Promotie/degrdatie België 2021-2022

Gestart door Joost, feb 05, 2022, 19:42:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Na alle beslommeringen ziet 3e amateur er komend seizoen dan zo uit;

   nr      club      2021-2022   
   1      Anzegem      A   
   2      Eppegem      A   
   3      Hamme      A   
   4      Jong Lede      A   
   5      Overijse      A   
   6      Stekene      A   
   7      Voorde-Appelterre      A   
   8      Wolvertem Merchtem      A   
   9      Beringen      B   
   10      Betekom      B   
   11      Diest      B   
   12      Nijlen      B   
   13      Pelt      B   
   14      St.Lenaarts      B   
   15      Termien      B   
   16      Wellen      B   
   17      Witgoor      B   
   18      Zwarte Leeuw      B   
   19      Houtvenne      2e amateur   
   20      Wijgmaal      2e amateur   
   21      Wezel      kampioen Antwerpen   
   22      Kampenhout      kampioen Brabant   
   23      Schoonbeek      vervangende kampioen Limburg   
   24      HO Kalken      kampioen Oost Vlaanderen   
   25      Wielsbeke      kampioen West Vlaanderen   
   26      Roeselare-Daisel      W-Vl, ter vervanging Zwevezele   
   27      Wervik      W-Vl, ter vervanging Menen   
   28      Elene-Grotenberge      O-Vl, ver vervanging Ronse   
   29      Aalter      O-Vl, ter vervanging Lochristi   
   30      Geel      Winnaar Interprovinciale Eindronde   
   31      Drongen      Winnaar Interprovinciale Eindronde   
   32      Rumbeke      Winnaar Interprovinciale Eindronde   

Met nog 1 voorbehoud;
Wint Tubeke de finale van Mandel United dan komt Pepingen-Halle uit 2e Amateur erbij en degradeert Eppegem alsnog.

Joost

De grens tussen A en B in 2e Amateur gaat nog eens westerlijker schuiven.
Zelfs FC Lebbeke zou al naar B moeten verwacht ik en zij missen dan de derby tegen Eendracht Aalst.

Wint Tubeke van Mandel dan verdwijnt ook Pepingen-Halle uit 2e amateur en moet er nog een centraler gelegen ploeg uit A naar B en dat zo zomaar Lokeren-Temse kunnen zijn of Eendracht Aalst.

syntric

Mooi overzicht Joost, hopelijk komt er ook 1 voor de franstalige reeksen in 3de amateur. Ik moet zeggen dat ik het soms allemaal wat moeilijk te volgen vind wie er nu juist zakt en stijgt :-)

Ik probeer steeds de volledige nationale reeksen te vincken, in de praktijk zijn dat er dat dan meestal met een nieuw stadion of de ploegen die opkomen uit provinciale. Maar vaak zijn dat dan weer 'liftploegen' die niet lang geleden al nationaal speelden, dus heb ik het merendeel ook al gedaan. Voor zover ik er nu al zicht op heb, zullen het er maar 2 zijn volgend seizoen (Hornu, Monceau).
Groundhopper for life :-)

wekke

Citaat van: Joost op mei 27, 2022, 14:33:31
De grens tussen A en B in 2e Amateur gaat nog eens westerlijker schuiven.
Zelfs FC Lebbeke zou al naar B moeten verwacht ik en zij missen dan de derby tegen Eendracht Aalst.

Wint Tubeke van Mandel dan verdwijnt ook Pepingen-Halle uit 2e amateur en moet er nog een centraler gelegen ploeg uit A naar B en dat zo zomaar Lokeren-Temse kunnen zijn of Eendracht Aalst.

Bij ons wordt er momenteel gespeculeerd op:

CiteerA-REEKS
1. Sparta Petegem (OVL)
2. Lokeren-Temse (OVL)
3. Olsa Brakel (OVL)
4. KVV Zelzate (OVL)
5. KFC Merelbeke (OVL)
6. FC Gullegem (WVL)
7. KSV Oudenaarde (OVL)
8. RC Harelbeke (WVL)
9. Racing Club Gent (OVL)
10. SC Dikkelvenne (OVL)
11. KVK Westhoek (WVL)
12. RFC Wetteren (OVL)
13. SV Oostkamp (WVL)
14. Erpe-Mere United (OVL)
15. FC Lebbeke (OVL)
16. SV Zulte-Waregem U23 (WVL)
17. Beerschot U23 (ANT)
18. Torhout

B-REEKS
1. Cappellen FC (ANT)
2. Bocholt VV (LIM)
3. City Pirates (ANT)
4. SK Londerzeel (VLB)
5. Diegem Sport (VLB)
6. Sporting Hasselt (LIM)
7. Berchem Sport (ANT)
8. SK Tongeren (LIM)
9. RC Hades (LIM)
10. KRC Mechelen (ANT)
11. KFC Turnhout (ANT)
12. Lille United (ANT)
13. Antwerp U23 (ANT)
14. YRKV Mechelen U23 (ANT)
15. K. Lyra Lierse
16. Belisia
17. Eendracht Aalst
18. n.n.b.

