Week 31: Maandag 1 augustus t/m Zondag 7 augustus 2016

Gestart door Wesley10__, jul 04, 2016, 14:01:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HRM1880

Citaat van: Freebird op aug 01, 2016, 21:51:39
Hola :) Waar haal jij je mosterd :) Ik zit maar individuele sites af te schuimen, vaak niet deftig up to date ... Thx!
Volgende link kan je kiezen Nationaal of Antwerpen. En waar Kampioenschap staat kan je ook kiezen voor Vriendschappelijke wedstrijd.
Dan krijg je een mooi overzicht.

http://belgianfootball.be/nl/aanduidingen-scheidsrechters

joeri076

#76
04-08 europa league: HNK Rijeka - Istanbul BB

Voetbalman

Citaat van: HRM1880 op aug 01, 2016, 22:22:21
Volgende link kan je kiezen Nationaal of Antwerpen. En waar Kampioenschap staat kan je ook kiezen voor Vriendschappelijke wedstrijd.
Dan krijg je een mooi overzicht.

http://belgianfootball.be/nl/aanduidingen-scheidsrechters

Super, hartelijk dank. Ik leer weer bij :)

Voetbalman

Zondag 07 augustus moet ik werken met de vroege dienst. Aangezien dat in Beveren is, kijk ik richting het bekervoetbal om aansluitend (16u) een wedstrijd mee te pikken in Oost-Vlaanderen.

Iemand die een aanbeveling kan doen over volgende wedstrijden?

KSV Temse - CS Onhaye
Jong Lede - Léopold FC
SV Gullegem - Helson Helchteren
Sparta Petegem - FC Herstal
SK Berlare - ROC Rochois

Een leuke ground, een opvallende speler of trainer, een toffe anekdote, opvallende tribune, lekkere griet achter de toog, ...

Thx

Joost

Ik heb Temse drie jaar geleden voor de Beker gezien bij Torpdo Hasselt. Die hadden toen een flamboyante Engelse trainer met Antwerps accent.

Tegenwoordig niet meer en toen ik 'm opzocht (Colin Andrews) blijkt hij vorig jaar op trainingskamp bij een nieuwe club te zijn overleden :(

Voetbalman

#80
Citaat van: Joost op aug 02, 2016, 15:17:46
Ik heb Temse drie jaar geleden voor de Beker gezien bij Torpdo Hasselt. Die hadden toen een flamboyante Engelse trainer met Antwerps accent.

Tegenwoordig niet meer en toen ik 'm opzocht (Colin Andrews) blijkt hij vorig jaar op trainingskamp bij een nieuwe club te zijn overleden :(

Cultheld inderdaad, was vorig jaar nog 'groot nieuws in de marge' (als zoiets bestaat).

Voorlopig haalt SK Berlare het op basis van de uiteenzetting van de 'geschiedenis' van de club die ze op hun website mooi uiteenzetten:

"Halverwege de jaren 30 werd in Berlare voetbalclub Hoger Op opgericht,
dat speelde in het Vlaams Katholiek Sportverbond. In 1944 sloot de club zich als FC Berlare aan bij de Belgische Voetbalbond. De club was al gauw succesvol en promoveerde naar de hoogste provinciale reeks. De volgende decennia kende deze club afwisselend successen in de provinciale reeksen.

Eind jaren 60 kwam er een ook jeugdploeg; men speelde zelfs kampioen met de knapen. Om iets te doen aan de karige middelen, organiseerde een deel van de jeugdploeg samen met Volleyclub Thunderballs Berlare een tombola, en trok een zaterdag van deur tot deur, tegen de wil van de voorzitter in. Van de voorzitter mocht men verder voetballen, op voorwaarde dat het ingezameld geld werd ingeleverd. De spelers weigerden en werden geschorst door de club. De geschorste spelers richtten echter SK Berlare op, en gingen spelen bij het Katholiek Sportverbond. Men koos rood en wit als kleuren, waarbij het rood stond voor de opstand tegen het beleid van FC Berlare.

Na twee jaar zocht men opnieuw contact met de oude club met de vraag de geschorste spelers vrij te geven, zodat ze terug konden keren naar de KBVB. FC Berlare was ondertussen omwille van onteigeningen verhuisd naar Overmere en speelde in Eerste Provinciale. Men kwam tot een akkoord, en begin jaren 70 maakte SK Berlare zo de overstap naar de Belgisch Voetbalbond. Men kreeg stamnummer 7850 toegekend en ging van start in Vierde Provinciale. SK Berlare groeide uiteindelijk uit tot de eerste en enige club in het centrum van Berlare.

De club klom geleidelijk aan op naar de hoogste provinciale reeksen. In 2008 dwong men een plaatsje af in de provinciale eindronde. SK Berlare won die, en promoveerde zo dat jaar voor het eerst in zijn bestaan naar de nationale Vierde Klasse.
"

P.S.: Ik zie net dat Temse deze wedstrijd op het veld van Sint-Niklaas afwerkt. Dat vind ik dan weer niet zo interessant.

Jehoentelaar

Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

wekke


Defender

6/08 AFC Tubize - Union Saint-Gilles

Iemand ervaring met tickets aan de kassa bij Tubize ?
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

rogo_breda


HRM1880

4/8 Ternesse-KFC Katelijne
5/8 Olympic Pirates Deurne-Heibos
6/8 Pays Blanc Antoinien-Zwarte Leeuw of toch iets in de buurt
7/8 Cercle Brugge-Antwerp

cafebac

Citaat van: Freebird op jul 31, 2016, 21:07:56
6-8 RFC Huy - KFC Sint Lenaarts (2e ronde Beker van België)

Bij Huy verkopen ze denk ik de beste hamburgers van het Belgisch voetbal :)

syntric

Citaat van: HRM1880 op aug 03, 2016, 20:33:11
4/8 Ternesse-KFC Katelijne
5/8 Olympic Pirates Deurne-Heibos
6/8 Pays Blanc Antoinien-Zwarte Leeuw of toch iets in de buurt
7/8 Cercle Brugge-Antwerp
Olympic Pirates??? Deze heb ik blijkbaar gemist. Weer een soort fusie want ik zie dat ze nog gewoon hun stamnummer 500 hebben?
Groundhopper for life :-)

HRM1880

Citaat van: syntric op aug 03, 2016, 20:55:38
  Olympic Pirates??? Deze heb ik blijkbaar gemist. Weer een soort fusie want ik zie dat ze nog gewoon hun stamnummer 500 hebben?
Zelfs geen fusie volgens mij. Zijn gaan samenwerking met City Pirates Merksem. Zullen zich waarschijnlijk ook voornamelijk gaan richten op sociaal werk, jeugd en communitywerking maar dan aan deze kant van de brug van den azijn.

syntric

Citaat van: HRM1880 op aug 03, 2016, 21:04:29
Zelfs geen fusie volgens mij. Zijn gaan samenwerking met City Pirates Merksem. Zullen zich waarschijnlijk ook voornamelijk gaan richten op sociaal werk, jeugd en communitywerking maar dan aan deze kant van de brug van den azijn.
Nou die piraten kapen stilaan de hele stad, op Linkeroever en Luchtbal zijn die ook al actief. Wel goed voor de plaatselijke jeugd natuurlijk
Groundhopper for life :-)