Hoofdmenu

Amateurs 2012/13

Gestart door Sebastiaan_W, jul 16, 2012, 11:57:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FC_Emmen

Het schijnt dat WKE de doelstelling voor volgend seizoen heeft vastgesteld op handhaving.
Grootste sponsor stopt er mee en ze willen nu spelers uit hun 2e elftal halen en meer uit de regio.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Tjardo

Vandaag bij Wilhelmina'08 Weert - DESO Oss geweest. Deso wordt met vlag en wimpel kampioen in de 2e Klasse H, voor Wilhelmina worden de komende wedstrijden belangrijk of ze subtop/na-competitie kunnen halen of het seizoen als een kaars uit gaat in de middenmoot. Uitslag was overigens 1-1, Wilhelmina had met nog eens twéé 100% kansen de wedstrijd best mogen winnen hoewel Deso ook nog wat kansjes had.

Overigens: Volkel dat een paar posts terug werd aangehaald mag het nu in de 1/2 finale opnemen tegen Wilhelmina.


ðe waan

Citaat van: FC_Emmen op apr 18, 2013, 22:42:46
Het schijnt dat WKE de doelstelling voor volgend seizoen heeft vastgesteld op handhaving.
Grootste sponsor stopt er mee en ze willen nu spelers uit hun 2e elftal halen en meer uit de regio.

het grote geld is wel op (de familie Oosting heeft andere problemen: http://nos.nl/artikel/416988-wild-leven-dankzij-schrootfraude.html), maar met deze selectie voor handhaving spelen is wel heel erg voorzichtig: http://www.vv-wke.nl/artikelen/selectie-wke-seizoen-2013-2014-rond/1297.html

Joost

Citaat van: Tjardo op apr 19, 2013, 02:36:55
Vandaag bij Wilhelmina'08 Weert - DESO Oss geweest. Deso wordt met vlag en wimpel kampioen in de 2e Klasse H, voor Wilhelmina worden de komende wedstrijden belangrijk of ze subtop/na-competitie kunnen halen of het seizoen als een kaars uit gaat in de middenmoot. Uitslag was overigens 1-1, Wilhelmina had met nog eens twéé 100% kansen de wedstrijd best mogen winnen hoewel Deso ook nog wat kansjes had.

Ik was er ook!

Wilhelmina had kunnen en misschien ook moeten winnen. Ik vond DESO beter combineren en technisch sterker maar de dikke kansen waren alle voor Wilhelmina. Het was een hele leuke pot voetbal op een schandalig slecht veld.

De publieke belangstelling was dramatisch helaas. 62 bij aanvang, halverwege kwam ik tot 114. Daarvan de helft uit Oss meegekomen.

Terranova

Citaat van: Joost op apr 19, 2013, 09:01:48
Ik was er ook!

Wilhelmina had kunnen en misschien ook moeten winnen. Ik vond DESO beter combineren en technisch sterker maar de dikke kansen waren alle voor Wilhelmina. Het was een hele leuke pot voetbal op een schandalig slecht veld.

De publieke belangstelling was dramatisch helaas. 62 bij aanvang, halverwege kwam ik tot 114. Daarvan de helft uit Oss meegekomen.

Waar in Limburg is de publieke belangstelling voor amateurvoetbal niet dramatisch ?
Over het algemeen is het een handjevol toeschouwers welke binding hebben met de club. Echter vervaagt dat tegenwoordig ook veel meer dan vroeger.

Joost

Citaat van: Terranova op apr 19, 2013, 09:34:32
Waar in Limburg is de publieke belangstelling voor amateurvoetbal niet dramatisch ?
Over het algemeen is het een handjevol toeschouwers welke binding hebben met de club. Echter vervaagt dat tegenwoordig ook veel meer dan vroeger.

Wilhelmina is DE club van Weert. Voor een mooie wedstrijd zo weinig mensen op de been brengen is echt schrijnend.
Ik heb begin dit seizoen de nauwelijks interessante bekerpot tussen Vesta en SHH gezien voor meer mensen.

FC_Emmen

Citaat van: ðe waan op apr 19, 2013, 07:16:13
http://nos.nl/artikel/416988-wild-leven-dankzij-schrootfraude.html), maar met deze selectie voor handhaving spelen is wel heel erg voorzichtig: http://www.vv-wke.nl/artikelen/selectie-wke-seizoen-2013-2014-rond/1297.html
Tsja ik hoorde dat van enkele bekenden die zelf voetballen en/of veel komen.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Terranova

Citaat van: Joost op apr 19, 2013, 10:04:09
Wilhelmina is DE club van Weert. Voor een mooie wedstrijd zo weinig mensen op de been brengen is echt schrijnend.
Ik heb begin dit seizoen de nauwelijks interessante bekerpot tussen Vesta en SHH gezien voor meer mensen.

ja klopt. Maar hoeveel clubs liggen er in Weert ? Ik ken jongens die bij Wilhelmina hebben gevoetbalt maar nu bij clubs spelen op een paar KM van het hoofdveld van Wilhelmina. Vroeger had de club aanzien, tegenwoordig is het toch wat makkelijker om over te stappen. Het echte clubgevoel in het amateurvoetbal is nog maar voor een aantal mensen per vereniging weggelegd. In Limburg dan he.

