Week 19: Maandag 6 mei t/m zondag 12 mei

Gestart door RoelG, mrt 31, 2013, 11:05:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: FCT1980 op apr 18, 2013, 14:31:42Dat het stadion de tweede seizoenshelft iets minder gevuld was is eveneens onzin.
Nee dat is geen onzin. Niet iedereen komt iedere thuiswedstrijd opdagen, het werkelijke aantal toeschouwers en het aantal verkochte kaarten kan soms ver uiteen liggen.

Ajax bijvoorbeeld heeft een no-show percentage van 21%:
http://www.nrcnext.nl/blog/2012/02/10/next-checkt-er-waren-45-880-toeschouwers-bij-ajax-fc-utrecht/
Al valt in dat onderzoek ook Heerenveen op dat naar eigen zeggen het werkelijke aantal doorgeeft maar daar was ten tijde van Heerenveen v Roda een seizoen later geen sprake van.

Bij Twente zijn de tickets dan wel verkocht, in de tweede seizoenshelft komen er echt minder toeschouwers door de poortjes.


HRM1880

10/5 Livorno-Brescia
11/5 Pro Vercelli-Novara
11/5 Juventus-Cagliari
12/5 Parma-Bologna
12/5 Milan-Roma
13/5 Varese-Crotone

Eerst keer Italiƫ voor mij, dus ik hoop overal aan kaarten te geraken. Weet niet goed hoe dat zit met die tessera, maar zal wel genoeg tijd hebben om uit te zoeken zekers.

Persoonlijk hoogtepunt moet Parma-Bologna worden. Dag op dag 20 jaar nadat Antwerp de Europese bekerfinale op Wembley speelde tegen hen.

spons

Citaat van: HRM1880 op apr 18, 2013, 18:57:49
10/5 Livorno-Brescia
11/5 Pro Vercelli-Novara
11/5 Juventus-Cagliari
12/5 Parma-Bologna
12/5 Milan-Roma
13/5 Varese-Crotone

Eerst keer Italiƫ voor mij, dus ik hoop overal aan kaarten te geraken. Weet niet goed hoe dat zit met die tessera, maar zal wel genoeg tijd hebben om uit te zoeken zekers.

Persoonlijk hoogtepunt moet Parma-Bologna worden. Dag op dag 20 jaar nadat Antwerp de Europese bekerfinale op Wembley speelde tegen hen.

Alleen Juventus kan met kaarten lastig zijn ( zo niet onmogelijk voor de mogelijke kampioenswedstrijd ) de rest zal geen enkel probleem zijn om aan de kassa te kopen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

FCT1980

Citaat van: Joost op apr 18, 2013, 15:57:14
Nee dat is geen onzin. Niet iedereen komt iedere thuiswedstrijd opdagen, het werkelijke aantal toeschouwers en het aantal verkochte kaarten kan soms ver uiteen liggen.

Ajax bijvoorbeeld heeft een no-show percentage van 21%:
http://www.nrcnext.nl/blog/2012/02/10/next-checkt-er-waren-45-880-toeschouwers-bij-ajax-fc-utrecht/
Al valt in dat onderzoek ook Heerenveen op dat naar eigen zeggen het werkelijke aantal doorgeeft maar daar was ten tijde van Heerenveen v Roda een seizoen later geen sprake van.

Bij Twente zijn de tickets dan wel verkocht, in de tweede seizoenshelft komen er echt minder toeschouwers door de poortjes.

Kom eens met die cijfers dan in plaats van een artikel over Ajax - Utrecht.
Zal best dat niet alle scc houders iedere wedstrijd komen. Dit zal overigens het meest gelden voor de mensen met de duurdere plekken. De echter supporters zijn er gewoon iedere wedstrijd. Ook de nieuwe supporters.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Citaat van: FCT1980 op apr 18, 2013, 22:18:25
Kom eens met die cijfers dan in plaats van een artikel over Ajax - Utrecht.
Zal best dat niet alle scc houders iedere wedstrijd komen. Dit zal overigens het meest gelden voor de mensen met de duurdere plekken. De echter supporters zijn er gewoon iedere wedstrijd. Ook de nieuwe supporters.

