Nacompetitie amateurs 2010/2011

Gestart door AthleticHolanda, mei 29, 2011, 22:05:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ðe waan

Citaat van: AthleticHolanda op jun 20, 2011, 19:47:01
Zegt mij dan weer het meeste, vind het toch vreemd wat ze met UDI gedaan hebben, de derby's tegen Gemert en Blauw-Geel wordt ze nu afgenomen en daarvoor in de plaats mogen ze twee keer naar Groningen, twee keer naar Meppel en o.a. Hoogeveen en Enschede. Ze zullen niet blij zijn daar, en terecht niet lijkt me.

Tja, één club moest het haasje worden. Kennelijk viel het muntje net goed voor OJC Rosmalen. Overigens zijn er in C nog altijd drie clubs die meer kilometers maken dan UDI'19.

Bossche Bol

Citaat van: ðe waan op jun 20, 2011, 23:12:44
Tja, één club moest het haasje worden. Kennelijk viel het muntje net goed voor OJC Rosmalen. Overigens zijn er in C nog altijd drie clubs die meer kilometers maken dan UDI'19.
UDI '19 loopt nu drukbezochte derbies tegen Blauw-Geel en Gemert mis.
Ook de afstanden naar Venray, OJC, Dijkse Boys, Nuenen en Deurne (die allen wel in de Hoofdklasse B zijn ingedeeld) zijn < 40 km.
De verste uitwedstrijden in B zouden zijn EHC, Groene Ster en Meerssen (allen ± 125 km.) en Baronie (80 km.)

Nu krijgen ze de volgende afstanden voor hun kiezen:


Dit gaat de club nogal wat geld kosten. Geen derbies dus (minder entree- en kantineopbrengsten), hogere reiskosten en de uitclubs nemen vanwege de grotere afstanden minder mensen mee naar Uden.
Gaat de KNVB dit financieel compenseren?
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

ðe waan

Nee, natuurlijk niet. Hoe lullig het ook voor ze is. De bond moet gewoon drie competities met 14 clubs indelen en UDI'19 heeft domweg pech dat zij van de clubs uit B het dichtst bij de regio Noord-Oost zitten.

De reisafstanden in C zijn sowieso veel groter. Sneek en Be Quick moeten jaar in jaar uit gemiddeld 130 tot 140 kilometer reizen en die hebben ook niet of nauwelijks derbies. Een paar jaar terug mocht Be Quick in één seizoen drie keer naar Groesbeek (enkele reis: 205 kilometer). Moeten die clubs dan ieder jaar gecompenseerd worden?

Joost

Ik heb het totaal niet voorhanden maar de Zuid Limburgse clubs zitten ook met flinke verplaatsingen. Zeker omdat die Brabantse teams niet geweldig zitten qua snelweg.

ðe waan

Baronie, DESK en Dongen is allemaal rond de 130 - 140 kilometer voor EHC.

En dan hebben ze nog mazzel dat Papendrecht (180 kilometer) is gedegradeerd.

Bossche Bol

Citaat van: ðe waan op jun 21, 2011, 10:25:07

De reisafstanden in C zijn sowieso veel groter. Sneek en Be Quick moeten jaar in jaar uit gemiddeld 130 tot 140 kilometer reizen en die hebben ook niet of nauwelijks derbies. Een paar jaar terug mocht Be Quick in één seizoen drie keer naar Groesbeek (enkele reis: 205 kilometer). Moeten die clubs dan ieder jaar gecompenseerd worden?
Sneek en Be Quick moeten zo ver reizen omdat er nou eenmaal weinig clubs in het noorden zitten.
Voor UDI is dit anders. Veghel ligt op nog geen 10 kilometer afstand, Gemert nog geen 20. Om dan als club uit ZUID II ingedeeld te worden bij clubs uit NOORD is te gek voor woorden.
Waarom niet Purmersteijn of Elinkwijk in C. De afstand naar Groningen en Sneek is voor hun een stuk korter dan voor UDI.
Dan kan Barnoie naar A en kan UDI in B blijven.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Joost

Citaat van: Bossche Bol op jun 21, 2011, 14:14:12
Sneek en Be Quick moeten zo ver reizen omdat er nou eenmaal weinig clubs in het noorden zitten.
Voor UDI is dit anders. Veghel ligt op nog geen 10 kilometer afstand, Gemert nog geen 20. Om dan als club uit ZUID II ingedeeld te worden bij clubs uit NOORD is te gek voor woorden.
Waarom niet Purmersteijn of Elinkwijk in C. De afstand naar Groningen en Sneek is voor hun een stuk korter dan voor UDI.
Dan kan Barnoie naar A en kan UDI in B blijven.

