Hoofdmenu

Einde KNVB

Gestart door watergatehopper, jul 01, 2021, 11:03:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

watergatehopper

Veel supporters hebben niet zo'n hoge pet op van de KNVB. Denk aan de soms 'onmogelijke' aanvangstijden van wedstrijden voor uitsupporters, hoewel dit voor groundhoppers juist een zegen is. Als Cambuur supporter heb ik ook nog wel een reden..... Lang verhaal kort: De KNVB is druk bezig met het EK ondanks uitschakeling maar er schijnt een bommetje te zijn gelegd. Op MVV, De Graafschap, Feyenoord en Ajax na zou iedere club afscheid willen nemen van de KNVB.

https://www.twenteinsite.nl/breaking-clubs-nemen-afstand-van-de-knvb-de-nl-league-is-geboren.html?fbclid=IwAR3lBRh7VUvKm0SAvGkMpZ0TEiFYzGQ0aClCMbI4-i5bDCg6QHg8f8PRvRk

🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Nort

Symboliek dat de rijkste club van Nederland nog tegen is, omdat ze nog eens proberen om het oneerlijke tv model deels in stand te houden. Maar goed, die club stond ook te springen om als 18e club mee te doen aan de Europese Super league.

FC_Emmen

Als ze verwachten meer geld uit tv-opbrengsten te halen dan denk ik niet dat er iets aan de tijdstippen zal gaan gebeuren. Ik las ook ergens dat ze een gesloten competitie wilden, terwijl naar mijn mening een doorstroming tussen Eerste en Tweede divisie juist een goed ding zou zijn.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

watergatehopper

Citaat van: FC_Emmen op jul 01, 2021, 12:00:42
Als ze verwachten meer geld uit tv-opbrengsten te halen dan denk ik niet dat er iets aan de tijdstippen zal gaan gebeuren. Ik las ook ergens dat ze een gesloten competitie wilden, terwijl naar mijn mening een doorstroming tussen Eerste en Tweede divisie juist een goed ding zou zijn.

Doorstroming zou verplicht moeten worden idd. En de eisen voor de 1ste divisie een stuk lager. Voldoende lux voor avond wedstrijden en een uitvak lijkt me normaal maat een X aantal spelers als full prof lijkt me niet nodig. In het begin zullen er wat zenuwachtige burgemeesters maar dan zal na een paar seizoenen ook wel gaan.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

De Twaalfde Man

Ik heb een beetje meegekregen wat de plannen zijn, maar daar schort ook een hoop aan:

> Geen degradatie uit de KKD, wat ik voor de voetbalpiramide en ontwikkeling NL voetbal echt desastreus vindt. Juist de piramide ontwikkelen en de licentie-eisen voor clubs veranderen om spelen in de KKD juist aantrekkelijk te maken.
> Mogelijk U23 teams uit het buitenland integreren
> Europese gelden verdelen, dus clubs die Europees voetbal spelen moeten hun inkomsten deels afstaan aan anderen

FCT1980

Citaat van: De Twaalfde Man op jul 01, 2021, 12:31:35
Ik heb een beetje meegekregen wat de plannen zijn, maar daar schort ook een hoop aan:

> Geen degradatie uit de KKD, wat ik voor de voetbalpiramide en ontwikkeling NL voetbal echt desastreus vindt. Juist de piramide ontwikkelen en de licentie-eisen voor clubs veranderen om spelen in de KKD juist aantrekkelijk te maken.
> Mogelijk U23 teams uit het buitenland integreren
> Europese gelden verdelen, dus clubs die Europees voetbal spelen moeten hun inkomsten deels afstaan aan anderen

Wat kansloos zeg.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Citaat van: De Twaalfde Man op jul 01, 2021, 12:31:35
Ik heb een beetje meegekregen wat de plannen zijn, maar daar schort ook een hoop aan:

> Geen degradatie uit de KKD, wat ik voor de voetbalpiramide en ontwikkeling NL voetbal echt desastreus vindt. Juist de piramide ontwikkelen en de licentie-eisen voor clubs veranderen om spelen in de KKD juist aantrekkelijk te maken.
> Mogelijk U23 teams uit het buitenland integreren
> Europese gelden verdelen, dus clubs die Europees voetbal spelen moeten hun inkomsten deels afstaan aan anderen
1. Mee eens, maar het ligt niet aan de sectie betaald voetbal dat dit er niet is. Een (klein) aantal zaterdagclubs houden om hypocriete redenen dit onderwerp in een wurggreep.

2. Eens. Dat lijkt me ook helemaal niets.

3. Het Nederlandse model is zo ongeveer de meest oneerlijke van alle Europese competities, dus het is juist goed als er een beetje normalisatie inkomt. Dat ze het doen via de Europese gelden is ook nog voordeliger voor de clubs, aangezien ze dat mee kunnen nemen in hun begroting (en CL deelname vaak niet eens begroot wordt).

jdebruin96

Citaat van: Nort op jul 02, 2021, 09:42:52
1. Mee eens, maar het ligt niet aan de sectie betaald voetbal dat dit er niet is. Een (klein) aantal zaterdagclubs houden om hypocriete redenen dit onderwerp in een wurggreep.

Ik zou het niet weten hoor, maar zijn de eisen van de KNVB zo hoog? Ik snap anders ook echt niet waarom een amateurclub niet wilt/durft door te stromen.

ALenstra

De amateurclubs klagen daar vaak over. Vooral het aantal contractspelers lijkt een heet hangijzer.

Jef400

Wat is de meerwaarde van een x-aantal contractspelers? Puur een wurggreep uit de VVCS om zoveel mogelijk profvoetballers te hebben?

ALenstra

De VVCS houdt daar aan vast, ja.

Jef400

Ik denk dus dat het daar al mis gaat. Zeker als je de salarissen onderin de KKD ziet, waar het echt niet meer dan 1.300/1.400 netto in de maand is. Heb ik liever dat je die eis los laat, en je er voor zorgt dat er alleen sluitende begrotingen zonder zwartgeldconstructies in het voetbal mogelijk zijn. Het zal misschien wat huidige topamateurs kosten, maar zo zorg je wel voor een eerlijke piramide. Heb je die hele beloftenopvulling niet nodig.

spons

Volgens mij wordt door bijna iedereen vergeten dat de meeste clubs uit de 2e en 3e divisie helemaal niet naar de KKD zouden willen.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

watergatehopper

Citaat van: spons op jul 02, 2021, 14:05:46
Volgens mij wordt door bijna iedereen vergeten dat de meeste clubs uit de 2e en 3e divisie helemaal niet naar de KKD zouden willen.

Maar hoeveel zijn dat er nog als de regels versoepelen? Dan hou je denk ik alleen nog de clubs over die vanwege geloofsovertuiging niet op zondag willen gaan spelen, hoewel dat geen struikelblok hoeft te zijn en daarnaast de clubs die enkel vast lijken te houden aan de potjes tegen de buren. 
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Jef400

Volgens mij blijft zwartgeld gewoon het grootste struikelblok. Zeker in oude vissersgemeenschappen.