ðe waan

Ik zag dat Wilhelmina'08 nog drie elftallen heeft en dus enkele tientallen toeschouwers weet te trekken. Dat komt op mij over als trekken aan een dood paard. Wat is de reden dat ze daar nog mee door gaan?

Joost

Citaat van: Terranova op apr 19, 2013, 11:59:13
ja klopt. Maar hoeveel clubs liggen er in Weert ? Ik ken jongens die bij Wilhelmina hebben gevoetbalt maar nu bij clubs spelen op een paar KM van het hoofdveld van Wilhelmina. Vroeger had de club aanzien, tegenwoordig is het toch wat makkelijker om over te stappen. Het echte clubgevoel in het amateurvoetbal is nog maar voor een aantal mensen per vereniging weggelegd. In Limburg dan he.

Weert heeft een heel gezonde hoeveelheid clubs sinds de fusie tussen Moesel en Megacles mijns inziens.
Oda, Laar, MMC en DESM hebben alle vier een achterland dat bijna perfect is voor een stadsclub. En alle vier een afgebakend stuk.
Het achterland van Wilhelmina is overgenomen door MMC doordat er niets meer geinvesteerd is in de jeugd.

Misschien dat het te laat is maar ik als er bij Wilhelmina een nieuw beleid komt met nieuwe mensen die er tegenaan gaan dan denk ik echt dat de club gered kan worden.  Wilhelmina is wel een club die qua uitstraling meer bereikt dan de andere clubs ooit zullen kunnen. Ik zie iemand die eigenlijk bij DESM hoort wel naar Wilhelmina 08 gaan maar andersom niet.

Terranova

Citaat van: ðe waan op apr 19, 2013, 12:47:55
Ik zag dat Wilhelmina'08 nog drie elftallen heeft en dus enkele tientallen toeschouwers weet te trekken. Dat komt op mij over als trekken aan een dood paard. Wat is de reden dat ze daar nog mee door gaan?

Het vreemde in Limburg is dat de echte grote plaatsen (Venlo, Roermond, Weert, Sittard, Heerlen, Kerkrade en Maastricht) allen geen top amateurclubs kunnen voortbrengen.
Bij Wilhelmina menen ze nog steeds dat ze de top amateurclub van weleer zijn. De feiten van de laatste jaren liggen echter heel anders. Qua beleid is het al jaren weinig meer.

Tjardo

Citaat van: Joost op apr 19, 2013, 09:01:48
Ik was er ook!

Wilhelmina had kunnen en misschien ook moeten winnen. Ik vond DESO beter combineren en technisch sterker maar de dikke kansen waren alle voor Wilhelmina. Het was een hele leuke pot voetbal op een schandalig slecht veld.

De publieke belangstelling was dramatisch helaas. 62 bij aanvang, halverwege kwam ik tot 114. Daarvan de helft uit Oss meegekomen.

Tjah, huidige situatie is op het CV van het huidige bestuur bij te schrijven. Destijds hadden ze een A1 die in 2 jaar van de hoofdklasse naar de 3e divisie waren gepromoveerd, welgeteld 0 spelers daarvan werden een waarde voor het eerste elftal. Voor de komende 5 jaar zie ik persoonlijk nog niet echt gevaren omdat er nog wel wat mensen met geld zitten en bij clubs hier in Weert de doorstroming jeugd->1e elftal praktisch overal ronduit bagger is dus er altijd wel geïnteresseerde zijn om een overstap naar Wilhelmina te maken. Op lange termijn is het natuurlijk wel een heel moeilijk verhaal omdat je geen binding met de mensen meer hebt. Zelf denk ik dat een club als Wilhelmina goed op te poetsen is maar met de huidige structuur die nog stamt uit 1908 lijkt me dat wel onmogelijk.

FC_Emmen

Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Terranova

Als je de VI van deze week mag geloven dan is Spakenburg zo goed als gedegradeerd. Slaat toch nergens op? Vandaag winnen ze en klimmen ze op doelsaldo weer plaatsen. De laatste twee degraderen direct toch?

spons

#104
Citaat van: Terranova op apr 25, 2013, 21:56:57
Als je de VI van deze week mag geloven dan is Spakenburg zo goed als gedegradeerd. Slaat toch nergens op? Vandaag winnen ze en klimmen ze op doelsaldo weer plaatsen. De laatste twee degraderen direct toch?

De laatste 3 degraderen, 4e van onderen speelt play offs en doelsaldo telt niet mee
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen