Hoofdmenu

EURO 2008

Gestart door Han, mei 11, 2008, 00:53:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Ik heb er zin in. Shoef mubarrá. Heerlijk voetbal kijken, buiten op straat in sisha bars op heerlijke tijdstippen.

Sa'a kem? Bellil, al ashra elle robbe. Kwart voor tien.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Ik zal geheel in het oranje, met toeter, voor de buis zitten. Ik begin altijd met veel zin in een internationaal toernooi en kijk dan geheel tegen mijn aard in alle wedstrijden in z'n geheel. Na een weekje ben ik verzadigd, ligt Nederland eruit en pik ik alleen de wedstrijden eruit die op papier leuk zijn.

Duitsland wordt overigens kampioen.

Joost

Net als iedere normale voetbalfan erger ik me flink aan al die oranje-supporters, desondanks hoop ik wel dat 'we' winnen. Ik zal ook veel zien van het EK denk ik en dat is best opvallend daar de enige wedstrijd die ik dit seizoen volledig op tv heb aanschouwd was de Devon Derby in Exeter, en dat was nota bene in Eindhoven.

hgrm

Nu van Basten weg gaat, heb ik geen reden meer om te hopen dat Oranje verliest. Dus die drie wedstrijdjes die we spelen, zal ik Oranje van voor de buis steunen, maar bij voorkeur wel door de wedstrijden te kijken via VRT, BBC, ARD, ZDF of RaiUno. Bij mij staan de Nederlandse sportverslaggevers hoog in aanzien, behalve als het gaat om wedstrijden van onze nationale teams.
Zodra Nederland er na de eerste ronde kansloos uitgevlogen is, zal het wel blijven bij de TV aan hebben staan en ondertussen allerhande andere dingen doen. Sinds ik regelmatig in de stadions kom, kan voetbal op TV me nauwelijks nog boeien.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Het is begonnen en het was meteen slecht. Niet vreselijk saai, maar ik bedacht me op een gegeven moment dat "we" beide ploegen zonder problemen zouden oprollen. Ik baalde wel van de 0-1, aangezien ik 1-1 had voorspeld in de pool van mijn werk. Turkije - Portugal kan ik helaas niet zien, want morgen om 5:00 moet ik weer uit het mandje voor het werk. Zwitserland - Turkije hoop ik wel te gaan zien, omdat die wedstrijd een paar jaar geleden zwaar uit de klauwtjes liep meen ik mij te herinneren.

hgrm

De eerste vijf punten voor de poule zijn binnen....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper

Citaat van: TeeZee op jun 07, 2008, 20:29:49
Het is begonnen en het was meteen slecht. Niet vreselijk saai, maar ik bedacht me op een gegeven moment dat "we" beide ploegen zonder problemen zouden oprollen.

Laten we voorop stellen dat ik geen fan ben van het Nederlands elftal. Maar bovenstaand citaat is weer typisch het grootdenken over onze nationale ploeg. Als je de laatste 4 jaar kijkt naar het spel van het Nederlands elftal denkt een land als Luxemburg (wat ook bijna daadwerkelijk gebeurde) dat Nederland makkelijk op te rollen is. Ik kan me nog herinneren (nog niet zo lang geleden) dat Nederland in Zwitserland flinke klop kreeg. Dus laten we aub niet het Nederlands elftal groter maken dan dat het is....
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

hgrm

Ik ben geen fan van van Basten. Ik ben geen fan van het schuifpuzzlevoetbal dat Oranje al 20 jaar speelt. Maar toch hoop ik dat die beker over een week of drie naar Nederland komt. Dat gezegd hebbende, ben ik realist genoeg om in te zien dat Nederland geen enkele tegenstander makkelijk oprolt in een wedstrijd waar het er om gaat. Of het moet Duitsland zijn. Andersom geldt ook dat geen enkele tegenstander Nederland makkelijk oprolt in een wedstrijd waar het er om gaat. Het worden dus drie wedstrijden die we met hangen en wurgen net winnen of net verliezen. Met hooguit een helftje goed voetbal. Of we daarna naar huis kunnen of niet, ik zou het niet weten. Ik vrees wel het ergste.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Citaat van: Dennis1981 op jun 07, 2008, 20:56:37
Maar bovenstaand citaat is weer typisch het grootdenken over onze nationale ploeg.
Je hebt gelijk, maar de laatste tijd zie ik soms vlagen van gewoon goed voetbal. En dat heb ik de laatste jaren niet gezien. Als het slecht is, is het slecht. Als het goed is, is het goed. Ik vind het ook niet erg als Nederland goede resultaten behaalt, hopen dat ze verliezen vind ik onbegrijpelijk.

Stadionhopper

Ben altijd wel fan geweest van Vaclav Sverkos. Deze jongeman heeft enkele jaren bij Borussia Mönchengladbach gespeeld. Hij was een van de lievelingen van de Nordkurve.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Hugo

Citaat van: TeeZee op jun 07, 2008, 21:02:06
....Ik vind het ook niet erg als Nederland goede resultaten behaalt, hopen dat ze verliezen vind ik onbegrijpelijk.

Met hopen dat ze verliezen heb ik weinig moeite.

hgrm

Hopen dat ze verliezen zodat er maatregelen worden genomen, dat heb ik wel eens gedaan. Dat verliezen lukte vaak wel, maar die maatregelen niet. Ik vind het bezopen dat eerst van Gaal en daarna van Basten zo gedekt zijn door de machthebbers van de KNVB. Van Gaal had na Ierland-uit al een schop met het voetje moeten hebben, van Basten na het WK.

Bovenstaande geldt uiteraard alleen bij vriendschappelijke wedstrijden of kwalificaties; dan is een keertje verliezen niet zo erg. Op een eindronde gaat het er om, dus sta ik weer achter Oranje, zeker nu toch al bekend is dat van Basten ergens anders de boel gaat lopen verzieken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Ici c est Paris

Zwitserland-Tsjechie, de 2e helft ging nog wel, maar de 1e helft was echt geen donder aan. En aan deze wedstrijd heb ik ook nog niet bijster veel plezier beleefd.

Houseman

Het is opeens angstig stil in dit topic. How come? :D

Het was toch fokking niet normaal om met een wijs filosoof te spreken.

Han

Het is een toernooi dat mij 'in de breedte' nauwelijks teleurstelt.

Ik probeer mij er een voorstelling van te maken dat het voetbal van Oranje geen optisch bedrog is. Ik vond het in elk geval fantastisch om te zien zie grag Roemenië met 5-1 volledig weggecounterd. Het momentum lijkt daar te zijn.

Oranje beschikt momenteel over Teutoonse eigenschappen: eerzucht, doorzettingsvermogen, onverzettelijkheid, karakter en Kampgeist. Het wordt echter gemaskeerd door zo nu en dan fluwelen voetbal. Het lijkt wel of elke speler in de vorm van zijn leven is.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed