Stijgers & Dalers 2012/13

Gestart door Joost, apr 08, 2013, 15:51:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: 3434 op apr 18, 2013, 15:04:03
La Lou heeft geen licentie dus zou Zaventem eindronde spelen indien het zo blijft.

Eergisteren is de stand trouwens veranderd. Bocholt = 1, Virton = 2. Wij en La lou 55pt ipv 58. Check kbvb.be of een.be - teletekst 545. Hoop dat dit een fout is.

Op KBVB.be is een deel van de uitslagen van gisteren nog niet verwerkt, een deel wel.

Wie er op teletekst bezig is geweest weet ik niet maar daar klopt echt helemaal niets van.

3434

Joost ik spreek niet over de wedstrijden van gisteren. Gisterenochtend hadden we 52 punten (de dag ervoor nog gewoon 55), gisteren gewonnen en nu terug 55 punten. Bocholt staat normaal pas 2de maar er schijnt iets te zijn i.v.m. de punten van Bleid waardoor vanalles veranderde.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

voetbalfan

Die data's van de eindronde van tweede klasse zijn ook raar of moeten nog gewijzigd worden. Als Cercle zaterdag wint speelt het de eindronde maar de data van de tweede wedstrijd is 9 mei, toevallig dezelfde dag dat ze de bekerfinale spelen. Benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.

Joost

Citaat van: 3434 op apr 18, 2013, 16:02:49
Joost ik spreek niet over de wedstrijden van gisteren. Gisterenochtend hadden we 52 punten (de dag ervoor nog gewoon 55), gisteren gewonnen en nu terug 55 punten. Bocholt staat normaal pas 2de maar er schijnt iets te zijn i.v.m. de punten van Bleid waardoor vanalles veranderde.

Ik ben er echter zeker van dat dit de juiste stand is met alle gespeelde en F1 wedstrijden erin verwerkt. Na je opmerking speciaal nog eens een lijstje van de site van de bond uitgedraaid en allen uitslagen van gisteren erin verwerkt.

Bleid heeft pas 7 punten vergaard, winst tegen Ciney en Union, gelijk tegen La Louviere.

Ben in ieder geval heel benieuwd

3434

Ik hoop het echt. Op de sociale media was iedereen in paniek toen onze voorsprong slonk van 5 naar 2 punten. Ondertussen weer 5 punten maar onze 8 punten zou beter zijn, die we overigens eerlijk verdiend hebben/hadden.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Eerste Klasse
Beerschot > beroep ingetrokken, naar BAS gestapt.
Zie; http://static.belgianfootball.be/project/publiek/vssl/html/nl/2013/16/beerschot.pdf

Tweede Klassers zonder licentie:
Boussu Dour Borinage > in beroep ookgeen licentie
Heist > in beroep licentie goedgekeurd
WS Woluwe > in vereffening
Brussels > in beroep licentie goedgekeurd

3434, weet jij of La Lou niet in beroep is gegaan?

Het wegvallen van WS Woluwe en Boussu Dour betekend dat er zo goed als zeker geen directe daler in 2e is.
Afhankelijk van de uitspraak in de zaak van Beerschot zal er ook geen team hoeven deel te nemen aan de eindronde. Hoe ze dat gaan organiseren is mij nog niet duidelijk.

3434

Woluwe kan eventueel nog naar het BAS stappen als iemand met 450 000 euro over de brug komt.

Ik heb het niet op papier staan maar het lijkt me logisch dat La Lou in beroep is gegaan maar ik vind hier nergens iets over.

Dit stond gisteren op hun site.
La Commission des licences de l'Union belge s'est réunie ce mercredi soir pour se pencher sur l'appel introduit par certains clubs. Aucune décision n'a cependant été prise s'agissant de l'URLC. On ne sait pas non plus quand ce sera le cas..

Ze weten het dus zelf ook niet, maar ze zijn wel in beroep neem ik aan.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

wekke

http://www.dhnet.be/sports/football/article/431873/le-brussels-obtient-sa-licence-en-appel-pas-boussu-dour.html

CiteerLa Commission des licences d'appel doit encore rendre son verdict concernant le White Star Woluwé et La Louvière (D3B). Aucune date n'a été fixée.

