Andere sporten bezoeken

Gestart door Joost, dec 16, 2008, 13:06:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Ik zag toevallig op bij Studio Sport dat de hockeyclub uit Den Bosch ook een aardige tribune heeft neergezet recent;




Nort

Citaat van: Joost op nov 28, 2016, 12:33:17
Ik zag toevallig op bij Studio Sport dat de hockeyclub uit Den Bosch ook een aardige tribune heeft neergezet recent;


Deze kun je vanaf de snelweg (A2) goed zien liggen!

Jef400

Een klasgenote van mij vond het ding aardig lomp om voor te hockeyen. Ik moet het complex eens bezoeken om een mening te vormen. Maar al zou je deze in een voetbalstadion tegenkomen zou ik het zo geloven. Aardig geval.

Jehoentelaar

Haha, ik keek waarschijnlijk dezelfde TV-uitzending en daarop viel het mij ook op. In Den Bosch heeft mijn schijnbaar iets met ogenschijnlijk vrij steile tribunes.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Koning Kriel

Afgelopen weekend voor het eerst naar het veldrijden geweest. In Sint Michielsgestel was het Nederlands kampioenschap waar favorieten Mathieu van de Poel en Marianne Vos met de titels aan de haal gingen. Publieke belangstelling was behoorlijk en er hing een gezellig sfeertje. Je kan de wedstrijd goed volgen en als je een beetje slim bent sta je per ronde op 2 of 3 verschillende plekken aan het parcours.  Al met al een leuke ervaring, meteen besloten om als het weer redelijk is ook bij de world cup in Hoogerheide te gaan kijken.

KRCM1904

Afgelopen weekend eens naar kanopolo gaan kijken.  Voor wie het niet kent, dat ziet er zo uit. => http://rtv.be/artikels/pittige-duels-op-europees-kajakpolotornooi-willebroek-a40803
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Jehoentelaar

Vorige week was ik bij het grootste autosportevenement van Europa, de 24 Uur van Le Mans.



In de komende maanden wordt mijn autosportpassie, die vaak moeizaam te combineren is met het voetbal, verder gevoed met de NASCAR Euro Series in Venray en de ADAC GT Masters en DTM in Zandvoort.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Joost

Hij stond waarschijnlijk al meer dan 15 jaar op de planning maar eindelijk heb ik dan gisteren het Wagener Stadion gevinckt.

Het hockeywalhalla is een echt stadion dat recent een nieuwe hoofdtribune heeft gekregen. Gebouwd in 1938 door de Amsterdamse Hockey en Bandy club waarvan nog een fraai paviljoen op het complex staat. Tot aan 2017 waren het vier tribunes met houten bankjes. De enige overdekte tribune is dus vervangen voor een nieuw exemplaar dat  er helemaal niet verkeerd uitziet. Het geheel wordt gecompleteerd door 4 lichtmasten.

De oude tribunes doen denken aan voetbalfoto's uit de jaren 50 en 60.

Normaliter is de capaciteit 7600 maar voor het EK is het uitgebreid naar 10.000 door acht de onoverdekte tribunes nog tijdelijke gevallen neer te zetten.

Op iedere wedstrijddag worden 4 duels gespeeld, de eerste twee liet ik schieten want 4 potjes hockey op een dag is wat veel. Om 17:00 speelde België tegen Spanje om een plek in de halve finale. De Belgische dames wonnen met 2-1. Om 20:00 trad Nederland aan tegen Tsjechie en dat werd zoals verwacht een walk-over. Het duurde nog even voordat de dames de score openden maar toen ging het vlot. Na 3 kwarten was het 9-0 en omdat het nog even duurde totdat de 10e treffer viel was er nog iets van 'spanning'.

Net als toen ik eerder in Monchengladbach hockey zag viel het me op hoe klein en toegankelijk zo'n massaal evenement nog is. In Nederland zijn de spelers prof maar veel speelsters van andere landen zijn puur amateur. Zo namen de speelsters van Spanje en België na afloop uitgebreid de tijd om het hun aanhang na te praten en liepen ze dwars door het publiek richting kleedkamers.  Eigenlijk zoals het behoort te zijn maar in voetbal tegenwoordig ondenkbaar op het hoogste niveau.