Saltacampos

Citaat van: syntric op mei 27, 2022, 15:03:43
Mooi overzicht Joost, hopelijk komt er ook 1 voor de franstalige reeksen in 3de amateur. Ik moet zeggen dat ik het soms allemaal wat moeilijk te volgen vind wie er nu juist zakt en stijgt :-)

Ik probeer steeds de volledige nationale reeksen te vincken, in de praktijk zijn dat er dat dan meestal met een nieuw stadion of de ploegen die opkomen uit provinciale. Maar vaak zijn dat dan weer 'liftploegen' die niet lang geleden al nationaal speelden, dus heb ik het merendeel ook al gedaan. Voor zover ik er nu al zicht op heb, zullen het er maar 2 zijn volgend seizoen (Hornu, Monceau).
Hornu is nog niet zeker, moeten zondag tegen Sporting Bruxelles in de eindronde.
De andere halve finale gaat tussen Meix en Biesme.
Daarna volgt nog de finale tussen beide winnaars volgens de info op de FB-pagina van Sporting Bruxelles.
Over land and sea

syntric

Citaat van: Saltacampos op mei 27, 2022, 16:20:55
Hornu is nog niet zeker, moeten zondag tegen Sporting Bruxelles in de eindronde.
De andere halve finale gaat tussen Meix en Biesme.
Daarna volgt nog de finale tussen beide winnaars volgens de info op de FB-pagina van Sporting Bruxelles.

Biesme, het stade de la Tourette blijkbaar, daar gaat gevloekt worden :-)
Groundhopper for life :-)

Joost

Citaat van: syntric op mei 27, 2022, 15:03:43
Mooi overzicht Joost, hopelijk komt er ook 1 voor de franstalige reeksen in 3de amateur. Ik moet zeggen dat ik het soms allemaal wat moeilijk te volgen vind wie er nu juist zakt en stijgt :-)

Ik probeer steeds de volledige nationale reeksen te vincken, in de praktijk zijn dat er dat dan meestal met een nieuw stadion of de ploegen die opkomen uit provinciale. Maar vaak zijn dat dan weer 'liftploegen' die niet lang geleden al nationaal speelden, dus heb ik het merendeel ook al gedaan. Voor zover ik er nu al zicht op heb, zullen het er maar 2 zijn volgend seizoen (Hornu, Monceau).

Vanavond :)

@wekke. Het scheiden van Beerschot en Antwerp is inderdaad ook wel logisch (helaas)

KV Mechelen speelt met haar beloften in Bornem. Is van andere ploegen al iets bekend? Momenteel speelt Zulte Waregem in Zulte, Beerschot in Kontich en Cercle in Ruddervoorde.

Saltacampos

Citaat van: Joost op mei 27, 2022, 16:53:28
Vanavond :)

@wekke. Het scheiden van Beerschot en Antwerp is inderdaad ook wel logisch (helaas)

KV Mechelen speelt met haar beloften in Bornem. Is van andere ploegen al iets bekend? Momenteel speelt Zulte Waregem in Zulte, Beerschot in Kontich en Cercle in Ruddervoorde.
Volgens mij speelt Zulte/Waregem in het stadion van Sparta Petegem.
Dit seizoen was dat in elk geval zo.
Cercle speelt ook met het A-elftal vaak vriendschappelijke wedstrijden in de voorbereiding in Ruddervoorde, dus vermoedelijk blijven ze daar.
Over land and sea

wekke

Citaat van: Joost op mei 27, 2022, 16:53:28
Vanavond :)

@wekke. Het scheiden van Beerschot en Antwerp is inderdaad ook wel logisch (helaas)

KV Mechelen speelt met haar beloften in Bornem. Is van andere ploegen al iets bekend? Momenteel speelt Zulte Waregem in Zulte, Beerschot in Kontich en Cercle in Ruddervoorde.

Er mogen sowieso maar max 2 beloftenteams per reeks zitten. De beloftencoach van Beerschot wist me te vertellen dat zij vragende partij zijn om naar de A reeks te gaan. Tenzij Antwerp de plaats van Cercle inneemt in 1e amateur.

Als ik me niet vergis dan speelt KVM inderdaad in Bornem, Beerschot in Kontich en Antwerp in Nijlen.

