Hoofdmenu

Lëtzebuerg

Gestart door Maroboduus, jul 03, 2008, 22:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KRCM1904

In Luxemburg zijn de voorbereidende werken voor het nieuwe nationale stadion al gestart.
http://www.flf.lu/La-FLF/Actualites/Nouveau-stade-national-de-football-les-travaux-pre.aspx
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

KRCM1904

Laatste speeldag volgende zondag. 

21/5 16:00 Jeunesse Canach - F91 Dudelange / Terrain 1 rue de Lenningen (Canach)   
21/5 16:00 Union Titus Pétange - AS La Jeunesse d'Esch/Alzette / Stade Municipal de Pétange   
21/5 16:00 RM Hamm Benfica - Una Strassen / Luxembourg-Cents   
21/5 16:00 Racing FC Union Luxembourg - Progrès Niederkorn / Stade Achille Hammerel (Luxembourg)   
21/5 16:00 FC Differdange 03 - Victoria Rosport / Stade Municipal Differdange - Terrain 1   
21/5 16:00 CS Fola Esch-Alzette - UN Kaerjeng 97 / Stade E. Mayrisch I (Esch)   
21/5 16:00 US Rumelange - US Mondorf-les-Bains / Stade Municipal (Rumelange)

Rangschikking

1 F91 Dudelange        62 p (doelsaldo + 52)
2 FC Differdange 03 - 62 p  (doelsaldo + 40)

Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

rogo_breda

Zondag 28 mei om 17.00 staat de bekerfinale op het programma (Fola Esch - Dudelange).
Zijn hier gewoon kaarten aan de kassa te koop?

hgrm

Vorig jaar was het voor de onoverdekte tribune geen probleem.
Op zich een leuke, want er zijn gevorderde plannen om het huidige stadion te vervangen door een nieuw bouwsel.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

KRCM1904

#79
Citaat van: rogo_breda op mei 16, 2017, 08:46:24
Zondag 28 mei om 17.00 staat de bekerfinale op het programma (Fola Esch - Dudelange).
Zijn hier gewoon kaarten aan de kassa te koop?

Het stadion zit er nooit vol voor een bekerfinale, enkel de overdekte zittribune kan wel al in voorverkoop vol zitten.
Uit ervaring van eerdere bekerfinales kan ik wel zeggen dat het vak van Dudelange meestal weinig sfeervol is.
Ik kocht de afgelopen jaren steeds mijn ticket aan de kassa, als je tijdig bent, moet je zelfs amper aanschuiven.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

ALenstra

Ik ben tussen 25 en 28 mei in Luxemburg voor een korte vakantie. Ik begrijp dat er ook wat playoffs is.

KRCM1904

Citaat van: ALenstra op mei 16, 2017, 16:13:26
Ik ben tussen 25 en 28 mei in Luxemburg voor een korte vakantie. Ik begrijp dat er ook wat playoffs is.

Dat is inderdaad zo. http://www.flf.lu/Competitions/Actualites/MATCHS-DE-BARRAGE-2016-2017.aspx
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

cafebac

Dudelange zal geen sfeer maken nee. Paar jaar terug bij beslissingswedstrijd om de titel tussen dudelange en Fola wel een aardige sfeer van Fola kant.
Voor het nieuwe stadion is men inmiddels bezig met het bouwrijp maken van de grond. Luxemburg heeft van de UEFA te horen gekregen dat de volgende kwalificatiecyclus Stade Josy Barthel niet meer wordt goedgekeurd. Zij moeten dus haast maken om niet naar Metz uit te hoeven wijken.

Overigens moet het drainagesysteem onder het kunstgrasveld van Differdange vervangen worden vanwege een constructiefout. Er wordt druk gespeculeerd dat aan het begin van het nieuwe seizoen wel eens een paar wedstrijden uitgeweken kan worden naar de Thillenberg :)

ALenstra


KRCM1904

Dudelange werd vandaag in de 1/16 de Finale van de Coupe de Luxembourg uitgeschakeld door Progrès Niedercorn.
Ook Fola Esch werd vandaag uitgeschakeld. 
Voor de sfeer bij de finale vind ik het alvast een meevaller dat Dudelange uitgeschakeld werd. 
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

rogo_breda

De derby Jeunesse d'Esch - Fola Esch staat nu gepland op zondag 12 december. Ik ga er bij zijn, iemand hier ervaring mee of leuke tips voor vóór de wedstrijd?

Freekos79

Citaat van: rogo_breda op nov 14, 2017, 08:50:36
De derby Jeunesse d'Esch - Fola Esch staat nu gepland op zondag 12 december. Ik ga er bij zijn, iemand hier ervaring mee of leuke tips voor vóór de wedstrijd?

Ik vond Esch maar een pauper stadje. In het stadion is het wel gezellig, kun je wat eten en drinken.
Volgende wedstrijd: ?

KRCM1904

Geen topteams dit jaar in de finale van de Beker van Luxemburg.

De finale wordt op 27 mei 2018 gespeeld door Racing FC Union Luxemburg en US Hostert.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

rogo_breda


Voor het stadion misschien wel interessant. Kaarten gewoon aan de deur te koop neem ik aan?

hgrm

Binnen niet al te lange tijd gaat er een nieuw nationaal stadion gebouwd worden. Dus wat dat betreft zeker interessant wat betreft stadion!
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen