Hoofdmenu

Work in progress

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 10:02:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Saltacampos

Citaat van: Joost op jan 10, 2020, 20:09:09
Het is nogal verschil of er een stadion komt met 40.000 plekken en bijbehorende verkeersintensiteit waar iedere week gespeeld wordt, of dat er een stadion komt met 10.000 plekken en slechts eens om de week een duel.
Dat is zeker zo, maar een stadion van 10.000 plaatsen zorgt voor meer overlast dan geen stadion. Het is voldoende dat er mensen bezwaar aantekenen om alles op losse schroeven te zetten. Overigens moet Club ook nog afwachten of zijn nieuwe dossier wel doorgaat. Ook dat is lang niet zeker.
Over land and sea

wekke

Citaat van: fcbisart op jan 10, 2020, 18:34:52
Cercle krijgt een zo goed als gratis stadion en toch zijn ze niet tevreden. Beetje vreemde , maar typische reactie van de groenzwarten die jaren geprofiteerd hebben van hun blauwzwarte buren.

Ik lees dat ze de grond kunnen krijgen. Over een gratis stadion wordt precies niet gesproken...

ksclgiov282

Ik weet nu niet of het zo een goede zaak zou zijn voor Cercle om te verhuizen naar een stadion enkele kilometers buiten de stad, in een soort no mans land als het ware, ALS het er al komt natuurlijk. Is het niet zo dat de meeste van hun supporters uit de directe omgeving van Jan Breydel komen? En vooral: wie gaat dat betalen?

fcbisart

Wel leuk dat ons stadion gebouwd gaat worden naast het huidige en niet op een of ander industriegebied ver weg van de bewoonde wereld.Bovendien mogen er ook geen commerciële activiteiten  uitgevoerd buiten de wedstrijddag, maw geen winkelketens erin, het wordt dus een voetbalstadion pur sang !



Jef400

Tering wat een lelijk ding.

watergatehopper

ik dacht eerst dat het de achterkant was.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Rick

Ik snap dat er in de Eerste Klasse B regels zijn omtrent de capaciteit; maar is 8000 plaatsen niet heel erg veel te groot voor een club als Deinze? En is profvoetbal er sowieso realistisch aangezien het zo ingeklemd ligt tussen 1A ploegen Gent en Zulte-Waregem?

syntric

Citaat van: Rick op jan 20, 2020, 18:41:20
Ik snap dat er in de Eerste Klasse B regels zijn omtrent de capaciteit; maar is 8000 plaatsen niet heel erg veel te groot voor een club als Deinze? En is profvoetbal er sowieso realistisch aangezien het zo ingeklemd ligt tussen 1A ploegen Gent en Zulte-Waregem?

Aan realisme ontbreekt het wel eens in de voetballerij :-)
Groundhopper for life :-)

Joost

Citaat van: Rick op jan 20, 2020, 18:41:20
Ik snap dat er in de Eerste Klasse B regels zijn omtrent de capaciteit; maar is 8000 plaatsen niet heel erg veel te groot voor een club als Deinze? En is profvoetbal er sowieso realistisch aangezien het zo ingeklemd ligt tussen 1A ploegen Gent en Zulte-Waregem?

Deinze heeft de afgelopen decennia vrij frequent in de oude tweede klasse gespeeld en zal in 1e Amateur ook meer prof dan amateurclub zijn. Een kleine weliswaar maar ze houden het toch al even vol. Zoveel plaatsen is natuurlijk wel veel te veel maar het ze pakken het wel goed aan tenminste. Ik zie het overigens niet gebeuren,

Saltacampos

Citaat van: Rick op jan 20, 2020, 18:41:20
Ik snap dat er in de Eerste Klasse B regels zijn omtrent de capaciteit; maar is 8000 plaatsen niet heel erg veel te groot voor een club als Deinze? En is profvoetbal er sowieso realistisch aangezien het zo ingeklemd ligt tussen 1A ploegen Gent en Zulte-Waregem?
Het stadion van Deinze heeft traditioneel ongeveer die capaciteit. Het worden nu gewoon zitplaatsen grotendeels.
Van waar ik sinds vorig jaar woon is het alvast vlakbij en geen files en dergelijke, dus als ze naar 1B gaan, zal ik wellicht geregeld wel eens daar te vinden zijn.
Realistisch zal het zijn zo lang er iemand geld in de club stopt, dat is nu het geval, zoals het in de vele jaren in Tweede Klasse ook al was.
Ik vermoed dat de concurrentie vooral van Gent en Club Brugge komt, ik denk niet dat mensen uit onze regio makkelijk naar Zulte-Waregem gaan kijken.
Over land and sea

rogo_breda

Ondertussen wordt er driftig gebouwd in Antwerpen...


hgrm

Ze hebben die afzichtelijke viskom gesloopt ?!
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FCT1980

Citaat van: hgrm op mei 27, 2020, 13:22:04
Ze hebben die afzichtelijke viskom gesloopt ?!

Verschrikkelijk gedrocht idd.
Maar het paste wel bij de ''oude'' Bosuil. En dan bedoel ik uiteraard niet de hele oude Bosuil.
Ik ben gelukkig nog gewest toen de oude Tribune 1 en dat gedrocht achter het doel er nog stonden.
Is er al een ontwerp voor Tribune 2? Ik hoop echt dat ze de contouren van die tribune wel overnemen. Toch karakteristiek voor het stadion.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!