De licenties van WS Woluwe en La Louvière zijn gisteren niet afgehandeld en er is ook geen datum vast gelegd wanneer de beslissing valt.

Freekos79

Citaat van: Joost op apr 19, 2013, 10:16:38
Eerste Klasse
Beerschot > beroep ingetrokken, naar BAS gestapt.
Zie; http://static.belgianfootball.be/project/publiek/vssl/html/nl/2013/16/beerschot.pdf

Tweede Klassers zonder licentie:
Boussu Dour Borinage > in beroep ookgeen licentie
Heist > in beroep licentie goedgekeurd
WS Woluwe > in vereffening
Brussels > in beroep licentie goedgekeurd

3434, weet jij of La Lou niet in beroep is gegaan?

Het wegvallen van WS Woluwe en Boussu Dour betekend dat er zo goed als zeker geen directe daler in 2e is.
Afhankelijk van de uitspraak in de zaak van Beerschot zal er ook geen team hoeven deel te nemen aan de eindronde. Hoe ze dat gaan organiseren is mij nog niet duidelijk.

Dat dit zo openbaar is gemaakt, wel interessant! Beerschot kan het dus schudden. Betekent dit dat ze naar tweede gaan of nog lager?
Volgende wedstrijd: ?

wekke

Citaat van: Freekos79 op apr 19, 2013, 10:53:17
Dat dit zo openbaar is gemaakt, wel interessant! Beerschot kan het dus schudden. Betekent dit dat ze naar tweede gaan of nog lager?

Zonder licentie moet je terugzakken naar 3e klasse. Beerschot gaat zijn heil wel nog zoeken bij het BAS. Deze instantie is onafhankelijk van de voetbalbond en bekijkt het hele dossier opnieuw. Zo wil Patrick Vanoppen, voorzitter van Beerschot, tijd winnen om nieuwe investeerders te zoeken.

Freekos79

Citaat van: wekke op apr 19, 2013, 10:59:23
Zonder licentie moet je terugzakken naar 3e klasse. Beerschot gaat zijn heil wel nog zoeken bij het BAS. Deze instantie is onafhankelijk van de voetbalbond en bekijkt het hele dossier opnieuw. Zo wil Patrick Vanoppen, voorzitter van Beerschot, tijd winnen om nieuwe investeerders te zoeken.

Het ziet er erg somer uit, denk ik. Dan wordt het dus nog geen Antwerpse Derby :(
Volgende wedstrijd: ?

wekke

Citaat van: Freekos79 op apr 19, 2013, 11:03:33
Het ziet er erg somer uit, denk ik. Dan wordt het dus nog geen Antwerpse Derby :(

Ik zie het vooral somber in voor de hervatting van onze nationale competities. Patrick Vanoppen zal alle instanties (BAS , evocatie commissie, eventueel via de rechtbank) willen gebruiken om Beerschot te behoeden van 3e klasse of lager. Ons land kennende zullen die procedures lang aanslepen.

Ik hoop dat Cercle komend weekend PO III wint, dan kan de eindronde alleszins niet uitgesteld worden door de problemen van Beerschot.

Freekos79

Citaat van: wekke op apr 19, 2013, 11:07:37
Ik zie het vooral somber in voor de hervatting van onze nationale competities. Patrick Vanoppen zal alle instanties (BAS , evocatie commissie, eventueel via de rechtbank) willen gebruiken om Beerschot te behoeden van 3e klasse of lager. Ons land kennende zullen die procedures lang aanslepen.

Ik hoop dat Cercle komend weekend PO III wint, dan kan de eindronde alleszins niet uitgesteld worden door de problemen van Beerschot.

Ja, dat hoop ik ook!
Volgende wedstrijd: ?

3434

http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2013-04-19/ws-woluwe-vindt-oplossing-en-speelt-eindronde

Is er echt geen TV-zender die de meest hilarische (maar toch dramatische) serie ooit wil maken? Script wordt voorzien door de KBVB en Pro-league.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

3434

Blijkbaar is het bedrijf uit Dubai dat FC Brussels wou overnemen, nu de redder van Woluwe.  Helaas maak ik geen grap :) Benieuwd of ze bij Woluwe wel betalen.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11