Joost

Citaat van: wekke op mei 27, 2022, 21:21:43
Er mogen sowieso maar max 2 beloftenteams per reeks zitten. De beloftencoach van Beerschot wist me te vertellen dat zij vragende partij zijn om naar de A reeks te gaan. Tenzij Antwerp de plaats van Cercle inneemt in 1e amateur.

Als ik me niet vergis dan speelt KVM inderdaad in Bornem, Beerschot in Kontich en Antwerp in Nijlen.

Ik vond het al een beetje vreemd dat ik Antwerp gemist had vanmiddag, maar die zitten bij mij al in 1e amateur. En Cercle in 2e want Cercle heeft geen licentie voor 1e Amateur.

Joost

Citaat van: Saltacampos op mei 27, 2022, 17:06:33
Volgens mij speelt Zulte/Waregem in het stadion van Sparta Petegem.
Dit seizoen was dat in elk geval zo.
Cercle speelt ook met het A-elftal vaak vriendschappelijke wedstrijden in de voorbereiding in Ruddervoorde, dus vermoedelijk blijven ze daar.

Zulte-Waregem heeft het hele seizoen in Petegem gespeeld, behalve die ene wedstrijd die ik had bekeken op rbfa.be :)

Joost

Citaat van: wekke op mei 27, 2022, 15:43:48
Bij ons wordt er momenteel gespeculeerd op:

Ik ga uit van

A-reeks
RC Gent
Cercle B
Oudenaarde
Aalst
Wetteren
Westhoek
Torhout
Harelbeke
Merelbeke
Sparta Petegem
Zelzate
Lokeren-Temse
Erpe-Mere United
Zulte Waregem B
Olsa Brakel
Oostkamp
Dikkelvenne
Gullegem

B-reeks
Beerschot B
RC Mechelen
KV Mechelen B
Berchem
Cappellen
Lyra-Lierse
Tongeren
Turnhout
City Pirates
Bocholt
Lille
Hasselt
Londerzeel
Diegem
Beligia
Pepingen-Halle
Lebbeke
Hades

(mocht je de volgorde apart vinden, het is op stamnummer)

Joost

Citaat van: syntric op mei 27, 2022, 15:03:43
Mooi overzicht Joost, hopelijk komt er ook 1 voor de franstalige reeksen in 3de amateur. Ik moet zeggen dat ik het soms allemaal wat moeilijk te volgen vind wie er nu juist zakt en stijgt :-)

Ik probeer steeds de volledige nationale reeksen te vincken, in de praktijk zijn dat er dat dan meestal met een nieuw stadion of de ploegen die opkomen uit provinciale. Maar vaak zijn dat dan weer 'liftploegen' die niet lang geleden al nationaal speelden, dus heb ik het merendeel ook al gedaan. Voor zover ik er nu al zicht op heb, zullen het er maar 2 zijn volgend seizoen (Hornu, Monceau).
Ik twijfel een beetje hoe het nu met de Franstalige 2e amateur gaat zijn.
Er komen 2 ploegen van bovenaf bij (Mouscron en La Louviere Centre) dus dan zou er een extra degradant moeten zijn, en dat is Verlaine.
Maar een nieuwsbericht uit Sudinfo meldt dat Verlaine in 2e Amateur blijft.
Dan kom ik daar dus (inclusief Union en Seraing B) op 19 clubs uit.
Dat is inclusief Tubeke, want als Tubeke promoveert zou er nog een extra ploeg uit 3e Amateur moeten stijgen (dat is Sprimont)

Enfin. Dit zijn de ploegen die komend jaar in 3e amateur zouden spelen;
Tournai
Brainois
Monceau
St. Ghislain
Aischoise
Couvin-Mariembourg
Leopold
Taminoise
Crossing Schaerbeek
Jodoigne
Mons
Onhaye
Gosselies
Rapid Symphorinois
Manage
Ath

Huy
Herstal
Sprimont
Raeren-Eynatten
Cinet
Kelmis
Libramont
Aywaille
Rochefort
Durbuy
Habay la Neuve
Mormont
Marloie
Gibry
Richelle

+winnaar Interprovinciale eindronde.

Saltacampos

Citaat van: Joost op mei 28, 2022, 00:20:46
(mocht je de volgorde apart vinden, het is op stamnummer)
RC Gent eerst, dat lijkt me niet meer dan normaal ;p
Mooi werk ivm Wallonië/Brussel ook.
Over land and sea

Saltacampos

Interprovinciale Eindronde (ACFF):
RLC Hornu-Sporting Bruxelles 1-1 (4-2 met strafschoppen)
ROC Meix-RUS Biesme 2-1

Als Tubize/Braine wint tegen Mandel United in Eerste Amateur, promoveren beide winnaars, anders enkel de winnaar van de finale, die wordt normaal volgende week in Meix-devant-Virton gespeeld.
Over land and sea