Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nort

Ik ben het helemaal met jullie eens, maar als je drank wilt halen is z'n blessurebehandeling (of zelfs al een doeltrap) ideaal om weinig van de wedstrijd te missen.

Nickky

Vorige week tijdens mijn vakantie Hellas Verona-Napoli bezocht. Leuk om te zien. Mooi, groot, kolossaal stadion. Jammer van de blauwe sintelbaan, maar een geweldig mooie bak. Ik kon maar aan één ding denken; hoe intimiderend het zou moeten zijn als het vol zit? De bezetting was mager; 15 duizend van de mogelijke 40. Maar desalniettemin tof. En mijn conclusie is dat Napoli niet heel geliefd is in Verona.

Maar wat het meeste opviel was het veld. Één helft was spik en span, en de ander vreselijk. Wat is dan je gedachte als grasmeester in de zomer? 'Ach die andere helft doe ik wel in de winterstop?'
Of was het geld op? Heel bijzonder in ieder geval.









watergatehopper

#4637
Ik vond de passie van de supporters mooi in Verona. Vooral van de kerels die een dagje ouder zijn maar het fanatiekste van allen staan te schreeuwen. Wij waren er met de stadsderby tegen Chievo(22k).
http://www.watergatehopper.nl/page/verona-marc-antonio-bentegodi Ik zou best nog eens willen gaan, maar dan tegen de kattenvreters uit Vicenza.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

bunnet

KFC Uerdingen 05 – Rot Weiss Essen 2-2
29-08-2017, 18.30 uur, Regionalliga West (4)
Grotenburg Stadion, Krefeld

Precies een maand na mijn laatste wedstrijd in Duitsland (Preussen Münster – SV Meppen), trok ik gisteren wederom naar onze oosterburen voor een wedstrijd in Regionalliga West (RW). Deze competitie had ik – ondanks de korte afstand – nog niet bezocht en dat werd wel een keer tijd. De wedstrijd in het Preußenstadion was voor mij nummer 294 en de wedstrijd van gisteren in Grotenburg had ik zodoende al een tijdje op het oog voor wedstrijd 300; toch een mijlpaal...

Met een temperatuur van ruim dertig graden was het goed weer voor horecaland. De terrasjes zaten goed vol in Krefeld, waar men genoot van deze zomerse dag. Er was weinig merkbaar van een derby die op komst was, al was het nog vroeg in de middag. Na een rondje door het centrum werd de tram richting Grotenburg/Zoo genomen. Vanaf daar loop je langs de dierentuin en doemen de stadionlampen boven het dierenpark uit. Zo'n drie uur voor de wedstrijd kwam er een stoet politieauto's langs, die zich voorbereidde op de wedstrijd die komen ging. Er was – een rondje-om-het-stadion lopend – nergens een openstaand hek te bekennen, waardoor ondergetekende langs de dierentuin en kangoeroes weer terug op de Uerdinger Strasse belandde. Aangezien de wedstrijd nog op zich liet wachten en het heerlijk weer was, werd er een rondje gemaakt door het nabijgelegen Schönhausenpark.




Opnieuw richting stadion lopend, stonden er al de nodige supporters voor de ingangen te wachten om naar binnen te mogen. Vooraf werden er voor deze wedstrijd circa 4.000 supporters verwacht, waarvan ongeveer 600 tot 1.000 RWE-fans. Ondanks dat de wedstrijd op dit supportersonvriendelijke tijdstip stond gepland, leken dit mij prima aantallen op een doordeweekse dag.

Anderhalf uur voor de aftrap gingen de hekken los en kon het genieten beginnen. Vele foto's van het Grotenburg Stadion zijn er al gemaakt. Maar als je ergens daadwerkelijk bent, is het toch anders. Wat een fantastisch stadion.
Het niveau van de wedstrijd was ook prima. Tweemaal kwamen de bezoekers op voorsprong – waarbij de 1-2 vlak voor de rust met recht een klutsgoal mag worden geheten – maar RWE ging voor de derde keer dit seizoen met een punt naar huis. Vlak voor tijd kwam KFC voor de tweede keer deze wedstrijd langszij, waardoor RWE nog altijd wacht op de eerste driepunter buitenshuis.
Uiteindelijk waren er 5.403 toeschouwers op deze pot afgekomen, waarvan 1.206 fans uit Essen.

