Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

3434

Wij waren pas in de 3de of 4de trein richting Dortmund (moeten wachten op iemand). Toen we aankwamen met onze kaartjes voor vak 61 (waar jij was) zeiden de stewards dat we er niet in mochten wegens gevaar om vertrappeld te worden. In de tribune erlangs was het echter niet beter, alles zat knalvol. Van de rellen niks meegekregen behalve hier en daar wat bier gooien.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

hstevenm

Naar de tyne-and-wear derby geweest.. (sunderland-Newcastle)
Ik vond redelijk tegenvallen zowel qua sfeer als qua voetbal.. De trip was voor de rest wel mooi, st. james park staat nu ook op het verlanglijstje wat een stadion..
Nog meer mensen heen geweest?

Arjen

Citaat van: hstevenm op okt 24, 2012, 18:58:52
Naar de tyne-and-wear derby geweest.. (sunderland-Newcastle)
Ik vond redelijk tegenvallen zowel qua sfeer als qua voetbal.. De trip was voor de rest wel mooi, st. james park staat nu ook op het verlanglijstje wat een stadion..
Nog meer mensen heen geweest?

Voetbal was van Sunderland-kant bedroevend. Sfeer vond ik wel OK, al had ik het wel wat heftiger verwacht. Wij hebben ons prima vermaakt.

Freekos79

Citaat van: hstevenm op okt 24, 2012, 18:58:52
Naar de tyne-and-wear derby geweest.. (sunderland-Newcastle)
Ik vond redelijk tegenvallen zowel qua sfeer als qua voetbal.. De trip was voor de rest wel mooi, st. james park staat nu ook op het verlanglijstje wat een stadion..
Nog meer mensen heen geweest?

Vond de sfeer wel mooi; weinig zang, maar veel en luid geschreeuw! Ook de opbouw naar de wedstrijd toe was geweldig met een complete stoet mensen over het bruggetje bij het stadion. Newcastle fans vielen me qua geluid wel wat tegen.
Volgende wedstrijd: ?

hgrm

#1219
Vanmiddag TOB - Ouderkerk bezocht (West 1 zaterdag 3B). Op Sportpark de Melkweg heeft TOB een aardig terrein omzoomd door bomen in herfstkleuren en voorzien van een aftandse tribune (hierover heeft Breda al eens bericht). Als het aan het Amsterdamse stadsdeel Noord ligt, verhuist TOB per 1-1-2013 naar Sportpark Oostzanerwerf, op een steenworp afstand van De Melkweg. Daar kan het gebruik gaan maken van het terrein dat toebehoorde aan Sporting Noord, dat onlangs is opgeheven. TOB is het er (nog) niet mee eens, onder meer omdat er bij Sporting Noord geen tribune staat.

Overigens speelt ook OSV (zaterdag 2e klasse, zondag 3e klasse) op Oostzanerwerf. OSV beschikt over een prachtige houten tribune en staat inmiddels op het verlanglijstje.

De wedstrijd tussen rode lantaarn TOB en koploper Ouderkerk was de moeite meer dan waard. Het duurde een klein halfuurtje voordat de katten uit de boom waren gekeken maar daarna barstte het spektakel los. Na een blunder achterin bij TOB kon Ouderkerk de score openen. TOB kwam snel terug tot 1-1 maar voor rust vielen de 1-2 en de 1-3.
Na rust bepaalde TOB het spel. Een makkelijk gegeven strafschop en een goed uitgespeelde aanval brachten de ploegen met nog een halve helft te spelen op gelijke hoogte.
Het laatste kwart van de wedstrijd had alles in zich wat je van een voetbalwedstrijd verwacht. Beide ploegen speelde vol voor de winst en kansen waren er over en weer. Uiteindelijk wist Ouderkerk de 3-4 te scoren. De keeper ging hierbij niet geheel vrijuit. De laatste minuten waren bloedstollend spannend, maar gescoord werd er niet meer.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Hoeveel toeschouwers waren er ongeveer?

hgrm

Ik was bezig met tellen. Toen ik bij 35 was, ben ik gestopt omdat ze niet stil wilden blijven staan.
Later werd het iets drukker. Laten we het (optimistisch) op 100 houden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

Het was weer een belevenis de jaarlijkse NFL wedstrijd op Wembley. De hele stad Londen was dit weekend in de ban van American Football. Echt overal in het centrum zag je mensen rondlopen in NFL jerseys waarbij de fans van New England Patriots veruit in de meerderheid waren. De wedstrijd die uitverkocht was met 84.004 toeschouwers was nogal eenzijdig, na een voorsprong verloren de Saint Louis Rams kansloos met 7-45 tegen de Patriots. Leuk was dat ze op het scorebord regelmatig tussenstanden en wedstrijd fragmenten toonden van de andere NFL wedstrijden in de VS. De Patriots fans waren heel content dat de Jets achter stonden tegen de Dolphins! Ook aardig was de choreo bij de volksliederen waarin de vlaggen van de VS en GB zichtbaar waren. Een minpuntje was dat het na afloop enorm druk was en dat ik bijna 3 kwartier deed over de wandeling tussen stadion en metrostation Wembley Park. En volgend jaar zijn er 2 NFL wedstrijden in Londen: eind september Minnesota Vikings-Pittsburgh Steelers en eind oktober Jacksonville Jaguars-San Francisco 49ers.

De dag ervoor was ik in Griffin Park bij Brentford-Hartlepool United. In het programmablad vernam ik dat Brentford in 2016 een nieuw stadion aan de Lionel Road gaat betrekken. De wedstrijd was kwalitatief armoedig maar af en toe wel aardig. Het werd 2-2 en het onderaan staande Hartlepool United toonde opvallend veel veerkracht. Er waren ongeveer 150 away fans waarvan een delegatie uit Kent die zichzelf de Kent Beer Boys noemen.

cafebac

Zondag voor het eerst in het nieuwe stadion van promovendus FC Zwolle geweest.
+ Zeer vriendelijke mensen daar in Zwolle, goede faciliteiten mbt parkeren ook voor de uitsupporters.
- Stadion: van buiten is het net een kantoor of hogeschool met een paar stellages lampen op het dak. Vanbinnen ademt het door de hoge muren naast het kunstgras niet echt sfeer uit. Het deed me nog het meest denken aan een sporthal met zo'n verhoogde tribune.
-- Uitvak: Na NAC, VVV en wellicht PSV(hier zelf nog nooit gezeten maar is niet veel) het slechtste uitvak in de eredivisie. Slecht zicht door een zeer dicht net(er zitten niet eens supporters onder het vak dus waarom hangt het ook aan de voorkant?) en door een dubbele rij dicht op elkaar staande palen met plexiglas ertussen was het doel vanaf mijn plek eigenlijk niet zichtbaar.
Het uitvak in het oude stadion was ook dramatisch maar dat had evenals De Koel nog wat nostalgie.

Nee voor mij als (uit)supporters is het Ijsseldelta Stadion(an sich best een leuke naam) zeker geen verrijking voor de Eredivisie.

AthleticHolanda

Met die nieuwe extra tribune aan de lange zijde vind ik het er plots wel een stuk leuker uitzien.

FCT1980

Vorig jaar met Twente voor de beker naar Zwolle geweest.
Wat een ellende daar zeg.
Wij hadden een verplichte combi dus parkeren heb ik eigenlijk niet op gelet.
De catering was op zich wel ok. Verder gewoon als vee behandelt dus kom er niet weer.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Sebastiaan_W

Citaat van: FCT1980 op okt 29, 2012, 13:09:09
Vorig jaar met Twente voor de beker naar Zwolle geweest.
Wat een ellende daar zeg.
Wij hadden een verplichte combi dus parkeren heb ik eigenlijk niet op gelet.
De catering was op zich wel ok. Verder gewoon als vee behandelt dus kom er niet weer.

2 euro voor een bak slootwater vind ik erg prijzig.

Verder ben ik erg blij dat ze niet meer in de eerste divisie zitten.

spons

Citaat van: FCT1980 op okt 29, 2012, 13:09:09
Vorig jaar met Twente voor de beker naar Zwolle geweest.
Wat een ellende daar zeg.
Wij hadden een verplichte combi dus parkeren heb ik eigenlijk niet op gelet.
De catering was op zich wel ok. Verder gewoon als vee behandelt dus kom er niet weer.

Die wedstrijd ben ik ook geweest omdat ik nog nooit in het "nieuwe" stadion was geweest, parkeren viel wel mee maar ik was erg vroeg en de catering viel voor zover ik me kan herinneren wel mee

Heb op de korte zijde gezeten aan de kant van het uitvak en vond het stadion helemaal niets maar dat is nu enigzins verbeterd met de nieuwe tribunes aan de lange zijde.


In februari maar eens met Feyenoord naartoe voor een "second opinion"
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Koning Kriel

Vorig jaar met Willem II naar Zwolle geweest. Uitvak heeft inderdaad slecht zicht, heb de hele wedstrijd vooraan tegen het glas gestaan omdat je daar het beste zicht hebt. Verder is het stadion lelijk, totaal geen voetbal uitstraling.

Na de wedstrijd veel problemen met opgefokte ME binnen de parkeerzone van het uitvak maar dat heeft niks met het stadion te maken.

Als ik dit jaar nog een keer ga dan is dat alleen omdat het een belangrijke wedstrijd is.

Joost

Ik krijg nu al zin in Zwolle v Roda...