Spotlicht op PSV 2007/08

Gestart door TeeZee, okt 28, 2007, 18:12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Nu PSV weer op de plaats staat waar het historisch gezien hoort, kan ik met een gerust hart een topic openen.

Op het Kasteel werd het sympathieke Sparta binnen 10 minuten weggevaagd. Bij 0-4 gunden de Eindhovenaren de thuisploeg nog een eretreffer. Hulde daarvoor. Ik moet de samenvatting nog bekijken en ken de uitslag verder alleen van internet en teletekst zoals het een echte supporter betaamt. Ik hoop dat het een geflatteerde overwinning was en dat er betonvoetbal gespeeld werd. Ik wens geen inschuivende 4 te zien of vleugelspel, want als ik ouderwets voetbal wil zien zet ik wel een dvd op van 1974. Of een VHS-band natuurlijk.

Helaas las ik dat Koeman zei dat hij een aanvallende taktiek had bedacht en dat dat zich uitbetaalde. "We zijn al een tijdje bezig om wedstrijden agressief en goed te beginnen", aldus de trainer. Ik mag toch hopen dat dat agressieve spel samen gaat met vliegende tackles (twee gestrekte benen uiteraard), want anders zie ik het nut er echt niet van in.

PSV moet voetbal spelen dat door het gros (Ajax) niet mooi wordt gevonden en uiteindelijk alles winnen. Dat is het enige dat ik verlang.

TeeZee

Koeman verlaat PSV voor Valencia. Het is erg verrassend, maar erg rouwig kan ik er niet om zijn. Ik hoop nu op Martin Jol.

Stretford end

Koeman vertrekt bij PSV. Een gat in de lucht sprong ik op mijn werk vandaag toen ik het hoorde. Ook ben ik blij dat die Bruins slot weg is. Nu hopen dat Jol, stevens of Mourinho hahah komt. Nee mijn voorkeur gaat uit naar Fred Rutten. Een verstandige goede coach.


TeeZee

Citaat van: Stretford end op okt 31, 2007, 20:48:13Mourinho
Dat zou geweldig zijn, echt waar! Mourinho of Jol, daar heb ik het meeste mee.

Realistisch gezien verwacht ik dat het een bekende van Reker zal worden.

Stretford end

Citaat van: Albion op okt 31, 2007, 21:02:08
Citaat van: Stretford end op okt 31, 2007, 20:48:13Mourinho
Dat zou geweldig zijn, echt waar! Mourinho of Jol, daar heb ik het meeste mee.

Realistisch gezien verwacht ik dat het een bekende van Reker zal worden.

Reker is een echte psv'er dus ik gok dat het wel goed komt. Ik heb echt heel veel vertrouwen in hem.

Met een ding ben ik echt blij: TOnny Bruins Slot is weg. Wat was dat een misselijkmakende zonnebankkop zeg. Dries Roelvink zou jaloers zijn. En dan dat accent wat een grap zeg.

hgrm

Het valt wel weer op hoe groot het cultuurverschil is tussen PSV en 020. In Ouderkerk aan de Amstel rollen ze bekvechtend over straat, trappen ze elkaar na en maken ze elkaar zwart als de trainer vertrekt. In Eindhoven gaan ze met respect met elkaar om.

Nu maar hopen dat het Jol wordt, al was het maar omdat die dan niet naar 020 gaat.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Stevens heeft zojuist gemeld dat hij niet naar PSV gaat. Kortom, er is een zeer grote kans dat het Stevens wordt.

Citaat van: hgrmIn Ouderkerk aan de Amstel rollen ze bekvechtend over straat, trappen ze elkaar na en maken ze elkaar zwart als de trainer vertrekt. In Eindhoven gaan ze met respect met elkaar om.
Dat komt ook door Reker, die mij zeer goed bevalt. Inderdaad zoals Stretford end ook zegt een echte PSV'er die ook uit Strijp komt. Jan Reker is verder ook iemand van de no-nonsense in al zijn mediaoptredens. Daar hou ik wel van.


The Wizard

Koeman die te pas en te onpas Arouna Kone verweet pas vlak voor het seizoen te vertrekken.
Typisch gevalletje van de pot verwijt de ketel, bah ! Ga dan in de winterstop, dat had Valencia ook wel geaccepteerd.
Zijn keuze is zeer begrijpelijk, het moment absoluut niet.

Rokerman

Citaat van: The Wizard op nov 01, 2007, 19:09:51
Koeman die te pas en te onpas Arouna Kone verweet pas vlak voor het seizoen te vertrekken.
Typisch gevalletje van de pot verwijt de ketel, bah ! Ga dan in de winterstop, dat had Valencia ook wel geaccepteerd.
Zijn keuze is zeer begrijpelijk, het moment absoluut niet.

Helemaal mee eens ! Het wordt tijd dat er ook een transfer-deadline voor trainers komt. Zo is het nog allemaal een zooitje als zij wel kunnen gaan en staan wanneer ze willen. Als je als club een trainer kiest, en als je als trainer een club kiest moet je ook maar je karweitje afmaken.....
FTM

Erkaa

De voetballerij is een raar wereldje. Iedereen denkt aan zichzelf en voor een paar eurootjes extra stapt men af van eerdere (bewust) gemaakte afspraken.

