Voetbaltijdschriften

Gestart door AthleticHolanda, mrt 30, 2009, 13:57:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Wist het nergens te plaatsen dus dan maar een nieuw topic.

Toen ik gisteren op Düsseldorf Hauptbahnhof drie kwartier moest wachten op de trein naar Venlo kocht ik 'ballesterer', misschien slecht van me maar kende het nog niet. Is een soort van Oostenrijkste 11 freunde, vond het erg interessant om te lezen allemaal.
Iemand meer bekend er mee?

www.ballesterer.at

Sebastiaan_W

Hoezo slecht? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Jammer dat zulk soort bladen in Nederland geen levensvatbaarheid hebben en dat de stekker uit de bladen Johan en nummer 14 is getrokken.

TeeZee

Citaat van: witte leeuw op mrt 30, 2009, 14:04:26Jammer dat zulk soort bladen in Nederland geen levensvatbaarheid hebben en dat de stekker uit de bladen Johan en nummer 14 is getrokken.
Aan de andere kant verschijnen de verhalen die anders in Johan/Nummer 14 waren verschenen nu deels in de vi. De vi is er de laatste maanden behoorlijk op vooruit gegaan (en dat is geen feit, maar slechts een ongevraagde mening van mij) en bijkomend voordeel is dat de mooie verhalen nu een groter lezerspubliek bereiken.

AthleticHolanda

Citaat van: witte leeuw op mrt 30, 2009, 14:04:26
Hoezo slecht? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Slecht door het feit dat ik al ontelbaar vaak door desbetreffende boekhandel ben gewandeld maar het nog nooit had zien staan ;-).

Hielke

Joost, in de VI van vandaag staat een uitgebreid artikel over de historie en het afscheid van Tivoli. Het is interessant, maar wel een enigszins droge opsomming. Ik zou liever zien dat men voor zulke artikelen naar het stadion trekt en een sfeerverslag maakt.

Joost

Ik zal 'm dadelijk eens gaan halen. Maar zo mooi als het boek dat erover verschenen is zal het wel niet zijn.

Maroboduus

Wat is de mening van de mensen hier die dikwijls naar het eiland trekken betreffende het blad "When Saturday Comes"? Ben er persoonlijk wel enigzins van gecharmeerd.

Joost

Citaat van: Maroboduus op jul 22, 2009, 20:17:54
Wat is de mening van de mensen hier die dikwijls naar het eiland trekken betreffende het blad "When Saturday Comes"? Ben er persoonlijk wel enigzins van gecharmeerd.

Ik vind het niet heel super, ze doen alsof ze erg bijzonder zijn maar de paar uitgaves die ik heb zijn nogal mager. http://www.backpassmagazine.co.uk/ vind ik een stuk leuker.

De VI is de laatste maanden zo goed dat ik nauwelijks meer een nummer mis, denk er hard over weer eens een abonnement te nemen. Het stuk over Tivoli is best aardig en er staan ook stukken in over Blackpool, de Irakees van Twente en Fabian Wilnis. Daarnaast reportages over werken in het Midden-Oosten, VVV Venlo en een stuk over kosten van een seizoenkaart hier en in andere landen.

Weinig zeggende interviews en een promostuk over het Amsterdam Tournament kan ik met een gerust hart overslaan.

Han

Citaat van: Maroboduus op jul 22, 2009, 20:17:54
Wat is de mening van de mensen hier die dikwijls naar het eiland trekken betreffende het blad "When Saturday Comes"? Ben er persoonlijk wel enigzins van gecharmeerd.
Ik consulteer met regelmaat de frisse internet-pendant http://www.wsc.co.uk/component/option,com_frontpage/Itemid,1/


Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Maroboduus

Citaat van: Joost op jul 22, 2009, 20:39:59
Ik vind het niet heel super, ze doen alsof ze erg bijzonder zijn maar de paar uitgaves die ik heb zijn nogal mager. http://www.backpassmagazine.co.uk/ vind ik een stuk leuker.

Ben ik met je eens, maar is dat niet een beetje inherent aan de (sport)journalistiek. Persoonlijk heb ik datzelfde gevoel ook heel sterk bij een blad als 11Freunde. Neemt niet weg dat ze toch regelmatig interessante thema's oppakken.

TeeZee


Hielke

Ik kan iedereen aanraden om de nieuwste Voetbal International te kopen en het verslag van FC Sheriff Tiraspol - FC Twente te lezen, geschreven door Peter Wekking. Geweldig verhaal. FC Twente op bezoek in een fantasiestaat, een afscheiding van Moldavië. 'Het zwarte gat van Europa'.

Joost

Citaat van: Hielke op okt 29, 2009, 21:39:13
Ik kan iedereen aanraden om de nieuwste Voetbal International te kopen en het verslag van FC Sheriff Tiraspol - FC Twente te lezen, geschreven door Peter Wekking. Geweldig verhaal. FC Twente op bezoek in een fantasiestaat, een afscheiding van Moldavië. 'Het zwarte gat van Europa'.

Een verhaal van dezelfde strekking is ooit gepubliceerd in Johan. Toen naar aanleiding van het Nederlands Elftal dat in Tiraspol moest gaan spelen.

AthleticHolanda

Zag tot m'n verbazing afgelopen weekend de When Saturday Comes bij de AKO op het station in Venlo liggen. Is me nog nooit eerder in Nederland opgevallen.

Sebastiaan_W

Citaat van: AthleticHolanda op nov 23, 2009, 18:41:58
Zag tot m'n verbazing afgelopen weekend de When Saturday Comes bij de AKO op het station in Venlo liggen. Is me nog nooit eerder in Nederland opgevallen.

Waterstones in de Kalverstraat te Amsterdam en volgens bij heb ik deze ook weleens bij de AKO op Amsterdam CS zien liggen.