Jouw seizoen 2024/ 2025

Gestart door watergatehopper, jun 12, 2025, 16:46:23

Vorige topic - Volgende topic

DannyH79

Dit seizoen op 55 potjes uitgekomen, komen wellicht nog 1 of 2 oefenpotjes bij dit seizoen.

Van deze 55 heb ik 27 nieuwe grounds bezocht. En 3 nieuwe landen, Frankrijk, Engeland en Turkije.

Hoogtepunt van dit seizoen is mijn tripje naar Liverpool in januari waarbij ik een FA cup wedstrijd van Everton op Goodison Park heb mogen aanschouwen, rondleidingen door Goodison Park en Anfield mogen doen en een wandeling door de wijk bij Anfield gemaakt en prachtige murals heb mogen zien.

Buiten dat in Belgie Lommel en Westerlo bezocht. In Duitsland vooral kleinere clubs, waarbij Grotenburg stadion vlak voordat Uerdingen weer failliet ging en het Rontgen-stadion mooie grounds zijn, zonder dat ik de andere te kort wil doen.(FC Kleve, FC Bocholt)

In Nederland kampioenswedstrijd van IJsselmeervogels als gloryhunter meegepakt 😀. In het betaalde voetbal 3 nieuwe stadions, Adelaarshorst, Yanmar Stadion en het nieuwe GS Staalwerken Stadion van Helmond. Verder veel amateurclubs vooral met mijn eigen club Valleivogels en veel revisits in de regio omdat dit thuis beter uitkwam.

Voor een overzicht van mijn seizoen kan je via onderstaande link op mijn blog kijken waarbij ik vooral foto's plaats van nieuwe ground of interessante revisits:
https://groundhop-hopper.blogspot.com/p/seizoen-2024-2025.html

Voor komend seizoen weer veel nieuwe wensen waarbij sommige terugkerend zijn zoals Union St Gillis. Hoop nog een leuke lezersreis mee te pakken van Staantribune, Europese potjes van Utrecht en verder pakken wat ik pakken kan, uiteraard afhankelijk van in combinatie met thuis mogelijk is.
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

jdebruin96

Het seizoen 2024-2025 ging goed van start, maar mede door een verhuizing in januari was het laatste half jaar een beetje gezapig.

Dit seizoen zag ik 17 wedstrijden (Nederlands tel ik niet mee) in 7 landen waarbij ik maar liefst 7 x een 0-1 gezien heb.

Mijn hoogtepunten waren: 2 x Dundee Derby waarbij de derby bij United veruit het leukste was. Daarnaast was ik ook nog getuige bij de derbys van FC Nantes - Stade Rennais, Blackburn Rovers - Burnley en Lokeren - Beveren. Een ander hoogtepunt was mijn bezoek aan Valencia, wat één stadion! Ook was ik aanwezig bij de kampioenswedstrijd van MSV Duisburg met 12000 uitsupporters en bezocht ik voor de 3e keer FC Bologna.

Het seizoen telde ook een paar tegenvallers: HSV, Empoli, KAA Gent en Levante konden mij niet bekoren.

Al met al wederom een heel leuk seizoen! 

Nort

Het seizoen '24/'25 is er weer eentje voor de geschiedenis boeken

Statistieken
Wedstrijden: 81
Doelpunten: 279 (3,44)
Stadions: 51
Stadions nieuw: 33
Landen: 12 (2 nieuw)
PSV: 34x
SES: 15x
Eigen wedstrijden: 24x (9x SES2, 17x SES3, 2x SES 35)

Het hoogtepunt van het seizoen was de week van 11 t/m 18 mei. Op zondag 11 mei wij met het 2e dan eindelijk een keer kampioen, na twee seizoenen op rij de 'kampioenswedstrijd' verloren te hebben. Op de platte kar door het dorp en met een biertje in de hand horen dat PSV eerst 1-0 en erna 2-0 achterstaat tegen Feyenoord. Al 'lachend' zeiden wij tegen elkaar, laat Ajax vandaag ook maar kampioen worden. Vandaag krijgen wij toch niks mee door de drank, morgen de kater en de rest van de week kijken wij even geen tv. Toen konden wij nog niet vermoeden hoe de dag zou eindigen... De kantine werd uiteindelijk om 01:15 afgesloten.

