Hoofdmenu

Lëtzebuerg

Gestart door Maroboduus, jul 03, 2008, 22:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Freebird op okt 20, 2015, 13:43:05
Ik dacht vanavond richting het Stade Municipal in Differdange te rijden voor de wedstrijd van CS Obercorn - SC Bettembourg om daar m'n ziektekiemen achter te laten. Blijkt dat ze op een nieuw kunstgrasveld spelen tegenwoordig, lijkt me helemaal niets. Niet echt een andere optie vandaag, klote, heb wel zin in een wedstrijd.

Morgen misschien alsnog richting Luxemburg, met Avenir Beggen dat tegenwoordig in de Luxemburgse Promotion d'Honneur staat te voetballen.
19:30 SC Bocholt - Olympia Bocholt (in Duitsland)

Voetbalman

Citaat van: Joost op okt 20, 2015, 14:43:54
19:30 SC Bocholt - Olympia Bocholt (in Duitsland)

Een niet-Soccerway-wedstrijd, ik leer alle dagen bij :)

Ondertussen als alternatief een rondleiding en infosessie in de kraamkliniek geboekt :D :(

Joost

Citaat van: Freebird op okt 20, 2015, 15:30:56
Een niet-Soccerway-wedstrijd, ik leer alle dagen bij :)

Ondertussen als alternatief een rondleiding en infosessie in de kraamkliniek geboekt :D :(

Ik zou toch maar naar Bocholt gaan. Uiteindelijk moet je vrouw toch de baby eruit werken en hoef je zelf alleen een handje vast te houden ;)

Voetbalman

Citaat van: Joost op okt 20, 2015, 15:34:54
Ik zou toch maar naar Bocholt gaan. Uiteindelijk moet je vrouw toch de baby eruit werken en hoef je zelf alleen een handje vast te houden ;)

Haha, inderdaad, ik hoop dat het allemaal zo gemakkelijk gaat :) Normaal zat ik trouwens vandaag in de tribune van Charlton Athletic. Ziek zijn en nog wat familiale zaken hebben ervoor gezorgd dat ik een reeks mooie wedstrijden op m'n buik kon schrijven. Congo - Gabon, Racing Emblem, Charlton Athletic heb ik al zien passeren, en daarnet kreeg ik de melding dat mijn gegarandeerd verlof voor vrijdag en maandag is ingetrokken waardoor m'n trip naar Engeland op de helling komt te staan. Rotherham, Blackburn, Accrington Stanley en de Tyne-Wear derby zouden wel eens plotseling gewoon afgeserveerd kunnen worden .. Rotweek!

Langemannetje

Een geplande trip in rook op zien gaan kan halve weken van mijn humeur verzieken
73 grounds in 14 verschillende landen

KRCM1904

FC Wiltz speelt vanaf morgen, zondag 25/10/2015, in een nieuw stadion, dat "Terrain am Pëtz" heet. Bron: Le Quotidien.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

KRCM1904

#51
Vandaag werden de halve finales voor de beker van Luxemburg gespeeld.

Mondorf - Fola Esch 1-0
F91 Dudelange - Pétange 4-0 n.v.

Finale: Mondorf - F91 Dudelange

De finale wordt gespeeld op 29 mei 2016 - aftrap 17.00 u.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Tribuneklanten

Citaat van: KRCM1904 op mei 05, 2016, 23:08:39
Vandaag werden de halve finales voor de beker van Luxemburg gespeeld.

Mondorf - Fola Esch 1-0
F91 Dudelange - Pétange 4-0 n.v.

Finale: Mondorf - F91 Dudelange

De finale wordt gespeeld op 29 mei 2016 - aftrap 17.00 u.

Daar ga ik bij zijn! Top affiche

mike_t

Wij (Freekos79 , Goldspeed en ik) waren gisteren bij de 2 halve finales.
Op een heerlijke zonnige dag in het gras gehangen van Mondorf, waar de underdog Mondorf verrassend won van Fola Esch. Held van de dag : De keeper van Mondorf. Waar we in het begin dachten dat deze keeper niet zoveel voorstelde heeft hij het met kunst- en vliegwerk voor elkaar gekregen om de 0 te houden.
Toeschouwers : Wij schatten zo een 1000 stuks. Plus 1 geit (de enige ekte, ekte Angry Goat) en 4 honden.
Entrée ; 12€ (dat is vrij pittig voor het niveau)
Drank ; 2€ fris, 2,5€ bier.
Eten ; 3,5€ wurst

Na het overwinningsfeestje op het veld gevierd te hebben en de keeper persoonlijk bedankt te hebben voor zijn heldendaden direct doorgereden naar Dudelange (20km verderop) waar we in de 4e minuut binnen kwamen en de brilstand nog op het bord stond.