Alles bij elkaar genomen was dit een schitterende dag, zowel qua weer als qua stadion; wat een prachtige bak!



AthleticHolanda

#4639
Leuk stukje bunnet!

10,5 jaar geleden kwam ik voor de eerste keer in de Grotenburg en ik ga nog steeds, zo ook gisteren. Omdat KFC sinds ik ze volg nooit meer op landelijk niveau speelde zijn de wedstrijden tegen met name RWE toch hoogtepunten. Vijf keer was RWE sindsdien te gast en vijf keer was ik erbij.

KFC werd voorafgaand aan dit seizoen getipt als titelfavoriet en dus had ik hoop dat RWE eindelijk eens verslagen zou worden. Dat gebeurde namelijk nog niet sinds ik ze volg. Voormalig voorzitter Lakis droeg de club over aan een vermogende Rus genaamd Ponomarev en deze wil zo snel mogelijk de Regionalliga verlaten. Dit keer naar boven welteverstaan.

Gedurende de eerste twintig minuten had ik daadwerkelijk het idee dat een overwinning erin zat. KFC zou bij winst op RWE zelfs koploper worden. Ironisch genoeg was het scenario drie jaar geleden identiek... KFC speelde gelijk, haalde geen punt meer en degradeerde uiteindelijk.

Het doelpunt van RWE kwam geheel uit het niets en KFC leek aangeslagen. Aan de gelijkmaker ging duidelijk een overtreding vooraf en de 1-2 was echt een staaltje pure onkunde van de zwakke KFC verdedingen. Toch was het gelijkspel uiteindelijk meer dan verdiend en onder aanvoering van het Franz Raschid Block, dat echt vol achter de ploeg stond en regelmatig echt 'rockte', was de overwinning zelfs nog dichtbij.
Toch eindigde het weer gelijk... waar dat een voorbode voor is zal later in het seizoen blijken, al lijkt KFC me dit seizoen te sterk om weer in de problemen te komen, maar toch te zwak om voor het kampioenschap te spelen, al mogen ze me graag verrassen.

Toch gaat het voetbalplezier ook in Krefeld achteruit. De staantribunes achter de doelen zijn al langer (deels) gesloten en sinds een jaar mag er dankzij de vrienden van de polizei ook geen normaal bier meer geschonken worden tijdens 'hoch risiko spiele'. Nu kwam het mij toevallig goed uit, maar een aanvangstijdstip op een doordeweekse dag van 18.30 uur is natuurlijk ook schandalig, echte Flutlichtspiele in de Grotenburg zijn vanaf nu dus ook een illusie... met name de ultras vechten gezamenlijk tegen dit soort onzin van de DFB en de overheden, daardoor is er meer vrijheid op de tribune dan bv. in Nederland maar toch gaat het helaas ook bij onze Oosterburen met rasse schreden achteruit.

hgrm

Ik zie het toch net iets anders.

Doordat het hooliganisme in Duitsland de laatste jaren weer toeneemt, vaak vermomd als ultra-beweging overigens, zijn de overheden en de bond genoodzaakt maatregelen te nemen die je liever niet zou nemen. Door de kont tegen de krib te gooien, wordt het alleen maar erger. Totdat het normale publiek het een keer zat is en de ultra's eruit flikkert.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nort

Citaat van: hgrm op aug 31, 2017, 16:31:11
Ik zie het toch net iets anders.

Doordat het hooliganisme in Duitsland de laatste jaren weer toeneemt, vaak vermomd als ultra-beweging overigens, zijn de overheden en de bond genoodzaakt maatregelen te nemen die je liever niet zou nemen. Door de kont tegen de krib te gooien, wordt het alleen maar erger. Totdat het normale publiek het een keer zat is en de ultra's eruit flikkert.
Die dag kan niet snel genoeg komen.

Olav

En dan lekker allemaal in muisstille stadions vol met mannen in pak voor 40€ per wedstrijd gaan kijken. Zonder enige beleving. Voetbal zonder fans is niets!
Kijk maar naar Engeland, te strenge maatregelen betekent einde sfeer.

