Weekend Londen

Gestart door Stadiumhopper, jun 15, 2017, 12:04:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cyclebob

Citaat van: jdebruin96 op nov 20, 2019, 15:39:07
Het is een discussiepuntje maar Watford
Ik mis Bromley, Dagenham & Redbridge en Sutton United (National League net als Barnet)
Dulwich Hamlet, Hampton & Richmond, Welling United (National League South)
Kortom, alle clubs binnen the Borough of London, dus geen Dartford en watford
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Van pogo tot popo

Premier League

1. Arsenal
2. Chelsea
3. Crystal Palace
4. Spurs (WHL, Wembley, THS)
5. West Ham

Championship

6. Charlton Athletic
7. Fulham
8. Millwall
9. QPR

League One

10. Brentford
11. Wimbledon

League Two

12. Leyton Orient

National League

13. Barnet
14. Bromley
15. Dagenham & Redbridge
16. Sutton United

National League South

17. Dulwich Hamlet
18. Hampton & Richmond
19. Welling United

En dan heb ik de hoogste zes niveaus compleet dacht ik...

ksclgiov282

#197
Wealdstone is ook Londen, nee? Watford theoretisch natuurlijk niet maar ligt wel binnen de ringweg en heeft een underground station, dus die mag je toch wel meerekenen vind ik.

FCT1980

En bijvoorbeeld een Dartford?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

hgrm

Londen vind ik sowieso een vrij diffuus begrip. Als je er een landkaart van 300 jaar geleden bij pakt, zie je een kernstad rond wat nu the City en Westminster is en een hele boel plaatsen er omheen die we nu zonder blikken of blozen tot Londen rekenen: Ealing, Greenwich, Croydon, Brentford, Kew, High Barnet, Clapham enz. enz.
Pas sinds de komst van de Underground kwam er een mogelijkheid om in een tijd zonder individuele vervoersmiddelen wat verder van je werk te wonen en konden eerst de iets rijkeren en later de arbeiders in de buitenwijken gaan wonen zodat de slums verdwenen en de stad explodeerde. Ondertussen werden de bestaande (bovengenoemde) plaatsen de kernen van waaruit de buitenwijken ontstonden. De meeste oude stads/dorpskernen zijn dan ook nog herkenbaar.
De vraag is dus: waar eindigt Londen? En die is heel lastig te beantwoorden.


In Nederland zie je het verschijnsel trouwens ook wel maar op veel kleinere schaal. De meeste buitenwijken van Amsterdam bijvoorbeeld zijn gebouwd op leeg terrein; de Watergraafsmeer bijvoorbeeld was vroeger gewoon een polder met her en der misschien een boerderij. Dorpen als Osdorp en Sloten zijn wel opgeslokt door Amsterdam en ook daar is nog oude dorpsbebouwing herkenbaar.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jef400

Ik vind Maastricht in deze discussie nog het meeste in het oog springen. Dorpjes als Heugem, Amby, Wolder en St. Pieter die tot de stad gerekend worden, maar hun karakter deels hebben behouden.

DS_Noot

Programma voor boxing day-groundhoptrip naar Londen is inmiddels definitief:
26.12 Brentford - Swansea City
28.12 Sutton United - Yeovil Town
28.12 West Ham United - Leicester City
29.12 Fulham - Stoke City
327 wedstrijden | 63 grounds | 11 landen

ksclgiov282

Citaat van: DS_Noot op nov 28, 2019, 16:25:31
Programma voor boxing day-groundhoptrip naar Londen is inmiddels definitief:
26.12 Brentford - Swansea City
28.12 Sutton United - Yeovil Town
28.12 West Ham United - Leicester City
29.12 Fulham - Stoke City
Leuk programma zeg!

Joost

Citaat van: DS_Noot op nov 28, 2019, 16:25:31
Programma voor boxing day-groundhoptrip naar Londen is inmiddels definitief:
26.12 Brentford - Swansea City
28.12 Sutton United - Yeovil Town
28.12 West Ham United - Leicester City
29.12 Fulham - Stoke City

Om het helemaal compleet te maken kun je die vrijdag ook nog Non-League zien in Londen; Frenford v Newbury Forest

DS_Noot

Citaat van: Joost op nov 28, 2019, 16:59:59
Om het helemaal compleet te maken kun je die vrijdag ook nog Non-League zien in Londen; Frenford v Newbury Forest

Ja, die is inderdaad zeker het overwegen waard. Zie nu dat de wedstrijd recent is verplaatst van 28 naar 27dec. Bedankt voor de tip!

327 wedstrijden | 63 grounds | 11 landen

Jehoentelaar

Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

PetenSjaal

#206
Is er iemand die mij kan helpen aan kaarten voor Brentford - QPR (dan graag PM). Als het goed is ben ik dat weekend waarschijnlijk in Londen met werk en zie dat er alleen besteld kan worden als je al eerder kaarten besteld hebt.

PetenSjaal

Bedankt voor alle reacties. Weekend is nu definitief naar 28-29 december gezet dus gaat Brentford in eerste instantie niet iets worden (hopelijk in eigentijd later).
Via deze weg nog maar eens wat info vragen bij de kenners;).

28 december valt af ivm werk.
Programma in londen 29 december:
Fulham - Stoke City
Millwall - Brentford
QPR - Hull city
Wimbledon - Oxford United

Wat is volgens jullie de beste optie? Er vanuit gaande dat een deel van de groep meer voor de gezelligheid/Engelse sfeer mee gaat en niet zoveel geeft om het voetbal.
Begreep dat Fulham qua sfeer om de wedstrijd weinig te beleven was en je beter een stadion tour kan nemen.

ricodejong4

Qua affiche en stadion zou ik juist zeggen Fulham - Stoke City. Vooraf een mooie wandeling van het metrostation naar het stadion langs de Theems, onderweg een pint pakken bij (bijvoorbeeld) The Eight Bells (oudste pub van Londen) en dus ook voor de niet-voetballiefhebbers genoeg te genieten.

Joost

#209
In Engeland is de sfeer ook grotendeels afhankelijk van het wedstrijdverloop.

Millwall v Brentford klinkt wel leuk maar als het een doodsaaie 0-0 wordt zal de sfeer daar ook slecht zijn. Terwijl het bij Fulham v Stoke gekkenhuis kan zijn ondanks dat er maar 3 tribunes zijn.

Als een deel slechts meegaat voor de gezelligheid en Engelse sfeer dan is Wimbledon v Oxford de beste optie. Het is een knus stadion dat tot de nok toe gevuld zal zijn. Je kunt er lekker allemaal bij elkaar staan op de staantribune. En League One in december als het weer wat slechter is levert zeker een wedstrijd vol strijd op.

Wellicht niet de meest voor de hand liggende optie voor mensen die niet zo heel vaak in Engeland komen en geen 'naam' waarmee je later op kantoor gaat pronken. Maar het benaderd wel het beeld dat mensen over voetbal in Engeland hebben het best.