe stadion van Sporting vind ik anders ook heel behoorlijk. Ik hou wel van stadions die een hoogteverschil in het dak hebben. En dan bedoel ik niet de golfbewegingen die je tegenwoordig veel in de nieuwe arena's ziet maar meer zoals bij Sporting, Newcastle, Charlton etc.

Wat trekt je zo aan de Primera Division?
73 grounds in 14 verschillende landen

Koning Kriel

Mestalla en camp nou gevinckt, vond ze allebei geweldig. Verder trekken Vicente Calderon, Bernabeau en bennito villemarin (betis) mij enorm. Die drie staan op de nominatie om bezocht te worden.

Jeje

Benito Villamarin en Mestalla vind ik de mooiste. Zelf alleen in Camp Nou geweest. Bernabeu lijkt me ook indrukwekkend maar meer omdat het zo groot is.

FC_Emmen

Zijn trouwens aardig veel (gedeeltelijk)onoverdekte stadions daar. Zal wel met het weer te maken hebben.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'