Achilles krijgt een kunstgrasveld

Gestart door Robbie, mei 31, 2016, 18:48:54

Vorige topic - Volgende topic

Robbie

http://www.achilles29.nl/achilles29-1/start-aanleg-kunstgras-bij-achilles29/

Helaas. Als ik het niet verkeerd heb worden hierdoor komend seizoen in NL meer wedstrijden in het betaalde voetbal gespeeld op kunstgras dan echt gras. Da's erg jammer.

Ik vraag me ook zeer af of per saldo kunstgras goedkoper is. Achilles heeft trouwens voor kunstgras gekozen, omdat er dan meer wedstrijden op gespeeld kunnen worden.

Freekos79

Citaat van: Robbie op mei 31, 2016, 18:48:54

Helaas. Als ik het niet verkeerd heb worden hierdoor komend seizoen in NL meer wedstrijden in het betaalde voetbal gespeeld op kunstgras dan echt gras. Da's erg jammer.

Ik vraag me ook zeer af of per saldo kunstgras goedkoper is. Achilles heeft trouwens voor kunstgras gekozen, omdat er dan meer wedstrijden op gespeeld kunnen worden.

Jammer
Volgende wedstrijd: ?

Koning Kriel

Dat was ook dit jaar al het geval. Voornamelijk in de jupiler league, zat een keer naar voetbal op vrijdag te kijken dat er maar één wedstrijd op gewoon gras was

Jesse

zo zonde.... wie wil voetballen op plastic gaat maar lekker zaalvoetballen

Sebastiaan_W

Ga het eens aan een amateurclub vragen. Ik weet het antwoord wel.

Nort

Citaat van: Sebastiaan_W op jun 01, 2016, 16:25:12
Ga het eens aan een amateurclub vragen. Ik weet het antwoord wel.

Zolang de gemeente betaald voor de aanleg wel. Anders kan bijna, op een uitzondering na, geen een club dat veroorloven.

Saltacampos

Citaat van: Jesse op jun 01, 2016, 15:36:57
zo zonde.... wie wil voetballen op plastic gaat maar lekker zaalvoetballen
Dat vind ik zeer relatief, op een GOED grasveld voetballen is beter dan op een kunstgrasveld, maar anders niet. In de nadagen van mijn amateurvoetbalcarrière heb ik nog een paar keer op kunstgras gespeeld en dat was toch veel beter dan op de slechte velden waarop je als amateur normaal moet spelen en waar de bal nog vijf keer van richting verandert voor hij bij jou aan komt (om van wedstrijden in de winter dan maar te zwijgen).
Over land and sea

Jesse

Citaat van: rrcg1899 op jun 01, 2016, 17:24:17
Dat vind ik zeer relatief, op een GOED grasveld voetballen is beter dan op een kunstgrasveld, maar anders niet. In de nadagen van mijn amateurvoetbalcarrière heb ik nog een paar keer op kunstgras gespeeld en dat was toch veel beter dan op de slechte velden waarop je als amateur normaal moet spelen en waar de bal nog vijf keer van richting verandert voor hij bij jou aan komt (om van wedstrijden in de winter dan maar te zwijgen).

nah, niet mee eens. speel nog liever op een weiland als op kunstgras

Olav

Citaat van: Jesse op jun 01, 2016, 17:26:01
nah, niet mee eens. speel nog liever op een weiland als op kunstgras

Precies, juist de weilanden spelen het best !

Semper Fidelis

Als trainingsveld vind ik het wel een oplossing. Bij ons zijn de 'normale' trainingsvelden namelijk binnen een paar maand een veredelde zandbak. Echter zijn er bij ons wel een paar grasmatten die het gehele jaar redelijk goed blijven en speel daar dan ook veel liever de wedstrijden op. Blijf het enorm zonde vinden dat steeds meer clubs overstappen op het kunstgras, die matten eindigen dan ook niet voor niets altijd onderaan met de verkiezing voor de beste 'grasmat'.

Nort

Al is dat laatste vooral gebasseerd op onderbuik gevoelens.

Joost