Cijfers zul je bij Twente zelf moeten gaan halen.
Beelden zeggen echter een hoop, kijk eens naar de samenvatting van Twente v Roda en Twente v NAC en let eens op de hoeveelheid lege stoeltjes die je ziet.

AthleticHolanda

Deels gerelateerd aan dit onderwerp is het stuk over Achilles'29 in VI deze week. Vooral de uitspraak: 'ik liet bij Almere-Helmond de toeschouwers eens tellen, en we kwamen niet verder dan 185, bleek op teletekst plots meer dan 1000 te staan, heeft te maken met de verdeling van TV-gelden die deels op gemiddelde toeschouwers gebaseerd is...'

Arjen


Skipperdinho

Citaat van: nort op apr 18, 2013, 08:53:04
Wordt eens tijd dat jullie weer met beide benen op de grond komen te staan, die arrogantie van jullie de afgelopen jaren bevalt me allerminst! FC Twente moet zich richten om via play-offs Europees voetbal te halen. PSV doet, nog steeds, volop mee voor plek 2. Als Twente zich plaatst voor de Uefa cup is dit een prima prestatie, het is en blijft een subtopper.

Bij psv leggen ze elke thuiswedstrijd op alle stoelen al voor de wedstrijd een fluitje zodat jullie bij 1 verkeerde pass al weer kunnen gaan fluiten.

Nort

Citaat van: Skipperdinho op apr 26, 2013, 10:12:16
Bij psv leggen ze elke thuiswedstrijd op alle stoelen al voor de wedstrijd een fluitje zodat jullie bij 1 verkeerde pass al weer kunnen gaan fluiten.

Dat de sfeer veel beter kan, spreekt voor zich. Maar het 'fluitgehalte' in Eindhoven ligt onder het landelijke niveau hoor, helaas heeft de media hierin een grote rol en lijkt het alsof bij PSV het meest gefloten wordt.

Overigens heb ik hier nog nooit aan meegedaan en zal ik er ook nooit aan meedoen. Juist in de slechte momenten moet jij je als supporter laten zien/horen, in de goede periodes kunnen de spelers het ook wel zonder steun.

ALenstra

Vrijdag 10 mei Lille- Reims
Zaterdag 11 mei Valenciennes-Rennes (onder voorbehoud)

jona93

voorlopig enkel
12/05 standard luik-club brugge (onder voorbehoud)
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

voetbalfan

09/05 Cercle Brugge - Genk
12/05 Cercle Brugge - Westerlo

Freekos79

12/5 12:00 Rayo Vallecano - Valencia (ovb)
12/5 19:00 Atletico Madrid - Barcelona
Volgende wedstrijd: ?

HRM1880

Citaat van: voetbalfan op mei 01, 2013, 22:06:20
09/05 Cercle Brugge - Genk
12/05 Cercle Brugge - Westerlo
Donderdag 9 mei valt er een leuke dubbel te doen. Etoile Bruxelles speelt namelijk om 15.00 thuis in de Heysel Annexe. Mooie en unieke kans om beide stadions op dezelfde dag te vincken.

voetbalfan

Citaat van: HRM1880 op mei 02, 2013, 18:00:29
Donderdag 9 mei valt er een leuke dubbel te doen. Etoile Bruxelles speelt namelijk om 15.00 thuis in de Heysel Annexe. Mooie en unieke kans om beide stadions op dezelfde dag te vincken.

Bedankt voor de tip maar ik ga toch passen. Het is die dag namelijk ontzettend druk en ik verwacht pas tegen een uur of half 8 in Brussel te zijn. Het is toevallig die dag mijn verjaardag + ik moet naar een communiefeest, jammer had wel leuk kunnen zijn!