Honderd dagen voetbal

Gestart door Voetbalman, jul 21, 2015, 23:16:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Voetbalman

https://honderddagenvoetbal.com/

Honderd dagen voetbal is mijn project om aan de ratrace van het leven te ontsnappen. Om de demonen van de moppermaatschappij te verdrijven, en weg te dromen tijdens het beleven van mijn passie: voetbal.

Sommigen kennen het opzet al: in het kalenderjaar 2015 wil ik 100 voetbalwedstrijden bezoeken in 100 verschillende stadions. In een perfecte wereld vat ik het hele project nadien samen in een voetbalavonturenboek. Pas op, geen ambitie om op de boekenbeurs te staan én ook de melding dat ik geen gelouterd schrijver ben. Uiteindelijk gaat het om te doen wat je graag doet. Ik ben een beginnend groundhopper, al krijg ik door het project wel een heel snelle 'opleiding' achter de kiezen ;)

Momenteel zit ik aan 43 van de 100 wedstrijden, heb ik ook al revisits gedaan en staat er vooral nog heel veel lekkers op het programma.

Omdat het leuk is om collega groundhoppers te hebben die je volgen, je tips kunnen geven, plaats ik het ook hier. Geregeld eens wat foto's, af en toe een tekst, maar vooral een link naar de Facebookpagina waar ik de updates opgooi. Als het project beëindigd is, blijf ik de pagina gewoon verder gebruiken als amateur-groundhopper.

Tips, opmerkingen, 'uitnodigingen' om eens samen een potje voetbal te bekijken, ... gooi ze hier of op de Facebookpagina. Graag! :)

Facebooklink: https://www.facebook.com/pages/Honderd-dagen-voetbal/1743131715912503



Voetbalman

#1
Bezochte stadions, altijd mét wedstrijd en vanaf ergens midden jaren negentig.Toen nog vrijblijvend, en nog nooit gehoord van 'groundhoppen' :)

België
Constant Vanden Stockstadion (Anderlecht)
Daknamstadion (Lokeren)
Stade du Pays de Charleroi (Charleroi)
Het Kuipje (Westerlo)
Stade Maurice Dufrasne - Sclessin (Standard)
Achter de Kazerne (KV Mechelen)
Herman Vanderpoortenstadion (Lierse)
Freethielstadion (Waasland Beveren)
Soevereinstadion (Lommel United)
Bosuilstadion (Antwerp)
Het Kiel (Beerschot Wilrijk)
Ludo Coeckstadion (Berchem)
Kehrwegstadion (Eupen)
Stadsparkstadion (KV Turnhout)
Louis Van Roeystadion (Zwarte Leeuw)
A-Terrein (KFC Sint Lenaarts)
Stadion VC Kessel (VC Kessel)
Gemeentelijk Sportstadion (KFC Ranst)
Lemmensstadion (Olympic Deurne)
Koning Boudewijnstadion (nationaal stadion)

Nederland
Amsterdam Arena (Ajax)
Zuiderpark Stadion (ADO Den Haag) RIP
Mandemakers Stadion (RKC Waalwijk)
Parkstad Limburg Stadion (Roda JC)
Euroborg (Groningen)
Offermans Joosten Stadion (Fortuna Sittard)
De Grolsch Veste (Twente)
De Geusselt (MVV Maastricht)
Rat Verlegh Stadion (NAC)
Cambuurstadion (Cambuur Leeuwarden)
De Braak (Helmond Sport)
De Krom (Katwijk)
Complex Sportlaan (vv Opperdoes)

Luxemburg
Stade de la Frontière (Jeunesse d'Esch)
Stade Jos Nosbaum (F91 Dudelange)
Stade Josy Barthel (nationaal stadion)

Engeland
Anfield (Liverpool)
Goodison Park (Everton)
DW Stadium (Wigan Athletic)
Etihad Stadium (Manchester City)
Bower Fold (gebruikt door FC United of Manchester)
Griffin Park (Brentford)
Selhurst Park (Crystal Palace)
King Power Stadium (Leicester City)
Wembley (nationaal stadion)

Ierland
Richmond Park (St. Patrick's Athletic)
Aviva Stadium (nationaal stadion)