Drie dagen later volgde het unieke tafereel met de prachtige beelden uit een half leeg Philips Stadion. Nooit eerder juichten wij zo hard en zo lang voor een doelpunt aan de andere kant van het land. Pas een uur na afloop verlieten wij het stadion om het feestje te vervolgen in een nachtelijke zwemsessie met lauw bier en champagne. De klok verraadde dat het 02:30 was, maar de kater op donderdag werd vriendelijke verwelkomt.

Voor de zondag had ik geen kaart in het uitvak gekocht, mede vanwege de titelstrijd bij SES2. De laatste wedstrijd van het seizoen werd in 2x 40 minuten afgedaan, waarna het halve team richting Eindhoven trok. Op het stadhuisplein vond ik het toch veel spannender dan gedacht, maar na de 1-3 werden de knuffels over-en-weer uitgedeeld. Door al het bier en de spanning was de energie er om 22:00 wel uit.

Op maandag sloten wij het kampioensfeest af in het stadion. De kleintjes van mijn broer en mij (2 & 3 jaar) genoten van de aanwezigheid van Phoxy en de Pringles en elke keer als ze nu langs het stadion rijden wordt er 'phoxy huis' geschreeuwd. Tot zover is de opvoeding geslaagd.

De top-3

1.   Rode Ster Belgrado – PSV
Een bezoek aan de rood-witte club van Belgrado stond al een tijd op mijn verlanglijst, maar het wilde er niet van komen. Het lot van de Champions League bracht ons in Belgrado. Een goed gezelschap, gruwelijke kou met natte sneeuw en mijn eerste uitoverwinning in de Champions League (na 14 pogingen!)

2.   Sheffield United – Sheffield Wednesday
De Steel City derby was een sluitstuk van een goed getimed weekend. Bij de nadering van de 92 (stand na dit seizoen; 80/92). In twee dagen, met één overnachting kon ik drie clubs afvincken; Salford City, Stockport County en Sheffield United. De derby an sich was leuk, maar voldeed aan het verwachtingspatroon en dus niet heel bijzonder.

3.   Workington AFC – Ashton United FC
Twee eerdere pogingen om Workington te vincken strandden door een familie reünie en omgewaaide bomen op het spoor. Deze keer besloot ik in april te gaan en hadden wij geen last van slecht weer. Als bonuspunt werd op vrijdagavond nog een lokale cup final gespeeld in het rugby stadion, dat bijna naast het stadionnetje van AFC Workington ligt. Het terrein van Workington is erg leuk en is bijna nog identiek aan de tijd dat men nog in de Football League speelde. Enkel de hoofdtribune (onveiligheid) en de lichtmasten zijn afgebroken.

En last but not least. Op de laatste dag van het amateurseizoen, bezocht ik de finalewedstrijd tussen Juliana Mill – Braakhuizen. Het was een wedstrijd waar alles in zat. Neutraal terrein met een prima opkomst, veel doelpunten (7 stuks), een rode kaart en uiteindelijk een verliezend Juliana waardoor SES Langenboom nog een jaartje op een hoger niveau speelt dan de 'grote' kleine buurman Juliana Mill.

rogo_breda

Ik kan er vrij kort over zijn, helaas. Het groundhoppen stond even op een wat lager pitje. Na in NL en België zo'n beetje alles wel gezien te hebben, begint ook Duitsland steeds minder te trekken. Teveel van hetzelfde allemaal, steeds lastiger om iets unieks te vinden. Engeland blijft nog wel steeds mooi, maar hier zat het dan weer erg tegen met 2 afgelastingen (daarvoor nog nooit meegemaakt) bij Bradford en Aldershot. Dus dat zijn dan meteen 2 doelen voor het nieuwe seizoen.