Dan verplaats je het probleem van UDI en verdeel je het over Elinkwijk/Purmersteijn en Baronie.

Zeker de Baronnen hebben dan DESK en Dongen om de Hoek en moeten naar West Friesland toe.

De KNVB heeft ervoor gekozen om zoveel mogelijk clubs in hun eigen district te laten. UDI is daarvan nu het slachtoffer.

Bossche Bol

Nog een oplossing, waarom flikkeren ze dat Dijkse Boys er niet gewoon uit.

Die stopten doodleuk tijdens het afgelopen seizoen in de Topklasse, maar mogen nu wel vrolijk meedoen in de Hoofdklasse B. Ik zou zeggen begin maar weer gewoon in de 6e klasse.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Cyclebob

Ik weet niet of er een nieuwe geldschieter is opgestaan op het kamp, anders verwacht ik dat Dijkse Boys met 0 punten eruit kipt of er halverwege weer mee stopt.
In West 2 wordt er in de eerste klasse wegens een tekort ook al jaren een club uit West 1 ingedeeld. Dit is nu Pancratius uit Badhoevedorp. Blauw Wit A is zelfs al een paar keer de klos geweest, Osdorp, De Meern en Nijenrodes ook al eens. Als clubsupporter / groundhopper zijn deze exoten juist de krenten in de pap.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Joost

Citaat van: Cyclebob op jun 21, 2011, 15:36:18
Ik weet niet of er een nieuwe geldschieter is opgestaan op het kamp, anders verwacht ik dat Dijkse Boys met 0 punten eruit kipt of er halverwege weer mee stopt.
In West 2 wordt er in de eerste klasse wegens een tekort ook al jaren een club uit West 1 ingedeeld. Dit is nu Pancratius uit Badhoevedorp. Blauw Wit A is zelfs al een paar keer de klos geweest, Osdorp, De Meern en Nijenrodes ook al eens. Als clubsupporter / groundhopper zijn deze exoten juist de krenten in de pap.

Zuid 2 heeft enkele jaren dat probleem gehad met de 2e klasse. Daar ligt normaliter de scheiding te zuiden van Roermond. Maar door teveel Zuid-Limburgse clubs is is het wel gebeurd dat Sittard en/of De Ster uit Stein in een Noord Limburgse/Brabantse klasse terecht kwamen. Aangezien de dichtsbijzijnde clubs dan uit Venlo en Helmond kwamen waren ook zij niet blij.

Selectie Dijkse Boys;
Robin Kemper van Jong Helmond Sport
Thijs Maas van Jong Helmond Sport
Kevin van Veen van Jong Helmond Sport
Juremy Reker van Jong Helmond Sport
Leroy Hertogs van Jong Helmond Sport
Wesley Hordemboen van Jong Helmond Sport
Wesley Burhenne van Jong Helmond Sport
Johan van der Laak van VVV Venlo/Helmond Sport A1
Perrin Hendrix van VVV Venlo/Helmond Sport A1
Marinho Vyent van KFC Dessel Sport (Belgie)
Yeto Barry van KFC Dessel Sport (Belgie)
Roy Driessen (K) van Schijndel
Cor Steevens van HVV Helmond
Dennis Bouma van Deurne
Pierre Butella van PVV Helmond
Achraf M'kaoua van sv Blerick
Vincent Jansen (K) van WVVZ
Okan Kurt van Babberich
Mazin Karagoli van Meerssen
Imad Karagoli van De Ster
Ali Abidar van Erica'76
Freek Winckens blijft bij Dijkse Boys
Yusuf Altunel blijft bij Dijkse Boys


Bossche Bol

Citaat van: Breda op jun 21, 2011, 15:42:19

Verder moeten ze bij UDI niet zeuren. Op de clubwebsite heerst ook de gelatenheid: "Het zij zo". Met zo'n indeling kun je het nooit iedereen naar de zin maken.
Die gelatenheid valt wel mee.
CiteerUDI'19: 'Gaat KNVB onze strop vergoeden?'