Het stadion mooi van binnen, met daarbovenop een mooi uitzicht op het heuvellandschap en de watertoren. De wedstrijd ook hier redelijk gelijk opgaand. Ondanks dat Pétange een niveautje lager speelt. Na 90 minuten 0-0 (hadden dus net zo goed iets rustiger aan kunnen rijden), dus verlenging. Dudelange had duidelijk een betere conditie en zette dit om in een ruime 4-0 winst nv.
Toeschouwers : 855 (als ik het Luxemburgs goed verstaan heb), plus 5 honden.
Verder opvallend ; Union Petange aanwezig met 30/40 tifosi met 3-tal vlaggen. Dudelange heeft blijkbaar geen tifosi.
Entrée ; 12€
Drank ; 2€ fris, 2,5€ bier.
Eten ; 3,5€ wurst


Met rode harses en armen door de felle zon, na een gezellig dagje weer huiswaarts gekeerd. Freekos en Goldspeed bleven een nachtje in Dudelange waar hoogstwaarschijnlijk het dak eraf is gegaan... of niet?
Benzine prijs ; 1,10 (had het goedkoper verwacht). Wodka prijs 8€ voor fles Smirnoff.

Tijdens de finale zit ik ergens Letland/Estland/Litouwen, dus voor mij geen finale in Luxemburg.

KRCM1904

Ik ben ook tevreden met een finale Mondorf - F91 Dudelange. Ik hou niet zo van een finale tussen 2 topteams, meestal zijn dat vrij saai wedstrijden. F91 Dudelange is nu de favoriet en US Mondorf kan de wedstrijd aanvatten als underdog.  Voor Mondorf is het al van 1973 geleden dat zij nog een bekerfinale speelden, dus die hun fans gaan er geweldig naar uitkijken.
Ik zag aan de opstelling van Dudelange dat zij volgens mij niet met hun sterkste opstelling aan de wedstrijd tegen Pétange zijn begonnen.  Dudelange speelt ook nog voor de titel en dat gaat zeker wel voorrang krijgen.  Na een goed uur spelen gisteren en bij een 0-0 stand hebben ze dan toch blijkbaar enkele sterkhouders ingebracht en is het dan ook niet verwonderlijk dat net zij 3 van de 4 doelpunten scoorden in de verlengingen.  In dit geval was rust gunnen dus ook maar relatief, want nu hebben ze ook nog ongeveer 1 uur gespeeld.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Footballromantic

Finale wordt neem ik aan in het 'nationale' stadion gespeeld?
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Tribuneklanten

Citaat van: mike_t op mei 06, 2016, 11:55:52
Wij (Freekos79 , Goldspeed en ik) waren gisteren bij de 2 halve finales.
Op een heerlijke zonnige dag in het gras gehangen van Mondorf, waar de underdog Mondorf verrassend won van Fola Esch. Held van de dag : De keeper van Mondorf. Waar we in het begin dachten dat deze keeper niet zoveel voorstelde heeft hij het met kunst- en vliegwerk voor elkaar gekregen om de 0 te houden.
Toeschouwers : Wij schatten zo een 1000 stuks. Plus 1 geit (de enige ekte, ekte Angry Goat) en 4 honden.
Entrée ; 12€ (dat is vrij pittig voor het niveau)
Drank ; 2€ fris, 2,5€ bier.
Eten ; 3,5€ wurst

Na het overwinningsfeestje op het veld gevierd te hebben en de keeper persoonlijk bedankt te hebben voor zijn heldendaden direct doorgereden naar Dudelange (20km verderop) waar we in de 4e minuut binnen kwamen en de brilstand nog op het bord stond.

Het stadion mooi van binnen, met daarbovenop een mooi uitzicht op het heuvellandschap en de watertoren. De wedstrijd ook hier redelijk gelijk opgaand. Ondanks dat Pétange een niveautje lager speelt. Na 90 minuten 0-0 (hadden dus net zo goed iets rustiger aan kunnen rijden), dus verlenging. Dudelange had duidelijk een betere conditie en zette dit om in een ruime 4-0 winst nv.
Toeschouwers : 855 (als ik het Luxemburgs goed verstaan heb), plus 5 honden.
Verder opvallend ; Union Petange aanwezig met 30/40 tifosi met 3-tal vlaggen. Dudelange heeft blijkbaar geen tifosi.
Entrée ; 12€
Drank ; 2€ fris, 2,5€ bier.
Eten ; 3,5€ wurst


Met rode harses en armen door de felle zon, na een gezellig dagje weer huiswaarts gekeerd. Freekos en Goldspeed bleven een nachtje in Dudelange waar hoogstwaarschijnlijk het dak eraf is gegaan... of niet?
Benzine prijs ; 1,10 (had het goedkoper verwacht). Wodka prijs 8€ voor fles Smirnoff.

Tijdens de finale zit ik ergens Letland/Estland/Litouwen, dus voor mij geen finale in Luxemburg.

Prima finale, de finale vorig jaar was ook 12 euro entree.
We gaan het zien!

KRCM1904

Citaat van: StefanFR010 op mei 06, 2016, 13:15:36
Finale wordt neem ik aan in het 'nationale' stadion gespeeld?

Inderdaad, finale wordt steeds gespeeld in het Stade Josy Barthel. http://www.footballfans.eu/stadium/1958
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

KRCM1904

Nu vrijdag spelen de bekerfinalisten Monsdorf en Dudelange nog voor de competitie tegen elkaar.  Een beetje jammer dat dit nog 2 weken voor de finale geprogrammeerd staat. http://www.flf.lu/getattachment/a0d30808-deb8-4a6f-84a4-80921b04211d/20150920.aspx
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

KRCM1904

Ik hoop dat Mondorf en Dudelange gisteren zich gespaard hebben voor de bekerfinale. Hun competitiewedstrijd gisteren eindigde op 0-0.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)