Duitsland
Westfalenstadion (Borussia Dortmund)
Weserstadion (Werder Bremen)
Olympiastadion (Bayern München) RIP
Allianz Arena (Bayern München)
Borussia Park (Borussia Mönchengladbach)
HDI Arena (Hannover 96)
Millerntor-Stadion (Sankt Pauli)
Südstadion (Fortuna Köln)
Volkswagen Arena (Wolfsburg)
BayArena (Bayer Leverkusen)
Ludwigspark (Saarbrücken)

Frankrijk
Stade Marcel Tribut (USL Dunkerque)
Stade du Hainaut (Valenciennes)
Stade de France (nationaal stadion)

Tsjechië
Ďolíček (Bohemians 1905)
Generali Arena (Sparta Praag)
Syno-Tip Arena (Slavia Praag) RIP
Fotbalový areál Libeň (Meteor Praha VIII)

Zwitserland
St. Jakob-Park (Basel)

Italië
Stadio Renato Dall'Ara (Bologna)
Stadio Olimpico (AS Roma-

Portugal
Estádio da Luz (Benfica)

Jeje

Leuk idee

Nog 57 in iets meer dan 5 maanden is wel een uitdaging denk ik, vooral als ik zie welke stadions je al gehad hebt. Met een beetje geluk kan je in een weekend NL wel een stuk of 4/5 wedstrijden meepakken. Combinatie van bv: Volendam op een vrijdag. Zaterdag 18:45 bv AZ en dan heb je een halfuur om een 20:45 mee te pakken, bv Heereveen of Utrecht. En dan zondag nog een 12:30 wedstrijd en 16:30 wedstrijd.

Heb je nog specifieke landen in gedachte voor dit jaar?

Langemannetje

Citaat van: Jeje op jul 22, 2015, 14:40:54
Leuk idee

Nog 57 in iets meer dan 5 maanden is wel een uitdaging denk ik, vooral als ik zie welke stadions je al gehad hebt. Met een beetje geluk kan je in een weekend NL wel een stuk of 4/5 wedstrijden meepakken. Combinatie van bv: Volendam op een vrijdag. Zaterdag 18:45 bv AZ en dan heb je een halfuur om een 20:45 mee te pakken, bv Heereveen of Utrecht. En dan zondag nog een 12:30 wedstrijd en 16:30 wedstrijd.

Heb je nog specifieke landen in gedachte voor dit jaar?
Die van 18:45 ga je nooit combineren met een wedstrijd van 20:45. De eerste is afgelopen als de tweede begint en in de tussentijd moet je nog reizen
73 grounds in 14 verschillende landen

Jeje

Citaat van: Langemannetje op jul 22, 2015, 14:43:51
Die van 18:45 ga je nooit combineren met een wedstrijd van 20:45. De eerste is afgelopen als de tweede begint en in de tussentijd moet je nog reizen

Oke misschien iets te optimistisch inderdaad, ging er vanuit dat die wedstrijd 20:15 afgelopen zou zijn.

Appie_M

Je kan natuurlijk wel in de Bundesliga om 15:30 een wedstrijd pakken, of in de tweede bundesliga om 12:30 en dan in de avond eentje in Nederland.

Jef400

Dubbel Düsseldorf - Roda JC moet op een dag te maken zijn. Aachen - RJC zeker.

Langemannetje

In Duitsland zelf kun je ook prima 3 a 4 wedstrijden combineren, al is het wel goed kijken of het qua afstand/tijd allemaal past.
Heb in februari op zaterdag 14.00 Duisburg, 18.30 Köln en op zondag 13.30 Düsseldorf gedaan. Tussendoor genoeg tijd gehad voor kroegen, restaurants en alles wat erbij hoort.
73 grounds in 14 verschillende landen

Voetbalman

Leuk dat jullie meedenken! Het is inderdaad een hele opgave, vooral ook omdat ik één weekend op twee moet werken, en ook omdat de vriendin zwanger is en we in december met z'n drieën zullen zijn. Laat ons stellen dat ook dit project de komende maanden nog heel wat tijd zal vragen (kinderkamer, al het gezoek en geregel, ...).