Wat wel een echt hoogtepunt was: Chemie Leipzig. Dat soort stadions zijn de kersen op de taart wat mij betreft. Verder 2 mooie nieuwe landenpunten erbij met Oostenrijk en Polen. En het bezoeken van Stadio Breda (net buiten Milaan) natuurlijk :)

Saltacampos

Leuk seizoen met volgende 10 uitschieters:
*Frankrijk-Zweden (dames) in een uitverkocht stadion in het prachtige Dijon was een mooie seizoensopener
*Argentinië-Irak op de OS in Lyon, leuk om eens de sfeer van de OS mee te maken en Lyon is een heel mooie stad. Toen Irak de gelijkmaker scoorde ging het dak eraf, prachtig
*Oberhausen-Duisburg, net niet gesmolten in een ramvol uitvak met 6.000 Duisburgers in de volle zon met één drankkraampje
*Angers-Nantes, leuke derby in een stad die een bezoek meer dan waard is
*Roubaix-Neuilly-sur-Marne (uitslag 4-5) in de Coupe de France met een onverwacht fanatieke sfeer
*Rapid Symphorinois-Stade Mouscronnois, één van de 23 aanwezigen net voor Kerst in de gietende regen en kou op een modderveld, noem me gek, maar ik hou van dit soort obscure wedstrijden
*Aldershot-Hartlepool, wat een heerlijke oude bak, een voorrecht om daar een wedstrijd te mogen zien
*Marseille-Nantes, het Vélodrome is een must see wat mij betreft, chaotische maar leuke stad om een paar dagen in te verblijven
*Wisla Krakow-Swit Szceczin: een paar dagen eerder mijn eerste wedstrijd in Polen gezien bij Wieczysta Krakow, maar ondanks nul uitsupporters en een wedstrijd op het tweede Poolse niveau, was de sfeer bij Wisla bij vlagen behoorlijk indrukwekkend
*RBC-Xerxes, leuk om te zien hoe deze voormalige profclub nog leeft in Roosendaal

Over land and sea

maikelll043

Seizoen 2024 -2025

Nederland: 106 wedstrijden (437 doelpunten)
België: 31 wedstrijden (87 doelpunten)
Duitsland: 7 wedstrijden (22 doelpunten)
Turkije: 5 wedstrijden (17 doelpunten)
Kroatië: 2 wedstrijden (7 doelpunten)
Frankrijk: 1 wedstrijd (3 doelpunten)

Totaal: 152 wedstrijden (573 doelpunten)

KoenvdD

Dit seizoen 36 wedstrijden bezocht met daarin hele leuke uitjes.

Mijn mooiste momenten:
- Weekendje Sofia, waarbij we het 'nieuwe' Litex Lovech bezochten en uiteraard de Sofia derby die na het scoren van de 2-2 direct werd afgefloten (13 minuten blessuretijd).
- Awayday met Tranmere naar Crewe Alexandra (local derby). Prima stadionnetje en altijd mooi om met de SWA te reizen en in het uitvak te zitten.
- Tussen de B-side bij de Eagles tegen Ajax.
- Mijn 'eigen' clubje Olympia Haarlem zien promoveren via de nacompetitie naar de 1e klasse.
- En uiteraard de overwinning van Quick Boys tegen Heerenveen. Wat een avond!

Plannen voor komend seizoen:
Verder met vervolledigen van de Eredivisie en de KKD, Awayday met Tranmere en weer een derbyweekend in het Oostblok.

Olav

Seizoen 2024-2025 was - net de afgelopen seizoenen - qua bezochte wedstrijden een geweldig seizoen. Vooral de zomer van 2024 stond in het teken van een hoop leuke tripjes. 61 bezochte wedstrijden is voor mij een nieuw record, ik verwacht niet dat ik dit zal verbreken. Moet ook zeggen dat ik pakweg 50 wedstrijden per seizoen meer dan genoeg vind, maar op een één of andere manier ging het toch even hard dit seizoen.