Ik las deze week dat Ron Jans de langst zittende trainer in de Eredivisie is, alweer 5 seizoenen bij FC Groningen.

TeeZee

Citaat van: Erkaa op nov 02, 2007, 08:07:22
De voetballerij is een raar wereldje. Iedereen denkt aan zichzelf en voor een paar eurootjes extra stapt men af van eerdere (bewust) gemaakte afspraken.
Zou het niet veel gekker zijn als je in de voetbalwereld niet zou kunnen gaan en staan waar (en wanneer) je wilt? In het normale leven kun je met de inachtneming van een opzegtermijn toch ook overstappen? Ik zou eerder zeggen dat het raar is dat zo'n opzegtermijn in de voetbalwereld niet lijkt te bestaan en PSV dus onderhandelt met Valencia over een afkoopsom. Ik snap wel dat voetbal een sport is en dat het vanuit het oogpunt van een eerlijke competitie wenselijker is dat dit niet kan, maar aan de andere kant wil de voetbalwereld zelf niets liever dan het bedrijfsmatig aanpakken. Daar hoort het afschaffen van transferperioden en het invoeren van een permanente koehandel dus ook bij. (Niet dat ik dat zelf vind, maar uit het oogpunt van consistentie is het wel logischer. De lusten EN de lasten.)

Stretford end

Citaat van: Albion op nov 02, 2007, 08:27:42
Citaat van: Erkaa op nov 02, 2007, 08:07:22
De voetballerij is een raar wereldje. Iedereen denkt aan zichzelf en voor een paar eurootjes extra stapt men af van eerdere (bewust) gemaakte afspraken.
Zou het niet veel gekker zijn als je in de voetbalwereld niet zou kunnen gaan en staan waar (en wanneer) je wilt? In het normale leven kun je met de inachtneming van een opzegtermijn toch ook overstappen? Ik zou eerder zeggen dat het raar is dat zo'n opzegtermijn in de voetbalwereld niet lijkt te bestaan en PSV dus onderhandelt met Valencia over een afkoopsom. Ik snap wel dat voetbal een sport is en dat het vanuit het oogpunt van een eerlijke competitie wenselijker is dat dit niet kan, maar aan de andere kant wil de voetbalwereld zelf niets liever dan het bedrijfsmatig aanpakken. Daar hoort het afschaffen van transferperioden en het invoeren van een permanente koehandel dus ook bij. (Niet dat ik dat zelf vind, maar uit het oogpunt van consistentie is het wel logischer. De lusten EN de lasten.)


Een opzegtermijn bestaat wel in de voetbalwereld maar wordt niet gerespecteerd. Het wordt gewoon afgekocht. Dus ik denk een deadline voor trainers, soort transferwindow, helemaal niet verkeerd is.

Nu maar hopen dat het martin jol wordt inderdaad.

Mach

Klinkt op zich niet zo onlogisch, een transferdeadline voor trainers. Aan de andere kant vind ik het ook weer onnodig. Je moet als club zo in elkaar zitten dat het gewoon opgevangen kan worden. Allemaal leuk en aardig dat er voetbalseizoenen zijn, maar je kunt niet alles plannen en dat hoeft ook niet. Voor psv is er ook niet zoveel aan de hand. Als Koeman wordt vervangen door Jol wordt je er niet slechter op en de nieuwe trainingsmethoden die Jol meeneemt kunnen de spelers ook weer een stukje beter maken.

Zelf zie ik graag dat clubs een wat langer termijn beleid voeren. Dus een trainer voor langere tijd houden en dan de gehele organisatie mee laten groeien als geheel. Bij Heerenveen ging dit uitstekend en Groningen heeft dit vervolgens knap gekopieerd. Dat geeft stabiliteit en geeft je alle ruimte om je club op te bouwen. Maar de meeste club laten zich tot verleiden tot trainers als Koeman die alleen kijken naar korte termijn succes. Is niet zo erg, er zijn momenten dat het goed is voor een club. Je moet je er dan wel op instellen dat het onrustig kan worden op momenten die je niet kan kiezen. psv gaat daar nu prima mee om, zoals het hoort. Niet in paniek, niet om je heen schoppen.

TeeZee

En PSV belandt nu in een heuze crisis. Vanavond verloren van Heerenveen, het is nu wachten op nog eens nul punten tegen zowel Fenerbahce als AZ. Koeman wist dit natuurlijk al en was slim door te vertrekken.

Stretford end

Citaat van: Albion op nov 03, 2007, 21:55:25
En PSV belandt nu in een heuze crisis. Vanavond verloren van Heerenveen, het is nu wachten op nog eens nul punten tegen zowel Fenerbahce als AZ. Koeman wist dit natuurlijk al en was slim door te vertrekken.

Dit kan twee kanten op gaan. of ze komen er sterker uit of ze hebben een dipje. Ik denk uit bij heerenveen verliezen dat gebeurt \psv wel vaker. ik kan me nog goed herinneren dat ik vier jaar geleden denk ik uit mee ben geweest en dat we met 0-5 verloren. En toenmoest ik ook nog drie uur terug. wat een ellende hahahahaa

vanavond zullen we laten zien waarvan we gemaakt zijn!!