Specifieke landen? Hangt puur af van de prijzen en de kalender. Engeland en Ierland sowieso nog op het programma, maar ik zou er heel graag Italië, Hongarije en Polen aan toevoegen. Of dit realistisch is zal moeten blijken :)

Langemannetje

Zijn wel 3 landen die goedkoop te bereiken zijn per vliegtuig vanuit Nederland en België
73 grounds in 14 verschillende landen

Voetbalman

Citaat van: Langemannetje op jul 22, 2015, 17:17:46
Zijn wel 3 landen die goedkoop te bereiken zijn per vliegtuig vanuit Nederland en België

Vijf landen zelfs, en uiteraard mede daarom.

cafebac

Citaat van: Freebird op jul 22, 2015, 16:32:49
Leuk dat jullie meedenken! Het is inderdaad een hele opgave, vooral ook omdat ik één weekend op twee moet werken, en ook omdat de vriendin zwanger is en we in december met z'n drieën zullen zijn. Laat ons stellen dat ook dit project de komende maanden nog heel wat tijd zal vragen (kinderkamer, al het gezoek en geregel, ...).

Specifieke landen? Hangt puur af van de prijzen en de kalender. Engeland en Ierland sowieso nog op het programma, maar ik zou er heel graag Italië, Hongarije en Polen aan toevoegen. Of dit realistisch is zal moeten blijken :)

Gefeliciteerd! 2016 gaat een mager groundhopjaar voor je worden gok ik :)

Joost

Citaat van: Jeje op jul 22, 2015, 14:40:54
Leuk idee

Nog 57 in iets meer dan 5 maanden is wel een uitdaging denk ik, vooral als ik zie welke stadions je al gehad hebt. Met een beetje geluk kan je in een weekend NL wel een stuk of 4/5 wedstrijden meepakken. Combinatie van bv: Volendam op een vrijdag. Zaterdag 18:45 bv AZ en dan heb je een halfuur om een 20:45 mee te pakken, bv Heereveen of Utrecht. En dan zondag nog een 12:30 wedstrijd en 16:30 wedstrijd.

Heb je nog specifieke landen in gedachte voor dit jaar?

5 maanden is zeker 20 weekenden. Dus minstens 40 weekenddagen waarop je een dubbel kunt doen.

Je kunt met gemak een Nederlandse Hoofd of Topklasser of een Duitse ploeg combineren met een avondwedstrijd.

En dan heb ik niet eens gekeken naar de doordeweekse duels.

Ik denk eigenlijk dan 57 duels in iets meer dan 5 maanden een makkie is. 100 duels in de komende 5 maanden, dat is pas een uitdaging.

Tenzij je natuurlijk andere afleiding hebt zoals werk en vrouw.

spons

Je kunt vanaf augustus in Europa 7 dagen in de week voetbal kijken dus dat moet geen enkel probleem zijn.

Heb in Engeland al een paar keer 3 wedstrijden op 1 dag gedaan en doe dat op 15 augustus ook in Nederland
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Voetbalman

Mij lijkt het ook geen probleem hoor. Zoals spons aangeeft zijn er op dit moment enorm veel mogelijkheden. De Europese voorrondes, de bekercompetities starten overal, ... Zoveel lekkers wel.

Engeland vind ik momenteel toch niet evident. Veel wedstrijden op hetzelfde ogenblik. In november heb ik wel een heel leuk weekend in gedachten. Maar ik ben bijvoorbeeld ook naar het laatste weekend van augustus aan het kijken, regio Londen, en daar staat op zaterdag dan weer alles op 16:00 gepland dus zie ik geen kans op een dubbel. Zondag niks in Londen (al is dat enkel snel op Soccerway gekeken) al zou treinen naar Southampton geen probleem mogen vormen.

Momenteel is dat weekend het volgende dat ik helemaal ga plannen. Twijfel toch serieus :)

@Joost: het is de combinatie werk-groundhoppen dat lastig is inderdaad, je moet bij mij de helft van de weekends doorstrepen aangezien ik steeds één weekend thuis ben, één weekend werk. Na het werk volgt er natuurlijk wel een wedstrijd ;) Zoek natuurlijk ook zoveel mogelijk 'wedstrijden/clubs/spelers/stadions/fans' met een verhaal.

Eigenlijk wel een heel leuk jaar hoor, op deze manier :)