Ik bezocht 31 stadions, waarvan 13 nieuwe.

Naast de professionele wedstrijden in Nederland zijn dit de statistieken: 1 in Cyprus (APOEL Nicosia), 1 in Spanje (Valencia CF), 1 in Hongarije (Ferencvaros), 2 in Slowakije (FC Kosice en Dukla Banska Bystrica), 3 in Macedonië (FK Borec, Bregalnica en Tikves), 1 in Griekenland (PAOK), 4 in Frankrijk (Olympique Marseille, Montpellier HSC, FC Metz en Stade de Reims), 1 in Schotland (Hibernian), 2 in België (Lokeren-Temse en Lommel SK) en 1 in Italië (Genoa).

In tegenstelling tot voorgaande jaren is het me nu wel gelukt om een top-10 te maken:

10. Boavista - Braga
Afgelopen zomer was ik een paar dagen in Portugal en toevallig speelde Boavista thuis toen wij Porto bezochten. Vaak lees ik negatieve verhalen over de club (betonbak, weinig toeschouwers etc.), maar ik vond het wel een leuk bezoek. Het stadion is goed te bereiken en er is een kleine maar loyale harde kern. Van buiten is het stadion bijzonder lelijk, maar van binnen is het prima. Er was ook veel uitsupport van Braga. Beide supportersgroepen waren vocaal aanwezig tijdens de wedstrijd. Het was mijn eerste kennismaking met het Portugese voetbal en ondanks dat de toeschouwersaantallen buiten de top-3 niet hoog zijn, smaakt het naar meer.
Meer tekst en beeld: https://www.indehekken.net/boavista-fc-de-unieke-kampioen/

9. Valencia CF - Eintracht Frankfurt
Net als in 2022 had ik het geluk dat Valencia de wedstrijd om de Trofeu Taronja speelde in de week dat wij op zo'n anderhalf uur afstand op vakantie waren. Vriendschappelijk of niet, als er wordt gespeeld in Mestalla dan hoef ik niet lang na te denken. Bovendien waren de kaartjes erg goedkoop. Opnieuw hebben we genoten van een hete zomeravond met een prachtig uitzicht in het stadion.

8. GFK Tikves - Struga
In oktober waren we een paar dagen in Macedonië en Tikves stond op mijn lijst vanwege het unieke stadion en de support. De ligging van het stadion zorgt ervoor dat je een mooi uitzicht hebt en de tribune achter het goal is goed opgeknapt. Daarbij kwam nog wat sfeer van de groep achter het doel. Tot slot konden we lekker in de zon zitten; dan ben ik snel tevreden.
Meer tekst en beeld: https://www.indehekken.net/de-lokale-trots-van-kavadarci-gfk-tikves/. Video hier.

7. FC Metz - Troyes
De reis naar dit duel zorgt ervoor dat ik deze dag niet snel zal vergeten. We vertrokken op tijd vanuit Nederland. Door verschillende omstandigheden onderweg hadden we nogal wat vertraging opgelopen. Toch zouden we het wel redden, want we zouden zo'n 45 minuten voor de aftrap aan kunnen komen op een parkeerplek in een wijk die op zo'n tien minuten loopafstand van het stadion ligt. Bij een stoplicht stond het echter helemaal vast en toen we na ongeveer tien minuten nog steeds nauwelijks verder kwamen, besloten we om te keren en een woonwijk in te rijden. We parkeerden en gingen lopen naar het stadion. Eén probleem: het was 26 minuten lopen en de wedstrijd begon al over 20 minuten. De aftrap missen zou echt zonde zijn, want we hebben niet voor niets zo'n lang stuk gereden. Wat volgde was een sessie hardlopen waarbij we honderden Fransen passeerden die blijkbaar minder haast hadden om de aftrap te halen. Toen we bij het stadion aankwamen was er toch een beetje geluk voor ons bewaard, want de rij van onze ingang was kort. Na de fouillering en wat trappen omhoog kwamen we twee minuten voor de aftrap binnen. Metz verraste ons met een goede sfeer. Achter beide doelen stond een sfeergroep. Ook de stad Metz is een aanrader, we hebben ons na de wedstrijd vermaakt in de kroegen daar.