De sfeer vooraf was zeer gemaakt, dat vond ik wel jammer. Vooraf een uur lang een publieksmenner die bekende meezingers afwerkt. Tijdens het duel werd er dan wel normaal meegeleefd.

hgrm

Ik was er een dag eerder bij de laatste twee wedstrijden en al mijn vooroordelen t.o.v. het Oranjepubliek zijn weer eens bevestigd. Met als dieptepunt dat de Nederlandse ploeg na de wanprestatie tegen België (mentaliteit Wij Zijn Oranje, Wij Zijn de Beste en na 7-1 tegen Spanje Zijn Wij Er Al) nog applaus kreeg ook in plaats van het verdiende fluitconcert.
Helaas speelt een Nederlands team elke dag, want een dagje hockey kijken zonder Oranjepubliek lijkt me een stuk leuker.

Wat me verder opviel was de slechte organisatie in de zin van dat men niet was berekend op de hoeveelheid mensen. Wat dat betreft zie je toch dat het een B-sport is die normaal gesproken geen grote hoeveelheden publiek gewend is. Het hele terrein was krap opgezet, de catering was geconcentreerd op één punt waardoor de drukte immens was (terwijl er achter de tijdelijke tribune genoeg ruimte was), er was maar één ingang/uitgang etc. Zelfs kleine voetbalclubs hebben dat soort dingen beter geregeld.

Uiteraard was voor de VIPS wel alles piekfijn geregeld. Dat zie je bij alle grote evenementen, maar bij hockey is het net een stukje erger.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jef400

Nou ja, semiprof dan als je geen international bent. Wat ik gehoord heb van een oud-klasgenote is dat je bij Dames I Laren bij de 115 euro exclusief bonussen per maand zit.

Joost

Ik vond de organisatie juist prima. Het was allemaal wat krap maar de catering was uitstekend en ook het parkeren en vervoer met pendelbus was prima.

Koning Kriel

Citaat van: Jef400 op aug 23, 2017, 10:19:14
Nou ja, semiprof dan als je geen international bent. Wat ik gehoord heb van een oud-klasgenote is dat je bij Dames I Laren bij de 115 euro exclusief bonussen per maand zit.

Ik weiger zoiets te geloven, anders speelden er echt niet zoveel buitenlanders in de Nederlandse competitie.

hgrm

Bij Laren zijn de laatste jaren een hoop financiële problemen geweest. Het herenteam speelde doorgaans onderin de hoofdklasse maar toen bleek dat er geld was uitgegeven dat er niet was, is dat rapide achteruit gegaan. Alleen de dames spelen nog op niveau.

Als Nederlands meisje of jongen uit kakineus milieu ga je niet om het geld hockeyen. Dat gaat om de uitstraling van de club, faciliteiten, netwerken etc. In geld zullen ze weinig krijgen, maar een baan bij een sponsor of zo telt in die kringen veel meer. Het is dus ook niet zo moeilijk om je talent in de club te houden als je op niveau speelt.

Daarnaast heb je de NOC-A-status. Dat betekent dat spelers die bij het Nederlands team zitten (en volgens mij ook Jong Oranje) een behoorlijk salaris krijgen en eigenlijk van hun sport kunnen leven.

Alleen buitenlanders moeten betaald worden, maar die kom je in Laren niet zo veel meer tegen. Ik weet niet hoe het in het hockey gaat, maar ik denk dat buitenlanders maar wat graag in Nederland komen spelen. Het is toch de sterkste competitie ter wereld. Dus voor een ticket, een onderkomen en wat zakgeld lukt dat ook wel.

Ergo: zoveel geld gaat er niet om in het hockey.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Arjen

Vandaag kaarten besteld voor Red Sox-Yankees in het London Stadium volgende zomer.

ALenstra

#134
Ik heb ook geprobeerd een kaart voor zaterdag te kopen maar ik kwam er niet doorheen.