UDEN - Ze zijn kwaad bij UDI'19 en niet zo'n beetje ook. Het wordt op Sportpark Parkzicht als uitermate onrechtvaardig beschouwd dat juist UDI'19 nu elke week de reis naar het noorden van Nederland moet maken.

Manager Theo van den Dungen: "Ik moet me echt inhouden als ik eraan denk dat er een club is die gewoon gestopt is vorig jaar en nu wel in de Hoofdklasse B actief is. (Dijkse Boys - red). Daarnaast denk ik dat de KNVB gewoon niet gekeken heeft welke club de meeste kilometers moet rijden. Wij moeten 225 kilometer rijden naar Haren in Groningen terwijl als bijvoorbeeld Elinkwijk naar de Hoofdklasse C zou moeten voor hun de maximale afstand 178 kilometer is." In dat geval zou Baronie (Breda) naar de Hoofdklasse A verhuizen.


Geen derby's

Geen derby's dus tegen Blauw Geel, Gemert en Venray maar reisjes naar Sneek, Groningen, Meppel en Haren. Allemaal respectabele clubs zijn het maar niet eentje die in deze regio de voeballiefhebber tot de verbeelding spreekt. Er zullen dus minder toeschouwers naar de thuiswedstrijden komen. Van den Dungen: "Dit is een grote financiële strop voor ons. We verkopen minder kaartjes omdat de tegenstander bijvoorbeeld weinig meeneemt logischerwijs. Daarnaast moeten we telkens vele kilometers in de bus maken en moeten de jongens onderweg een hapje eten. Dit heeft veel consequenties voor ons. Wat denk je van sponsors die misschien op het punt stonden te komen? Die haken nu misschien ook af. De KNVB mag ons binnenkort gaan uitleggen hoe ze ons denken te compenseren. Mede ook omdat volgens mij gewoon niet alle opties goed zijn bekeken. Het is onze plicht wat te laten horen."
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Sebastiaan_W

Welke club het ook was geworden het was toch nooit goed geweest.
Even zeuren en dan weer vrolijk verder gaan en niet naar andere clubs gaan wijzen.
Misschien maken ze in de Hoofdklasse C wel meer kans om te promoveren, ow nee ze spelen liever derbies.

Bossche Bol

Citaat van: Breda op jun 21, 2011, 20:30:05
Bossche, ben je UDI-supporter? Je klinkt behoorlijk betrokken bij het geheel!
Niet echt supporter, maar ik kom er vaak. Heb er wat familie wonen waar ik zeer regelmatig kom en dan pak ik vaak een wedstrijdje van UDI mee (afgelopen seizoen 15 wedstrijden).
Ik weet dat die derbies, die ze nu door neus geboord worden, daar erg leven.
Met clubs uit Friesland, Drenthe en Enschede hebben ze helemaal niks, mits je op het hoogste niveau speelt (Topklasse) natuurlijk. Maar dan heb je tegenstanders van naam en geen Rigtersbleek of Hoogeveen.



Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Cyclebob

Citaat van: hgrm op jun 20, 2011, 16:56:05
SVV - Hermes DVS is ook een aardige in West II, 3B
Leuke derbies genoeg te vinden

Kijk ernaar uit!
Deze derby is 16 jaar en daarvoor pakweg 25 jaar niet gespeeld(!). Laatste derby's waren in 3e klasse in 1995-96, SVV-Hermes DVS 1-2 voor 800 tsch en Hermes DVS-SVV 2-2 400 tsch, laatste wedstrijd seizoen waarbij SVV al kampioen was.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Bossche Bol

Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)