2008 - jaar van de Pekingeend ; 2012 - jaar van de Sitting Duck

Gestart door hgrm, jan 04, 2008, 02:29:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

Ik neem aan dat hgrm net als ik met tranen in de ogen heeft zitten kijken naar de prachtige overwinningen van Tuitert en Wüst.

hgrm

Mijn oogjes waren te klein om nog plaats te bieden aan tranen
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Ik las de openingspost opnieuw en wederom met een glimlach.

Ik heb geen enkel beeld van Peking of 'aha Erlebnis' meer in mijn 'evoked set' zitten maar roep moeiteloos en spontaan en zonder hulplijn Abebe Bikila en Bob Beamon en de Nederlandse volleyballers op. Ook Ellen van Langen en Jan Wienese. En Avery Brundage.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Ik verheug me vooral op de finale van de 100 m mannen (zaterdag 4 augustus, 's avonds) en de marathon (12 augustus). Ik heb mijn roosterwensen voor die dagen erop aangepast.

Maar vanmiddag eerst de FBK-games kijken.

Han

Ik verheug me opnieuw op de lange-afstandsloopnummers tijdens atletiekontmoetingen. De sporten waarin Nederland 'medaille-fähig' lijkt te zijn kunnen mij iets minder bekoren. Al maak ik graag een uitzondering voor Epke Zonderland.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Ik verheug me op de dag na de sluitingsceremonie.
Dan zijn we voor de komende anderhalf jaar weer af van de hoogmis van nationalisme, het festival van commercie, het bal van boboïsme dat onder de bannier met de vijf ringen wordt gehouden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

De OS zijn wat dat betreft niet anders dan een ek of wk voetbal. Ben je consequent, dan moet je je nu al verheugen op het laatste fluitsignaal van komend seizoen voor de Premier League, de Bundesliga, de Franse, Spaanse, Russische en Italiaanse hoogste afdelingen.

hgrm

Juist niet.
Ik ben consequent. Ik ben liefhebber van (o.a.) volwassenmannen-voetbal, honkbal, rugby met 13 of 15, meerdaagse wielerkoersen,cricket...
Die sporten zijn er niet op de Olympische spelen, dus er is voor mij weinig reden om te kijken. Het is pas inconsequent als je opeens, omdat het Olympische spelen zijn, als een bezetene het kleiduivenschieten, BMX-rijden of waterpolo gaat volgen terwijl het je anders geen fluit interesseert.
Hetzelfde geldt overigens voor mensen die niks om voetbal geven maar wel hun huis oranje schilderen voor het EK of mensen die alleen naar het honkbal komen als het Nederlands team speelt tijdens de Honkbalweek.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper

Citaat van: hgrm op jul 27, 2012, 12:46:36
Hetzelfde geldt overigens voor mensen die niks om voetbal geven maar wel hun huis oranje schilderen voor het EK of mensen die alleen naar het honkbal komen als het Nederlands team speelt tijdens de Honkbalweek.

Helemaal mee eens!
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Han

Citaat van: hgrm op jul 27, 2012, 12:46:36
Hetzelfde geldt overigens voor mensen die niks om voetbal geven maar wel hun huis oranje schilderen voor het EK of mensen die alleen naar het honkbal komen als het Nederlands team speelt tijdens de Honkbalweek.

Wat geldt er voor die mensen?
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Citaat van: hgrm op jul 27, 2012, 19:56:30
Zie 3 posts omhoog.

Ah, je vindt het vermoedelijk inconsequent dat mensen de Haarlemse Honkbalweek bezoeken en op zondagmiddag niet te spotten zijn in de reguliere competitie. Misschien is dat opportunistisch in jouw ogen maar ik kan me er niet aan storen.

Ik vind je standpunt elitair.

Normaliter kijk of bezoek ik geen squash want het boeit me niet voldoende; maar ik heb die sport als hobbyliefhebber graag beoefend. Onlangs was bij mij om de hoek het zwaarst gedoteerde toernooi op de 'world tour' ooit in de zin van 'seatings'; en heb het met plezier bezocht.



Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Ik zie niet in waarom ik áltijd naar bijvoorbeeld BMX-fietsen zou moeten kijken om de OS te rechtvaardigen. Buiten de OS om kun je niet alles volgen, dus nu is het moment om ook wat onbekendere sporten te bekijken. Niets mis mee.

Evenementen waar ik erg naar uitkijk zijn de 100 m mannen en de marathon.

spons

Citaat van: TeeZee op jul 28, 2012, 11:48:49
Ik zie niet in waarom ik áltijd naar bijvoorbeeld BMX-fietsen zou moeten kijken om de OS te rechtvaardigen. Buiten de OS om kun je niet alles volgen, dus nu is het moment om ook wat onbekendere sporten te bekijken. Niets mis mee.

Evenementen waar ik erg naar uitkijk zijn de 100 m mannen en de marathon.

Ik kijk normaal gesproken ook weinig naar andere sporten dan voetbal maar kan zo'n OS toch echt wel waarderen.

Kijk normaal alleen naar wielrennen bij de tour de france of hier om de hoek bij die altijd vooraf besliste kermiskoers in Wateringen, maar heb vandaag toch echt gejuicht toen Vino als eerste finishte wat een droomeinde van een carriere.

Ik schaam me er niet voor en als andere zich daar aan storen ... so be it.

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

AthleticHolanda

Citaat van: spons op jul 28, 2012, 17:30:41maar heb vandaag toch echt gejuicht toen Vino als eerste finishte wat een droomeinde van een carriere.

Hoeveel zou daarvoor betaald worden?