Saltacampos on tour

Gestart door Saltacampos, mei 16, 2016, 18:13:01

Vorige topic - Volgende topic

watergatehopper

Citaat van: Saltacampos op okt 22, 2023, 11:59:30Wezel Sport-Diegem Sport

Verslag:
https://drive.google.com/file/d/1jplO077tSTEGDj77ouJkJLCGmPI-BnDL/view?usp=sharing

Extra foto's:
https://photos.app.goo.gl/jswBrQMeoiCDbx9W9

Ik vond vond vooral de poort mooi aan dit complex, maar ook veel clubkleuren rond het veld doet het bij mij altijd goed.
Ik tel alleen de buitenlandse stadions.
www.watergatehopper.nl

🇧🇪 2de klasse ✅

Saltacampos

Citaat van: watergatehopper op okt 22, 2023, 17:49:14Ik vond vond vooral de poort mooi aan dit complex, maar ook veel clubkleuren rond het veld doet het bij mij altijd goed.
Mjah, het is maar dat ik niveau 4 in België wil vervolledigen, maar anders zou ik dit wellicht niet hebben bezocht. De poort is inderdaad OK, maar de rest is de moeite niet waard.
Over land and sea

Joost

Zo zonde dat een club als Aarschot destijds verdween uit het nationale voetbal. Ze hadden eigenlijk alles om mooie, stabiele club op hoog amateurniveau te zijn.

Saltacampos

Citaat van: Joost op nov 02, 2023, 12:06:34Zo zonde dat een club als Aarschot destijds verdween uit het nationale voetbal. Ze hadden eigenlijk alles om mooie, stabiele club op hoog amateurniveau te zijn.
Klopt en zo zijn er wel een hele hoop clubs in België.
Het amateurvoetbal beleeft barre tijden, nauwelijks publiek, weinig aandacht van de (regionale) pers.
Die B-teams maken de beleving helemaal kapot.
En dan gaat de VRT gisteren met belastingsgeld ook nog eens een bekerwedstrijd tussen profclubs gratis op de nationale tv gooien in de namiddag.
Over land and sea

Joost

Citaat van: Saltacampos op nov 02, 2023, 15:07:39Klopt en zo zijn er wel een hele hoop clubs in België.
Het amateurvoetbal beleeft barre tijden, nauwelijks publiek, weinig aandacht van de (regionale) pers.
Die B-teams maken de beleving helemaal kapot.
En dan gaat de VRT gisteren met belastingsgeld ook nog eens een bekerwedstrijd tussen profclubs gratis op de nationale tv gooien in de namiddag.

Ik denk niet de B-teams in de lagere niveaus echt de oorzaak zijn. Dat ligt in mijn ogen meer in het vakkundig afbreken van de voetbalpiramide. Eerst dat gegoochel met 1A en 1B. En daarna ook nog de scheiding tussen Vlaanderen en Wallonië. De oude derde en vierde klasse waren echt perfect.

Saltacampos

Citaat van: Joost op nov 03, 2023, 14:19:25Ik denk niet de B-teams in de lagere niveaus echt de oorzaak zijn. Dat ligt in mijn ogen meer in het vakkundig afbreken van de voetbalpiramide. Eerst dat gegoochel met 1A en 1B. En daarna ook nog de scheiding tussen Vlaanderen en Wallonië. De oude derde en vierde klasse waren echt perfect.
De oorzaak is het inderdaad niet, maar het is wel een extra factor volgens mij, niemand wil die B-teams zien en ze hebben ook nul supporters, ook in lagere (provinciale) reeksen wordt er veel over geklaagd.
Die splitsing in Franstalige en Nederlandstalige amateurreeksen is er door de politiek doorgeduwd (anders geen subsidies meer) en volgend seizoen wordt ook nog 1 Amateur in twee gesplitst.
De echte oorzaak lijkt me te veel voetbal op tv.
Te veel clubs hadden vroeger ook te grote ambities en zijn daardoor in financiële problemen gekomen, met fusies of doorstarten tot gevolg waardoor ook supporters zijn afgehaakt.
Over land and sea

Saltacampos

Over land and sea

Saltacampos

Over land and sea

Joost

Die gaat hoog op de verlanglijst!