Vragen over België

Gestart door 8hugs8, jun 22, 2008, 19:05:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

syntric

Citaat van: spons op okt 10, 2015, 10:28:55
Ik heb het hier al eens eerder voorbij zien komen maar kan het niet zo snel meer vinden

Heeft er nog iemand tips voor het parkeren in Gent ?
Ik stond een keer in de Nieuwescheldestraat, vandaar wandelen over de mooie nieuwe brug tot aan het stadion. Heel makkelijk weg ook daar na ee wedstrijd. Wel aan de woonwijk gaan staan, zeker niet aan de nieuwe brug, daar is wel plaats maar niet toegelaten, ik zag er bekeuringen uitdelen
Groundhopper for life :-)

jona93

Citaat van: spons op okt 10, 2015, 10:28:55
Ik heb het hier al eens eerder voorbij zien komen maar kan het niet zo snel meer vinden

Heeft er nog iemand tips voor het parkeren in Gent ?
Had me overlaatst tijdens de Suppercup aan de parking van de aldi geparkeerd aan het uz niet zo ver 8min stappen gratis en je bent meteen weg na de match
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Hugo

Agaatstraat stond ik vorig seizoen. Gratis wandeling en parkeerplaats.

rogo_breda

Verlorenbroodstraat heb ik geparkeerd en beviel goed. Korte wandeling en gratis parkeren op parkeerterrein van een bedrijf.

Olav

Wie kan mij helpen?
In het weekend van 24 en 25 oktober wil ik twee wedstrijden op één dag bezoeken. Vanaf Amsterdam/Schiphol wil ik een dag naar Belgie gaan. Ik ben niet bekend met het openbaar vervoer in België, maar ik hoop na het fluitsignaal door te kunnen reizen naar de volgende wedstrijd, maar ik heb geen idee of dat gaat lukken.
Het gaat om:

24/10 18:00 Mechelen - Zulte
24/10 20:30 Gent - Oostende


25/10 14:30 Anderlecht - Club
25/10 15:00 Heist - Lierse
25/10 18:00 Charleroi - Standard
25/10 20:00 Sint truiden - Kortrijk


Mits er nog kaarten zijn, hoe snel kan ik met openbaar vervoer van Mechelen naar Gent gaan? Denk zelf niet dat ik dat ga redden gezien de tijd.

En vanaf Anderlecht of KSK Heist naar Charleroi of Sint Truiden? Hoe makkelijk is dat te doen met de trein of bus? En hoelang?
Een stukje lopen is geen probleem.

Ook ben ik benieuwd naar de prijs van een treinritje of eventuele dagkaart! Hoop dat iemand me verder kan helpen.


Nort

Zaterdag gaat het je nooit lukken om beide te combineren, niet eens per auto mogelijk! Zondag zou je Anderlecht en Sint Truiden wel kunnen combineren, alleen zal terugkomen naar Schiphol weer een opgave worden!

Saltacampos

#292
Gent-Mechelen is op een werkdag 35 minuten omdat de trein dan enkel in Wetteren en Dendermonde stopt. In het weekend stopt de trein veel vaker en wordt dat 50 minuten. Dus dat lukt niet.

Anderlecht en Sint-Truiden vallen wel te combineren met OV. Neem de metro tussen het stadion (Sint-Guido) en het station Brussel-Centraal. Van Brussel naar Sint-Truiden kan je met de trein. Reken op een goed uur reizen. Het stadion van STVV ligt wel dicht bij het station, hooguit 15min te voet. Brussel-Charleroi is ook een uurtje treinen en ook daar is het stadion niet ver van het station, vergelijkbaar met STVV.

Prijzen kan je op www.nmbs.be vinden. Ik schat zo'n 12-15€ voor een ticket heen en terug (in het weekend rijd je aan halve prijs) voor die trips.

Tickets worden lastig voor Anderlecht en Charleroi, twee keer de wedstrijd van het seizoen voor de thuisclub en met dikke stip als "risico"-wedstrijd genoteerd, maar het is het proberen waard. De combiregelingen gelden hier immers enkel voor de uitfans.

Als je van Heist-op-den-Berg naar Leuven geraakt, kan je zo naar Sint-Truiden, maar die lijn ken ik niet zo goed. Via Brussel kan misschien ook en dan ook naar Charleroi.
Over land and sea

Joost

De laatste trein uit Luik gaat om 20:10 naar Maastricht op zondag, vanuit Brussel om 21:52 richting Nederland maar dat is Thalys.
Maar zelfs met een 18:00 aftrap lukt het je niet om op tijd in Brussel te komen.

Combineren in Belgie is vrijwel alleen mogelijk met een auto en je zult duels moeten uitzoeken die redelijk dicht bij elkaar liggen.

Probeer eens Diest met STVV te combineren, kom je alleen niet thuis die zondag.

Olav

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben inderdaad bang dat het moeilijk wordt om nog thuis te komen die zondag, dus het wordt even verder kijken.

Top boys!

TimTwente

Weet iemand of Lokeren - Gent een beetje leeft onder de supporters? Aangezien de twee steden vlak naast elkaar liggen.

HRM1880

Citaat van: TimTwente op okt 19, 2015, 15:37:26
Weet iemand of Lokeren - Gent een beetje leeft onder de supporters? Aangezien de twee steden vlak naast elkaar liggen.
Heb het gevoel dat het bij Lokeren meer leeft, maar wel minder dan de wedstrijd tegen Waasland.

Saltacampos

Citaat van: HRM1880 op okt 19, 2015, 16:41:44
Heb het gevoel dat het bij Lokeren meer leeft, maar wel minder dan de wedstrijd tegen Waasland.
Klopt. Lokeren wordt in Gent niet ernstig genomen als rivaal, gezien de stad zo klein is en de entourage zo beperkt is in Lokeren, maar meestal is de wedstrijd in Lokeren wel de leukste van de twee. Dit seizoen is Lokeren echter zo slecht bezig dat ik niet weet wat het gaat geven.
Over land and sea

tomv

Is het de moeite waard om zaterdag naar Geel af te reizen voor ASV Geel - KFC Dessel Sport?

voetbalfan

Citaat van: tomv op okt 21, 2015, 13:43:17
Is het de moeite waard om zaterdag naar Geel af te reizen voor ASV Geel - KFC Dessel Sport?

Hangt een beetje van jouw wensen en verwachtingen af. Stadiontechnisch is Geel de moeite voor een tweedeklasser maar verwacht geen stormloop ondanks dat het een derby is. Dessel heeft niet zo veel fans en al zeker geen fanatieke, Geel trekt wel wat volk maar ze bezien Dessel niet echt als een rivaal dus dat zal voor deze wedstrijd wel meevallen. Toeschouwersaantal zal wel bovengemiddeld zijn.