Han

Afgelopen zaterdagavond tijdens de rust bij PEC Zwolle vs FC Twente een glorieus weerzien met een glunderende Yuri Banhoffer die zich uitstekend uit de voeten wist te maken op even onvolprezen als verfoeid kunstgras. Hij omzeilde met heerlijke schijnbewegingen listig en kwikzilverachtig de in werking gestelde sproei-installaties.

Ik vertelde terloops aan mijn rokende tribunebuurman benieuwd te zijn hoeveel van de 12.800 aanwezigen destijds in 1977 in Nijmegen getuige waren geweest van de bekerfinale tegen FC Twente. Hij keek mij wazig aan en ik realiseerde me dat het enige echte gras in het stadion afgelopen zaterdagavond in zijn joint zat.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

jvdreumel2

Citaat van: bunnet op aug 30, 2017, 20:21:54
KFC Uerdingen 05 – Rot Weiss Essen 2-2
29-08-2017, 18.30 uur, Regionalliga West (4)
Grotenburg Stadion, Krefeld

Precies een maand na mijn laatste wedstrijd in Duitsland (Preussen Münster – SV Meppen), trok ik gisteren wederom naar onze oosterburen voor een wedstrijd in Regionalliga West
[img width=300


Ik heb deze wedstrijd ook gezien. Wat was het warm in het stadion. Respect voor de spelers, niemand met kramp tijdens deze felle wedstrijd. Die lange laatste man van Essen speelde een geweldige partij. Gelukkig werd het nog gelijk want Essen deed de hele tweede helft alleen maar verdedigen. Mooie pot, mooie bak en erg genoten!

Olav

#4645
Twee weken na terugkomst de tijd genomen om de foto's online te zetten op de site en even na te genieten. Ik was van 8 t/m 15 augustus in Polen en bezocht hier vijf wedstrijden!
Via mijn site kunnen jullie de foto's zien, hier enkel tekst.

Ruch Chorzow – Chrobry Glogow (1-3)

De eerste dag reisde ik gelijk naar Chorzow Batory om Ruch Chorzow te zien spelen tegen Chrobry Glogow. Ik stond maar liefst een uur in de rij om een kaartje te kopen. Alles ging traag en iedereen werd per BSN-nummer geregistreerd. Dit was mijn tweede bezoek in dit stadion, waarvan ik denk dat velen hem mooi zullen vinden. Geen elektronische toegangspoortjes, oude tribunes en een mooi zicht op het veld. Afgelopen seizoen is Ruch helaas gedegradeerd en na een slechte start in de competitie is ook het bekertoernooi vroeg ten einde gekomen. In een leuke wedstrijd wist Chrobry Glogow, met zo'n tweehonderd meegereisde supporters (op een midweekse avond) 1-3 te winnen.


GKS Tychy – Cracovia Krakow (1-1, na penalty's 1-4)

De dag daarna vertrok ik naar Tychy voor hun bekerwedstrijd in het nieuwere stadion van GKS Tychy. Ze lootten hun vrienden van Cracovia. De wedstrijd was spannend; na 1-1 en een doelpuntloze verlenging wist Cracovia het te winnen op penalty's. Maar wat me meer bij zal blijven is de sfeer deze wedstrijd. De fans van Cracovia zaten tussen de thuisfans (uitvak was gesloten). Bij de harde kern begon het met een groot doek. Later een hoop fakkels en daarna ook nog eens wat flinke rookbommen. Ook als de wedstrijd slecht was was ik al tevreden geweest. Geweldige ervaring, en dat voor 10 zloty (2,50€!). 

LKS Lodz – Kluczbork (1-0)

Via Warschau reisde ik naar Lodz voor de wedstrijd LKS Lodz – Kluczbork. Sommigen kennen het verhaal van LKS. Ze spelen in een 'stadion' met één grote tribune, de rest is er nog niet. Door financiele problemen zijn zowel LKS en hun rivaal Widzew te vinden in de lagere divisies. Widzew heeft sinds dit seizoen wel een nieuw stadion. De support is erg goed, zelfs nu. Lodz is een van de grootste steden in Polen en de fans blijven trouw.