6. AZ - Galatasaray
Het is altijd mooi om Nederlandse clubs te zien schitteren in Europa. Hoe Galatasaray compleet werd weggespeeld in Alkmaar was geweldig om te zien. De uitslag had nog veel hoger kunnen uitvallen. De sfeer was top. Net als de 9-1 tegen sc Heerenveen een memorabel bezoek.

5. Hibernian - Celtic
Na het boeken van een kort weekend in Edinburgh ging ik toch even kijken of er een wedstrijd te zien was. Hibernian speelde thuis en ik viel met m'n neus in de boter, want Celtic kwam op bezoek. Dan verwacht je automatisch meer sfeer, publiek en spanning. Ik zocht via Facebook contact met iemand die een booking history had en toen de verkoop startte had ik een mooi plekje ter hoogte van de middenlijn. Een hele zijde was gereserveerd voor supporters van Celtic. Het werd een mooie middag, want Hibernian bezorgde koploper Celtic de tweede competitienederlaag van het seizoen. Toen ik na de wedstrijd snel weer wilde gaan zodat ik niet te lang weg zou blijven van het reisgezelschap, hoorde ik ineens een prachtig nummer en gingen de sjaaltjes de lucht in. Ik was niet op de hoogte van het fenomeen en ben blij dat ik nog niet vertrokken was, want 'Sunshine on Leith' met zingend publiek is misschien wel het mooiste nummer dat ik in een stadion heb gehoord. Check deze video van X-account van Hibernian.

4. AZ - GAE
De Nederlandse bekerfinale blijft - zolang het in deze vorm wordt gespeeld - elk seizoen een hoogtepunt en dan maakt het niet uit welke teams er in de finale staan. Jaarlijks 18.000 supporters van beide clubs die naar De Kuip gaan en allebei mooie sfeeracties hebben voorbereid. Ik hoop dat we nog lang kunnen genieten van deze opzet met De Kuip als decor!

3. APOEL Nicosia - Petrocub Hincesti
De zomerstop komt voor mij vaak op een perfect moment. Even tijd voor iets anders, anders wordt het voetbal ook zo standaard. Na de zomerstop heb je er weer meer zin in en ga je het ook weer meer waarderen. Het seizoen werd redelijk vroeg afgetrapt in Nicosia: APOEL - Petrocub Hincesti, voorronde van de Champions League. Een matig duel, maar de sfeer van APOEL maakte een hoop goed!

2. Lommel SK - La Louvière
We hadden een vrije avond en gezien het fijne weer hadden we zin om een potje te bezoeken. Lommel ligt vlak onder de grens en laat de wedstrijd tegen La Louvière nou net een cruciale wedstrijd voor de titelrace zijn. Ook had ik geluk dat een vriend al een account had gemaakt, want vanwege de interesse van de gasten zette Lommel wat verkoopbeperkingen in. Een leuk stadion in Lommel en nu was het ook nog eens heel goed gevuld. Het uitvak achter het doel was helemaal vol. Lommel kwam in de 78e minuut met 1-0 voor, maar direct daarna maakten de gasten 1-1. In de 92e minuut maakte La Louvière de 1-2 en aangezien Zulte Waregem met 2-1 van RWDM won, promoveerde La Louvière. Heel mooi om zo'n ontknoping live mee te maken.
Meer tekst en beeld: https://www.indehekken.net/la-louviere-is-terug-een-aanwinst-voor-de-jupiler-pro-league/

