Week 10: 7 t/m 13 maart 2022

Gestart door Arjen, feb 22, 2022, 18:36:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyH79

Citaat van: watergatehopper op mrt 08, 2022, 08:16:41
Ah ok. Krijg je dit niet geregeld of anders? Wij gaan binnenkort een dagtrip en doen vooraf een test in NL. Als je langer gaat moet je een test in de UK doen als ik het goed begrijp. Ik vraag me alleen af of hier daadwerkelijk op gecontroleerd wordt of dat dit een stukje bureaucratie is voor de vorm. Wellicht Björn, Hugo of Joost hierop kan reageren? Zij zijn afgelopen weekend voor meerdere dagen naar Engeland geweest.

Een collega van mij is afgelopen weekend geweest, hij is zelf niet gecontroleerd maar in Nederland schijnen ze er af en toe iemand uit te pikken voor controle. In ieder geval afgelopen zondag toen hij op schiphol was.
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

ricodejong4

Is dit ook het geval wanneer je met de Eurotunnel komt?

Jobo

Citaat van: bagger010 op feb 25, 2022, 10:19:29
12-3  Rot-Weiss Oberhausen - Rot-Weiss Essen en Zwarte Leeuw - Racing Mechelen

RWO- RWE is zojuist afgelast vanwege de vele coronabesmettingen bij RWE

Joost

Citaat van: ricodejong4 op mrt 08, 2022, 09:59:30
Is dit ook het geval wanneer je met de Eurotunnel komt?

Ik ben afgelopen weekend met de Eurotunnel geweest.

Na je boeking en maximaal 72 uur voor je reis moet je per persoon 2 documenten uploaden. Een passenger locater form en een afbeelding van je QR code.

Deze documenten moeten door een medewerker van de Eurotunnel worden gevalideerd. Voor onze heenreis op vrijdag kreeg ik netjes de melding dat het gebeurd was op donderdag.

Bij de heenreis ging het dan ook heel soepel en is er verder niets anders dan pakweg 3 jaar geleden. Bij de douane werd enkel het paspoort gecontroleerd.

Voor onze terugreis op zaterdagavond bleef in mijn dossier bij onze uploads een oranje status staan. Toen we aankwamen bij de Eurotunnel hielp een medewerker ons door de incheck en moesten we binnen naar Le Concierge. Daar stond een behoorlijk rij met Roemenen dus ik had schrik dat het wel even kon duren. Maar die bleken allemaal bij elkaar te horen en binnen 5 minuten had een medewerker onze documenten gevalideerd en konden we verder.

Bij de Franse douane werd vervolgens ook nog onze QR code gescand.

Geen noemenswaardige problemen daar dus.

Nort

Citaat van: watergatehopper op mrt 08, 2022, 08:16:41
Ah ok. Krijg je dit niet geregeld of anders? Wij gaan binnenkort een dagtrip en doen vooraf een test in NL. Als je langer gaat moet je een test in de UK doen als ik het goed begrijp. Ik vraag me alleen af of hier daadwerkelijk op gecontroleerd wordt of dat dit een stukje bureaucratie is voor de vorm. Wellicht Björn, Hugo of Joost hierop kan reageren? Zij zijn afgelopen weekend voor meerdere dagen naar Engeland geweest.
Die test verplichting in de UK als je er langer blijft is een wassen neus. Niemand controleert erop. Ik denk dat je er alleen 'last' van krijgt als je b.v. in het ziekenhuis terecht komt en gezien je die testen per post mag opsturen, kun je je natuurlijk al snel verschuilen dat het bij de post is misgegaan.

Voor de terugreis met het vliegtuig is het afhankelijk van de airline en personeel hoe en wat er gecontroleerd wordt. Mijn ervaringen tot nu toe:
KLM - 100% controle bij de incheckbalie (je krijgt online ook geen boarding pass)
Easyjet/Ryanair - controle aan gate, de ene keer moet je een negatieve test tonen de andere keer is 2x vaccinatie voldoende. Het gebeurde dus een keer dat het personeel wel controleerde op de negatieve test en hierdoor z'n 40 man aan de gate weigerde...

FCT1980

Citaat van: Nort op mrt 08, 2022, 10:42:37
Die test verplichting in de UK als je er langer blijft is een wassen neus. Niemand controleert erop. Ik denk dat je er alleen 'last' van krijgt als je b.v. in het ziekenhuis terecht komt en gezien je die testen per post mag opsturen, kun je je natuurlijk al snel verschuilen dat het bij de post is misgegaan.