Wisla Krakow – Cracovia Krakow (2-1)

De wedstrijd waar het al langer over ging is uiteraard Wisla Krakow – Cracovia Krakow. Ik had het geluk eindelijk naar de derby te kunnen (jeugddroom). Foto's laten zien is genoeg! De meesten kennen de verhalen wel en het is een erg populaire wedstrijd, dus ik weet niet in hoeverre ik moet toelichten hoe gaaf het was.
Helaas was het uitvak gesloten, maar de fans van Wisla zongen negentig minuten lang. De wedstrijd was niet van hoog niveau, maar dat heb je ook niet nodig als de thuisploeg in het slot van de wedstrijd een 0-1 achterstand weet om te buigen in een overwinning.

Gornik Zabrze – Arka Gdynia (1-1)

Als laatste stond wederom een wedstrijd gepland waar ik lang naar uitkeek. Gornik Zabrze speelt in een stadion met één tribune die nog niet is vernieuwd. Dit geeft een geweldig uitzicht tussen drie moderne tribunes. De ene zal het lelijk vinden, ik vind het super. Ook vind ik dat Zabrze één van de beste fans van Polen heeft. Achter het doel zit de Torcida van Zabrze. Ik ben blij dat ik ze heb mogen zien en zal in de toekomst zeker nog eens naar Zabrze gaan. Helaas was de wedstrijd wat minder. Dat ze op het einde uit de enige serieuze kans de 1-1 maakte, maakte het wel beter!

Kortom, dit zal niet mijn laatste reis naar Polen zijn. Voorlopig ben ik zelf Polen even 'zat'; Europa is groot genoeg, het zou zonde zijn om jezelf te beperken tot een enkel land. De lijst is nog lang!
http://023ontour.wordpress.com

EDIT:
https://www.polarsteps.com/OlavSRG/234683-poland-august-2017 via deze link een mooi overzicht, puur gericht op foto's!

Olav

Citaat van: Olav op sep 01, 2017, 01:38:19
Twee weken na terugkomst de tijd genomen om de foto's online te zetten op de site en even na te genieten. Ik was van 8 t/m 15 augustus in Polen en bezocht hier vijf wedstrijden!
Via mijn site kunnen jullie de foto's zien, hier enkel tekst.

Ruch Chorzow – Chrobry Glogow (1-3)

De eerste dag reisde ik gelijk naar Chorzow Batory om Ruch Chorzow te zien spelen tegen Chrobry Glogow. Ik stond maar liefst een uur in de rij om een kaartje te kopen. Alles ging traag en iedereen werd per BSN-nummer geregistreerd. Dit was mijn tweede bezoek in dit stadion, waarvan ik denk dat velen hem mooi zullen vinden. Geen elektronische toegangspoortjes, oude tribunes en een mooi zicht op het veld. Afgelopen seizoen is Ruch helaas gedegradeerd en na een slechte start in de competitie is ook het bekertoernooi vroeg ten einde gekomen. In een leuke wedstrijd wist Chrobry Glogow, met zo'n tweehonderd meegereisde supporters (op een midweekse avond) 1-3 te winnen.


GKS Tychy – Cracovia Krakow (1-1, na penalty's 1-4)

De dag daarna vertrok ik naar Tychy voor hun bekerwedstrijd in het nieuwere stadion van GKS Tychy. Ze lootten hun vrienden van Cracovia. De wedstrijd was spannend; na 1-1 en een doelpuntloze verlenging wist Cracovia het te winnen op penalty's. Maar wat me meer bij zal blijven is de sfeer deze wedstrijd. De fans van Cracovia zaten tussen de thuisfans (uitvak was gesloten). Bij de harde kern begon het met een groot doek. Later een hoop fakkels en daarna ook nog eens wat flinke rookbommen. Ook als de wedstrijd slecht was was ik al tevreden geweest. Geweldige ervaring, en dat voor 10 zloty (2,50€!). 

LKS Lodz – Kluczbork (1-0)

Via Warschau reisde ik naar Lodz voor de wedstrijd LKS Lodz – Kluczbork. Sommigen kennen het verhaal van LKS. Ze spelen in een 'stadion' met één grote tribune, de rest is er nog niet. Door financiele problemen zijn zowel LKS en hun rivaal Widzew te vinden in de lagere divisies. Widzew heeft sinds dit seizoen wel een nieuw stadion. De support is erg goed, zelfs nu. Lodz is een van de grootste steden in Polen en de fans blijven trouw.