1. Olympique Marseille - Saint-Etienne
Eerdere wedstrijden van Olympique Marseille die ik heb bezocht eindigden in 0-1, 0-3 en 0-3, dus het werd tijd voor verandering. De wedstrijd tegen ASSE werd een ware voetbalshow en op de tribune werd ook uitgepakt met meerdere sfeeracties. Aan tifo's en pyro geen gebrek, precies waar we op hoopten. Zowel de wedstrijd als de sfeer was top, dat maakt dit bezoek voor mij het hoogtepunt van seizoen 2024-2025.

Pech
Natuurlijk kan een seizoen nooit perfect verlopen. Gelukkig werden we dit seizoen niet bij de stadionpoorten of op het laatste moment verrast. In oktober wilden we PAOK combineren met Iraklis, maar Iraklis werd ineens verplaatst waardoor dat niet doorging. In januari wilden we nog één keer naar De Braak en stond Helmond Sport - FC Emmen op het programma. Deze wedstrijd werd vlak voor vertrek helaas afgelast, waardoor we geen nieuw bezoek meer konden plannen.

watergatehopper

Futbology : Robert Vermanen
Website : www.watergatehopper.nl

🇧🇪 Challenger Pro League (2) ✅

ricodejong4

Mooie verslagen Olav!! Leuk om te lezen.

kire61

28-09-2024 Morecambe FC - Notts County
01-10-2024 Burnley - Plymouth Argyle
01-03-2025 Arbroath - Annan Athletic
13-04-2025 FC Matera - Virtus Francavilla

Voor wie het mocht interesseren

watergatehopper

Citaat van: kire61 op jun 28, 2025, 13:07:0228-09-2024 Morecambe FC - Notts County
01-10-2024 Burnley - Plymouth Argyle
01-03-2025 Arbroath - Annan Athletic
13-04-2025 FC Matera - Virtus Francavilla

Voor wie het mocht interesseren

Zeker wel. Over Burnley en Arbroath valt wel iets meer te vertellen dan enkel het affiche ;)
Ik vond deze 2 in ieder geval prachtige vinckjes.
Futbology : Robert Vermanen
Website : www.watergatehopper.nl

🇧🇪 Challenger Pro League (2) ✅

bunnet

Het seizoen begon in Nieuwleusen en eindigde in Staphorst. Exact 11 kilometer bij elkaar vandaan, maar er zat meer tussen. Hierbij een aantal feitjes en hoogtepunten:

- 80 wedstrijden gezien in 56 stadions/sportcomplexen.
- mijn eigen club FC Utrecht zag ik 27x in actie, met als hoogtepunten NAC-uit en Ajax-thuis.
- een triple, met Sportpark Molenbroek als hoogtepunt (revisits van De Koel en Stadion Niederrhein)
- vier dubbels, waaronder Stadion am Zoo en RheinEnergieStadion op één dag (ook revisits, maar absoluut de moeite waard)
- SV Meppen thuis tegen VfL Osnabrück in de Landespokal Niedersachsen was een schitterende zomeravond op een heerlijke ground.
- de eerste dagtrip naar Engeland was waanzinnig, en dan ook nog eens Goodison Park aan doen.
- bekerstunts zijn altijd goed, en die van Rijnsburg, Noordwijk en zeker Quick Boys waren tof
- de kampioenswedstrijd van Robur et Velocitas, de bekerfinale in Hoogeveen en de playoff-wedstrijd van RBC waren in de slotfase van het seizoen 2024/2025 enkele mooie ervaringen!

Plannen 2025/2026
- Dynamo Dresden, met hopelijk Chemie Leipzig
- hopelijk een Engeland-trip met mijn vader, waarbij ik Luton Town hoog op de verlanglijst heb staan voor de ultieme Engeland-ervaring (tips zijn welkom)
- Europese uitwedstrijden met FC Utrecht