Voor de terugreis met het vliegtuig is het afhankelijk van de airline en personeel hoe en wat er gecontroleerd wordt. Mijn ervaringen tot nu toe:
KLM - 100% controle bij de incheckbalie (je krijgt online ook geen boarding pass)
Easyjet/Ryanair - controle aan gate, de ene keer moet je een negatieve test tonen de andere keer is 2x vaccinatie voldoende. Het gebeurde dus een keer dat het personeel wel controleerde op de negatieve test en hierdoor z'n 40 man aan de gate weigerde...

Ik heb een hele andere ervaring.
Op Birmingham airport werd er zeer streng gecontroleerd op testen. Mensen zonder test werden zonder pardon naar huis gestuurd en kwamen dus niet mee. Een man voor me had een test die 26 uur oud was waar deze maar 24 uur oud mocht zijn. Die werd ook naar huis gestuurd. Het ligt er dus aan van waar je vliegt. Brum was stressen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

watergatehopper

Bedankt voor jullie reacties.
Duidelijk.

Hopelijk komt deze onzin binnenkort te vervallen.
Ik ben geen covid ontkenner ofzo maar in deze fase van de pandemie nog een testverplichting bij in en uitreizen vind ik belachelijk. Vooral ook omdat er in beide landen zoveel besmettingen zijn.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

KoenvdD

Dag allen,

Bedankt voor het accepteren. Ik ben Koen uit Haarlem en ben sinds een paar jaar wat serieuzer aan het groundhoppen. Na het failliet gaan van Haarlem was ik even goed klaar met voetbal. Door een aantal boeken en de app futbology is mijn interesse in het groundhoppen flink aangewakkerd. Laatste jaren ga ik vooral lokaal en naar amateurwedstrijden, vanwege het vaderschap. Wellicht zien we elkaar een keer langs de velden. Groet

Deze week probeer ik:
10-03 Hercules Zaandam - Meervogels '31
12-03 FC Zaandam - AMVJ
13-03 CTO '70 - VVA/Spartaan



FC_Emmen

Citaat van: KoenvdD op mrt 09, 2022, 14:41:05
Dag allen,

Bedankt voor het accepteren. Ik ben Koen uit Haarlem en ben sinds een paar jaar wat serieuzer aan het groundhoppen. Na het failliet gaan van Haarlem was ik even goed klaar met voetbal. Door een aantal boeken en de app futbology is mijn interesse in het groundhoppen flink aangewakkerd. Laatste jaren ga ik vooral lokaal en naar amateurwedstrijden, vanwege het vaderschap. Wellicht zien we elkaar een keer langs de velden. Groet

Deze week probeer ik:
10-03 Hercules Zaandam - Meervogels '31
12-03 FC Zaandam - AMVJ
13-03 CTO '70 - VVA/Spartaan
Welkom Koen. En Haarlem wordt nog steeds gemist, door mij althans. Vooral als we tegen beloften teams spelen.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Jef400

Eens. Samen met RBC, Veendam en AGOVV.

Saltacampos

Citaat van: KoenvdD op mrt 09, 2022, 14:41:05
Dag allen,

Bedankt voor het accepteren. Ik ben Koen uit Haarlem en ben sinds een paar jaar wat serieuzer aan het groundhoppen. Na het failliet gaan van Haarlem was ik even goed klaar met voetbal. Door een aantal boeken en de app futbology is mijn interesse in het groundhoppen flink aangewakkerd. Laatste jaren ga ik vooral lokaal en naar amateurwedstrijden, vanwege het vaderschap. Wellicht zien we elkaar een keer langs de velden. Groet

Deze week probeer ik:
10-03 Hercules Zaandam - Meervogels '31
12-03 FC Zaandam - AMVJ
13-03 CTO '70 - VVA/Spartaan
Welkom en groet uit de stad waar Haarlem ooit, begin jaren tachtig, in Europees verband actief was!
Ik heb wel een voorkeur voor de andere club van de stad: Racing Gent ;p
Over land and sea

Saltacampos

Oberhausen-Essen ligt er helaas uit door covid bij RWE, plan B wordt:
Viktoria Köln-Wehen Wiesbaden
Zwarte Leeuw-RC Mechelen
Over land and sea

Stadiumhopper

10/03 PSV - FC Kopenhagen
11/03 FC Volendam - Excelsior
13/03 FC Utrecht - PSV
Bezochte grounds: 69

Instagram: Stadiumhopper.nl
Blog: https://www.stadiumhopper.nl/

Voetbalman

13/03/22: RSC Anderlecht - Antwerp

Wou nadien nog aansluiten bij Beerschot - AA Gent, maar die wordt helaas zonder bezoekers afgewerkt.