Wisla Krakow – Cracovia Krakow (2-1)

De wedstrijd waar het al langer over ging is uiteraard Wisla Krakow – Cracovia Krakow. Ik had het geluk eindelijk naar de derby te kunnen (jeugddroom). Foto's laten zien is genoeg! De meesten kennen de verhalen wel en het is een erg populaire wedstrijd, dus ik weet niet in hoeverre ik moet toelichten hoe gaaf het was.
Helaas was het uitvak gesloten, maar de fans van Wisla zongen negentig minuten lang. De wedstrijd was niet van hoog niveau, maar dat heb je ook niet nodig als de thuisploeg in het slot van de wedstrijd een 0-1 achterstand weet om te buigen in een overwinning.

Gornik Zabrze – Arka Gdynia (1-1)

Als laatste stond wederom een wedstrijd gepland waar ik lang naar uitkeek. Gornik Zabrze speelt in een stadion met één tribune die nog niet is vernieuwd. Dit geeft een geweldig uitzicht tussen drie moderne tribunes. De ene zal het lelijk vinden, ik vind het super. Ook vind ik dat Zabrze één van de beste fans van Polen heeft. Achter het doel zit de Torcida van Zabrze. Ik ben blij dat ik ze heb mogen zien en zal in de toekomst zeker nog eens naar Zabrze gaan. Helaas was de wedstrijd wat minder. Dat ze op het einde uit de enige serieuze kans de 1-1 maakte, maakte het wel beter!

Kortom, dit zal niet mijn laatste reis naar Polen zijn. Voorlopig ben ik zelf Polen even 'zat'; Europa is groot genoeg, het zou zonde zijn om jezelf te beperken tot een enkel land. De lijst is nog lang!
http://023ontour.wordpress.com

EDIT:
Een nieuwe site ondekt waar je een trip mooi op een kaart kan laten weergeven en per plaats foto's en info kan toevoegen.
https://www.polarsteps.com/OlavSRG/234683-poland-august-2017 via deze link een mooi overzicht, puur gericht op foto's!

bunnet


Nort

Afgelopen zaterdag bracht ik last-minute een bezoek aan Zwarte Leeuw. Behalve dat ik van 'horen-zeggen' had vernomen dat het een leuk terrein was, wist ik niet wat ik kon verwachten. Dertig minuten voor de aftrap draaide ik de parking op en heb vanaf dat moment genoten van het heerlijke gemoedelijkheid dat het (Belgische) amateurvoetbal met zich mee brengt. Biertje langs de lijn, leuke verouderde (staan)tribunes, urinoirs aan de zijlijn en het heerlijke gemopper van de oude mannetjes. De plaatselijke jeugd onstak wat rookpotten, een spelersvrouw (?) had haar hond als gezelschap meegenomen en als toegift was er nog een echtpaar met hun kroost van een paar maanden oud. Kortom het was fijn aan de lijn.

De wedstrijd was zoals verwacht niet al te best, dat in tegenstelling tot de arbritage die on-Belgisch de wedstrijd keurig leidde. Al deelden niet alle bezoekers die mening. Op de terugweg heb ik me meermaals afgevraagd waarom ik niet vaker in Belgie naar het voetbal ga kijken en het antwoord moet ik schuldig blijven. Keer op keer als ik er kom heb ik een top avond (of middag), maar toch was het slechts mijn 2e Belgische wedstrijd in dit kalenderjaar. En dus heb ik mezelf beloofd om me vaker een plezier te doen en richting Belgie te trekken.

Semper Fidelis

Citaat van: bunnet op aug 30, 2017, 20:21:54
KFC Uerdingen 05 – Rot Weiss Essen 2-2
waarbij de 1-2 vlak voor de rust met recht een klutsgoal mag worden geheten

Leuk verslag en kan het alleen maar beamen. Heb zelf ook een topavond gehad in een heerlijke bak. Hier nog een samenvatting van de wedstrijd, waarbij de klutsgoal te zien is vanaf 1:50:

https://www.youtube.com/watch?v=96qJr5uECfk&t=164s