Groundhoppers in het nieuws

Gestart door Breda, sep 27, 2010, 20:15:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

KRCM1904

Citaat van: ALenstra op feb 03, 2016, 16:30:42
Vorige week in de VI het verhaal van de 63 jarige Amsterdammer John Panhuijsen die sinds 1984 bezig is alle amateurclubs te bezoeken. Hij zegt ongeveer 1400 van de ruim 2400 clubs al bezocht te hebben. Hij bezoekt per club zowel een thuis- en uitwedstrijd. En alles met OV.

Ik las er zonet ook een artikel over. => http://www.ed.nl/regio/helmond/voetbalgekke-john-panhuijsen-uit-amsterdam-bezocht-1-450e-wedstrijd-in-helmond-1.6591318
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Gerrit-Jan

Toen ik nog in Enschede voetbalde (studenten voetbalclub vv Drienerlo) stond John ook eens langs de kant bij de derby tegen PW.
We hebben hem nog blij kunnen maken met een sjaaltje, en hij herkende zelfs nog een van onze spelers, afkomstig van vv Oeverzwaluwen uit Friesland. Bijzondere man.

watergatehopper

🇧🇪 Eerste klasse B ✅

watergatehopper

🇧🇪 Eerste klasse B ✅

ðe waan

Bas en John zijn in een aardige strijd verwikkeld: wie komt er vaker in de media. ;-)

Tribuneklanten

En wie heeft de meeste kilometers...

Cyclebob

En wie heeft de heren het meest bij wedstrijden ontmoet. Ik Bas T op 4 verschillende velden
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Bier und Bratwurst

Ik heb John nog niet gevinckt
Het ene stadion is het andere niet!

Sebastiaan_W

Citaat van: Cyclebob op dec 01, 2016, 14:50:57
En wie heeft de heren het meest bij wedstrijden ontmoet. Ik Bas T op 4 verschillende velden

Bas 3x ontmoet bij een wedstrijd(Rijssen Vooruit, sv Almelo en Vroomshoopse Boys), John nog nooit bij mijn weten.

Joost

Cyclebob staat deze week in VI?

Cyclebob

Citaat van: Joost op dec 20, 2016, 10:52:33
Cyclebob staat deze week in VI?
Klopt, heb het resultaat zelf nog niet gezien. Ligt ie in de winkel?
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

watergatehopper

Citaat van: Cyclebob op dec 20, 2016, 11:37:13
Klopt, heb het resultaat zelf nog niet gezien. Ligt ie in de winkel?

zou je de scanner aan willen zetten Joost? bvd
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Joost

Het is te zien via VI premium.

Wie heeft er eigenlijk nog een scanner????

Joost

Citaat van: Cyclebob op dec 20, 2016, 11:37:13
Klopt, heb het resultaat zelf nog niet gezien. Ligt ie in de winkel?

Het stukje:
Citeer
Racing Mechelen is bijna failliet, maar Bob Vellinga (47) blijft de Belgische club uit de derde klasse amateurs bezoeken. 'Als fan van SVV uit Schiedam had ik in Nederland alles wel gezien. Toen ik in 1999 het langeafstandsfietsen ontdekte, ben ik naar Mechelen gereden. Ik stond bij dat oude stadion en wist meteen: Hier wil ik ooit een wedstrijd zien.'

Eerste wedstrijd 'Twee jaar later had ik net mijn rijbewijs binnen en mijn eerste tripje was naar de wedstrijd van Racing Mechelen tegen Tongeren. Fantastisch was het. Twee weken later ben ik weer gegaan. Ze speelden tegen Francs Borains, een club uit de vervallen mijnstreek de Borinage. Die sfeer raakte mij opnieuw en sindsdien ben ik elk seizoen uitstapjes blijven maken.'

Op de fiets 'Zodra het competitieprogramma bekend wordt, pak ik de agenda en vink ik de mooie uitwedstrijden aan. Daar bouw ik dan een weekendje cultuur snuiven in België omheen; de fiets gaat in de auto, waarna ik bijvoorbeeld bierbrouwerijen of industrieel erfgoed bezoek. De wedstrijd geldt als toetje. Ik fiets ook geregeld vanuit Schiedam naar België. Het ritje naar Racing Mechelen heb ik nu zo'n zeventig keer gedaan. Eén keer heb ik zelfs 230 kilometer afgelegd om in Oudenaarde een avondwedstrijd mee te pikken.'

Oubollig 'Champions League-wedstrijden en Ajax-Feyenoord vind ik niet interessant. Een club moet historie ademen, de supporters moeten echte trots voelen dat ze hun ploegje fanatiek blijven steunen, ook als ze weer onderaan staan. Ik heb dat nergens zo ervaren als bij Racing Mechelen. In het Oscar Vankesbeeckstadion waan ik me in de jaren tachtig. Zo was de Eerste Divisie in Nederland destijds. Stoeltjes zijn er niet, wel betonnen banken en staantribunes waar oprechte passie wordt beleefd in onverstaanbare klanken; het Mechels dialect is in alle emotie voor mij niet altijd te begrijpen. Er is een tijdje sprake van geweest dat het stadion zou worden overge- nomen om er een commercieel centrum van te maken. Ik betwijfel of ik dan nog zou gaan.'

Mooiste momenten 'De bezoeken met Racing Mechelen bij andere oudere clubs, het liefst in Wallonië. Bij Seraing, Mons, La Louvière of Tournai spelen... Dat is genieten. Het voetbal is vaak niet om aan te zien, maar ook bij een 0-0 heb ik een topbeleving gehad.'

Er staat ook iets over iemand die zegt is fan te zijn van Liechtenstein maar hij is er nog nooit geweest, die valt enigszins uit de toon.

watergatehopper

Citaat van: Joost op dec 20, 2016, 12:52:33
Het is te zien via VI premium.

Wie heeft er eigenlijk nog een scanner????
\
Ikke. gebruik hem bijvoorbeeld om tickets te digitaliseren.
Vind oldschool tickets van papier beter dan e-tickets.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